Windows 10 update error 0X80070643

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iram Le
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12-04-2021
Ik probeer nu al een maand update KB2267602 te instaleren welke niet lukt met melding:
Definition Update for Windows Defender - KB2267602 (Definition 1.231.293.0) - Error 0X80070643

Als ik kijk bij geschiedenis van updates zie ik dat de laatste update is van 18/10/2016. Dus anderen updates worden wel gedaan.

Bij zoeken op Google kom ik maar 1 ding tegen welke bij anderen het probleem oplossen.
Dit is door andere antivirus software tijdelijk uit zetten updaten en weer aan zetten.
Ik heb geen anderen antivirus scanner dus deze oplossing werkt niet voor mij.

Bij algemene problemen van windows update wordt vaak de optie "Windows Update diagnostic" voor gedragen.
Deze gedownload en gestart. Vindt 2 problemen welke ook worden opgelost. (volgens dat programma dan)
Issues found:
Potential Windows Update Database error detected
Windows Update components must be repaired.

Ok dan aangezien het Windows Defender is deze geopend en daar de update laten doen.
Helaas geeft deze de melding:
The virus and spyware definitions didn't update on 24-okt- 16, 16:33 because of an internet or network connectivity problem.
??? Er is gewoon internet en zoals geschreven andere updates gaan wel goed.

Goed gaan we het handmatig instaleren de datebase van Windows Defender.
Deze binnen gehaald en uit gevoerd als administrator. Geen melding van iets alleen even een laad rondje van de muis aanwijzer.
Dan opnieuw laten zoeken naar update via Windows Defender met zelfde melding:
The virus and spyware definitions didn't update on 24-okt- 16, 16:33 because of an internet or network connectivity problem.

En via Windows Update wederom de melding:
Definition Update for Windows Defender - KB2267602 (Definition 1.231.293.0) - Error 0X80070643

Hieruit kan ik opmaken dat de database niet is geupdate!

Tja misschien gooit O&O ShutUp roet in de updates dus deze alle instellingen terug laten zetten naar factory. Ook dit mocht niet baten.

Op tweakers (hier dus) kon ik 1 topic vinden als ik zoek op "windows update error 0X80070643" welke als oplossing heeft uitzetten van windows defender omdat de TS een anderen virus scanner gebruikt.

Bij elke handeling heb ik de PC opnieuw op gestart en tevens een offline scan gedaan van Windows Defender welke definition version 1.231.288.0 heeft.

Macbook Pro met windows 7 wordt de update wel geinstaleerd.

Heeft iemand de oplossing of moet ik echt een anderen virus scanner gaan gebruiken. (zou wel rare zijn)

Mijn systeem:
Windows 10 Pro op SSD aangevult met 3 HD voor games.
MSI H170A Gaming Pro (MS-7978) (Volledig up to date bios)
I7-6700 3.4GHz
16 GB
Nvidia GeForce GTX 970
Alle drivers up to date.

Beste antwoord (via Iram Le op 30-10-2016 09:58)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:59

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het is hoe dan ook verstandig om een andere antivirus te draaien, want Windows defender komt niet al te best uit de tests. Kijk naar eens in [Virusscanners] Discussietopic deel 4.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:59

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het is hoe dan ook verstandig om een andere antivirus te draaien, want Windows defender komt niet al te best uit de tests. Kijk naar eens in [Virusscanners] Discussietopic deel 4.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• depol99
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:38
Na lang proberen was dit bij mij de oplossing:

1) Verwijder de bestaande virus definities
Start Command Prompt als Administrator:
cd %ProgramFiles%
cd "Windows Defender"
mpcmdrun.exe -removedefinitions -all
exit

2) Klik update in Windows Defender

Nadien kwam die fout tijdens de update niet meer terug.

D@nny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLDV
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 30-06-2023
Zelfde probleem gehad:
Voer schijfopruiming uit en kies oude installaties verwijderen, zet een vinkje bij windows update opschonen, daarna herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Kijk eens of je de "FULL" update (MPAM FE) wél kunt installeren?

https://support.microsoft.com/en-us/kb/935934

Defender maakt onder water gewoon gebruik van de "Forefront" definitions, ook al zijn het tegenwoordig sinds Windows 10 twéé verschillende "producten" (én KB artikelen).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iram Le
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12-04-2021
Iedereen bedankt voor de antwoorden.

Donderdag werdt de update geinstaleerd zonder dat ik verder iets heb gedaan.
MSE is ingebouwd en zou je verwachten dat het goed moet werken. Jammer

Aangezien dit niet echt vertrouwen wekt heb ik maar gekeken naar een anderen virus scanner.
Deze is nu een aantal dagen geinstaleerd en gelukkig heb ik er weinig last van dus ik laat het zo. Wel jammer kost weer 39 euro maar het werk.

Aangezien je een licentie krijgt voor 3 pc's heb ik het ook op mijn MBP met windows 7 geinstaleerd en hierbij merk ik wel dat het systeem iets sneller aanvoelt dus dat is een plus punt.
Pagina: 1