CV-ketel van huis kapot voor de overdracht

Pagina: 1
Acties:
  • 7.037 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-05 17:19
Mijn vriendin en ik hebben onlangs een huis gekocht, in december is de overdracht. Nu wordt ik gebeld door de verkopers dat de CV-ketel kapot is en ze die kunnen repareren voor 250 euro, maar ze zijn ook bereid die 250 mee te betalen aan een nieuwe ketel. De ketel is al ongeveer 18 jaar oud, dus die zal toch eens vervangen moeten worden.

Waar moet ik rekening mee houden voor een nieuwe CV-ketel? Normaal gesproken zou ik dit eens rustig gaan uitzoeken, maar we moeten tijdig beslissen wat we doen, dus ik denk laat ik hier de vraag stellen.

Het gaat om een;

- Tussenwoning met een inhoud van 328 m³.
- Huidige ketel is een combiketel uit 1998.

Zelf kwam ik op;

- OpenTherm; wel handig als er eens een moderne (evt. slimme) thermostaat komt.
- ...?

Zijn er nog meer dingen om rekening te houden?

Beste antwoord (via TheNephilim op 25-10-2016 13:56)

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:29

CodeIT

Code IT

- De hoeveelheid tapwater er per minuut kan worden opgewarmd. http://centrale-verwarmin...-cw4-cw5-cw6-cv-ketel.php
- Of deze een zuinige pomp heeft (kan aardig wat schelen qua stroomverbruik)
- Of er evt. een zonneboiler (mocht je dit in de toekomst willen) op aangesloten kan worden

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• CodeIT

CodeIT

Code IT

- De hoeveelheid tapwater er per minuut kan worden opgewarmd. http://centrale-verwarmin...-cw4-cw5-cw6-cv-ketel.php
- Of deze een zuinige pomp heeft (kan aardig wat schelen qua stroomverbruik)
- Of er evt. een zonneboiler (mocht je dit in de toekomst willen) op aangesloten kan worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:59

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Het vermogen en vooral hoever hij terug kan moduleren qua vermogen.

Verder zou ik kiezen voor reparatie en dan later rustig een nieuwe uitzoeken en deze aan laten sluiten door een installateur van jouw keuze.

[ Voor 82% gewijzigd door blitzkrieg op 24-10-2016 16:45 ]

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
Bedankt voor de input! De installateur kwam met de Nefit Trendline II
HRC 25 CW4 (http://www.nefit.nl/consu...oduct_detail/product_8960).

Deze ketel moduleerd, heeft een zuinige pomp en kan overweg met zonneboilers en warmtepompen. Voor OpenTherm kan er een Nefit/Bosch converter (https://wifithermostaten.nl/nefit-opentherm-converter.html) geïnstalleerd worden, dus dat is allemaal in orde.

@blitzkrieg: Nouja, dit scheelt toch 250 euro en de installateur geeft aan dat het een goede CV-ketel is. Daarnaast heeft Nefit volgens mij een prima reputatie, dus we gaan er voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

ga eens kijken waar de nieuwe CV geplaatst word .. (en waar expansie vat hangt)
Dit is erg relevant voor een WP installatie, die kan namelijk net zo groot zijn als een CV en als je nieuw CV ongunstig geplaatst word.. (en dus ook je expansie vat) .. maak je zometeen meer kosten..
TheNephilim schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:28:
Bedankt voor de input! De installateur kwam met de Nefit Trendline II
HRC 25 CW4 (http://www.nefit.nl/consu...oduct_detail/product_8960).

Deze ketel moduleerd, heeft een zuinige pomp en kan overweg met zonneboilers en warmtepompen. Voor OpenTherm kan er een Nefit/Bosch converter (https://wifithermostaten.nl/nefit-opentherm-converter.html) geïnstalleerd worden, dus dat is allemaal in orde.

@blitzkrieg: Nouja, dit scheelt toch 250 euro en de installateur geeft aan dat het een goede CV-ketel is. Daarnaast heeft Nefit volgens mij een prima reputatie, dus we gaan er voor.
ik heb een nefit 30hr cw4/5?

