Voorbereiding grote W10 patch duurt erg lang?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randfiguur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:06
Het valt me op dat de voorbereiding op de grote Windows-patch wel erg lang duurt dit keer. Ik neem tenminste aan dat dat hetgeen is waarmee Servicehost nu al bijna 10 uur bezig is. Zolang is mijn CPU voor 15% aan het werk. Er is ook lage schijfactiviteit (ssd) van minder dan 1 MB/s, en nauwelijks netwerkverkeer.

Geduld is een schone zaak enzo, maar volgens mij duurt de voorbereiding normaal gesproken een fractie van deze tijd. Gaat het updaten wel goed bij mij of hebben anderen dit ook?

EDIT: Oké, na bijna 11 uur is de CPU-activiteit eindelijk weer lager. Vraag me af waarom zo'n proces niet sneller kan, ook omdat mijn pc bijna de hele dag idle was.

[ Voor 12% gewijzigd door Randfiguur op 15-03-2017 22:36 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Nou, 't kan dus wel sneller, maar het is de vraag of je dat wilt.
Hij zou ook je processor voor 100% kunnen belasten, gedurende iets minder dan twee uur.
Maar daar werd over geklaagd want dan konden mensen hun computer niet gebruiken.
En Microsoft luistert graag dus dat hebben ze aangepast

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randfiguur
Daar zit wel wat in, ja. Maar als je niet beter weet, denk je dat het proces vastzit in een soort 'loop'.

Weet je of het update-proces ook rekening houdt met het type processor? 10+ uur 15% CPU-activiteit op mijn Xeon E3 (een soort barebones i7) is niet weinig. Hoe zit het met mensen met een bescheiden dual-core? De hele dag bijvoorbeeld 50% belasting lijkt me niet fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
De maandelijkse patch blijft irriteren. Maar dat is vooral omdat ik windows -ook- op een erg langzaam netbookje heb uit 2009. Met de patch is die een uurtje bezig.

Dat is erg lang.
Als jouw machine er meerdere uren over doet, lijkt me dat er ergens iets scheef zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TanteBeth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 02-10 10:49
Hier mislukt KB4013429 telkens en bij iedere nieuwe poging weer 1.03 GB downloaden. Ik ben het zat en heb de update nu direct uit de update catalog van MS gedownload zodat ik bij een "Mislukt" niet telkens opnieuw hoef te downloaden.
Ben nu bezig met installatie, maar die duurt hemeltergend lang terwijl Win8.1 in een vloek en een zucht klaar was.
Eindelijk: Na 35 minuten installeren, klaar 14393.953 staat er op.
En nu komt KB3150513 er plots achteraan. KB4013429 is blijkbaar een vereiste voor KB3150513.

[ Voor 21% gewijzigd door TanteBeth op 16-03-2017 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:20
Mijn laatste updates zijn van eind februari en mijn systeem vertelt me: er zijn geen updates beschikbaar, we blijven dagelijks naar updates zoeken.
Klinkt hoopvol, maar 'k snap het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randfiguur
Ik moet toevoegen dat de patch bij mij gisteren uiteindelijk zonder problemen installeerde, iets maar een paar minuutjes in beslag nam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 02-10 10:44

Dark

who tweaked the light?

passer schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 11:06:
Mijn laatste updates zijn van eind februari en mijn systeem vertelt me: er zijn geen updates beschikbaar, we blijven dagelijks naar updates zoeken.
Klinkt hoopvol, maar 'k snap het niet...
Heb ik ook, zit op 1607-14393.693 x64 en geen updates beschikbaar ;(
Dus ik dacht dan download ik de losse opdate wel uit de microsoft update catalog (http://www.catalog.update...m/Search.aspx?q=KB4013429)
Maar als ik die draai krijg ik 'The update is not applicable to your computer', zowel met de delta als de cumulatieve versie...

zit dus vast op .693 lijkt het? 8)7

edit: Al vanalles geprobeerd, windows update troubleshooter, wegdoen softwaredistribution en catroot folders, helpt allemaal niks :(

[ Voor 9% gewijzigd door Dark op 16-03-2017 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
Troost je : een maat van mij heeft het ook - zou het niet met de uitrol te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• labee
  • Laatst online: 10-09-2022
Vandaag KB4013418 geïnstalleerd.
En nu crashed Windows Media player op sommige video bestanden die het gisteren nog deden.
Met VLC zijn de video bestanden wel te bekijken.

