Ik ben begonnen met programmeren in Android studio en nu probeer ik dus een simpele app te maken om eens te kijken hoe alles werkt.
De app moet meerdere dingen kunnen één daarvan is de abc formule uitvoeren dus
x1 uit rekenen met de formule (-b² - wortel(4AC)) / (2A)
en x2 uit rekenen met (-b² + wortel(4AC)) / (2A)
Oftewel in code taal:
Ik heb dit gemaakt om een nieuwe activity te starten
Maar als ik op de knop druk om naar de Activity te gaan die de abc formule moet kunnen uitvoeren dan sluit de app zich af.
Ik zou echt niet weten waar het probleem zou kunnen liggen, omdat de Android studio zelf geen foutmelding geeft.
De app moet meerdere dingen kunnen één daarvan is de abc formule uitvoeren dus
x1 uit rekenen met de formule (-b² - wortel(4AC)) / (2A)
en x2 uit rekenen met (-b² + wortel(4AC)) / (2A)
Oftewel in code taal:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| Button calc2Btn = (Button) findViewById(R.id.calc2Btn); calc2Btn.setOnClickListener(new View.OnClickListener() { @Override public void onClick(View v) { float A = Float.parseFloat(aTxt.getText().toString()); float B = Float.parseFloat(bTxt.getText().toString()); float C = Float.parseFloat(cTxt.getText().toString()); float D = B * B - 4 * A * C; double E = Math.sqrt(D); disTxt.setText(Float.toString(D)); if (D >= 0) { double X1 = ((-B - E) / (2 * A)); x1Txt.setText(Double.toString(X1)); double X2 = ((-B + E) / (2 * A)); x2Txt.setText(Double.toString(X2)); } else { x1Txt.setText("Geen oplossing"); x2Txt.setText("Geen oplossing"); } } }); } |
Ik heb dit gemaakt om een nieuwe activity te starten
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Button abcBtn = (Button) findViewById(R.id.abcBtn); abcBtn.setOnClickListener(new View.OnClickListener() { @Override public void onClick(View v) { Intent intent = new Intent(Mainscreen.this, ABC_formule.class); startActivity(intent); } }); |
Maar als ik op de knop druk om naar de Activity te gaan die de abc formule moet kunnen uitvoeren dan sluit de app zich af.
Ik zou echt niet weten waar het probleem zou kunnen liggen, omdat de Android studio zelf geen foutmelding geeft.
[ Voor 75% gewijzigd door granitk7 op 27-10-2016 23:20 ]