Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Dag allen,

Ik heb hier een Samsung Galaxy S6, ongeveer een half jaar oud. Sinds een paar dagen laadt deze niet meer snel op. Hij geeft nu aan dat het toestel met 5,5 uur opgeladen is en normaal gesproken met fast charging is dat 1,15 uur.

De laatste paar weken laadde hij af en toe al niet snel op, maar nu doet hij het helemaal niet meer.

Ik heb andere opladers en kabels geprobeerd, maar geen succes. Ook heb ik met behulp van Youtube instructies de usb poort een beetje schoon gemaakt, ook geen succes

Mijn vriendin heeft ook een S6, dus we hebben 2 dezelfde laders, haar toestel doet het met alle laders en kabels wel gewoon.

Is dit een bekend defect? Valt er nog wat aan te doen? Valt dit onder garantie? Ik baal :(

Alvast bedankt :>

[ Voor 7% gewijzigd door rickyy op 25-10-2016 15:35 ]

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:35

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
rickyy schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:34:
Is dit een bekend defect? Valt er nog wat aan te doen? Valt dit onder garantie? Ik baal :(
Je hebt inderdaad al een hoop geprobeerd en de laatste actie lijkt me inderdaad het toestel aanbieden voor garantie. Aangezien je hier zelf weinig aan kan doen, valt dit gewoon onder de garantie.

Hoe heb je overigens de laadpoort schoon gemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Zoals rens-br zegt is aanbieden nog de enigste optie die over blijft volgens mij.

Ik neem aan dat de instelling van snelladen via kabel (onder batterij-snel opladen via kabel) aanstaat.
Is er toevallig geen app die op de achtergrond doordraait (kans is klein dat dit speelt, maar beter mis geschoten dan niet geschoten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_akira
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 21:21
probeer is draadloos te laden, als dat wel vlotjes gaat dan kan je usb poortje gaar zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
Die instelling staat goed, ik kwam er inderdaad net achter dat het ook een optie is.

Ik heb met een dun voorwerp behoorlijk wat pluisjes en stof uit de poort kunnen vissen, helaas gaf dit geen ander effect op mijn laadtijd.

Blegh, ik las net op de website van belsimpel dat de reparatie via een winkel in Limburg gaat, en dat zij beoordelen of het een defect is die zelf is veroorzaakt of dat het binnen de garantie valt. Daarnaast duurt het 5-10 werkdagen, blijkt het je eigen schuld (volgens hen) dat betaal je zelf ook de onderzoeks- en verzendkosten (40-60 euro)

Lekker dan, overwegen om hier nog een jaar mee door te lopen of toestel 2 weken kwijt met risico op hoge kosten :(

Ik zal ergens proberen draadloos te laden, helaas heb ik daar geen van. Zijn die bij de Action te koop?

[ Voor 7% gewijzigd door rickyy op 25-10-2016 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-07 16:46
Heb dit ook eerder gehad, bij een samsung service point hebben ze het oplaadpunt vervangen

Viel onder de garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

rickyy schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:56:
Lekker dan, overwegen om hier nog een jaar mee door te lopen of toestel 2 weken kwijt met risico op hoge kosten :(
Maar waarom denk je dat dit eigen oorzaak is? Heeft het toestel ooit waterschade gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
rens-br schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:57:
[...]

Maar waarom denk je dat dit eigen oorzaak is? Heeft het toestel ooit waterschade gehad?
Nee, maar zulke winkels weten het wel altijd mooi te draaien en daar kan je zelf dan vrij weinig op inbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Welicht zit er een krasje op de behuizing waardoor het laden langzamer gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-07 10:54
Met de app Ampere kun je zien met hoeveel ampere hij laadt Google Play: Ampere

dan weet je wellicht of het aan de usb poort of de batterij ligt

Je kunt het ook proberen met de batterij van je vriendin

[ Voor 14% gewijzigd door Bigfoot op 25-10-2016 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
Ik heb die app geinstalleerd:

http://imgur.com/a/7X8xT

Fluctueert maar blijft dan op ongeveer 340 hangen.

Edit: hij springt nu ook tussen de 30 en 900. Bij die andere S6 blijft ie rond de 1000 constant.

[ Voor 31% gewijzigd door rickyy op 25-10-2016 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-07 10:54
Garantie geval dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
Is dan de poort stuk of de accu? Wat is normaal in mijn geval?

Wel vreemd dat hij nog wel laadt, maar heel langzaam, wat zou er dan stuk kunnen zijn?

[ Voor 42% gewijzigd door rickyy op 25-10-2016 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

rickyy schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 16:20:
Is dan de poort stuk of de accu? Wat is normaal in mijn geval?

Wel vreemd dat hij nog wel laadt, maar heel langzaam, wat zou er dan stuk kunnen zijn?
Kan allebei zijn. Als de poort geen goed contact meer maakt, ontstaat er weerstand, waardoor laden minder snel gaat. Als de accu defect is wordt het laden sowieso verstoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
rens-br schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 16:37:
[...]

Kan allebei zijn. Als de poort geen goed contact meer maakt, ontstaat er weerstand, waardoor laden minder snel gaat. Als de accu defect is wordt het laden sowieso verstoortd.
Als er noemenswaardige weerstand is, merk je dat wel in warmteontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
Ik heb mijn toestel bij een Tele2 abonnement via Belsimpel verkregen, hoe zit er dan met kosten als ik naar het Samsung Servicepunt ga in Amsterdam?

Edit:

Dit staat op de Belsimpel site:
Stap 2:
Indien je er zelf niet uitkomt, kun je langsgaan bij een Samsung servicecentrum bij jou in de buurt. De locaties hiervan kun je vinden op deze website en zijn meestal gevestigd in bestaande telecomwinkels. De locaties kun je ook telefonisch opvragen via het Samsung servicenummer: 0900-7267864 (10 cent/min). Hier kun je overigens ook terecht voor technische ondersteuning. In het servicecentrum kan je product meestal direct gerepareerd worden.
Gewoon even langs gaan dus. (toch weer 10 euro reiskosten O-) )

[ Voor 66% gewijzigd door rickyy op 25-10-2016 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Op zich moet je voor garantiegevallen aankloppen bij de winkel waar je hem hebt gekocht, dat is dus Belsimpel. Is ook geen onredelijke winkel volgens mij, dus ik zou gewoon bij hen aankloppen. Of Samsung je wil helpen, en via garantie, dat is volledig aan hen. Je kan natuurlijk altijd even het geval voorleggen en vragen of zij je direct kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Zie ook de link die ik eerder stuurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
I_am_akira schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:55:
probeer is draadloos te laden, als dat wel vlotjes gaat dan kan je usb poortje gaar zijn
Goed dat je het aanhaalt, maar dit is geen optie voor de TS. Met draadloos opladen heeft hij geen snelladen en dat is hetgene waar hij problemen mee heeft.

@TS: ik zou belsimpel bellen en hun vragen of je ook voor garantie naar een Samsung Service punt kunt gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
Ga ik morgen even doen. Bedankt! Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
Ik heb gebeld. Het Samsung servicepunt gaat kijken wat er mis is en dan beoordelen of het door mij komt of dat het garantie is.

Helaas is het 65km rijden en ben ik een tijdje het toestel kwijt, dus ik moet nog even kijken wanneer het me schikt om het te regelen.

Bedank voor de hulp allen!

Pagina: 1