Ben gelukkig niet de enige die problemen heeft met KB4013418 :-(

http://www.labee.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
Ik heb hem binnen:

a. sfc /scannow gedaan (geen fouten)
b. windows update probleemoplosser laten lopen (http://windows.microsoft....ows-update-troubleshooter) - die verbeterde weer dingen (maar dat had hij een paar dagen geleden ook al gedaan...)
c.site van Dark geopend en de bovenste link ervan genomen en die deed haalde alles binnen.
(@ Dark: bij mij dus niets van : is not applicable to .. )

o ja: 'k kreeg nog wel een melding van een update: er zijn problemen met het uitvoeren van je updates - we proberen het later opnieuw - blablabla en 0x8000ffff
maar het overgrote deel staat nu netjes bij mijn geinstalleerde updates.
mislukt: 4013418 (windows update voor versie 1607) en 890830 (Windows - schadelijke software)

'k ga hem dus voor die twee opnieuw laten lopen.

edit: de 4013418 net manueel binnengehaald en geïnstalleerd (lukte wel niet van de eerste keer) (wel eigenaardig: vóór deze dus goed geïnstalleerd werd, gaf windows update aan dat mijn systeem in orde en bijgewerkt was... :? )

[ Voor 42% gewijzigd door passer op 19-03-2017 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 02-10 10:44

Dark

who tweaked the light?

Ik heb gisteren nog van alles geprobeerd, tot en met reset windows 10 met behoud van settings, maar zelfs dat wilde niet werken (there was a problem resetting your pc...).

UIteindelijk gewoon een backup gemaakt en daarna vanaf een andere OS schijf met w7 de ssd partities verwijderd, nieuwe gemaakt, geformateerd en windows 10 vanaf een usb-stick opnieuw geinstalleerd.

Vervolgens kreeg ik wel de updates binnen, en loopt het weer als een zonnetje. Ben er niet achter gekomen wat nou de oorzaak was, maar iig was w10 ergens op stuk gelopen, dat lijkt me wel duidelijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik blij dat ik nog op Windows 7 zit....en ik ben blij als je niet zo loopt te ranten

Ik moet er niet aan denken dat bepaalde updates het hele systeem kunnen laten hangen, crashen, loopen of wat dan ook. Als ZZP'er wil je gewoon dat het OS ongeacht het altijd blijft doen en niet loopt te kloten op updates.

*knip*

[ Voor 42% gewijzigd door TheVMaster op 20-03-2017 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-09 14:59
*knip* Als je niets toe te voegen hebt aan de discussie, reageer dan gewoon niet

[ Voor 68% gewijzigd door TheVMaster op 20-03-2017 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2017 @ 10:51:
Ik moet er niet aan denken dat bepaalde updates het hele systeem kunnen laten hangen, crashen, loopen of wat dan ook.
account / bestanden weg van Windows 10 machine na update
en ik ben blij dat ik bij de 10 zit. Zo zie je maar weer.
(enne: er was bij mij niets gecrasht,ge 'loopt' of ge'wat-dan-ook' (behalve dat die update niet binnenkwam, en ik weet nog altijd niet of het aan een fout lag ofwel aan de uitrol die bij mij wat achter bleef)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TanteBeth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 02-10 10:49
Nog op 2 PC's Windows 10 bijgewerkt en het viel mij op dat het uitschakelen van de Antivirus (Avast in dit geval) er voor zorgde dat KB4013429 wél werd geïnstalleerd terwijl deze mét de Antivirus mislukte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBouwman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-09 18:37
Na het installeren van de kb4013429 werkt de zoekbalk niet meer en het start menu is traag geworden met opstarten. Ik heb de update al een paar keer verwijderd maar windows blijft het installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FinnCoding
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-02-2021
De zoekbalk kan je makkelijk terug krijgen!
Wat je moet doen is: Rechter muisklik op je taakbalk, vervolgens klik je op iets van 'zoeken'. Die moet je weer aanvinken/activeren en dan zal het weer moeten kunnen. Je kan altijd nog zoeken via de windows toets en dan gewoon beginnen met typen.
TheBouwman schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:00:
Na het installeren van de kb4013429 werkt de zoekbalk niet meer en het start menu is traag geworden met opstarten. Ik heb de update al een paar keer verwijderd maar windows blijft het installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

Ankh

|true

Via search kwam ik deze tegen, ik loop ook tegen het euvel aan (sinds enkele dagen).
Bij mij gaat het om: KB4015438
Ik dacht dat Windows 10 zo slim om ging met updates, als je ergens mee bezig bent dat ie dan netjes stop. Maar nu begon ie spontaan tijdens een spelletje online (frame drops)..
Nu staat de CPU al een half uur op 40% en de Windows update geeft als melding "Preparing to install updates: 52%". Wazig iets!

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
TanteBeth schreef op maandag 20 maart 2017 @ 09:26:
Nog op 2 PC's Windows 10 bijgewerkt en het viel mij op dat het uitschakelen van de Antivirus (Avast in dit geval) er voor zorgde dat KB4013429 wél werd geïnstalleerd terwijl deze mét de Antivirus mislukte.
Da's funny want voor patches bij illegale software moet je ook je anti-virus scanner uitzetten. Als dat bij Windows tegenwoordig ook nodig is moeten jullie gebruikers jezelf eens flink achter de oren gaan krabben of je niet beter een malware vrij OS moet gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ankh schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 20:23:
Via search kwam ik deze tegen, ik loop ook tegen het euvel aan (sinds enkele dagen).
Bij mij gaat het om: KB4015438
Ik dacht dat Windows 10 zo slim om ging met updates, als je ergens mee bezig bent dat ie dan netjes stop. Maar nu begon ie spontaan tijdens een spelletje online (frame drops)..
Nu staat de CPU al een half uur op 40% en de Windows update geeft als melding "Preparing to install updates: 52%". Wazig iets!
Ben je hier wat verder mee gekomen? Ik heb al een week last dat ik deze update niet op m'n Surface Pro kan installeren. Ook niet via de losse MSU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

Ankh

|true

RodeStabilo schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 09:06:
[...]

Ben je hier wat verder mee gekomen? Ik heb al een week last dat ik deze update niet op m'n Surface Pro kan installeren. Ook niet via de losse MSU.
Uit eindelijk via probleemoplossingen de Windows Update Probleemoplosser gedraaid. Daarna m'n pc maar een nacht aan laten staan.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-10 16:46

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

regmaster schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 17:43:
[...]

Da's funny want voor patches bij illegale software moet je ook je anti-virus scanner uitzetten. Als dat bij Windows tegenwoordig ook nodig is moeten jullie gebruikers jezelf eens flink achter de oren gaan krabben of je niet beter een malware vrij OS moet gaan gebruiken.
Ach... het forum van Avast staat vol met klagende mensen over de combinatie van Avast en deze update. Waarschijnlijk een bug in de gratis 3-party anti-virus scanner van Avast en niet zozeer een OS fout. ;)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ankh schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 10:08:
[...]

Uit eindelijk via probleemoplossingen de Windows Update Probleemoplosser gedraaid. Daarna m'n pc maar een nacht aan laten staan.
Ik probeer te wachten op een losse installer van de Creators update, ik hoop dat dat werkt en anders download ik de laatste restore disc van de SP4. Dit kost me echt teveel vrije tijd.
Pagina: 1