Ik moet zeggen dat de nefit easy (gratis nu? er is /was een actie) beter is dan de toon .. (ik heb ze beide)
easy = 1x aanschaf kosten.. toon =3,50 p/m beide hebben app

Let op dat je pas echt profijt hebt van een HR ketel met bijbehorende radiatoren, Lage Temperatuur Verwarming (LTV)

Wil je met zonneboilers/warmtepomp aan de slag kijk dan even verder dan je neus lang is want een WP kan geintegreerd worden + subsidie let op LTV radiator en een goede energie label is wel handig om mee tenemen in de kosten post.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368114

Met die ketel kun je niet nat gaan.heb er diverse opgehangen.
Denk je even aan een scheidingsfilter? Is niet altijd perse nodig maar better save then sorry.
Lekker zo'n verse ketel,ga je gewoon veel plezier van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:07

Barrycade

Through the...

Dus of je verkopers zitten een maand in de kou, of je geeft ze een nieuwe cv kado?
Heb je een offerte van de reparatie gezien? Is dat echt 250?

Dus ergo: zou nog even over de praktische zaken van een cv ophangen in een huis dat nog niet van jou is nadenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheNephilim
vso schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:07:
ga eens kijken waar de nieuwe CV geplaatst word .. (en waar expansie vat hangt)
Dit is erg relevant voor een WP installatie, die kan namelijk net zo groot zijn als een CV en als je nieuw CV ongunstig geplaatst word.. (en dus ook je expansie vat) .. maak je zometeen meer kosten..

[...]

ik heb een nefit 30hr cw4/5?

Ik moet zeggen dat de nefit easy (gratis nu? er is /was een actie) beter is dan de toon .. (ik heb ze beide)
easy = 1x aanschaf kosten.. toon =3,50 p/m beide hebben app

Let op dat je pas echt profijt hebt van een HR ketel met bijbehorende radiatoren, Lage Temperatuur Verwarming (LTV)

Wil je met zonneboilers/warmtepomp aan de slag kijk dan even verder dan je neus lang is want een WP kan geintegreerd worden + subsidie let op LTV radiator en een goede energie label is wel handig om mee tenemen in de kosten post.
Die warmtepomp en zonneboiler mogelijkheden zijn voor mij op dit moment niet relevant. Het is alleen wel handig dat als ik daar ooit wat mee zou willen doen, dat dan de CV-ketel compatibel is.

De Nefit Trendline II HRC 30 is de CW5 uitvoering inderdaad, kan kloppen. Die ModuLine Easy thermostaat zit er inderdaad gratis bij, vanwege een actie.
Anoniem: 368114 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:39:
Met die ketel kun je niet nat gaan.heb er diverse opgehangen.
Denk je even aan een scheidingsfilter? Is niet altijd perse nodig maar better save then sorry.
Lekker zo'n verse ketel,ga je gewoon veel plezier van hebben.
Top, goed om te horen! 8) Dat zegt me niks, een scheidingsfilter. Ik vertrouw op het expertise van de plaatselijke installateur, voor zover ik weet geen klachten.
Barrycade schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:45:
Dus of je verkopers zitten een maand in de kou, of je geeft ze een nieuwe cv kado?

Dus ergo: zou nog even over de praktische zaken van een cv ophangen in een huis dat nog niet van jou is nadenken.
Ik heb tot zover geen enkele reden om de verkopers te wantrouwen, het zijn aardige mensen. Die 250 euro lijkt me aannemelijk en hoe dan ook moest die CV-ketel binnen afzienbare tijd vervangen worden, dat wisten we, dus die 250 euro is dan mooi mee genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

TheNephilim schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:00:
[...]

Die warmtepomp en zonneboiler mogelijkheden zijn voor mij op dit moment niet relevant. Het is alleen wel handig dat als ik daar ooit wat mee zou willen doen, dat dan de CV-ketel compatibel is.

De Nefit Trendline II HRC 30 is de CW5 uitvoering inderdaad, kan kloppen. Die ModuLine Easy thermostaat zit er inderdaad gratis bij, vanwege een actie.
ik zou voor de easy gaan puur omdat je met opentherm iets controle verliest ..

