/last-toevoeging in URL is user-specific?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
Ik weet niet zo goed of het een bug is of niet, maar ik denk dat ik er zojuist achter kwam dat de toevoeging "/last" aan de forum-url user-specifiek is? Als ik een link naar een bepaald topic zet, zoals Ontwikkelingen op de huizenmarkt - Deel 3, dan blijkt dit voor sommige gebruikers naar een ander post te leiden dan bij mij. Ik wilde linken naar de meest recente post in het topic, maar ik kreeg een reactie dat ik linkte naar de startpost. Dit zal iets te maken hebben met first / last post bovenaan, maar is dit gewenst gedrag?

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-10 01:49

PcDealer

HP ftw \o/

Ik kom bij de laatste pagina uit eerste post. Mijn setting is 50 posts per pagina.

[ Voor 12% gewijzigd door PcDealer op 27-10-2016 21:25 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:27

crisp

Devver

Pixelated

/last linkt naar de laatste xx posts in een topic, en die xx is inderdaad gebruikers-specifiek

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
Ah. Helder.... Voor mij een leermomentje om niet meer te linken naar /last :)

misschien een feature-request om dit te veranderen, of zit er een diepere reden achter deze keuze? O-)

[ Voor 43% gewijzigd door naitsoezn op 27-10-2016 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

/last geeft de laatste x posts van het topic weer. Klopt vrij goed toch? Ook geen probleem om naar /last te linken vanuit een ander topic imho, als je tenminste niet naar een specifieke post wil linken, want dan moet je een andere url hebben :p

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
Nou ja, als een user nog nooit in dat topic geweest is komt ie dus op de eerste pagina uit... :P Of als ie al een poosje niet in dat topic geweest is komt ie 'ergens' uit waar ie voor het laatst was (lees: Misschien niet op de laatste pagina). Zo begrijp ik de functie nu iig.

[ Voor 47% gewijzigd door naitsoezn op 27-10-2016 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:35

_David_

FP ProMod

llama llama duck

naitsoezn schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 21:35:
Nou ja, als een user die nog nooit in dat topic geweest is komt ie dus op de eerste pagina uit... :P
:?

Als je een topic opent met /last krijg je de laatste x aantal posts in het topic, ongeacht of je ze al gelezen hebt of niet (waar X dus je ppp is, posts per page :+)

Er wordt (helaas) nog niet bijgehouden hoe ver je bent in een topic..

[ Voor 8% gewijzigd door _David_ op 27-10-2016 21:38 ]

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
^^ Waarom komen sommige users dan onderaan de de eerste pagina (waarbij de 'eerste pagina' dus de oudste posts bevatten) van een topic uit 2014 uit, die al uit 7800 posts bestaat? :S

[ Voor 22% gewijzigd door naitsoezn op 27-10-2016 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Weet je zeker dat je naar /last linkt? Als je naar een topic linkt zonder toevoeging aan de url ga je naar /0 of naar /last, afhankelijk van een vinkje in de instellingen. Of da's alleen vanuit de topiclisting?

[ Voor 10% gewijzigd door Migrator op 27-10-2016 21:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

naitsoezn schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 21:40:
^^ Waarom komen sommige users dan onderaan de de eerste pagina van een topic uit 2014 uit, die al uit 7800 posts bestaat? :S
Ehm, omgekeerd leesvolgorde aanstaan in de voorkeuren? dan heb je op de 1e pagina de nieuwste posts.. (zie https://gathering.tweakers.net/forum/preferences en dan -> Draai volgorde reacties om), anders geen idee.

Je kan trouwens wel forceren hoeveel posts mensen zien op de laatste pagina, kan je doen door ?limit=25 (waar 25 het aantal posts per pagina is)

Bijv:
Ontwikkelingen op de huizenmarkt - Deel 3

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Moet eigenlijk wel omgekeerde leesvolgorde zijn ja. Je gaat dan naar de laatste pagina, niet naar de laatste reacties. Imho wel een bug.

En nu snel de omgekeerde volgorde weer uit, hier krijg ik hoofdpijn van :| :p

[ Voor 22% gewijzigd door Migrator op 27-10-2016 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Migrator schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 21:45:
Moet eigenlijk wel omgekeerde leesvolgorde zijn ja. Je gaat dan naar de laatste pagina, niet naar de laatste reacties. Imho wel een bug.
Die hele optie moet gewoon gekillt worden, compleet idioot 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
Nou ja, ik weet het ook niet :P ....

Ik werd iig getriggered door deze post de de daarop volgende reactie. Toen ik vroeg wat ie bedoelde, zei hij dat ie uitkwam bij een post uit 2014 (de tijd van de topic-start), terwijl ik bedoelde te linken naar de laatste post in dat topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

naitsoezn schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 21:47:

Ik werd iig getriggered door deze post de de daarop volgende reactie. Toen ik vroeg wat ie bedoelde, zei hij dat ie uitkwam bij een post uit 2014 (de tijd van de topic-start), terwijl ik bedoelde te linken naar de laatste post in dat topic.
Aan eerdere bug reports te zien is het de omgekeerde leesvolgorde optie, zie bijv:
Wiethoofd in "[bug] Bericht notificatie stuk in 'omgekeerde leesvolgorde'"

Misschien kan crisp nu eindelijk deze 'feature' de nek om draaien :+ (crisp in "Nieuwe reactie, bug?")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:27

crisp

Devver

Pixelated

naitsoezn schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 21:47:

Ik gok dat hij 'omgekeerde berichtenvolgorde' heeft aanstaan, daar zitten wel meer bugs in (en zie ik ook liever verdwijnen)... Feitelijk heeft bijna ieder ander hetzelfde probleem met de link die hij weer post :p

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
Ah, dus toch een bug :P

[ Voor 114% gewijzigd door naitsoezn op 16-01-2017 13:31 ]