Nieuw product - direct defect - wie is verantwoordelijk?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Enige tijd (drie weken geleden) heb ik een product gekocht - een nieuwe telefoon.

Dezelfde dag nog kwam ik er achter dat deze spontaan reboot als je op de achterkant een tikje geeft.

[YouTube: https://youtu.be/Sh5xaBPb6tc]

Via de klantenservice natuurlijk direct contact opgenomen met de winkel (die zowel een fysieke winkel in mijn woonplaats heeft, als een online equivalent waarmee ze voornamelijk adverteren).

Het antwoord van de winkel was eenvoudig;

"Je hebt de telefoon bij ons gekocht, maar wij doen geen reparaties - dus stuur het maar op naar reparateur-X. Je valt onder het Europese consumenten recht en zij mogen het oplossen."

De reparateur kon het issue echter niet herleiden / reconstrueren en dus kreeg ik het toestel (met hetzelfde defect) weer terug.

Kortom; de verkoper zegt "het is niet ons probleem, stuur het naar de reparatie-shop" en de reparatie-shop zegt "we zien geen probleem, het toestel is in orde".

Met de reparateur heb ik geen contract, met de winkel wel (in de vorm van een verkoop-overeenkomst en een factuur, lijkt mij)... en ik kon geen beroep doen op de Wet Kopen op Afstand (ruilen binnen 14 dagen), omdat ik de telefoon zakelijk heb aangeschaft (ik heb er een beroep op gedaan, maar ook toen zei de winkel "sorry, niet ons probleem en je hebt geen recht op die wet").

Bij wie kan ik nu aankloppen dat de telefoon echt een issue heeft (zelfs als je hem neerlegt op tafel, valt hij spontaan uit - 1 van de 10 keer, bij wijze van).

Het gaat hier om een toestel van Microsoft, gekocht bij bedrijf A en ter reparatie aangeboden bij bedrijf X.

- edit - Dit is overigens de derde L950 telefoon in één maand tijd die ik heb aangeschaft. Allemaal hadden ze issues. Maar de andere telefoons had ik bij Microsoft gekocht en die zijn zeer soepel in het retourneren (binnen 30 dagen omruilen / terugsturen, gebruikt of niet).

Deze is dus bij een andere, Nederlandse, winkel gekocht en de winkel zelf neemt geen verantwoording (of schuift het naar een ander)...

[ Voor 11% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 22-10-2016 22:03 ]

Beste antwoord (via b2vjfvj75gjx7 op 23-10-2016 22:54)

• lightemup
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10-10 16:05
inbedrijf schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 15:30:
Maar je kan toch als het een product van microsoft hem altijd online onder garantie laten opsturen. Maakt niks waar je hem gekocht hebt.
Precies dit. Neemt niet weg dat de winkel gewoon zijn verantwoordelijkheid ontloopt, maar dit is voor jou misschien de snelste weg.
Microsoft is heel erg schappelijk met garantie en doet niet moeilijk (Althans, dat is mijn ervaring met defecte Surface 3's)

Ik zie dat MS dit tegenwoordig niet meer zelf doet (Helaas) , maar uitbesteed: https://support.b2x.com/

Misschien daar eens navragen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_tef
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01:31
Contact opnemen met het reparatiebedrijf om je probleem beter te omschrijven en hoe te reconstrueren en opnieuw opsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
S_tef schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 21:50:
Contact opnemen met het reparatiebedrijf om je probleem beter te omschrijven en hoe te reconstrueren en opnieuw opsturen?
Bedankt.

Ik heb ze het filmpje gestuurd, en met een marker aangegeven waar je moet "tikken" op de achterkant om de telefoon te laten rebooten.

Maar ook met die informatie konden ze niets.

Mij lijkt het een los contact, ofzo... maar ik ben geen reparateur.

Overigens lijkt het tikken harder dan het is (in de video) - dat komt omdat er een case op de achterkant zit die iets hol is / als een geluidskast fungeert in dit geval.

- edit - De webwinkel in deze is overigens redelijk agressief in haar communicatie; sowieso leggen ze de fout bij mij en nemen ze zelf geen verantwoording.

Volgens hun is dit val-schade en mijn eigen schuld, terwijl ik de telefoon nog geen 24 uur had en hem sowieso niet heb laten vallen... mijn vorige telefoon was vier jaar oud en had - letterlijk - nog geen krasje... ik ben dus erg zuinig en voorzichtig op mijn spullen.

[ Voor 24% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 22-10-2016 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-10 15:53
Ik zou juist naar de winkel gaan en duidelijk maken dat de telefoon een probleem heeft. En dat zij dit ook onderkennen. Dat zij het niet kunnen repareren is de volgende stap en ook niet jouw probleem, maar dat van de verkopende partij. Jij hebt een overeenkomst met de winkel en met niemand anders. Er geldt wel IANAL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
pacificocean schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 21:55:
Ik zou juist naar de winkel gaan en duidelijk maken dat de telefoon een probleem heeft.
Wellicht is dat het beste - maar als ik eerlijk ben, heb ik een erg onaangenaam gevoel in de winkel.

Ik heb de telefoon via internet besteld (juist omdat ik dacht dat je dan recht had op de Wet Kopen Op Afstand) en opgehaald in de fysieke winkel (juist omdat ik bij een probleem liever direct contact heb met iemand achter de verkoopbalie).

In de winkel heerste een onaangename sfeer; ik was niet echt welkom, het personeel was ongeïnteresseerd en ze wilden me snel weer de deur uit hebben.

Ik kreeg zelfs geen factuur mee bij de overhandiging van de telefoon, "want die zouden ze wel even na-mailen". Ze hebben de factuur toen niet gemaild, zodat ik geen enkel bewijs had van de aankoop.

Op telefoon / mail / chat reageerden ze niet, dus toen ben ik wéér teruggegaan naar de winkel en mijn factuur gevraagd.

Hun reacties was wederom ongeïnteresseerd, zo van "wat doe je moeilijk".

Een dag later heb ik ze gewezen - per mail - op het defect en hun antwoord was "niet ons probleem, stuur hem maar op".