Bij mij is er rondom de CW5 genoeg ruimte voor WP/ZB installatie dat je er nu niet wat mee doet is aan jou (heb ik ook niet gedaan) .. let alleen op bij installatie dat de installateur dit wel even weet. spaart 200,- ofzo uit bij WP/ZB installatie in 2020 ;)
Top, goed om te horen! 8) Dat zegt me niks, een scheidingsfilter. Ik vertrouw op het expertise van de plaatselijke installateur, voor zover ik weet geen klachten.
lijkt mij een net beveiliging .. tegen hoge stroompieken etc..
Als er veel verbouw klussen in je nieuwe huis gepland staan.. of de kans aanwezig is van de "zolder" wiet telers is het gewoon niet onverstanding ..13,- beschermt 1300,- kans is groter dat die 13,- vervangen moet worden als die er tussen zit..
Barrycade schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:45:

Het is jammer dat je zo over de mens denkt, ze hebben immers maar 1 a 2 maanden "profijt" ..
Je investering verdien je rap terug .. zeker als je moet stoken in huis ..

Na een jaar verhuist te zijn van huur naar koop. en zelfde termijn de CV ketel te hebben een jaar dus.
Zijn mijn stookkosten goedkoper, woonruimte is nu 50% groter dan het huis ervoor.. en dus geen spijt.

[ Voor 22% gewijzigd door vso op 25-10-2016 15:28 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.googleadservic...lSwKHX-4A28Qwg8IHA&adurl=

In wezen niks meer dan een magneet die ijzerdeeltjes uit je circuit filtert. Met de nieuwe type pompen kan dat de werking en levensduur verlengen. Niet altijd een must,maar vaak in een oudere installatie wel aan te bevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:18
Scheidingsfilter plaats je in het leidingwerk om troep te filteren zodat het niet door je ketel wordt gepompt.

Verder is die Nefit ketel prima, ga wel voor een Easy ipv een OpenTherm thermostaat via een converter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
TheNephilim schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 16:37:
Mijn vriendin en ik hebben onlangs een huis gekocht, in december is de overdracht. Nu wordt ik gebeld door de verkopers dat de CV-ketel kapot is en ze die kunnen repareren voor 250 euro, maar ze zijn ook bereid die 250 mee te betalen aan een nieuwe ketel. De ketel is al ongeveer 18 jaar oud, dus die zal toch eens vervangen moeten worden.

Waar moet ik rekening mee houden voor een nieuwe CV-ketel? Normaal gesproken zou ik dit eens rustig gaan uitzoeken, maar we moeten tijdig beslissen wat we doen, dus ik denk laat ik hier de vraag stellen.

Het gaat om een;

- Tussenwoning met een inhoud van 328 m³.
- Huidige ketel is een combiketel uit 1998.

Zelf kwam ik op;

- OpenTherm; wel handig als er eens een moderne (evt. slimme) thermostaat komt.
- ...?

Voor die 250 euro laten repareren en dan lekker op je gemak een nieuwe uitzoeken als je er woont..
Als je beetje zoekt heb je al snel ergens een aanbieding en is die 250 euro zo weer terugverdient.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

De discussie over of dit huiskooptechnisch allemaal handig is blijf ik buiten,je adviseur kan je daar veel beter over informeren. Als het allemaal vast,ondertekend en betaald is lijkt t mij niet echt een punt maar alsnog vertrouw liever op je tussenpersoon.

"Hele aardige mensen" hebben me al een leuke middenklasse auto gekost zo door de jaren heen 🙈

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 368114 op 25-10-2016 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkmi
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:55
Hieronder is mijn ervaring. We hebben weliswaar niet de keuze gekregen van de vorige eigenaar om de de ketel te laten vervangen, maar in mijn ervaring heeft cv/verwarming betrekking op een aantal criteria en het is handiger als ik het zelf persoonlijk bepaal. Het kan natuurlijk zijn dat we verkeerde keuzes hebben gemaakt, maar daar ga ik voorlopig niet van uit ;)

We zijn eerder dit jaar ook verhuisd naar onze koopwoning. In de woning is een Remeha cv ketel van 2004. Vorige maand wilde ik bij een installateur een onderhoudscontract afsluiten maar bij de inspectiebeurt was de ketel afgekeurd. De ketel maakt onze woning nu goed warm maar door de afkeuring en verwachte besparing, hebben we gekozen om de ketel toch te vervangen.

Ik vind het handiger dat we nu zelf een ketel en installateur kunnen kiezen ipv dat het door de vorige eigenaar is al gedaan. Ik heb een aantal criteria gemaakt waarin de ketel en installateur aan moeten voldoen.
- De ketel moet minimaal zelfde vermogen als huidige ketel hebben
- op termijn willen we de geiser verwijderen en daarom moet het een combi-ketel zijn met minimaal CW3 (vermogen huidige geiser)
- De installateur moet erkend en lid van Uneto Vni
- De installateur biedt garantie verlenging (geen vereiste, maar wel handig als we toch onderhoud aan de geiser gaan laten uitvoeren)

Afgelopen periode hebben we verschillende offertes laten opstellen en inderdaad gezien dat er enorme prijsverschillen zijn. Op basis van advies van verschillende installateurs zijn we uitgekomen bij de Nefit Trendline II HRC25/CW4. We hebben uiteindelijk voor Budgetketel.nl (onderdeel van Neeleman Waddinxveen). De installatie moet nog plaatsvinden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tukkertje-RaH
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-05 11:17
Even my two cents...

Als ik het goed heb zijn Nefit en Bosch min of meer identiek - tenminste mijn Bosch is een HRC35 en die benaming komt aardig in de buurt van jouw Nefit. Ik heb redelijk wat gezeik gehad met de Toon van Eneco en de Opentherm module. De Toon heeft uiteraard die module nodig om Opentherm te praten met de ketel, maar je moet 'm zelf installeren. Dat heeft de installateur gedaan, maar toen de module niet wilde moduleren gaf 'ie niet thuis: had geen zin om zich met Toon ellende bezig te houden. Eneco wilde wel langskomen, maar dan moesten ze wel de ketel in hun onderhoudscontract krijgen.
De Eneco monteur wist het uiteindelijk niet te repareren (dat heeft weer een andere monteur gedaan), maar het werkt nu zonder problemen. Waarbij dan wel opgemerkt moet worden dat een Eneco-dame zich afvroeg in hoeverre deze module binnen het onderhoudscontract zou vallen. Dus: module stuk? in de (koude) aap gelogeerd...

Overigens, wellicht is het belangrijkste bij een ketel dat een installateur 'm daarna goed inregelt. Niet alleen de ketel zelf (vermogen lager, pomp lager, aanvoertemp lager), maar ook waterzijdig - aan de radiatorkant. Door daar debietventielen tussen te zetten wordt 't overal warm op een efficiënte wijze... De kosten van dat inregelen verdien je over de levensduur van die ketel dubbel en dwars terug

[ Voor 17% gewijzigd door Tukkertje-RaH op 25-10-2016 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

TheNephilim schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 16:37:
[knip]

Jawel. Dat je uiteindelijk ook werkelijk €250,- goedkoper uit zult zijn op het totaalbedrag. Dus wat moeten jullie zelf nog betalen als eenmaal duidelijk is welke ketel het gaat worden. Totaalkosten, inclusief installatie en afvoer van oude ketel.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
Onderhoudscontract gaat over het algemeen om alleen de ketel. Net zoals dat je thermostaat kapot kan gaan, kan je ook ergens een lekkende leiding krijgen, een thermostaatkraan die vast zit of een expansievat dat vol met water staat. Valt allemaal buiten een standaard onderhoudscontract.

Verder, vergeet Toon. Er zijn zoveel betere alternatieven beschikbaar, daarnaast zijn die dingen ook niet gebonden aan een maandelijks abonnement. Ik snap niet waarom mensen zo graag maandelijks willen betalen aan Eneco om hun thermostaat via een telefoon te bedienen. De thermostaat is niet gratis, de module die je bij sommige ketels nodig hebt al helemaal niet en het energiecontract waar je de thermostaat "gratis" bij krijgt is ook veel duurder dan bij de concurrent.

OpenTherm is niet de heilige graal. Het is een universele taal die gesproken wordt door een aantal ketels en thermostaten, maar er zijn meedere versies en niet elke parameter wordt door elke ketel of thermostaat evengoed ondersteund, laat staan door een vertaalmodule geproduceerd door een fabrikant die vanaf het begin al een eigen protocol had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
Bedankt voor de adviezen nog tot zover, noted! De installateur is mijn keuze, ik had er een ander bij kunnen halen als ik dat zou willen.
hardware-lover schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 16:36:
[...]

Jawel. Dat je uiteindelijk ook werkelijk €250,- goedkoper uit zult zijn op het totaalbedrag. Dus wat moeten jullie zelf nog betalen als eenmaal duidelijk is welke ketel het gaat worden. Totaalkosten, inclusief installatie en afvoer van oude ketel.
Ik ben nu EUR 1950,00 kwijt inclusief montage en dergelijke. De verkopers betalen dus nog 250 euro mee zodat er onder aan de streep voor mij dus EUR 1700,00 overblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:01
Er gebeuren raarder dingen met huizen, dus hoe goed je ook bent van vertrouwen, ik zou ze wel een papier laten ondertekenen dat de huidige bewoners behalve de boete uit het voorlopige koopcontract ook de kosten van de ketel moet betalen :) In ruil daarvoor zitten ze net in de dure maanden met een lager verbruik (want 18 jaar nieuwere ketel).

