Windows 10 niet automatisch laten updaten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrr90
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-08 12:48

Jurrr90

Capt_Buttons

Topicstarter
Hoi Tweakers!

Vraagje: Ik gebruik momenteel Windows 10 education en studeer in België. Het internet op mijn kamer/kot is dermate traag (max 250 kb/s download) dat wanneer Windows besluit te updaten ik niet meer kan gamen/internetten op een fatsoenlijke manier. Is er een manier deze updates handmatig te doen zodat ik deze kan uitvoeren wanneer het mij uitkomt? Ik kan deze optie nergens vinden :(

Ik heb gelezen dat dit de bedoeling is van Microsoft maar ik heb de hoop dat er een manier is hier onderuit te komen. Al heb ik met intensief googelen nog niks concreets kunnen vinden :|

Jullie een idee?

Bij voorbaat dank!

Jur
...

Beste antwoord (via Jurrr90 op 01-11-2016 12:50)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je zou eens kunnen kijken of je de internetverbinding als "metered connection" kunt instellen.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Nee, dat willen ze niet en er is ook geen optie voor ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrr90

Jurrr90

Capt_Buttons

Topicstarter
Damn, dat is jammer! Dank voor je snelle reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
Dit is waarom ze bijvoorbeeld die optie ingebouwd dat je binnen je netwerk de updates deelt met andere systemen. Dat kan er voor zorgen dat je met meerdere PC's samen minder hoeft te downloaden.

Maar daar zal je nu niks aan hebben gok ik. Is het een desktop of is het draagbaar? Dan zou je er mee naar een andere locatie kunnen. En je hebt niet de Home versie, dus je zou de updates kunnen uitstellen, totdat je er aan toe bent. Daarnaast doet Windows 10 dingen ook graag 's nachts, dus hoop ik voor jou ook het downloaden van de updates.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je zou eens kunnen kijken of je de internetverbinding als "metered connection" kunt instellen.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 08:54

Jimbolino

troep.com

Volgens mij kun je ook gewoon de Windows Update service stoppen toch?

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Instellen als metered zou inderdaad kunnen helpen. Andere optie is gewoon microsoft update in je firewall blokkeren :p wel een beetje lomp... maar het zou kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrr90

Jurrr90

Capt_Buttons

Topicstarter
Oke dank voor de reacties! Ik ga het nog eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Als ik het goed begrijp gebruikt Windows alleen de beschikbare bandbreedte, op de achtergrond... Dus als jij andere dingen doet krijgen die voorrang.

Je kan wel 'gebruiksuren' in Windows 10 instellen zodat je systeem niet herstart wordt tijdens die uren (standaard 8:00 - 17:00 denk ik).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrr90

Jurrr90

Capt_Buttons

Topicstarter
Ik zal even posten hoe het mij is gelukt mocht iemand hier ooit naar zoeken.

Door te googelen naar "metered connection" kwam ik er achter dat Windows die optie alleen geeft aan hotspots en wifi verbindingen, dus niet aan bekabeld (mega handig -_-). De oplossing is via regedit een kleine aanpassing doen in de registery. Hiervoor moet je wel eerst de juiste permissies hebben want die geeft Windows niet automatisch.

Volg onderstaande links in die volgorde en het zou goed moeten gaan. (Zo niet, stuur even een berichtje)

(1) http://www.howtogeek.com/...as-metered-on-windows-10/
(2) http://www.howtogeek.com/...ered-in-windows-8-and-10/
(3) http://www.howtogeek.com/...-protected-registry-keys/

Toch fijn dat het gelukt is :). Tanks voor de input!

Jur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• opdiefiets
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-09 08:27
Vandaag voor het eerst automatische update gehad tijdens het eten, gelukkig had het weinig invloed op de bestanden waarmee ik aan het werken was. ik vond deze tips, meteen maar de local policy group aangepast. Ik hoop dat het zo niet meer gebeurd. Hoe verzinnen ze het om dit soort instellingen zo ver weg te stoppen?

http://www.windowscentral.com/how-stop-updates-installing-automatically-windows-10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:56

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Hoe verzinnen die eindgebruikers het toch om een goed werkend systeem te gaan disablen..... ;)

Wat was je probleem nu met Windows updates, welke instellingen heb je aangepast, en wat wil je daarmee bereiken?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Question Mark schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:29:
Hoe verzinnen die eindgebruikers het toch om een goed werkend systeem te gaan disablen..... ;)

Wat was je probleem nu met Windows updates, welke instellingen heb je aangepast, en wat wil je daarmee bereiken?
Als ik pc aan laat staan omdat hij iets aan het downloaden is of bezig ben met een word document wat nog openstaat etc. wil ik niet dat hij automatisch herstart. Dat bepaal ik zelf wel wanneer dat gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

geforce5_guy schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:33:
[...]

Als ik pc aan laat staan omdat hij iets aan het downloaden is of bezig ben met een word document wat nog openstaat etc. wil ik niet dat hij automatisch herstart. Dat bepaal ik zelf wel wanneer dat gebeurt.
:?
Als jij een document dat nog openstaat niet hebt opgeslagen, dan is het vast niet belangrijk...
Heb je het wel opgeslagen (en dus een naam gegeven) dan zal Windows het netjes opslaan voordat de reboot begint ;)

Sowieso... ik krijg over het algemeen zat waarschuwingen dat mijn PC wil rebooten, en kan dat, op basis van die waarschuwingen dan ook keurig bepalen. Maar beide argumenten zijn (mijns inziens) geen reden om het updaten van je OS maar om zeep te helpen.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Niet online
Jester-NL schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:56:
[...]
Als jij een document dat nog openstaat niet hebt opgeslagen, dan is het vast niet belangrijk...
Heb je het wel opgeslagen (en dus een naam gegeven) dan zal Windows het netjes opslaan voordat de reboot begint ;)

Sowieso... ik krijg over het algemeen zat waarschuwingen dat mijn PC wil rebooten, en kan dat, op basis van die waarschuwingen dan ook keurig bepalen. Maar beide argumenten zijn (mijns inziens) geen reden om het updaten van je OS maar om zeep te helpen.
Als ik weg loop van mijn pc verwacht ik hem 100% in dezelfde staat terug te vinden zoals hij was toen ik weg liep.