Ik heb toen 2x de verzendkosten betaald en zit nu dus met een telefoon die het nog steeds niet doet (of in ieder geval random uitvalt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:18
Je hebt in de tussentijd een zelfde toestel nieuw gekocht?

b2vjfvj75gjx7 in "[Lumia 950 en 950 XL] Ervaringen en discussie"

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pacificocean
b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 21:59:
[...]

Wellicht is dat het beste - maar als ik eerlijk ben, heb ik een erg onaangenaam gevoel in de winkel.

Ik heb de telefoon via internet besteld (juist omdat ik dacht dat je dan recht had op de Wet Kopen Op Afstand) en opgehaald in de fysieke winkel (juist omdat ik bij een probleem liever direct contact heb met iemand achter de verkoopbalie).

In de winkel heerste een onaangename sfeer; ik was niet echt welkom, het personeel was ongeïnteresseerd en ze wilden me snel weer de deur uit hebben.

Ik kreeg zelfs geen factuur mee bij de overhandiging van de telefoon, "want die zouden ze wel even na-mailen". Ze hebben de factuur toen niet gemaild, zodat ik geen enkel bewijs had van de aankoop.

Op telefoon / mail / chat reageerden ze niet, dus toen ben ik wéér teruggegaan naar de winkel en mijn factuur gevraagd.

Hun reacties was wederom ongeïnteresseerd, zo van "wat doe je moeilijk".

Een dag later heb ik ze gewezen - per mail - op het defect en hun antwoord was "niet ons probleem, stuur hem maar op".

Ik heb toen 2x de verzendkosten betaald en zit nu dus met een telefoon die het nog steeds niet doet (of in ieder geval random uitvalt).
Dan zou mijn reactie juist zijn om wel naar de winkel te gaan. Bij voorkeur als er ook andere klanten zijn en mij niet zo maar laten wegsturen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Ik heb in één maand tijd drie toestellen moeten kopen, omdat ze allemaal defecten vertonen;
  • Rood scherm
  • Geen WiFi ontvangst / lekkende accu
  • Uitvallen door de achterkant in te drukken
De eerste twee heb ik omgeruild, van de eerste heb ik mijn geld inmiddels terug.

Dit is dus de derde - ik begrijp dat het verwarrend kan overkomen, maar in principe staat dat los van de initiële vraag (daarom had ik de rest niet vermeld - het is meer ruis in de discussie / vraagstelling).

- edit - Ter verduidelijking - het rode scherm van de eerste Lumia, het filmpje van het crashen staat al in de OP.

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/A4surze.png

[ Voor 10% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 22-10-2016 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
pacificocean schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 22:11:
[...]

Dan zou mijn reactie juist zijn om wel naar de winkel te gaan. Bij voorkeur als er ook andere klanten zijn en me niet zo maar laten wegsturen. >:)
Als ik weet dat de winkel "verantwoordelijk" is (als in "verantwoording moet nemen"), dan doe ik dat ook wel.

Overigens is het geen vaag / obscure winkel; zit midden in de tweede stad van Nederland, op een A-locatie en is langere tijd al actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:18
b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 22:12:
[...]

Ik heb in één maand tijd drie toestellen moeten kopen, omdat ze allemaal defecten vertonen;
  • Rood scherm
  • Geen WiFi ontvangst / lekkende accu
  • Uitvallen door de achterkant in te drukken
De eerste twee heb ik omgeruild, van de eerste heb ik mijn geld inmiddels terug.

Dit is dus de derde - ik begrijp dat het verwarrend kan overkomen, maar in principe staat dat los van de initiële vraag (daarom had ik de rest niet vermeld - het is meer ruis in de discussie / vraagstelling).

- edit - Ter verduidelijking - het rode scherm van de eerste Lumia, het filmpje van het crashen staat al in de OP.

[afbeelding]
Ik zou heel erg ver van deze telefoon verwijderd blijven. ;)

Maar zoals je zelf al zegt winkel wijzen op je koopovereenkomst met hen. Niet laten afschepen richting de fabrikant.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:19

Tarin

Just plain weird.

Ik heb hier een Lumia 630 DS liggen die ik in eerste instantie afgeschreven had omdat hij eerst op random momenten ineens uit was of herstartte, en vervolgens niet meer op wilde laden. Na wat googlen bleek ik niet de enige met dit probleem te zijn en heb ik met een punaise de contactjes van de accu wat naar elkaar toe gebogen zodat het contact met de telefoon beter is.
Misschien dat er met jouw telefoon hetzelfde aan de hand is?

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
LuPo schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 22:40:
[...]

Ik zou heel erg ver van deze telefoon verwijderd blijven. ;)

Maar zoals je zelf al zegt winkel wijzen op je koopovereenkomst met hen. Niet laten afschepen richting de fabrikant.
Ik had de telefoon gekocht, om apps te kunnen ontwikkelen voor W10M en heb deze dus wel nodig...

Probleem is dat de fabrikant Microsoft is, de verkoper is de winkel en deze stuurt mij door naar een reparatie-shop (die vervolgens niets vindt aan de telefoon)... dus het is een cirkeltje;

Wie is er verantwoordelijk voor de reparatie van een product, als deze aantoonbaar niet deugelijk is?
Tarin schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 23:33:
Ik heb hier een Lumia 630 DS liggen die ik in eerste instantie afgeschreven had omdat hij eerst op random momenten ineens uit was of herstartte, en vervolgens niet meer op wilde laden. Na wat googlen bleek ik niet de enige met dit probleem te zijn en heb ik met een punaise de contactjes van de accu wat naar elkaar toe gebogen zodat het contact met de telefoon beter is.
Misschien dat er met jouw telefoon hetzelfde aan de hand is?
Tja, als ik ga fröbelen in de telefoon, dan is mijn kans op reparatie / garantie wel snel verkeken :)

Ik heb het issue al gemeld, 24 uur binnen de aankoop - dus contacten verbuigen doe ik wel na één of twee jaar na de aankoop-datum...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-10 16:59
De verkoper is verantwoordelijk voor het product dat hij verkoopt, NIEMAND anders. De fabrikant kan evt garantie bieden, maar dat is puur een service.

Je hebt de verkoper al gemeld dat het toestel niet naar behoren werkt. Dat is dus non-conformiteit. Je moet hem de gelegenheid geven de problemen te herstellen. Lever de telefoon dus bij de verkoper af. Als hij de problemen niet kan herstellen, ontbind je de koopovereenkomst. Als hij vervelend doet met incassobureau en al.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:48
b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 23:37:
[...]

Ik had de telefoon gekocht, om apps te kunnen ontwikkelen voor W10M en heb deze dus wel nodig...

Probleem is dat de fabrikant Microsoft is, de verkoper is de winkel en deze stuurt mij door naar een reparatie-shop (die vervolgens niets vindt aan de telefoon)... dus het is een cirkeltje;

Wie is er verantwoordelijk voor de reparatie van een product, als deze aantoonbaar niet deugelijk is?

[...]

Tja, als ik ga fröbelen in de telefoon, dan is mijn kans op reparatie / garantie wel snel verkeken :)

Ik heb het issue al gemeld, 24 uur binnen de aankoop - dus contacten verbuigen doe ik wel na één of twee jaar na de aankoop-datum...
De winkel is in het consumenten recht in ieder geval ten alle tijden verantwoordelijk voor het leveren van een conform product, dus ook voor de reparaties, zakelijk kan dit verschillen omdat je daar andere afspraken mag maken met de verkoper die de verkoper niet met een consument mag maken. Nu zullen veel (zo niet alle) winkels niet zelf kunnen of mogen repareren, maar wordt dit gedaan door gecertificeerde reparateurs van de fabrikant, in dat opzicht zeggen ze dus niets vreemds. Dat een issue als dit lastig te vinden is voor een reparateur snap ik in principe ook wel. Die halen het toestel door een reeks standaard testen tenzij heel duidelijk in de instructie staat iets anders te doen.

Ik denk dat je gewoon heel duidelijk, het liefst met laten zien in de winkel bij de verkoper moet aangeven wat het issue is en hoe te reproduceren en dan zorgen dat zij het dit bij de reparateur neerleggen.
hjkv schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 00:13:
De verkoper is verantwoordelijk voor het product dat hij verkoopt, NIEMAND anders. De fabrikant kan evt garantie bieden, maar dat is puur een service.

Je hebt de verkoper al gemeld dat het toestel niet naar behoren werkt. Dat is dus non-conformiteit. Je moet hem de gelegenheid geven de problemen te herstellen. Lever de telefoon dus bij de verkoper af. Als hij de problemen niet kan herstellen, ontbind je de koopovereenkomst. Als hij vervelend doet met incassobureau en al.
Het lijkt hier voor zover ik kan zien een zakelijke aankoop te betreffen, waardoor afhankelijk van de gehanteerde voorwaarden of gemaakte afspraken dit soort zaken wel iets kunnen verschillen dan bij het consumenten recht. Non-conformiteit roepen kan in dit geval dus niet in alle gevallen afdoende zijn. Mogelijk wel dat wanneer TS handelt vanuit bijv. een eenmanszaak hij zich alsnog kan beroepen op het consumentenrecht wat soms mogelijk is bij een aanschaf die waarbij de koper niet direct kundig geacht hoeft te worden, bijv een timmerman die een PC koopt voor de administratie, maar dat zal waarschijnlijk niet zonder slag of stoot gaan als de verkoper nu al zo lastig doet.

[ Voor 27% gewijzigd door Dennism op 23-10-2016 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[...]

Betreft het nou een zakelijke of particuliere overeenkomst met de verkoper? Als particulier kan de verkoper niet onder jou uit en zijn zij volledig verantwoordelijk. Als dat niet lukt, moet je een zaak tegen ze maken (en dat hoeft niet moeilijk te zijn of zover te komen, zie consuwijzer).
Maar zakelijk kan dit volledig anders liggen.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Room42 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 01:06:
[...]

Betreft het nou een zakelijke of particuliere overeenkomst met de verkoper? Als particulier kan de verkoper niet onder jou uit en zijn zij volledig verantwoordelijk. Als dat niet lukt, moet je een zaak tegen ze maken (en dat hoeft niet moeilijk te zijn of zover te komen, zie consuwijzer).
Maar zakelijk kan dit volledig anders liggen.
Ik heb de telefoon gekocht / aangeschaft via mijn zakelijke bankrekening als ZZP'er.

Dit omdat ik de telefoon nodig heb om apps voor Windows 10 Mobile te developen, in opdracht van meerdere opdrachtgevers.

Maar goed, privé of zakelijk... een telefoon hoort niet te crashen als je de achterkant aanraakt - en vandaar de vraag "bij wie moet ik mijn beklag doen"...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Tikje AZ -> SF

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-10 12:19
Dennism schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 00:40:
Mogelijk wel dat wanneer TS handelt vanuit bijv. een eenmanszaak hij zich alsnog kan beroepen op het consumentenrecht wat soms mogelijk is bij een aanschaf die waarbij de koper niet direct kundig geacht hoeft te worden, bijv een timmerman die een PC koopt voor de administratie, maar dat zal waarschijnlijk niet zonder slag of stoot gaan als de verkoper nu al zo lastig doet.
Reflexwerking kan TS hier wel vergeten, want een app-developer hoort toch echt wel voldoende verstand van telefoons te hebben.

Als zakelijke koper heb je ook recht op conformiteit, maar wel flink uitgekleed:

- De verkoper kan het uitsluiten in de algemene voorwaarden.

- Geen omgekeerde bewijslast in de eerste 6 maanden.

- Geen recht op ontbinding (alleen herstel, vervanging of aflevering van het ontbrekende).

- En nog wat andere zaken, die hier niet van belang zijn (mededelingen van derden tellen niet mee, niet automatisch in gebreke, geen recht op schadevergoeding, etc...).

Sla dus na wat de voorwaarden van de verkoper betreffende garantie zijn, want daar ben je van afhankelijk. Als daarin niks is uitgesloten zijn ze gewoon verantwoordelijk, maar als zakelijk koper moet je goed opletten op de voorwaarden van de partij waarbij je iets koopt. Je kan er niet van uit gaan dat het gewoon geod zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-10 19:44
Kun je deze 950 ook niet registreren bij Microsoft en op die manier garantie claimen via Microsoft zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnovos
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Heb je wel algemene voorwaarden gekregen bij de verkoop? Ik lees dat je geen factuur hebt gehad, en op de website is onder zakelijk ook niets te vinden wat op voorwaarden lijkt.