Als je zelf toch al van plan was de ketel op korte termijn te vervangen en je voelt je goed bij deze oplossing dan zou ik het gewoon doen.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldersscheepje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:11
Als je zonnepanelen overweegt en je dak groot genoeg is kun je overwegen een warmtepomp te plaatsen. Daar is nu ook subsidie op. Realiseer me dat je budget niet ruim zal zijn maar misschien kun je ze mee financieren. Ben je gelijk toekomstzeker.

Zonneboiler 180 l, 3800 Wp, Ecolution WP en lots of LED's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

TheNephilim schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 16:49:
[knip]

Ik ben nu EUR 1950,00 kwijt inclusief montage en dergelijke. De verkopers betalen dus nog 250 euro mee zodat er onder aan de streep voor mij dus EUR 1700,00 overblijft.
Voor de Nefit Trendline II HRC 25 CW4?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
hardware-lover schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 17:16:
[...]

Voor de Nefit Trendline II HRC 25 CW4?
Yup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Duidelijk. Denk niet dat je nu werkelijk €250,- in eigen zak hebt gehouden omdat het toch werkelijk flink goedkoper kan, maar als je bij voorbaat toch voor dezelfde installateur en ketel zou zijn gegaan, dan heb je dat bedrag nu wel kunnen "besparen".

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:06
Tukkertje-RaH schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 16:29:
[...]

Overigens, wellicht is het belangrijkste bij een ketel dat een installateur 'm daarna goed inregelt. Niet alleen de ketel zelf (vermogen lager, pomp lager, aanvoertemp lager), maar ook waterzijdig - aan de radiatorkant. Door daar debietventielen tussen te zetten wordt 't overal warm op een efficiënte wijze... De kosten van dat inregelen verdien je over de levensduur van die ketel dubbel en dwars terug
Amen _O_ Gas besparen door middel van CV tuning deel II

Dit is een punt wat helaas maar zelden gebeurt. Bij m'n ouders een keertje op een zaterdagochtend gedaan samen met m'n pa. Ramen open, thermostaat op 24 °C en met een IR-thermometer elke radiator de aanvoer en retour meten, dan kijken waar de grootste verschillen zitten en dan bij elke radiator de voetventielen/radiatorknoppen afstellen (zie topic voor handleiding). Het jaar erop bleek de besparing 20% gas (met het jaarverbruik van m'n ouders toch een 240 euro!!!!). En dat voor één zaterdagochtend werk :X

Lees het topic eens door, want het is echt niet moeilijk en levert keiharde Euro's op.

[ Voor 19% gewijzigd door ThinkPad op 25-10-2016 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 426952

In de test van de consumentenbond van vorige maand kwamen de Atag i36EC en de RemehaTzerra M 28c Plus als beste uit de test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hardware-lover schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 17:48:
[...]

Duidelijk. Denk niet dat je nu werkelijk €250,- in eigen zak hebt gehouden omdat het toch werkelijk flink goedkoper kan, maar als je bij voorbaat toch voor dezelfde installateur en ketel zou zijn gegaan, dan heb je dat bedrag nu wel kunnen "besparen".
Sluit ik me bij aan.1950,- is gewoon teveel.
Ketel,rookgasafvoer,montage,scheidingsfilter. Zou rond de 1500 max mogen kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 426952 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 17:49:
In de test van de consumentenbond van vorige maand kwamen de Atag i36EC en de RemehaTzerra M 28c Plus als beste uit de test.
Even uit t blote hoofd..maar de remeha is waardeloos als t op reperatie aankomt.ding bestaat uit 4 modulen en als er een onderdeel vervangen moet worden moet zon hele module vervangen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dinodraqu
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-10-2024
TheNephilim schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 16:49:
Bedankt voor de adviezen nog tot zover, noted! De installateur is mijn keuze, ik had er een ander bij kunnen halen als ik dat zou willen.
[...]
Volgens mij betaal je te veel. Ik heb vorig jaar voor precies dezelfde ketel € 1530,00 betaald. Dat is incl. montage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT

CodeIT

Code IT

Ik denk ook dat je teveel betaalt. Een snelle Google opdracht levert meerdere hits op met goedkopere aanbieders (bijv. https://www.budgetketel.n...endline-ii-hrc25-cw4.html. Dit is incl nieuwe thermostaat)

[ Voor 7% gewijzigd door CodeIT op 25-10-2016 20:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• limp_1983
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
Voor iedereen, had altijd een hoge pet van de consumentenbond maar ik werk al 15 jaar bij een installateur als werkvoorbereider en heb goede banden met de servicecoördinator. Naast het feit dat wij veel renovatiewerk doen en nieuwbouw doen werken wij ook bij veel particulieren om cv-ketels te vervangen en onderhoud te plegen. Als de consumentbond dan eerst komt met een Atag en vervolgens Tzerra als beste uit de test is voor mij echt onbegrijpelijk. Het is heel simpel, heb je weinig geld en zoek je de beste ketel neem dan een Avanta of Intergas HRE. Heb je wel wat te besteden neem dan een Nefit of Calenta. Vaillant is ook prima maar heeft zich uit de markt geprezen. MAAAAAR neem aub geen Ferolli, Atag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evink
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-05 11:36
Anoniem: 368114 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 17:53:
[...]

Sluit ik me bij aan.1950,- is gewoon teveel.
Ketel,rookgasafvoer,montage,scheidingsfilter. Zou rond de 1500 max mogen kosten.
Als je bij voor 1500 Euro een Nefit Trendline 2 HRC25 CW4 monteert, compleet met aansluit materiaal, expansievat, inlaatcombinatie, gaskraan, dakdoorvoer en thermostaat.... graag!

Wij rekenen ongeveer 1850 ofzo als installateur, beetje afhankelijk van de situatie en dat is zonder de flamco lucht/vuilfilter, dat is met arbeid nog eens 125 euro erbij.

Tegenwoordig verdient een installateur niet zoveel meer aan een ketel.. met 100 euro mag je blij zijn.
We moeten het met name van onze service hebben, bij veel klanten komen we al tig jaar en soms dan gaan ze voor 50 euro naar de concurrent.... maar ze willen wel onze servicecontract voortzetten, want we hielpen ze altijd zo goed...

Maar gied, nefit trendline, goede ketel, praktisch geen problemen met deze ketels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Evink schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 00:29:
[...]
Als je bij voor 1500 Euro een Nefit Trendline 2 HRC25 CW4 monteert, compleet met aansluit materiaal, expansievat, inlaatcombinatie, gaskraan, dakdoorvoer en thermostaat.... graag!

Wij rekenen ongeveer 1850 ofzo als installateur, beetje afhankelijk van de situatie en dat is zonder de flamco lucht/vuilfilter, dat is met arbeid nog eens 125 euro erbij.

[knip]
Vorig jaar september een Nefit Trendline II HRC30/CW5 laten plaatsen, inclusief alle materialen en de afvoer van een 34 jaar oude 80kg Fellini ketel en net zo'n oude keukengeiser. Alles moest vervangen worden, niets kon worden behouden. Zonder dat vuilfilter (niet laten plaatsen) waren wij totaal €1650 kwijt. Geplaatst door een firma die ook bekend staat om zijn goede service. Die blijven nu ook terugkomen voor het onderhoud.

Mogelijk is dat type Nefit wat wij hebben aangekocht wat voordeliger dan het type hierboven, maar veel verschil zal er niet zijn in aanschafprijs?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 20:37

PcDealer

HP ftw \o/

Ik hoor en zie continu negatieve verhalen over Agpo Ferolli, maar onze 225c met SC4 is al sinds eind 2004 in werking. Branderautomaat vervangen na onweer en verder wat pakkingen.