Met dit systeem is dat niet zo ik zie dan een inlogscherm. Maar alles is gesloten.Dan kan het wel zo zijn dat het opgeslagen is maar ik bepaal wat op mijn computer gebeurt.Ik kan alles weer openen incl. de browser met de tabs die ik open had. Moeite die ik niet wil doen omdat ik het met een reden achterlaat op die manier. Nee microsoft wil te veel controle of iets wat mijn eigendom is.

Als ik wil rebooten voor updates klik ik wel op de melding die er komt. Maar ga niet voor mij bepalen wanneer.

[ Voor 4% gewijzigd door geforce5_guy op 21-03-2017 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrr90

Jurrr90

Capt_Buttons

Topicstarter
Voor mij was de reden dat wanneer ik aan het gamen ben en hij besluit te gaan updaten hij mijn ping om zeep helpt. Dit omdat ik een zeer lage bandbreedte heb op mijn studentenkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

geforce5_guy schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:33:
[...]

Je weet dat er standaard opties in de gui zitten waarin je kunt aangeven wat de tijdstippen zijn wanneer je pc níet mag herstarten? Waarom heb je die niet gebruikt?

Eventueel is er nog de optie om die instelling (tijdelijk) te overrulen...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Jester-NL schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:56:
[...]
In Word wel ja, maar er zijn meer programma's dan alleen Word ;)
Ik moet toch echt elke keer de reboot voor updates in mijn agenda plannen en dan 12 uur vrijhouden, nu toch al meerdere keren allerlei fixes moeten uitvoeren voor een skylake laptop, niet echt een exotische configuratie dus en toch gaat het nog vrij vaak mis met de updates... Dan liever de updates in het weekend dan de halve week bezig zijn om bijvoorbeeld de gpsvc service te repareren...
Verder krijg je ook 0 meldingen van de herstart in Windows 10 tenzij je naar Windows Update zelf gaat om ze te zoeken, dan kan ik net zo goed op dat moment de updates starten...

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Niet online
Question Mark schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 18:00:
[...]

Je weet dat er standaard opties in de gui zitten waarin je kunt aangeven wat de tijdstippen zijn wanneer je pc níet mag herstarten? Waarom heb je die niet gebruikt?

Eventueel is er nog de optie om die instelling (tijdelijk) te overrulen...
Allemaal leuk en aardig dat je het kan uitstellen en/of ergens instelling kan doen dat het niet mag tussen x en x uur. Ik wil de optie hebben om het uit te kunnen zetten. Ik bepaal wanneer de computer herstart. Niet een systeem die denkt dat het dan schikt om te herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02:28
Question Mark schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:29:

Ik lees anders genoeg ellende hier: Voorbereiding grote W10 patch duurt erg lang?

[ Voor 193% gewijzigd door rr7r op 21-03-2017 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

geforce5_guy schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 21:17:
[...]

Allemaal leuk en aardig dat je het kan uitstellen en/of ergens instelling kan doen dat het niet mag tussen x en x uur. Ik wil de optie hebben om het uit te kunnen zetten. Ik bepaal wanneer de computer herstart. Niet een systeem die denkt dat het dan schikt om te herstarten.
Maar wat is precies de reden dat je dit wilt? Openstaande bestanden raak je niet kwijt, deze blokkeren een herstart. Een browser weet dat deze afgesloten is, en vraagt na een herstart of alle openstaande tabbladen hersteld moeten worden.

Vergeet niet dat zolang je niet herstart hebt, je nog niet voorzien bent van de laatste updates. Je zult dit dan sowieso zo snel mogelijk moeten doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:12

nelizmastr

Goed wies kapot

Question Mark schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 10:10:
[...]

Een browser weet dat deze afgesloten is, en vraagt na een herstart of alle openstaande tabbladen hersteld moeten worden.
Nee hoor. Bij een normale reboot komen daarna de tabs niet automagisch terug. Alleen bij een force quit buiten de timeout periode van het veilig sluiten van de applicatie zal erom gevraagd worden.
Anders moet je weer specifiek in je browser instellen bij elke keer dat je de applicatie heropent dat alles weer terugkomt, mits dit al mogelijk is.

Overigens is het updaten van Windows niet van levensbelang. Even een paar dagen wachten gaat je geen Russische hackers opleveren, dan kan je beter van platform gaan switchen, want wie wil zo'n gatenkaasproduct? 8)7

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

nelizmastr schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 10:20:
[...]

Nee hoor. Bij een normale reboot komen daarna de tabs niet automagisch terug.
Is een standard setting in Chrome: "continue where you left off"...
Overigens is het updaten van Windows niet van levensbelang. Even een paar dagen wachten gaat je geen Russische hackers opleveren, dan kan je beter van platform gaan switchen, want wie wil zo'n gatenkaasproduct? 8)7
It all depends. Zie hier een overzicht van alle critical Windows Vulnerabilities. Alleen in maart waren zijn er al twee. Er van uitgaan dat een OS redelijk secure is, is een illusie...

Aan jou de keuze of je wel of niet zo snel mogelijk wil patchen...

Pagina: 1