Cetero censeo Dynalogic delendam esse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:19

Tarin

Just plain weird.

[...]

Aan de telefoon zou ik ook niet fröbelen, maar het gaat om de batterij:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eb4R4xB00EQpn8Md7zIbK9W5/full.png

De contactjes waren bij mij duidelijk te 'breed', waardoor de telefoon in het begin sporadisch geen contact maakte met de batterij en later bij schudden het contact verloor. Een dag later laadde hij helemaal niet meer op.

Maar goed, bij mij ging het om een budget-ding van €100, gekocht via Amazon en ik was het ding zo zat (na 200 updates en alle dan niet met de updates of de batterijcontactjes samenhangende crashes) dat ik ook weinig zin en energie had om een RMA-procedure te starten vanuit m'n weekje vakantie, dus dit was een aardige all-or-nothing fix.

Misschien is het het proberen waard. Misschien dat de winkel je een andere batterij kan lenen, die wel goed contact maakt. Als het aan de batterij ligt en de telefoon is verder niet de issues heeft die de eerdere drie modellen hadden, zou alleen de batterij uitwisselen (of repareren) een snelle oplossing zijn :).

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
arnovos schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 10:24:
Heb je wel algemene voorwaarden gekregen bij de verkoop? Ik lees dat je geen factuur hebt gehad, en op de website is onder zakelijk ook niets te vinden wat op voorwaarden lijkt.
De winkel zelf heeft vreemde voorwaarden, bv. dat op Apple producten andere rechten gelden "omdat het Apple is" - daarvan weet ik dat het sowieso niet klopt.

Het gaat hier om een bedrag van 300 euro en een winkel die erg vervelend communiceert, dus ik wil er geen juridisch steekspel van maken...

Het enige dat ik wil weten is wie er nu verantwoordelijk is voor een niet deugelijk product, met een lastig issue reproduceerbaar issue; de winkel, de fabrikant, de reparatie-shop of heb ik zelf gewoon nergens recht op - één dag na aankoop...
Tarin schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 11:35:
[...]

Aan de telefoon zou ik ook niet fröbelen, maar het gaat om de batterij:
Vanwege (andere) issues met de accu, had ik al een nieuwe gekocht... en beide(n) vertonen hetzelfde defect.

Dus ik ga er toch van uit dat het issue in de telefoon zit, niet in de accu.

Maar ik zal ze nog eens switchen en wederom de klop-geest oproepen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De verkoper is verantwoordelijk.

Daarnaast staat jouw btw nummer op de factuur? Alleen bedrijfsnaam is niet voldoende voor een zakelijke overeenkomst en hebben ze in hun voorwaarden specifiek opgenomen dat bedrijven andere voorwaarden hebben en die ook bekend gemaakt?

Overigens een tip ik ben zelf eenmanszaak en koop heel veel gewoon op privé naam. Dat maakt namelijk helemaal niets uit voor de belastingdienst. Aangezien je privé en zakelijk 1 bent. Zolang je de zakelijke toepassing maar kan aantonen. Een zwembad zal daarin lastiger te verdedigen zijn als een telefoon. Zeker als apps ontwikkelen je werk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 16:02
Wie is de reparateur? Microsoft? We kunnen namelijk heel veel praten over dat de winkel het probleem moet oplossen, maar zolang zij hun poot stijf houden schiet jij er niks mee op.

Neem contact op met Microsoft en verwacht van hun dat ze het apparaat goed testen en fixen. Jij wil dat je probleem opgelost wordt volgens mij maakt het dan niet uit of je bij MS of bij de winkel moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 12:49:
De verkoper is verantwoordelijk.

Daarnaast staat jouw btw nummer op de factuur? Alleen bedrijfsnaam is niet voldoende voor een zakelijke overeenkomst en hebben ze in hun voorwaarden specifiek opgenomen dat bedrijven andere voorwaarden hebben en die ook bekend gemaakt?

Overigens een tip ik ben zelf eenmanszaak en koop heel veel gewoon op privé naam. Dat maakt namelijk helemaal niets uit voor de belastingdienst. Aangezien je privé en zakelijk 1 bent. Zolang je de zakelijke toepassing maar kan aantonen. Een zwembad zal daarin lastiger te verdedigen zijn als een telefoon. Zeker als apps ontwikkelen je werk is
Het enige "zakelijke" aan de verkoop is dat deze betaald is via mijn zakelijke bankrekening.

Ik heb al 20 jaar een eigen bedrijf en houd de administratie privé / zakelijk graag gescheiden.

Dus de privé rekening staat op naam van Johan Deathgrunt en de zakelijke rekening op naam van Deathgrunt B.V. (bij wijze van spreken).

Dus geen BTW-nummer, geen bedrijfsnaam (als naam op de bon), etc...

Op basis daarvan konden ze zien dat het betaald is via een "bedrijf" (ZZP, dus een natuurlijk persoon - geen B.V. ofzo).

Maar goed; het bedrijf heeft - letterlijk - één regel geantwoord en maakt in al haar communicatie (op de vloer) duidelijk dat ze dozen verkopen en daarna "mag je oprotten".

Hun antwoord was; de telefoon is zakelijk aangekocht en dus heb je geen recht op normale garantie - stuur hem maar op naar bedrijf X en laat hun er naar kijken.

In principe vind ik dat best, behalve dat bedrijf X niets kan vinden en de verkoper dus niet thuis geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
inbedrijf schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 12:57:
Wie is de reparateur? Microsoft?
Helaas niet; ik had eerder dezelfde telefoon met defect bij MS gekocht en die deden niet moeilijk;

Gewoon opsturen binnen 30 dagen en je geld terug (want de telefoon is EOL inmiddels).

De shop die hem repareert is https://www.drmobile.eu/ - vriendelijke mensen, dus daar geen klachten over hoor verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 12:58:
[...]

