Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09 15:17
Ik heb nog nooit eerder om aankoopadvies gevraagd, daarom kunnen dingen soms wat onhandig of onduidelijk zijn.

Wat ga je met je laptop doen?
Mijn laptop is vooral voor schoolwerk (office) en af en toe filmpjes kijken. De laptop moet klein zijn (ongeveer 11 inch) en licht. De laptop moet elke dag mee naar school dus stevigheid is ook geen overbodige luxe. De accu moet het in elk geval een hele dag volhouden.

Wat is je budget?
Het liefst rond de %400, maar €500 is echt het maximum.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, zie ook de eerste vraag. Licht, goede accu, klein, dat is het belangrijkste.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee, niet echt. Ik had nu een Acer, daarvan is het scherm stuk dus ik heb een nieuwe nodig. Verder niet echt merk voorkeuren.

Ik had zelf al de volgende laptops gevonden:

#ProductPrijsSubtotaal
1Acer Aspire ES1-131-C1AT€ 399,-€ 399,-
1Acer Aspire R3-131T-C8LT€ 439,-€ 439,-
1Lenovo ThinkPad Yoga 11e 20GB000XMH€ 426,-€ 426,-
1Lenovo Yoga 300-11IBR 80M100JCMH€ 449,-€ 449,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.713,-

Wie kan mij het verschil een beetje uitleggen?
Eisen laptop school
Dit is een beetje waar mijn laptop aan moet voldoen:
  • 11 inch
  • Min. 4 GB ram
  • Min. 200 GB opslag
  • Ssd als opstartschijf (deze heb ik over uit de oude laptop, dus die kan ik meenemen)
  • Gbit Lan, usb 3.0/3.1, wifi ac (kan ik ook er later zelf inbouwen)
  • Accu voor hele dag (8 uur)
  • Licht
  • 4 core
Misschien weten jullie nog andere modellen die hier aan voldoen.
Ik hoop genoeg informatie gegeven te hebben.
Elk advies is welkom.

[ Voor 8% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 27-10-2016 21:36 . Reden: aanpassing gevonden laptop's ]

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
Ik zie al dat bij de processor het grootste verschil zit:

De N3050 is 2 core.
De N3150 is 4 core.

Hiermee zouden de laptops met de N3050 afvallen.
Ik had zelf al naar de processor moeten kijken. 8)7 8)7 8)7 8)7 7(8)7 :S

Edit:

De de laptops nog eens bekeken te hebben ben ik nu voor de Lenovo *** 11e ***. Is dit een goede keus?

[ Voor 26% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 27-10-2016 22:07 ]

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:11
Is een Chromebook geen optie voor je? Die zijn goedkoop en erg mobiel, gaan bijna nooit stuk.

Voor office en filmpjes kijken is een Chromebook prima.

Als je Windows wilt, deze Lenovo is nu in de aanbieding bij de Mediamarkt voor €499, moet je wel snel beslissen.

[ Voor 51% gewijzigd door jooncheez op 27-10-2016 22:25 ]

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
jooncheez schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 22:20:
Is een Chromebook geen optie voor je? Die zijn goedkoop en erg mobiel, gaan bijna nooit stuk.

Voor office en filmpjes kijken is een Chromebook prima.
Ik gebruik nu de onedrive van office 365 van school, dus dat werkt goed samen. Verder vind ik windows erg fijn en dan heb ik de programma's die ik wil. Sommige programma's die ik moest gebruiken voor school zijn windows only.
Als je Windows wilt, deze Lenovo is nu in de aanbieding bij de Mediamarkt voor €499, moet je wel snel beslissen.
Ik ga er vandaag een bestellen, maar die laptop is 16 inch dus echt te groot. Voor als ik het nog niet gezegd had. Ik ben opzoek naar 11 of 12 inch. Voor de rest ziet die er wel mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
T.Kreeftmeijer schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 07:54:
[...]

