• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021
Ik checkte vandaag ongerelateerd mijn creditcard statement en kwam erachter dat ik al 3 maanden €30 betaal aan Adobe. Dat kan kloppen, omdat ik vorig jaar Augustus gebruik heb gemaakt van een aanbieding op surfspot voor een jaar lang Adobe CC voor 30 euro. Destijds de algemene voorwaarden daarvan goed doorgelezen (dacht ik) en daar stond in dat na verlopen van het contract het contract stilzwijgend zou worden verlengd met hetzelfde bedrag. Het zou kunnen ik eroverheen heb gelezen en dat wat in het eerste jaar een jaarlijks bedrag is, na het eerste jaar een maandelijks bedrag wordt...

Goed, 30 euro per maand is me een beetje te gortig, dus ik wil dat abonnement annuleren. Nu krijg ik daar doodleuk te horen dat ik mijn abonnement op kan zeggen tegen 50% van de kosten van het jaarcontract (130 euro). Mooie boel...

Ik ben al een mailtje aan het typen richting Adobe, maar als ik het goed begrijp is dat niet helemaal legaal toch? Ik dacht dat er een regelgeving was die zei dat stilzwijgend verlengen niet meer mag, of als het gebeurt dat het dan met een opzeggingstermijn is van maximaal een maand? Kan iemand me een inschatting geven van mijn kansen om die kosten niet te hoeven betalen?

blog
sow
eee

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-12 15:03

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Zoek even op "de wet van dam". Dan vind je meer dan genoeg informatie...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Garyu
  • Laatst online: 01:10

• marrk
Thanks beiden.

Maakt het voor de Wet van Dam uit of de dienstverlener Nederlands of internationaal is? Dit kan ik in geen enkele van de teksten vinden.

[Voor 18% gewijzigd door marrk op 24-10-2016 14:34]

blog
sow
eee

• Garyu
  • Laatst online: 01:10
marrk schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 14:34:
Thanks beiden.

Maakt het voor de Wet van Dam uit of de dienstverlener Nederlands of internationaal is? Dit kan ik in geen enkele van de teksten vinden.
Consumentenrecht is bij internetdiensten vziw normaal gesproken in het thuisland van de consument waar de service aangeboden wordt, maar pin me er niet op vast.

• marrk
Garyu schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 14:40:
[...]

Consumentenrecht is bij internetdiensten vziw normaal gesproken in het thuisland van de consument waar de service aangeboden wordt, maar pin me er niet op vast.
Helaas na wat doorzoeken de volgende quote:
Van internationale registries hoef je weinig te verwachten: de Wet Van Dam is specifiek Nederlands en daar gaan GoDaddy, Tucows of Network Solutions echt geen rekening mee houden.
Dus ik ben bang dat ik er geen moeite in moet gaan steken. Best een dure les.

blog
sow
eee

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:47

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Sterkte, heb een tijdje terug een soortgelijke situatie (met succes!!) kunnen afronden: Vaktijdschrift opzeggen; uitgever negeert Wet van Dam

Misschien dat daar nog bruikbare informatie voor je tussen zit. De aanhouder wint.

Surfspot is trouwens een Nederlandse onderneming. Wat voor bevestiging heb je destijds gekregen? Wat staat daar in qua contactadres e.d.? Niet 'Adobe Nederland' o.i.d. ?

[Voor 31% gewijzigd door ThinkPad op 24-10-2016 14:50]

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-11 20:22

ajhaverkamp

gewoon Arjan

30 per maand x 12 = 360

Dus 50% van jaar is geen 130 euro.

This footer is intentionally left blank

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:53
ajhaverkamp schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 14:48:
30 per maand x 12 = 360

Dus 50% van jaar is geen 130 euro.
Hij heeft al 3 maanden betaalt. 30 x 9 = 270. Krijg je nog 5 euro cadeau. _/-\o_

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
relevanter is dat het via surfspot is afgesloten. Dat is een puur Nederlandse aanbieder en opzeggen zou via dezelfde weg moeten kunnen als aanmelden.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:47

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
sambalbaj schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 14:51:
relevanter is dat het via surfspot is afgesloten. Dat is een puur Nederlandse aanbieder en opzeggen zou via dezelfde weg moeten kunnen als aanmelden.
Ligt eraan op wat voor manier denk ik. Als jij een factuur/bevestiging van Surfspot krijgt dan wel. Maar als Surfspot alleen een link naar adobe.com/mooieaanbieding2016 ofzo heeft geplaatst en je een Engelstalige factuur van Adobe US ofzo hebt gekregen dan heb je weinig kans vermoed ik.