Het enige "zakelijke" aan de verkoop is dat deze betaald is via mijn zakelijke bankrekening.

Ik heb al 20 jaar een eigen bedrijf en houd de administratie privé / zakelijk graag gescheiden.

Dus de privé rekening staat op naam van Johan Deathgrunt en de zakelijke rekening op naam van Deathgrunt B.V. (bij wijze van spreken).

Dus geen BTW-nummer, geen bedrijfsnaam (als naam op de bon), etc...

Op basis daarvan konden ze zien dat het betaald is via een "bedrijf" (ZZP, dus een natuurlijk persoon - geen B.V. ofzo).

Maar goed; het bedrijf heeft - letterlijk - één regel geantwoord en maakt in al haar communicatie (op de vloer) duidelijk dat ze dozen verkopen en daarna "mag je oprotten".

Hun antwoord was; de telefoon is zakelijk aangekocht en dus heb je geen recht op normale garantie - stuur hem maar op naar bedrijf X en laat hun er naar kijken.

In principe vind ik dat best, behalve dat bedrijf X niets kan vinden en de verkoper dus niet thuis geeft.
Dan zijn de algemene voorwaarden nog steeds van toepassing. Kan je die eens posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
pacificocean schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 13:06:
[...]

Dan zijn de algemene voorwaarden nog steeds van toepassing. Kan je die eens posten?
De algemene voorwaarden staan hier;

https://www.phonemarket.n...ute_=algemene-voorwaarden

Daarnaast geven ze per merk weer andere "garanties" af - ik heb een Lumia 950 gekocht (gemaakt door Microsoft), maar ze hebben enkel een Nokia pagina (voorheen was Nokia de maker).

https://www.phonemarket.nl/index.php?_route_=Garantie-nokia

Overigens klopt die pagina niet, want de reparatie-shop wordt Dynafix genoemd, maar is Dr. Mobile inmiddels.

Wellicht is 8.4 op deze pagina ook van toepassing;

https://www.phonemarket.n...oute_=ruilen-en-annuleren

Maar goed, als je een Apple product hebt, gaan ze al onzin blaten;
De omruil procedure is niet van toepassing op Apple iPhones/iPad nadat deze via iTunes zijn geactiveerd. Zodra u uw iPhone/iPad heeft geactiveerd wordt uw toestel gepersonaliseerd (persoonlijke informatie wordt opgeslagen op de iPhone/iPad en op de servers van Apple) Eenmaal na activering kan een waarde vermindering in rekening gebracht worden van de klant.
...alsof je persoonlijke instellingen enkel bij Apple "in de cloud" worden bewaard (bij Google / MS is dat natuurlijk ook zo en zijn niet hard-coded gekoppeld aan je device...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

Gewoon stennis maken in de winkel, zij zijn verantwoordelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
ago schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 13:22:
Gewoon stennis maken in de winkel, zij zijn verantwoordelijk.
Dan moet ik mijn moeder meenemen, die is daar erg goed in :) ik ben te bescheiden helaas...

Los daarvan bereik je bij deze winkel echt niets; achteraf is het een zeer onprettige winkel, met vervelend personeel / manier van handelen.

Ik denk dat ze je gewoon negeren in de winkel en doen alsof je niet bestaat en een andere klant gaan helpen; ze zijn totaal niet bereidwillig om je te woord te staan (ik ben er nu 3x geweest inmiddels).

Meestal is het er uitgestorven, alhoewel ze midden in het centrum zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Dit valt toch gewoon onder de noemer DOA, gewoon terugsturen! Bekijk de AV eens of daar iets in staat over de procedure bij DOA. Verder mag je het product binnen 14 dagen zonder opgave van reden retourneren onder de WKoA. Chips, hij is zakelijk gekocht!

[ Voor 8% gewijzigd door Puch-Maxi op 23-10-2016 13:48 . Reden: Oeps ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Puch-Maxi schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 13:47:
Dit valt toch gewoon onder de noemer DOA, gewoon terugsturen! Bekijk de AV eens of daar iets in staat over de procedure bij DOA. Verder mag je het product binnen 14 dagen zonder opgave van reden retourneren onder de WKoA. Chips, hij is zakelijk gekocht!
Niet echt DOA, volgens mij;

Het ding doet het, maar valt uit / reboot als je hem op een tafel neerlegt (je hoeft hem niet hard neer te leggen, maar iets harder dan een pakje boter).

Overigens ook niet altijd... gewoon random... dus lastig aan te tonen in de winkel (zal je zien dat hij daar het opeens goed doet...).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-10 21:45

DarkSide

theres no place like ::1

DOA mag dan wel Death On Arrival betekenen. Maar volgens mij hoeft een product niet helemaal Dood te zijn om toch een DOA te zijn.
DOA is voornamelijk gewoon een defect wat gelijk optreed bij het uitpakken zeg maar.

Garantie gaat altijd via de verkoper en eigenlijk niet via de leverancier.
Als verkoper dat niet kan, kan je proberen de koop te ontbinden. Je hebt namelijk geen goed product ontvangen. En de winkel kan/wil je niet verder helpen.

Het maakt niets uit of de winkel een eigen reparatie service heeft of niet. Zij zijn verantwoordelijk het product en de afhandeling daarvan.
Ik neem aan dat je het rebooten zelf wel redelijk makkelijk kunt aantonen als je langs gaat bij de winkel.
Zij dienen dit dan te zien en te noteren en met een oplossing te komen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 13:20:
[...]

De algemene voorwaarden staan hier;

https://www.phonemarket.n...ute_=algemene-voorwaarden

Daarnaast geven ze per merk weer andere "garanties" af - ik heb een Lumia 950 gekocht (gemaakt door Microsoft), maar ze hebben enkel een Nokia pagina (voorheen was Nokia de maker).

https://www.phonemarket.nl/index.php?_route_=Garantie-nokia

Overigens klopt die pagina niet, want de reparatie-shop wordt Dynafix genoemd, maar is Dr. Mobile inmiddels.

Wellicht is 8.4 op deze pagina ook van toepassing;

https://www.phonemarket.n...oute_=ruilen-en-annuleren

Maar goed, als je een Apple product hebt, gaan ze al onzin blaten;

[...]

