Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:47

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/2001277949.jpeg

Op het Microsoft Windows 10 creators event heeft Microsoft onder andere hun eerste All-in-one computer aangekondigd, de Surface Studio. Naast de Surface 4 en de Surface book is er nu dus ook een all in one van Microsoft met de Surface naam.

Alle Surface Studio's worden geleverd met een 28" groot scherm dat individueel gecalibreerd wordt in de fabriek en beschikt over True color, een indicatie dat het scherm een 10 bit kleurdiepte heeft en DCI-P3 kleurruimte ondersteuning biedt. Pen, muis en toetsenbord worden meegeleverd. De Surface dial dient los erbij besteld te worden.

In eerste instantie is de Surface Studio nog niet in Nederland te koop. De basis configuraties bestaan uit een Intel core i5 met 8GB geheugen, 1TB opslag en een nVidia GTX 965M videochip met 2GB geheugen. Een Intel core i7 met 16GB geheugen, 1TB hybrid HDD opslag en een nVidia GTX 965M videochip met 2GB geheugen. Het topmodel van $4200 beshikt over een Intel core i7 met 32GB geheugen, 2TB hybrid HDD opslag en een nVidia GTX 980M videochip met 4GB geheugen.

Uit de promotie video valt op te maken dat het scherm versteld kan worden om zo makkelijker te kunnen werken met de pen.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=BzMLA8YIgG0]

Nog niet bekend is of geheugen, videokaart of de HDD zelf vervangen kan worden. Of dat het geheugen los van de CPU aangepast kan wordem. Vooralsnog zijn er 3 configuraties die lopen van $2999, $3499 tot $4199.

Specs:
DisplayScreen: 28" PixelSense Display Resolution: 4500 x 3000 (192 DPI), Aspect Ratio: 3:2
Color settings: Adobe sRGB, DCI-P3 and Vivid Color Profiles, Individually color calibrated
Touch: 10-point multi-touch
Zero Gravity Hinge
ProcessorQuad-core 6th Gen Intel Core i5 or i7
GraphicsNVIDIA GeForce GTX 965M 2GB GPU GDDR5 memory or NVIDIA GeForce GTX 980M 4GB GPU GDDR5 memory
StorageRapid hybrid drive options: 1TB or 2TB
Memory8GB, 16GB, or 32GB RAM
WirelessWi-Fi: 802.11ac Wi-Fi wireless networking, IEEE 802.11 a/b/g/n compatible
Bluetooth: Bluetooth 4.0 wireless technology
Xbox Wireless built-in3
Dimensions and weightDisplay: 25.09 x 17.27 x 0.44 in (637.35 x 438.90 x 11.4 mm)
Base: 9.84 x 8.66 x 1.26 in (250.00 x 220.00 x 32.20 mm)
Weight: 21.07 lbs max (9.56 kg)
Connections and expansions4 USB 3.0
Full-size SD card reader (SDXC compatible)
Mini Displayport
3.5mm headset jack
Compatible with Surface Dial onscreen interaction
CamerasWindows Hello2 face sign-in camera 5.0MP front-facing camera with 1080p HD video
AudioDual microphones
Stereo 2.1 speakers with Dolby Audio Premium
3.5mm headset jack
Buttons and keyboardPhysical buttons: Volume and power
Surface Pen
Surface Keyboard
Surface Mouse
SecurityTPM chip for enterprise security
Enterprise-grade protection with Windows Hello face sign-in
In the boxSurface Studio
Surface Pen
Surface Keyboard
Surface Mouse
Power cord with grip-release cable

- Alles over de Windows 10 creator update: http://www.windowscentral...=navigation&utm_source=wp
- Hands-on met de Studio: http://www.windowscentral...microsofts-surface-studio
- Artist impressie: http://www.windowscentral...-says-penny-arcade-artist

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-09 08:50
Ik denk dat Microsoft een hele boel goed heeft gedaan met deze all-in-one. Ten eerste ben ik groot fan van de 3:2 aspect ratio. Je hebt namelijk net dat beetje extra hoogte wat ontzettend fijn is. Applicaties maar vooral websites zijn zoveel fijner als je wat meer hoogte hebt. Voor fotobewerking is het ook ideaal, want alle foto's uit camera's hebben diezelfde 3:2 verhouding.

Ook denk ik dat de Surface Dial best veel potentie heeft.
Press and hold: For menu
Rotate: Freely/continuously (both directions); 0.30 N-cm resistance torque
Click: Activates a momentary switch with 300g force; Rotate detection functional in up and down button positions
Dynamic feedback: Provides tactile feedback in software adjustable increments
On-screen detection: Touch digitizer reports the onscreen location through a capacitive pattern (Studio only)
Het is dus meer dan alleen draaien, je kan ook klikken, drukken en je krijgt door middel van vibratie feedback.

Verder denk ik dat pen input en een touchscreen flinke meerwaarde bieden voor iedereen. Je kan niet alleen fancy tekenen, maar je kan ook gewoon dingen opschrijven, aantekeningen en schetsjes maken, etc. Voor iedereen die dingen ontwerpt is dit fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jojakim
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-08 12:13
Heeft Microsoft hier dan het 10bit kleurbereik unlocked op de GTX 965M? Ik meen dat 10bit kleurweergave normaal is voorbehouden aan Quadro/Firepro kaarten.