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:06

MiliaanR

Just for fans.

Maar weten ze waar je woont?
Bij dit soort internet dingen vind ik het heel klant ontvriendelijk dat je niet per maand op kan zeggen.
Ik zou het gewoon annueleren bij CC.

• Ixtince
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:34
En hoe is dit afgelopen? Loop namelijk tegen hetzelfde probleem aan dat het abonnement automatisch is verlengd en dus annuleringkosten moet betalen volgens Adobe :(

• mrBV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-10 18:43
Vandaag via de chat het abonnement opgezegd. Ik had het abonnement meer dan een jaar.

Koste me 50 min om ze te overtuigen maar het is gelukt. Het moet wel via een leidinggevende uiteraard.

Iedereen die het zelfde probleem heeft doe er je voordeel mee :).

• Dabwam
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 23-11-2020
Beetje laat, maar aangezien ik zojuist hetzelfde probleem heb gehad, post ik alsnog even voor wie hier ook tegenaan loopt. Na drie jaar wilde ik ook mijn abonnement opzeggen, maar ik kreeg ook een cancellation fee.

Ik heb via facebook contact opgenomen met adobe, en in de chat gezegd dat het tegen de Nederlandse wet is om zomaar een abonnement te verlengen voor een jaar. Daarin kreeg ik de reactie dat ze het als uitzondering zouden accepteren (dat lijken ze tegen iedereen te zeggen die dit probleem aankaart).

Voor wie niet weet wat ie moet zeggen, ik heb dit gezegd:
Dutch Law states the right for monthly cancellation without cancellation fee. So you can cancel it directly, without cancellation fee.
Can you send me an email with the confirmation that it is cancelled without the cancellation fee?

Daarna was het geen probleem (duurde wel helaas een half uur ofzo).

En hier is nog een discussie over dit probleem, waar ik mijn info vandaan heb gehaald:
Consumentenbond

Edit: Oja! En als redenen heb ik onder andere dit opgegeven:
Another is the cancellation fee: I was just looking if it was easy to cancel it, and the cancellation fee made me lose trust in Adobe as a customer friendly company

Heeeeeeel misschien krijgen ze het dan ooit door.

[Voor 11% gewijzigd door Dabwam op 26-10-2020 13:01. Reden: Extra suggestie voor feedback naar Adobe]

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Er wordt zelfs voor gewaarschuwd, bij SURFspot:
https://www.surfspot.nl/a...-services-medewerker.html

Geef nooit creditcardgegevens op bij Adobe en ga niet akkoord met een automatische verlenging. Bekijk de installatiehandleiding voor de juiste registratiestappen zonder je creditcardgegevens in te hoeven vullen.

Zo doe ik het al jaren. Je krijgt een herinnering om, als je dat wilt, de boel te verlengen. Zo ja, dan koop je weer een jaar licentie, vult de code in, en voila.

Maar dus nooit automagische betaalgegevens invullen! Dat kan het ook niet 'zomaar vanzelf' verlengd worden... :F

Mooie Plaatjes   

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:54
Wat @ehtweak aan geeft. Dat heb ik vanuit de Slim tijd en nu over naar Surfspot ook altijd gedaan. Een account zonder gegevens van betaling. Nadat je jaar afgelopen is, stopt hij automatisch.

Ikzelf heb het voordeel dat mijn vrouw ook in het onderwijs werkt. Hierdoor koop ik twee keer per jaar een bon.

Maar punt is inderdaad exact wat hierboven aangegeven is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Floppus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:45

Floppus

Customer Experience matters

Ik kom er net achter dat Adobe deze praktijken nog steeds hanteert. Dat is het vervelende als ze het op 'uitzondering' of 'coulance' gooien.

Dan betaalt iedereen die er niets van zegt nog steeds. Maar dan heeft Adobe aan mij een verkeerde, want ik ga duwen tot ze bevestigen zich aan de wet te gaan houden.

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee