Toon posts:

Zelfbouw speaker ruist

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een tijdje terug heb ik een speaker gebouwd. De 2 stereodrivers zijn aangesloten op een versterker (TA2024). Deze versterker is aangesloten op een industriële voeding waar 230V ingaat. Deze voeding is parallel aangesloten met een 230V naar 5V converter voor het opladen van een telefoon. Op deze manier kan ik met 1 stekker zowel een telefoon opladen als muziek, via de chromecast, afspelen. Deze speaker werkt naar verwachting.

Nu heb ik een tweede speaker gebouwd. In plaats van een stekker met 230V die in de speaker gaat, gaat er 12V gelijkstroom in. Deze is parallel aangesloten op de versterker (MaxAMP) en op een 12V naar 5V converter (auto-oplader). Als ik mijn telefoon aansluit op de versterker met een 3.5mm jack, is er geen probleem. Zodra ik mijn telefoon oplaadt is er ook geen probleem. Alleen als ik mijn telefoon zowel oplaad als gebruik om muziek af te spelen, hoor ik heel veel ruis.

Hoe komt dit, en hoe kan ik dit oplossen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09 06:54
Dit noemt men 'Ground loop'. Heb je het toevallig over een zelfgebouwde boombox/kistradio? De setup die je benoemd en gebruikte componenten wijzen daar wel naar namelijk.

Je kunt proberen alle grounds op centraal punt te grounden, dit wil nog wel eens helpen.

Ik adviseer je om eens een kijkje te nemen in het krat & kistradio topic, daar staat erg veel info.