...alsof je persoonlijke instellingen enkel bij Apple "in de cloud" worden bewaard (bij Google / MS is dat natuurlijk ook zo en zijn niet hard-coded gekoppeld aan je device...).
Vreemd. Hun algemene voorwaarden stellen ze alleen van toepassing op consumenten aankopen, maar op hun over ons pagina stellen ze dat ze zowel de consumenten- als de zakelijke markt bedienen.
https://www.phonemarket.nl/index.php?_route_=over-ons

Op hun reparatie pagina stellen ze dat doa ook gebreken omvat. En dat je binnen 24 uur moet reageren, om een nieuw product te krijgen. Heb je dat gedaan?
https://www.phonemarket.n...te_=garantie-en-reparatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Eens met de mensen hierboven:
7.1 DOA-procedure
In een uitzonderlijk geval is een product bij ontvangst reeds defect (DOA, Dead On Arrival). Neem dan direct na ontvangst (binnen 24 uur) contact op met onze klantenservice via info@phonemarket.nl en meld uw klacht. U krijgt een nieuw product, en hoeft geen reparatieprocedure te doorlopen.

Let op! De fabrieksgarantie van het product doet niks af aan de wettelijke garantie.
b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 21:45:
Enige tijd (drie weken geleden) heb ik een product gekocht - een nieuwe telefoon. Dezelfde dag nog kwam ik er achter dat deze spontaan reboot als je op de achterkant een tikje geeft.

Via de klantenservice natuurlijk direct contact opgenomen met de winkel (die zowel een fysieke winkel in mijn woonplaats heeft, als een online equivalent waarmee ze voornamelijk adverteren).

Het antwoord van de winkel was eenvoudig;
"Je hebt de telefoon bij ons gekocht, maar wij doen geen reparaties - dus stuur het maar op naar reparateur-X. Je valt onder het Europese consumenten recht en zij mogen het oplossen."
Deathgrunt heeft dus binnen 24 uur contact opgenomen, phonemarket.nl heeft verolgens afgeweken van hun eigen DOA-procedure. In plaats van reparatie hadden ze Deathgrunt direct een nieuw product moeten aanbieden. Overigens is phonemarket.nl aangesloten bij het Thuiswinkel Waarborg, je kunt daar een klacht indienden als er geen oplossing komt.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-10 12:19
b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 12:58:
[...]

Dat maakt niet uit. Een consumentenkoop is een koop tussen een professioneel handelende verkoper en een koper die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf. Het maakt dus niet uit of je via een zakelijke rekening betaalt, BTW nummer op de factuur laat zetten of wat dan ook. Zodra je iets koopt voor je beroep of bedrijf, is het geen consumentenkoop meer. Zij hebben gezien dat je via een zakelijke rekening betaald hebt en hebben daaruit opgemaakt dat je kennelijk die telefoon voor je bedrijf nodig had (en misschien hebben ze wel via het KvK gezien dat je app-developer bent).

Bij een zakelijke koop heb je recht op een iets uitgeklede versie van de wettelijke garantie, en de verkoper is daarvoor verantwoordelijk. In de algemene voorwaarden kan een verkoper echter iets anders bedingen (zoals "garantie tot aan de deur") en dan heb je het nakijken. Wat er precies in de voorwaarden staat is bepalend. Ik zie in de voorwaarden niks staan dat de wettelijke garantie beperkt, dus het lijkt er op dat je geluk hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door Tom-Z op 23-10-2016 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leto001
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:49
Als je in het begin al een slecht gevoel had bij die winkel, waarom dan daar gekocht? Voortaan gewoon bij een aardige buurtwinkel kopen, ietsje meer betalen en dan heb je al dit gedoe niet. Als er iets mis is ga je terug, bakkie koffie erbij en probleem opgelost. Moet je eens uitrekenen wat dit soort gezever je kost in uren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
leto001 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 14:53:
Als je in het begin al een slecht gevoel had bij die winkel, waarom dan daar gekocht? Voortaan gewoon bij een aardige buurtwinkel kopen, ietsje meer betalen en dan heb je al dit gedoe niet. Als er iets mis is ga je terug, bakkie koffie erbij en probleem opgelost. Moet je eens uitrekenen wat dit soort gezever je kost in uren...
Ik heb de aankoop online gedaan, dus was niet in de winkel geweest.

Ik heb het bij hun gekocht, omdat ze ook een fysieke winkel hebben - gekoppeld aan de webshop.

Juist om die reden heb ik het daar gekocht; online kopen (wel zo makkelijk) en fysiek afhalen / afhandelen (heb ik liever in het geval van issues - dan kan je tenminste direct iemand zien).

En ik had om die reden "al" 25 euro meer betaald dan bij een andere aanbieder, die enkel online handelt...

Pas toen ik het toestel kwam afhalen, bekroop mij het onaangename gevoel, maar toen had ik de koop dus al afgesloten... was ik voorheen al een keer binnen geweest, dan had ik hem daar inderdaad niet gekocht.

Maar goed, wat ik tussen de regels van alle reacties door lees - is het gewoon het beste weer langs te lopen, het toestel daar proberen te laten rebooten middels een tik op de achterkant en kijken wat ze zeggen.

Waarschijnlijk iets als "stuur hem maar op... o, dat had je al gedaan... nou ja, dan moet je niet zo hard tikken op de telefoon - logisch dat hij dan reboot"... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Tom-Z schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 14:37:
[...]

Dat maakt niet uit. Een consumentenkoop is een koop tussen een professioneel handelende verkoper en een koper die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf. Het maakt dus niet uit of je via een zakelijke rekening betaalt, BTW nummer op de factuur laat zetten of wat dan ook. Zodra je iets koopt voor je beroep of bedrijf, is het geen consumentenkoop meer. Zij hebben gezien dat je via een zakelijke rekening betaald hebt en hebben daaruit opgemaakt dat je kennelijk die telefoon voor je bedrijf nodig had (en misschien hebben ze wel via het KvK gezien dat je app-developer bent).

