Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Thermostaatkraan aansturen op basis van externe voeler?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• knifto
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-11 14:00
Mijn vraag
Is het mogelijk een draadloze radiatorkraan aan te sturen op basis van een externe voeler?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Domoticz, 433mhz en zwave

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De thermostaatkranen die ik heb gevonden kunnen een setpoint krijgen, de kraan zit ingebouwd in een ombouw. Een externe voeler is nodig. Ik vindt wel handmatig in te stellen kranen met een externe voeler maar geen draadloze!
...

Alle reacties

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:18
Radiatorknop modificeren en de sensor naar buiten brengen met een snoertje? Dit topic schreeuwt om meer achtergrondinformatie trouwens :P

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:27
Er zijn gewoon thermostaatkranen met losse sensor. Weliswaar met draad, maar toch.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:18
jeroen3 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 09:24:
Er zijn gewoon thermostaatkranen met losse sensor. Weliswaar met draad, maar toch.
Hij wil een thermostaatradiatorknop die draadloos via domotica is aan te sturen. Niet een 'domme' knop met losse voeler, die zijn inderdaad niet zo moeilijk te vinden.

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Eigenlijk wil hij gewoon een domme z-wave klep en z-wave thermometer dus.
De thermostaatregeling programmeer je dan in het domoticapakket.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:31

houthakker

Poehé

Het systeem van eq3 (ELV / Eq3 Max!) heeft dit, maar dan heb je wel weer een nieuw systeem, zijn wel erg betaalbaar, maar integratie in domoticz is nog experimenteel volgens mij.

Specs

• knifto
EQ3 Max ziet er veelbelovend uit, maar inderdaad, de integratie is er (nog) niet.
PS: Als EQ3 Max ook nog een ketelaansturing maakt is dit een gedegen Evo Home alternatief.

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-11 20:52
"oude koeien uit de sloot hale", maar ben je hier nog uitgekomen? :)

• knifto
ApOE schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 22:23:
"oude koeien uit de sloot hale", maar ben je hier nog uitgekomen? :)
Ik heb een setje van EQ3-Max aangeschaft, werkt aardig met een externe thermostaat en een radiator kraan. Echter kan EQ3-Max geen ketel aansturing doen, dat is jammer, want de merken die dit wel kunnen zijn aardig aan de prijs (Tado/Honeywell)..
Pagina: 1