Zonnepanelen: Hoe vind ik een goede leverancier?

Pagina: 1
Acties:
  • 437 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:43
Ik zit te kijken naar offertes voor zonnepanelen. Nu heb je op internet sites zat die een 'offerte' voor je kunnen aanvragen bij semi-willekeurige bedrijven, maar niet direct leveranciers die mee willen denken lijkt het.

De vraag is dus: hoe vind ik die experts die eerst langskomen om te kijken wat er mogelijk is, de verschillende mogelijkheden bespreken, ipv een suffe webpagina iets beloven? (En dat mag dan best iets kosten.)

Beste antwoord (via Xiphalon op 28-10-2016 15:16)

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:22

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Ik denk dat je beste aanpak is om ~10 bedrijven in de buurt te mailen met de vraag wanneer ze langs kunnen komen.
Van 5 hoor je dan nooit meer wat, 2 doen moeilijk en 3 komen vlot langs :)
Uit die laatste drie kan je dan kiezen.
Al kan de respons hoger zijn nu de dagen korter worden.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:22

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Ik denk dat je beste aanpak is om ~10 bedrijven in de buurt te mailen met de vraag wanneer ze langs kunnen komen.
Van 5 hoor je dan nooit meer wat, 2 doen moeilijk en 3 komen vlot langs :)
Uit die laatste drie kan je dan kiezen.
Al kan de respons hoger zijn nu de dagen korter worden.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik heb ook wel eens via zo'n website een aanvraag gedaan. Er bellen dan vanzelf een aantal bedrijven die iemand langs willen sturen. Dat heb ik toen ook laten doen.

Je leert van elke "adviseur" (verkoper) weer wat anders. De ene wil de panelen net onder je nok leggen "omdat de luchtkwaliteit 2 meter hoger al beter is dan onderop je dak" en de ander vind dat je ze onderaan je dak moet leggen zodat je ze lekker makkelijk kunt schoonmaken vanuit je dakraam. Lees jezelf van tevoren goed in en je weet wat onzin is en wat niet. Na een paar gesprekken heb je goed door wat het beste is, en daarna kun je de beste offerte selecteren.

Ikzelf ben ook naar de lokale duurzaamheidsmarkt gegaan die toevallig georganiseerd werd. Daar staan ook wel zonnepanelenboeren. Kun je gewoon een babbeltje maken.

Je zult dus door wat gesprekken heen moeten en uiteindelijk heb je vanzelf door wat nou de beste keuze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:53
Wat Proton zegt is zoals ik het nu ook doe. Heb 8 bedrijven aangeschreven, 2 nooit wat van gehoord, 1 stuurde offerte zonder langs te komen en met de andere 5 heb ik gesprekken gepland. Heb nog 1 gesprek te gaan en merk al zeker wel verschil tussen de bedrijven. Vooral goed inlezen en dan kan je vanzelf gaan filteren. Via een site een aanvraag doen zodat bedrijven je benaderen mogen heb ik ook gedaan, werkt prima!

5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic2005
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-09 18:42

Atomic2005

Abundat dulcibus vitiis

En gewoon hier de laatste 30pagina's van de "grote" topics doorbladeren, kom je wel een aantal namen tegen die steeds terugkomen..

16500Wp PV Live - Panasonic Wp - Ioniq 28kWh - All Eletric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het begint met voor je zelf te bepalen wat jij in gedachten heb.
heb je een mooi dakvlak van bijvoorbeeld 4*7 meter zonder pijpjes ramen en of schaduw
dan weet je dat hier zonder problemen 16 panelen horizontaal of 14 panelen verticaal op kan leggen

kijk je bij een leverancier naar een set van 16 panelen dan weet je globaal al wat een dergelijke set kost en dat er ruwweg 1000 euro aan installatie kosten bij zitten

dan ga je kijken naar je persoonlijke situatie mbt de installatie
is de kabel makkelijk te leggen naar je groepenkast scheelt weer werk
kan men makkelijk op dak komen bijv via het platdak van de uitbouw scheelt steiger bouwen dus scheelt kosten

dan bel je ( niet mailen dan ligt het vast ) naar 2 of 3 leveranciers beschrijft de situatie en kijk wat ze met de installatie kosten kunnen doen.
bijkomend voordeel van bellen is je weet hoe iemand je te woord staat , ipv per mail
degene waar je goed gevoel bij hebt ga je dan mee verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:43
Tja zelf contact opnemen is ook een optie :+ , ik heb al ergens een lijst gevonden met veel aanbieders dus ga maar eens wat rondmailen in de omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
De vraag is dermate algemeen dat je dit prima zelf kan vinden in de bestaande topics. Om die reden sluit ik dit topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.