±700 PC voor triple A games

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkmond
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-09 00:01
Hay allemaal,

Momenteel heb ik een prima laptop die ik gebruik voor vooral gewoon internet en school. Deze is echter niet zo geschikt voor gamen. De PC die ik zal bouwen zal dus echt enkel voor gamen zijn gezien m'n laptop de rest prima kan. Qua games zit ik dan te kijken naar de Assassins Creed serie, Witcher serie, B4 en 1... Eigenlijk een heleboel triple A games. Mag wel presteren dus.

Wat wil je eraan uitgeven? Denk zelf rond de 700 euro, als wat meer een echte meerwaarde heeft dan is dat ook prima. Wil er sowieso een i5 in hebben en gewoon een goede GPU die even mee kan en de bovengenoemde games gewoon kan runnen. Heb verder geen merk voorkeuren gezien ik nog weinig ervaring heb met al die merken... Maar nijg toch wel stiekem naar bv MSI qua videokaart omdat ik die naam al wat langer ken dan bv een Gainward en ik 't meer vertrouw qua kwaliteit.
Wat ik zelf al heb:
  • 2.5'' 1TB 7200RPM HDD, komt later ook een SSD bij
  • Overige randapparatuur
Hoef niks speciaals voor deze prijs (bv overklokken of een super stil systeem), gewoon de beste prestaties voor deze prijs en onderdelen die betrouwbaar zijn voor de komende paar jaar.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 212,-€ 212,-
1MSI H110M PRO-D€ 52,-€ 52,-
1BitFenix NOVA Zwart Window€ 31,50€ 31,50
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 43,99€ 43,99
1Corsair CX450M€ 52,95€ 52,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 392,44

De CPU is denk ik wel de beste keuze. Qua mobo ben ik niet zeker, er zijn een aantal andere voor dezelfde prijs maar zal verder niet veel verschillen. Qua RAM gewoon het goedkoopste gekozen en qua voeding een goedkope van een goed merk voor leuke prijs. De behuizing heb ik gewoon even ingevuld om de prijs erin te verwerken, maar ik denk dat de behuizing pas van latere zorg is zodra ik weet wat erin moet.

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI GeForce GTX 1060 6GT OC€ 284,-€ 284,-
1MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G€ 339,90€ 339,90
1MSI Radeon RX 470 GAMING X 4G€ 232,50€ 232,50
1MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G€ 299,-€ 299,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.155,40

Ik twijfel wat tussen de GPU's... GTX 1060 of toch de RX 480, of misschien zelfs de RX 470? Én als ik voor de GTX 1060 6GB zou gaan, maakt het uit als ik de goedkopere MSI kaart zou kopen ipv de Gaming X versie? Het is toch wel een verschil van zo'n 50 euro voor dezelfde kaart...

Dank voor alle hulp!

[ Voor 65% gewijzigd door darkmond op 29-10-2016 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Aangezien dit ontbreekt sluit ik voorlopig je topic. Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum doorzoeken en de recente best buy guides van maart, mei, juli en september

Tevens vind je veel waardevolle informatie in [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen. Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Neem even contact op met me (pijltje naast mijn username, vervolgens "stuur bericht") als je een lijstje hebt, dan gooi ik je topic weer open, zodat je die erbij kan plaatsen. En weer open.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkmond
Hallo tweakers,

Ik ga dus rond eind deze maand een PC in elkaar zetten maar ben nog niet uit met een aantal zaken.

Ik heb dus géén monitor en zat zelf te kijken naar 24'' 1080p of 27'' 1080p. Liefst wil ik echt een groter scherm, maar ik maak me zorgen over zichtbare pixels. 1440p zou dan natuurlijk het beste zijn, maar dan zit je én duurder en is een GTX1070 ook wel handig (AAA games bv witcher 3), wat ook duurder is (en niet in m'n budget valt). Dus is 27'' 1080p echt zo'n big deal?

Ook twijfel ik tussen de onderstaande kaarten. De GTX1060 is zover ik heb gezien sneller en ongeveer dezelfde prijs. Maar de ''weerwaarde'' van de RX480 is FreeSync (ik heb nog geen monitor) en natuurlijk dat ie straks met goede DX12 games beter zou moeten presteren.

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI GeForce GTX 1060 6GT OC€ 275,95€ 275,95
1Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 8G OC€ 290,40€ 290,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 566,35

Het systeem zal in combinatie met i5 6500/8GB/450Watt/H110-chipset gaan.

Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maus3142
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 17:17
Ik denk dat je met beide videokaarten ook minimaal op high met een 1440 scherm uit de voeten kunt,kijk anders op v+a voor een 1440 scherm met garantie.
Full HD vind ik eigenlijk niet meer kunnen voor een nieuw scherm.
Freesync geeft denk ik wel meer waarde maar heb er zelf geen ervaring mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Voordeel van Freesync is dat je een scherm met dezelfde specificaties kan krijgen als een scherm met G-sync voor 100+ euro goedkoper.
De trend is dat de RX480 het inderdaad goed doet in DX12/Vulkan, dat is toch de toekomst en hij presteerd goed genoeg in DX11.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 17:45
Zelf gegaan voor Benq zowie xl2730 met rx 480.

Reden? Prijs en het net zo goed als Gsync. Vermoedelijk gaat iemand hierop kritiek geven, maar dat is wat ik erover dacht tijdens testen.

Mijn 24inch ultra settings full hd waren goed met de rx 480.
Mijn 27inch 1440p 144hz settings op ultra voelen dankzij freesync stukken beter.

Ik heb het gevoel dat mijn computer herboren is met deze setup.

https://www.amazon.de/gp/...ID=514fk2oPgUL&ref=plSrch

Ik raad je deze aan

My 2 cents

[ Voor 89% gewijzigd door Spacewide op 08-11-2016 18:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhin
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 31-08 20:21
Ondanks het feit dat ik toch wel een vrij groot fan van Sapphire ben, zou ik persoonlijk toch voor de pricewatch: XFX Radeon RX 480 GTR Black Edition 8GB te gaan, gezien de koeler iets stiller is en deze significant hoger geclocked en gebind zijn. Wel een paar euro duurder, geen RGB verlichting en een wat simpeler doch zeer strak ogende koeler. Desondanks is de Sapphire NITRO+ 8GB OC op zich wel een prima keuze.

Verder heb ik als bezitter van een 27" 4K Freesync monitor enkel lof over Freesync, het werkt echt geweldig (helaas is mijn Sapphire 290X op dit moment stuk en heeft mijn Sapphire HD7850 geen volledige Freesync support...)

[ Voor 9% gewijzigd door Rhin op 09-11-2016 02:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkmond
vsy schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 18:09:
Zelf gegaan voor Benq zowie xl2730 met rx 480.

Reden? Prijs en het net zo goed als Gsync. Vermoedelijk gaat iemand hierop kritiek geven, maar dat is wat ik erover dacht tijdens testen.

Mijn 24inch ultra settings full hd waren goed met de rx 480.
Mijn 27inch 1440p 144hz settings op ultra voelen dankzij freesync stukken beter.

Ik heb het gevoel dat mijn computer herboren is met deze setup.

https://www.amazon.de/gp/...ID=514fk2oPgUL&ref=plSrch

Ik raad je deze aan

My 2 cents
Ik zag dat een aantal onderdelen goedkoper zijn op de Duitse Amazon site. Moet ik ergens rekening mee houden als ik uit Duitsland bestel? Bv als ik deze kaart zou bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Kan prima in ±700 PC voor triple A games. Daarbij hoort aankoopadvies hier niet thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 17:45
darkmond schreef op woensdag 09 november 2016 @ 06:28:
[...]

Ik zag dat een aantal onderdelen goedkoper zijn op de Duitse Amazon site. Moet ik ergens rekening mee houden als ik uit Duitsland bestel? Bv als ik deze kaart zou bestellen.
Amazon zal de verzendkosten betalen als je een garantieclaim hebt of wil retouren. Dit doen nl/be shops niet altijd.
Prima service.

Veel succes verder :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

darkmond schreef op woensdag 09 november 2016 @ 06:28:
[...]

Kijk eens op www.mindfactory.de.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkmond
Update

Uiteindelijk is dit dus de setup geworden. Ben er zover erg blij mee en de goedkopere koeling van de videokaart doet het niet slecht. Bij normaal gebruik hangt de kaart voor het grootste deel op de 27 graden en overclocken is totaal geen probleem.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 214,-€ 214,-
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 56,95€ 56,95
1MSI GeForce GTX 1060 6GT OC€ 279,95€ 279,95
1Sharkoon S25-V€ 44,95€ 44,95
1Crucial CT8G4DFD8213€ 44,95€ 44,95
1Corsair CX450M€ 53,95€ 53,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 694,75
Pagina: 1