Ik vind als je een artikel begint met 'de iMac-concurrent' je daarmee eigenlijk het hele punt mist en het artikel van meet af aan de verkeerde lading meegeeft. Daarbij staat het stuk vol fouten, bijv. met betrekking tot de beeldiagonaal waarbij Arnoud er nog niet uit of het 23, 27 of 28 inch gaat zijn. Gemiste kans en een ontwikkeling die ik steeds vaker waarneem. Liever objectieve informatie en laat die persoonlijke opvattingen fijn achterwege zodat de lezer eigen beeld kan vormen.
Het is niet alsof de iMac de industriële standaard is voor all-in-ones waar je je als bedrijf op kan spiegelen.
De Surface Studio draait op een Intel Core i7 van een niet nader genoemde generatie.
>> is wel bekend: 6e generatie, zie site van MS.
Quad-core 6th Gen Intel Core i5 or i7
>> is wel bekend: 6e generatie, zie site van MS.
Quad-core 6th Gen Intel Core i5 or i7
[ Voor 13% gewijzigd door Eagle Creek op 26-10-2016 19:49 ]
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Thanks, foutjes eruit gevist
Microsoft richt de Studio vrij expliciet op de creatieve industrie, een industrie die sinds jaar en dag op Macs werkt. Het gaat niet alleen om de productvorm, maar ook om de doelgroep. Dit is niets minder dan een frontale aanval op een van de trouwste gebruikersgroepen van Macs
Microsoft richt de Studio vrij expliciet op de creatieve industrie, een industrie die sinds jaar en dag op Macs werkt. Het gaat niet alleen om de productvorm, maar ook om de doelgroep. Dit is niets minder dan een frontale aanval op een van de trouwste gebruikersgroepen van Macs
Een groep die Apple al jaren lang negeert, dus best ruimte voor een nieuweling. Ik zeg top gedaan Microsoft!
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Helemaal mee eens, maar door zo af te trappen maak je er wel een apple-Microsoft verhaal van, dat zie je nu ook terug in de comments. Vind ik jammer, want daarbij verschuift de aandacht van het product, de vernieuwingen etc. naar een stomme, jarenlang al gevoerde, discussie.zonoskar schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 12:14:
Een groep die Apple al jaren lang negeert, dus best ruimte voor een nieuweling. Ik zeg top gedaan Microsoft!
Daarnaast kan het ook als een 'nieuwe' productcategorie gezien worden: een canvas op je bureau.. in die optiek is het heel wat anders dan een iMac. Toch gaat het nu daar over.
In plaats van dat Arnoud nou dergelijke kritiek even toelaat en daar over gaat nadenken, komt hij op 'deze aanval' terug met een iMac verhaal. Helemaal prima, maar dan maak je er een soort van The Verge van waar alles gaat om persoonlijke opvattingen en meningen. Het is echter geen aanval, meer een tip.
Mocht het nog verder die richting op bewegen, dan ben ik snel weg bij Tweakers. Sowieso het feit dat zo'n artikel online wordt gezet voor fouten is eigenlijk om te huilen. Denk wel dat je met dat populistische geschreeuw goed scoort bij de 'gewone mens', maar dat hoogopgeleide mensen of mensen die enigszins thuis zijn in de techniek liever een eigen mening vormen. Denk toch dat die laatste groep de doelgroep van Tweakers is.
Ik lees nergens een stuk subjectiviteit terug in het hele verhaal? Als de Surface Studio nou eenmaal de concurrent van de iMac gaat worden binnen de creatieve industrie aangaat, dan is dat dan toch ook de concurrent?
Ik vind dat Arnoud een objectief stuk heeft geschreven, geen voer voor fanboys (maar misschien struikelen die al over het feit dat iMac genoemd wordt)..
Ik vind dat Arnoud een objectief stuk heeft geschreven, geen voer voor fanboys (maar misschien struikelen die al over het feit dat iMac genoemd wordt)..
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Pagina: 1