Bij een zakelijke koop heb je recht op een iets uitgeklede versie van de wettelijke garantie, en de verkoper is daarvoor verantwoordelijk. In de algemene voorwaarden kan een verkoper echter iets anders bedingen (zoals "garantie tot aan de deur") en dan heb je het nakijken. Wat er precies in de voorwaarden staat is bepalend. Ik zie in de voorwaarden niks staan dat de wettelijke garantie beperkt, dus het lijkt er op dat je geluk hebt.
Door een zakelijke rekening te gebruiken handel je toch in de uioefening van een beroep of bedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
pacificocean schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 15:05:
[...]

Door een zakelijke rekening te gebruiken handel je toch in de uioefening van een beroep of bedrijf?
Ik heb de telefoon ook zakelijk gekocht, al gebruik ik hem ook privé (ZZP'er, dus privé en werk lopen door elkaar).

Daar ga ik dus niet moeilijk over doen; het is een zakelijke aankoop voor mij en daar doe ik het mee.

Overigens heb ik niet strikt binnen 24 uur op het rebooten gereageerd, maar iets van 48 uur - afhankelijk van waar je "het moment van aankoop" legt...

Ik heb hem gekocht op woensdag, donderdag kreeg ik bericht dat ik hem kon ophalen, vrijdag heb ik hem opgehaald, zaterdag heb ik melding gedaan - maar dat laatste kan best een paar uur "na 24 uur" zijn geweest (als je dan toch moeilijk wil doen...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Dit is gewoon weer zo'n geval gelijk hebben != gelijk halen.
Juridisch heb je verschillende opties, maar geen van alleen de moeite waard voor zo'n laag bedrag.
Het is de zakelijke koper helaas wat minder makkelijk gemaakt dan een consument, maar je hebt net zoveel recht op een conform product als een consument.

Doet de winkel lastig dan kun je
1) Principieel geld tegenaan gaan gooien om je gelijk te halen
2) Toch nog eens een poging wagen bij de reparateur (of fabrieksgarantie van MS zelf?), met filmpje moet het toch echt te reproduceren zijn.
3) Je verlies nemen / zelf trachten te repareren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• inbedrijf
Maar je kan toch als het een product van microsoft hem altijd online onder garantie laten opsturen. Maakt niks waar je hem gekocht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Dit is niet mijn eerste L950 en de anderen die een defect hadden, kon ik inderdaad gewoon opsturen.

Maar die had ik bij MS zelf gekocht; deze huidige L950 is via een wederverkoper gekocht.

Zou ik dan toch het toestel direct naar MS kunnen sturen? Hij staat immers niet geregistreerd in de aankopen van mij, bij de MS Store...

Persoonlijk zou ik dat liever doen; ik heb meer vertrouwen in MS en een beter gevoel bij hun support.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• lightemup
Precies dit. Neemt niet weg dat de winkel gewoon zijn verantwoordelijkheid ontloopt, maar dit is voor jou misschien de snelste weg.
Microsoft is heel erg schappelijk met garantie en doet niet moeilijk (Althans, dat is mijn ervaring met defecte Surface 3's)

Ik zie dat MS dit tegenwoordig niet meer zelf doet (Helaas) , maar uitbesteed: https://support.b2x.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
lightemup schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 18:32:
[...]

Sowieso zou dit gedoe niet moeten; iets kan kapot gaan / zijn, maar ik had het juist bij een "fysieke" winkel gekocht om betere support te krijgen (waar je ook wat voor betaalt in de aanschafprijs - maar dat is niet erg).

Voorheen kon je de telefoon opsturen naar MS, door via hun site een ticket-ID uit te printen en dan meegeven aan UPC.

Inderdaad is dit nu uitbesteed - geen idee waarom de winkel zelf met Dr. Mobile aankwam... wellicht hebben zij onderling weer contracten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 18:37:
[...]

Sowieso zou dit gedoe niet moeten; iets kan kapot gaan / zijn, maar ik had het juist bij een "fysieke" winkel gekocht om betere support te krijgen (waar je ook wat voor betaalt in de aanschafprijs - maar dat is niet erg).

Voorheen kon je de telefoon opsturen naar MS, door via hun site een ticket-ID uit te printen en dan meegeven aan UPC.

Inderdaad is dit nu uitbesteed - geen idee waarom de winkel zelf met Dr. Mobile aankwam... wellicht hebben zij onderling weer contracten?
Dr. Mobile is gewoon dynafix. Dynafix repareert over het algemeen zelf geen Microsoft toestellen maar besteden dit vaak ook weer uit.
Probeer eens Microsoft te bellen morgen, weet zeker dat die het voor je oplossen. Leg het verhaal uit en dat de winkel niet meehelpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Dutchdeveloper schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 18:53:
[...]

Dr. Mobile is gewoon dynafix. Dynafix repareert over het algemeen zelf geen Microsoft toestellen maar besteden dit vaak ook weer uit.
Probeer eens Microsoft te bellen morgen, weet zeker dat die het voor je oplossen. Leg het verhaal uit en dat de winkel niet meehelpt
Klopt - ze gaven ook aan niets van Lumia's te weten en dus konden ze niet helpen.

De winkel verwijst naar Dr. Mobile, Dr. Mobile kan er niets mee en wijst naar de winkel.

Ik weet de relatie niet tussen Dr. Mobile en de winkel - ik vond het al vreemd dat zelfs op hun site staat dat ze niets met Lumia's doen (staat niet in de lijst van supporte toestellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightemup
b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 18:37:
[...]

Ze zullen daar vast een vast adresje voor reparaties hebben dat geloof ik wel ja.
En tuurlijk zou dit niet de manier moeten zijn, maar ja dan kom je wel een stuk verder dan wanneer je het via de winkel blijft proberen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
lightemup schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 19:35:
[...]

Ze zullen daar vast een vast adresje voor reparaties hebben dat geloof ik wel ja.
En tuurlijk zou dit niet de manier moeten zijn, maar ja dan kom je wel een stuk verder dan wanneer je het via de winkel blijft proberen..
Als de officiële MS support-dealer het ook kan / wil repareren, kies ik daar zeker voor.