Zelf het vermogen en de pompsnelheid teruggeschroefd. 650 kuub per jaar.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Ferolli is vooral meer gedoe in onserhoud. Elke 2 jaar ionisatiepen controleren, zonodig vervangen, elke 4 jaar sowieso vervangen. Elke 2 jaar de branderpakking vervangen.
Dat zijn dingen die bij andere merken niet hoeft. De ionisatiepen van m'n intergas ketel is nu 6 jaar oud, ziet er nog prima uit, paar maand terug nog onderhoud gehad. Branderpakking is vorig jaar vervangen omdat de brander stuk was, maar anders zat ie er nu nog in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 20:37

PcDealer

HP ftw \o/

_JGC_ schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 22:12:
Ferolli is vooral meer gedoe in onserhoud. Elke 2 jaar ionisatiepen controleren, zonodig vervangen, elke 4 jaar sowieso vervangen. Elke 2 jaar de branderpakking vervangen.
Zoals ik reeds schetste, is dat bij ons niet van toepassing geweest. Ik krijg vaak complimenten over de uitstekende staat van de ketel.

Of het moet zo zijn dat Feenstra zich niet aan de werkvoorschriften houdt.

[ Voor 8% gewijzigd door PcDealer op 28-10-2016 00:07 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Ik gok het laatste... bovenstaande zijn de voorschriften van de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-05 14:49
limp_1983 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 20:05:
Voor iedereen, had altijd een hoge pet van de consumentenbond maar ik werk al 15 jaar bij een installateur als werkvoorbereider en heb goede banden met de servicecoördinator. Naast het feit dat wij veel renovatiewerk doen en nieuwbouw doen werken wij ook bij veel particulieren om cv-ketels te vervangen en onderhoud te plegen. Als de consumentbond dan eerst komt met een Atag en vervolgens Tzerra als beste uit de test is voor mij echt onbegrijpelijk. Het is heel simpel, heb je weinig geld en zoek je de beste ketel neem dan een Avanta of Intergas HRE. Heb je wel wat te besteden neem dan een Nefit of Calenta. Vaillant is ook prima maar heeft zich uit de markt geprezen. MAAAAAR neem aub geen Ferolli, Atag.
Waarom geen Atag als ik vragen mag? Ik zit nu namelijk te kijken om mijn Nefit Smartline HRC 24 te vervangen met een Atag i36EC, als ik dit beter niet kan doen hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Misschien dat ze tegenwoordig beter zijn, maar atag heeft in het verleden wel meer ketels als beste getest gehad en als ik m'n zwager mag geloven staan die dingen met stip bovenaan qua storingen.

Als ik zo google bekijk wordt ie geprezen om de hoeveelheid tapwater en het theoretisch rendement. Als je 2 badkamers en een slecht geïsoleerd huis hebt zal het vast de beste ketel zijn, maar in mijn huis gok ik dat ie z'n 110% rendement niet gaat halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limp_1983
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
Prutsky schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 08:06:
[...]

Waarom geen Atag als ik vragen mag? Ik zit nu namelijk te kijken om mijn Nefit Smartline HRC 24 te vervangen met een Atag i36EC, als ik dit beter niet kan doen hoor ik het graag.
Eerlijkheidshalve kan ik niet zeggen dat de Atag i36Ec een slechte ketel is omdat deze behoorlijk nieuw is en wij geen ervaring hebben met dit type toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-05 14:49
_JGC_ schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 09:28:
Als je 2 badkamers en een slecht geïsoleerd huis hebt zal het vast de beste ketel zijn, maar in mijn huis gok ik dat ie z'n 110% rendement niet gaat halen.
Nou ik heb maar 1 badkamer met douce en bad en gemiddeld geïsoleerd huis (bouwjaar 1989). Ik wil wel graag kunnen douchen en elders ook een warme kraan open kunnen zetten. Dit gaat nu niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Prutsky schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 12:59:
[...]

Nou ik heb maar 1 badkamer met douce en bad en gemiddeld geïsoleerd huis (bouwjaar 1989). Ik wil wel graag kunnen douchen en elders ook een warme kraan open kunnen zetten. Dit gaat nu niet.
Met zo'n dikke ketel vaak ook niet. Ik heb de badkamer boven zitten, keuken beneden, ketel in berging op de begane grond grenzend aan keuken met badkamer boven de keuken. Als ik in de keuken de kraan vol open trek, warm of koud, merk ik dat in de badkamer. Water kiest nou eenmaal de makkelijkste weg, en dat is niet eerst 3,5 meter naar de bovenverdieping en dan uit de douche, maar gewoon het meeste uit de keukenkraan, wat er over blijft van de waterdruk gaat naar de douche.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Volgens mij is dit niet het juiste topic om daar nu weer op in te haken maar zijn jullie hiervoor beter op de plek in Nieuwe CV-ketel kiezen. Deze gaat op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.