Ontmoedigen wraakreviews

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-09 14:57
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 16:29:
We kunnen zien dat er niet hier gereageerd is op de advertentie door die gebruiker. Ze zijn dan ook verwijderd - en inderdaad: het wordt gewaardeerd als je niet gelijk dezelfde modder terug begint te gooien: we hebben meer te doen dan puin ruimen...
Is het geen idee om dit toe te voegen aan How to - Feedback laten aanpassen ?

Wat de sanctie dan precies moet zijn weet ik niet, waarschuwing is nu vrij standaard maar als het al genoemd is dan zijn we de fase waarschuwen al voorbij. Mij zou het een leuke lijken om beide reviews dan gewoon niet meer te verwijderen (hoe onterecht de eerste dan ook was) tenzij gebruiker er beide mee instemmen ze allebei te verwijderen. Bij herhaling bijv wel de wraakreview verwijderen maar niet het origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-10 08:18
Dorus schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 18:10:
[...]

Is het geen idee om dit toe te voegen aan How to - Feedback laten aanpassen ?

Wat de sanctie dan precies moet zijn weet ik niet, waarschuwing is nu vrij standaard maar als het al genoemd is dan zijn we de fase waarschuwen al voorbij. Mij zou het een leuke lijken om beide reviews dan gewoon niet meer te verwijderen (hoe onterecht de eerste dan ook was) tenzij gebruiker er beide mee instemmen ze allebei te verwijderen. Bij herhaling bijv wel de wraakreview verwijderen maar niet het origineel.
Ik denk dat het niet verwijderen van een onterechte review niet handig is maar ben het wel met je eens dat het "afstraffen" van een onterechte review een goed idee is. Echter, wat is een passende straf blijft dan de vraag. Verder de vraag waar trek je de lijn? Wanneer leg je een sanctie op? Na x waarschuwingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:39
Probleem is dat ze vaak uit emotie worden geplaatst. Na afkoelen en een goed gesprek is het 9 van de 10 keer tijd om ze weer te verwijderen. Ook al is dit bewerkelijk, ik vind het niet erg. Liever dat mensen er onderling samen uitkomen, dan dat we allemaal regels gaan verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-10 21:51
Mij zou het een leuke lijken om beide reviews dan gewoon niet meer te verwijderen (hoe onterecht de eerste dan ook was) tenzij gebruiker er beide mee instemmen ze allebei te verwijderen.
Puur toevallig dat ik dit topic zie omdat ik nu zelf even met een geschil te maken heb.
De optie om beide reviews dan maar te laten staan is inderdaad prima.

Echter, stel dat persoon x in principe goed handeld en al een x aantal jaar een account heeft op tweakers en een vervelende hak gezet krijgt van persoon y die het niets veel boeit dat hij ook een negatieve review terug heeft gekregen omdat hij toch pas net is geregistreed en nog geen goede (handels) reputatie op heeft gebouwd. (nieuw acountje en klaar is Kees)

Gevolg is dan dat bij slechte reviews over en weer, de pijn onevenredig verdeeld is tussen deze partijen.

Denk dat het "op zijn plaats" zou zijn als de ontvanger van een slechte review, -niet by default maar bij enabeling via een moderator-, de mogelijkheid zou moeten hebben om een korte reactie te schrijven op datgene wat door een ander over jou in de review is geschreven. Het "geschrevene" is soms inhoudelijk onjuist en/of erger nog, inhoudsloos.

Onze hele samenleving werkt op hoor en wederhoor, woord en weerwoord. Maar dat principe is nu (nog) niet technisch mogelijk gemaakt.