Klopt was vooral om aan te geven waar ik het over had voor als mensen de link niet aan wilde klikken
Wat mij betreft het grootste/belangrijkste verschil tussen de twee.
Agreed
Een ter verwaarlozen verschil, zeker bij deze systemen.
Qua snelheid ja maar DDR4 is wel wat nieuwe dus later allicht makkelijker/goedkoper te upgraden
Van het prijsverschil zou je zelfs een 500GB M.2 SSD kunnen kopen.
Dat ben ik met je eens, had ik nog niet bij stil gestaan.
Een laptop heb je veelal via wifi verbonden (hoewel daar de Lenovo ook het voordeel heeft met 802.11ac, mocht je een router/AP hebben die dit ondersteunt) en als je meer dan 8GB aan RAM nodig hebt betwijfel ik of je jezelf met een N3060 al niet tekort doet.
Vaak wel, hoewel ik juist altijd als ik "grote" files moet kopiëren de LAN kabel er even in stop. Maargoed er zit tenminste een LAN aansluiting op dat is ook al "bijzonder" tegenwoordig.
Misschien heb ik andere opvattingen over een "goedkope" simpele laptop" maar die term zou ik wel durven plakken op de HP. Die Lenovo is toch wel weer even 500 euro en daar zou ik niet meer het stempel 'simpel en goedkoop voor erbij" willen gebruiken.
Allicht was ik niet duidelijk genoeg, ik heb atm een Core2Duo geval van 7 jaar oud met 4GB DDR2 geheugen, tja daar loop ik toch wel tegen de limieten aan tegenwoordig. Ooit ook gekocht met dedicated videokaart zodat ik wat kon gamen maar menig iGPU blaast die kaart (9600M GT) compleet weg
En voor een laptop? Tja €500 vind ik vrij goedkoop. Maar inderdaad het is net wat je wil, voor werk zit alles in een vagrant box (VM) dus dan is wat extra RAM toch wel lekker. 8GB is opzich wel voldoende absoluut maar 8GB moet imo standaard zijn. Als je dan nog wat upgrade ruimte hebt is dat toch lekker.