Maar met de nieuwe kleurtrend hoop ik dat dit eens beschikbaar wordt voor consumentenkaarten. Ik heb het idee dat het puur een ingebouwde beperking is, niet omdat het teveel vergt van de hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-09 08:50
Jojakim schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 18:19:
...
Maar met de nieuwe kleurtrend hoop ik dat dit eens beschikbaar wordt voor consumentenkaarten. Ik heb het idee dat het puur een ingebouwde beperking is, niet omdat het teveel vergt van de hardware.
Afbeeldingslocatie: http://www.electronicproducts.com/uploadedImages/Optoelectronics/Displays/fapo_3M01_may2013-LoRes.pngKlopt. Ik moet eerlijk zijn: Ik ben niet zo'n Apple fan, maar als dat bedrijf eenmaal ergens z'n zinnen op heeft gezet zal het het doen ook. Ik vind het best netjes hoe ze in een jaar het DCI-P3 kleurbereik door hun hele productlijn hebben geramd. Het begon exact een jaar geleden met hun iMacs, daarna de 9.7" iPad, vervolgens de 12" MacBook, toen de iPhone 7 (die zelfs foto's maakt in dit wijdere kleurspectrum!) en nu dus de MacBook Pro en de LG 4K- en 5K-monitoren. Dat hebben ze toch best netjes gedaan en is duidelijk een voordeel van het bedienen van een breed markt segment. Waarom ze niet in een keer ook het Adobe RGB-spectrum (wat maar een heel klein beetje groter is) wat de hele fotografiewereld gebruikt hebben meegepakt is dan weer een raadsel.

Maar goed, terug on topic: Microsoft neemt deze markt heel serieus. De Surface Studio ondersteund niet alleen 10-bit color, maar weergeeft ook nog eens de volledige sRGB. DCI-P3 én Adobe RGB kleurruimtes, en is gekalibreerd om deze alle drie zeer nauwkeurig te weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagEnigma
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 13:32
Geen ssd standaard vind ik dan wel weer jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
RagEnigma schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 11:17:
Die is vast wel in te bouwen :P
Maar je hebt gelijk. Je koopt zo'n ding omdat je juist niet wilt sleutelen. Ik ga er vanuit dat die optie er wel komt.
Balance schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:22:
Ten eerste ben ik groot fan van de 3:2 aspect ratio. Je hebt namelijk net dat beetje extra hoogte wat ontzettend fijn is. Applicaties maar vooral websites zijn zoveel fijner als je wat meer hoogte hebt. Voor fotobewerking is het ook ideaal, want alle foto's uit camera's hebben diezelfde 3:2 verhouding.
Waarom is 16:9 eigenlijk zo populair geworden? Want mijns inziens heeft het alleen maar nadelen. Vroeger had je ook laptops met 16:10 en die waren aanzienlijk populairder dan de 16:9 modellen. Daarvoor had je zelfs 4:3, wat nog fijner was.

De eerste meldingen van mijn Apple-minded-kennissenkring is dat ze de Surface Studio toch echt veel gaver vinden dan alweer een iMac, waar de afgelopen jaren niet echt veel aan is verbeterd. Maargoed, ik denk ook niet dat je de Surface Studio als concurrent van de iMac moet zien. De Studio is voor de designwereld, de iMac is juist design-af.

[ Voor 33% gewijzigd door Trommelrem op 29-10-2016 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerkitout
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-02-2024
RagEnigma schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 11:17:
idd, Ik wou dat ik de scherm los kon kopen. Beeld en touch-input via USB-C, eigen NUC/PC er onder zetten.. in my dreams :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:11
De eerste meldingen van mijn Apple-minded-kennissenkring is dat ze de Surface Studio toch echt veel gaver vinden dan alweer een iMac, waar de afgelopen jaren niet echt veel aan is verbeterd. Maargoed, ik denk ook niet dat je de Surface Studio als concurrent van de iMac moet zien. De Studio is voor de designwereld, de iMac is juist design-af.
Design-af? Wat bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:47

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Apple maakt meer en meer computers die niet aansluiten bij de wensen van de Design wereld. Ze lijken in ieder geval meer oog te hebben voor de wensen van consumenten. Apple weigert zo ongeveer om touchscreens te integreren in hun iMac lijn.
Trommelrem schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 11:24:
Waarom is 16:9 eigenlijk zo populair geworden? Want mijns inziens heeft het alleen maar nadelen. Vroeger had je ook laptops met 16:10 en die waren aanzienlijk populairder dan de 16:9 modellen.
De machines die de schermen maken zijn ingesteld op TVs, dus 16:9 schermen zijn voordelig, want dan heb je weinig verlies. Dus die schermen zijn goedkoper en verkopen daardoor beter. Fabrikanten zien dat de 16:9 beter verkopen, dus gaan daar op focussen en zo heb je een cirkel die zichzelf versterkt.

Ik vind het alleen jammer dat je niet alleen het geheugen kan upgraden, zonder ook meteen andere dure dingen erbij te 'krijgen'. Dit is ook zo bij de Surface Books. Als ik zo'n ding zou kopen, wil ik wel graag 32GB geheugen, maar een 2TB disk wil ik eigenlijk niet omdat ik die veel te duur vindt en een i5 zou ik wel voldoende vinden, maar een GTX 980M lijkt me wel fijn.

[ Voor 16% gewijzigd door zonoskar op 30-10-2016 22:47 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRE RoadRunner
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-05-2023
Iemand enig idee wanneer we dit pareltje in Nederland zouden kunnen bewonderen? Na meer dan zes jaar Apple computers ben ik een serieuze heroverweging aan het maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierop OS X zetten en dan heb je de idealer Laptop/Desktop.
Pagina: 1