Morgen neem ik contact met ze op - ik zal het hier updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Gewoon even contact opnemen met Microsoft zijn zijn volgensmij ook de distributeur in Nederland en melden dat je ontevreden bent over Winkel X welke als het goed is klant is bij de distributeur. Vaak lossen die dit soort problemen heel soepel op en krijgt de winkel een reprimande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Brilsmurfffje schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 21:44:
Gewoon even contact opnemen met Microsoft zijn zijn volgensmij ook de distributeur in Nederland en melden dat je ontevreden bent over Winkel X welke als het goed is klant is bij de distributeur. Vaak lossen die dit soort problemen heel soepel op en krijgt de winkel een reprimande.
Ga ik - morgen - ook zeker doen.

Ik neem contact op met Microsoft (als fabrikant, zeg maar...) en hun officiële counterpart (als reparateur, als het ware).

Het lijkt me geen issue dat niet verholpen kan worden en de winkel zelf ervaar ik als erg onaangenaam (niet welwillend om te luisteren).

Met MS heb ik sowieso alleen maar erg goede ervaringen; jammer dat ze niet zelf meer de support doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-10 08:51
Even terug op je initiële vraag, je hebt een overeenkomst met de winkel. De winkel moet het regelen en het maar uitzoeken met welke reparateur dan ook. Jij hebt recht op een deugdelijk product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
macmellow schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 22:43:
Even terug op je initiële vraag, je hebt een overeenkomst met de winkel. De winkel moet het regelen en het maar uitzoeken met welke reparateur dan ook. Jij hebt recht op een deugdelijk product.
Bedankt - eigenlijk was dat inderdaad de vraag.

Nu de winkel "niet thuis" geeft en de reparateur aangeeft "niet veel" met Lumia's te maken te hebben, ga ik morgen dus zowel MS eens vrijblijvend vragen als hun officiële counterpart.

De resultaten zal ik hier posten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• inbedrijf
Ja hoor je kan hem meteen naar MS sturen, het maakt hun niet uit waar je het toestel hebt gekocht.

deze pagina : https://support.microsoft.../mobile-devices/lumia-950

Contact opnemen met Chat. Je probleem uitleggen en als het goed is sturen ze je dan een link om hem aan te melden voor reparatie.

Succes!

Natuurlijk moet de winkel dit netjes afhandelen, maar daar hebben ze blijkbaar geen zin. misschien moet je een negatieve review achterlaten op google reviews of waar mogelijk. Hopelijk leren ze het dan eens.
b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 18:28:
[...]

Dit is niet mijn eerste L950 en de anderen die een defect hadden, kon ik inderdaad gewoon opsturen.

Maar die had ik bij MS zelf gekocht; deze huidige L950 is via een wederverkoper gekocht.

Zou ik dan toch het toestel direct naar MS kunnen sturen? Hij staat immers niet geregistreerd in de aankopen van mij, bij de MS Store...

Persoonlijk zou ik dat liever doen; ik heb meer vertrouwen in MS en een beter gevoel bij hun support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
inbedrijf schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 23:03:

Natuurlijk moet de winkel dit netjes afhandelen, maar daar hebben ze blijkbaar geen zin. misschien moet je een negatieve review achterlaten op google reviews of waar mogelijk. Hopelijk leren ze het dan eens.

[...]
Daar had ik al een andere thread over geopend :)

Vreemde overeenkomst shopreviewers en Tweakers members

Veel reviews van de shop in kwestie vond ik discutabel (achteraf) - daar gaat die thread over.

(maar heeft met het hardware-defect weinig te maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
"Tikje" zeg je? Kans is groot als ik op éénzelfde manier achterop mijn telefoon sla 'ie ook uitvalt ja.

Wat ik ook niet helemaal snap is dat je het niet eens bent met de gang van zaken, maar niet terug naar de winkel wil en niets (juridisch) wil beginnen. Je bent de winkel uitgestapt zonder factuur en hebt in de tussentijd 3 x éénzelfde telefoon gekocht zonder af te wachten wat er met de defecte gedaan zou worden.

Ik vind het een vreemd verhaal.

[ Voor 5% gewijzigd door LocK_Out op 24-10-2016 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
LocK_Out schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 00:32:
"Tikje" zeg je? Kans is groot als ik op éénzelfde manier achterop mijn telefoon sla 'ie ook uitvalt ja.

Wat ik ook niet helemaal snap is dat je het niet eens bent met de gang van zaken, maar niet terug naar de winkel wil en niets (juridisch) wil beginnen. Je bent de winkel uitgestapt zonder factuur en hebt in de tussentijd 3 x éénzelfde telefoon gekocht zonder af te wachten wat er met de defecte gedaan zou worden.

Ik vind het een vreemd verhaal.
Zoals ik eerder al melde, is het inderdaad een tikje; het geluid (in de film) lijkt harder, omdat de case als een geluidskast fungeert - waardoor het geluid "hol" wordt.

Je kan het al triggeren door je wijsvinger "achter" je duim te laten hangen en dan los te laten (alsof je een propje wegschiet).

Als je dat doet, op een specifieke plek, dan valt de telefoon uit.

Overigens kwam ik er achter, omdat de telefoon ook uitvalt als je hem gewoon neerlegt (niet hard, ik ben erg zuinig op mijn spullen; mijn vorige telefoon is 4 jaar oud, die daarvoor was 5 jaar oud, mijn pc is 10 jaar oud inmiddels en mijn meest recente laptop komt uit 2007 - allemaal nog in perfecte staat).

Online werd mij beloofd dat ik een factuur (per mail) zou krijgen, nadat ik de telefoon had opgehaald.

Na het ophalen heb ik echter nooit mail gehad, en ben ik dus terug gegaan naar de winkel (nadat ze niet reageerden op mail / chat / telefoon).

Ik begrijp dat het warrig kan overkomen, maar het is minder spannend dan je denkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:19
Ik herken het rebootprobleem van de Lumia. In mijn geval zat ee speling bij de accu waardoor deze contact verloor. Dit heb ik opgelosr door een papiertje in de speelruimte te klemmen zodat de accu niet meer kon bewegen. Wellicht moeite waard om dit te bekijken. Zal een hoop ergernis schelen met de winkel.
Pagina: 1