Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het liefst < €2000,-
Anders dan mag ik de komende maanden op de bank slapen (naja dat wordt dan dus in m'n bureaustoel slapen, non-stop gamen ftw!
), of erger nog, ik wordt buitengesloten en de sloten zijn ineens vervangen...
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Onderstaande randapparatuur en misschien nog een HDD voor wat massa-opslag, maar dat is een bijzaak (mijn opslag/media-server ondergaat regelmatig HDD-swaps dus ik heb met regelmaat stock over).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles behalve randapparatuur (zie lijst hierboven). Huidige game-systeem is een Mini-ITX kast met een Gigabyte GV-N970IXOC-4GD (die een tyfusherrie maakt zodra de GPU meer dan 10% belast wordt).
Dit systeem ga ik:
a) ga ontmantelen en onderdelen verkopen
b) in zijn geheel in de verkoop of
c) gaat stof staan verzamelen
Qua ruimte en future upgrades kan ik daar zeer weinig meer mee.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope. Asus, ASRock, MSI, Gigabyte, heb alles al wel een keer gehad, ben geen fanboy voor een specifiek merk.
N.B.:Oke, als het om cases gaat ben ik wel een Fractal Design fanboy.... ik heb nu al 5 PC's gehad met Fractal Design cases (2 nog van in gebruik). Zelfs na een korte overstap naar andere merken de kasten z.s.m. omgewisseld voor Fractals. En qua laptops ben ik wel een Apple fanboy, maar dit gaat om een desktop gaming-rig dus dat laten we gewoon buiten beschouwing, deal! Nice!
Dus merk voorkeur voor de kast is er één van Fractal Design.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
In den beginne nog niet, maar ik houd die optie zeker open. We weten allemaal dat de kans dat dit daadwerkelijk gebeurt kleiner is dan dat ik nu zeg.
Wat verwacht je van ons?
Enige ondersteuning, advies, kont-geschop over onderstaande vragen die ik heb:
- Gamen (FPS @ 1440p voor nu, binnen afzienbare tijd overstap naar 4K)
- Gamen
- Design (2D- [Adobe] en 3D [Cinema4D])
- Wat home-brew development maar dat kan tegenwoordig zels bijna op een broodrooster, dus dat geldt niet voor deze lijst
- Had ik gamen al genoemd?
Het liefst < €2000,-
Anders dan mag ik de komende maanden op de bank slapen (naja dat wordt dan dus in m'n bureaustoel slapen, non-stop gamen ftw!
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Onderstaande randapparatuur en misschien nog een HDD voor wat massa-opslag, maar dat is een bijzaak (mijn opslag/media-server ondergaat regelmatig HDD-swaps dus ik heb met regelmaat stock over).
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Dell Ultrasharp U2713HM | € - | € - |
| 1 | CM Storm QuickFire Pro (Red) | € - | € - |
| 1 | Roccat Kone Pure | € - | € - |
| 1 | Logitech G35 Gaming Headset | € - | € - |
| 1 | S.M.S.L Q5 Pro 2x 50W Digital Amplifier | € - | € - |
| 2 | Tannoy Mercury V1 (desktop speakers) | € - | € - |
| Totaal | € - | ||
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles behalve randapparatuur (zie lijst hierboven). Huidige game-systeem is een Mini-ITX kast met een Gigabyte GV-N970IXOC-4GD (die een tyfusherrie maakt zodra de GPU meer dan 10% belast wordt).
Dit systeem ga ik:
a) ga ontmantelen en onderdelen verkopen
b) in zijn geheel in de verkoop of
c) gaat stof staan verzamelen
Qua ruimte en future upgrades kan ik daar zeer weinig meer mee.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope. Asus, ASRock, MSI, Gigabyte, heb alles al wel een keer gehad, ben geen fanboy voor een specifiek merk.
N.B.:Oke, als het om cases gaat ben ik wel een Fractal Design fanboy.... ik heb nu al 5 PC's gehad met Fractal Design cases (2 nog van in gebruik). Zelfs na een korte overstap naar andere merken de kasten z.s.m. omgewisseld voor Fractals. En qua laptops ben ik wel een Apple fanboy, maar dit gaat om een desktop gaming-rig dus dat laten we gewoon buiten beschouwing, deal! Nice!
Dus merk voorkeur voor de kast is er één van Fractal Design.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Stil
- Geen window (staat toch onder mijn bureau aan de linkerkant dus een window zou naar een muurtje wijzen
- Ingetogen (ik ga geen RGB-LED lichtshows geven - zie punt hierboven, daar zou enkel de muur van kunnen genieten)
- Moederbord moet over een optical S/PDIF-out beschikken, ivm de S.M.S.L Q5 Pro (de USB-in is al in gebruik)
- Stil
In den beginne nog niet, maar ik houd die optie zeker open. We weten allemaal dat de kans dat dit daadwerkelijk gebeurt kleiner is dan dat ik nu zeg.
Wat verwacht je van ons?
Enige ondersteuning, advies, kont-geschop over onderstaande vragen die ik heb:
- Kloppen onderstaande componenten? Passen ze bij elkaar (heeft het RAM genoeg clearance met gebruikte CPU-fan, etc)?
- RAM-keuze, does it make sense? Heeft het veel voordeel om sneller te gaan dan 2133 (i.c.m. XMPprofile in UEFI) aangezien de i7 in kwestie 2133 slikt standaard?
- Kan ik toch niet beter voor een non-K CPU gaan (maar wel een Z170 mobo, want 20 PCIe lanes tov 16 voor de B150/H170 of maakt dat niet uit voor de M.2 NVMe SSD i.c.m. de GPU? Of is een H170 bord dan net zo snel i.c.m. de GPU en NVMe drive?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-6700K Boxed | € 346,95 | € 346,95 |
| 1 | ASRock Z170 Extreme3 | € 124,50 | € 124,50 |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1080 WINDFORCE OC 8G | € 683,65 | € 683,65 |
| 1 | Fractal Design Define S | € 74,- | € 74,- |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 44,90 | € 44,90 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16 | € 82,95 | € 82,95 |
| 1 | Corsair RM550x | € 89,95 | € 89,95 |
| 1 | Plextor PX-512M8PeG (met heatsink) 512GB | € 237,17 | € 237,17 |
| 1 | Samsung 750 EVO (retail) 500GB | € 131,76 | € 131,76 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.815,79 | |
edit:
Windows licentie buiten beschouwing gehouden.
Windows licentie buiten beschouwing gehouden.
[ Voor 3% gewijzigd door Farscape2 op 23-10-2016 20:43 ]
AMD Ryzen 9 9800X3D | Sapphire Pure Radeon RX 9070 XT | LG OLED48CX6LB | Marantz NR1608 | Panasonic DP-UB824 | Nvidia Shield TV Pro