Ik gebruik nu de onedrive van office 365 van school, dus dat werkt goed samen. Verder vind ik windows erg fijn en dan heb ik de programma's die ik wil. Sommige programma's die ik moest gebruiken voor school zijn windows only.

[...]

Ik ga er vandaag een bestellen, maar die laptop is 16 inch dus echt te groot. Voor als ik het nog niet gezegd had. Ik ben opzoek naar 11 of 12 inch. Voor de rest ziet die er wel mooi uit.
Oke duidelijk, daar had ik over heen gelezen. Wat vind je van een Xiaomi Mi Notebook Air? 12,5 inch en zeer goede specs en bouwkwaliteit.

Voor iets van 500 euro te bestellen, lees dit topic even door.

Mocht je dat niet willen, is deze Acer misschien war voor je. 1080p touchscreen en i3 processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
jooncheez schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:44:
[...]

Oke duidelijk, daar had ik over heen gelezen. Wat vind je van een Xiaomi Mi Notebook Air? 12,5 inch en zeer goede specs en bouwkwaliteit.

Voor iets van 500 euro te bestellen, lees dit topic even door.
Misschien, maar ik wil het liefst voor volgende week hem al binnen hebben, dus dat zal met importeren niet lukken.
Mocht je dat niet willen, is deze Acer misschien war voor je. 1080p touchscreen en i3 processor.
Ziet er interessant uit. Maar weet iemand hoe stevig dat is, die Lenovo's zijn speciaal gemaakt om mee naar school te nemen, die hebben ook extra stevig glas. Die acer ziet er namelijk wel een beetje gammel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
T.Kreeftmeijer schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:50:
[...]

Misschien, maar ik wil het liefst voor volgende week hem al binnen hebben, dus dat zal met importeren niet lukken.

[...]

Ziet er interessant uit. Maar weet iemand hoe stevig dat is, die Lenovo's zijn speciaal gemaakt om mee naar school te nemen, die hebben ook extra stevig glas. Die acer ziet er namelijk wel een beetje gammel uit.
Als je een snellere verzendmethode kiest zoals DHL zou de laptop wel met een week binnen moeten zijn.

Voor de Acer zul je reviews moeten opzoeken, dat weet ik zelf niet. Zover ik kan zien lijkt de bouwkwaliteit in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
Ik heb inmiddels deze Lenovo besteld. Ik hoop dat die volgende week snel komt.

[ Voor 37% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 28-10-2016 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
T.Kreeftmeijer schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 19:24:
Ik heb inmiddels deze Lenovo besteld. Ik hoop dat die volgende week snel komt.
Die heeft een behoorlijk minder scherm en processor. Maar ik neem aan dat ie voldoet aan jouw eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
jooncheez schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 19:32:
[...]

Die heeft een behoorlijk minder scherm en processor. Maar ik neem aan dat ie voldoet aan jouw eisen.
Die voldoet op zich wel, scherm was niet zo belangrijk. Een beetje processor en vooral stevigheid en formaat zijn belangrijk. Ik zie volgende week wel hoe het eruit ziet.

Ik heb hem al binnen, het scherm is inderdaad niet fantastisch, maar genoeg voor word. Het is inderdaad een stevige laptop.

[ Voor 13% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 29-10-2016 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben benieuwd... was zelf voor een tweedehands HP 430 G2 gegaan of Dell 3k serie. Nu is het net niets imo.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2016 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 23:39:
Ben benieuwd... was zelf voor een tweedehands HP 430 G2 gegaan of Dell 3k serie. Nu is het net niets imo.
Ik ga kijken of ik vandaag een review kan schrijven. Als je vragen hebt, hoor ik ze graag.

[ Voor 0% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 30-10-2016 06:35 . Reden: spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok leuk, ik ben benieuwd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
Daar is die dan:

De review:
productreview: Lenovo ThinkPad Yoga 11e 20GB000XMH review door T.Kreeftmeijer

Feedback en vragen hoor ik graag!

Pagina: 1