Vreemde overeenkomst shopreviewers en Tweakers members

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Vanwege een (zeer) negatieve ervaring met een bepaalde webwinkel - die ik via Tweakers.net heb gevonden - ben ik wat verder gaan graven in hun beoordelingen (die totaal niet stroken met mijn eigen ervaring - behalve de negatieve ervaringen).

Wat blijkt - de meeste beoordelingen (zowel negatief als positief) zijn afkomstig van "tweakers" die speciaal voor hun recensie een account bij Tweakers hebben afgesloten, op exact dezelfde dag als hun eigen review.

Dus Tweaker X maakt op datum Y een account aan en laat op datum Y een review achter bij deze shop om vervolgens niets meer van zich te laten horen;Ben ik nu iets te achterdochtig, is het normaal dat klanten zich aanmelden voor één dag, voor één review, of klopt hier iets niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Wat blijkt - de meeste beoordelingen (zowel negatief als positief) zijn afkomstig van "tweakers" die speciaal voor hun recensie een account bij Tweakers hebben afgesloten, op exact dezelfde dag als hun eigen review.
Feit dat er ook negatieve reviews worden gepost zou bij mij de mogelijke achterdocht weghalen. Waarschijnlijk heeft die shop gewoon een "waardeer ons op tweakers en maak kans op 50 euro" wedstrijd uitstaan.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Overigens zijn bovenstaande voorbeelden er maar vijf.

Als je verder "graaft" zijn er veel meer te vinden, dus meer dan in de OP zelf;...etc...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-09 09:52
Ik denk dat dit wel vaker voorkomt ja. Voor veel t.net activiteiten heb je geen account nodig, dus het kan best zijn dat iemand al erg lang vaste bezoeker is, bijvoorbeeld door het nieuws te lezen en de pricewatch te gebruiken. Ik kom sinds ca 2003 op t.net, maar vond het nooit nodig een account te maken, ik las het forum, het nieuws, en gebruikte later vooral de pricewatch. Voor het plaatsen van een review moet je ingelogd zijn. En een zeer goede of juist zeer slechte ervaring kan juist een motivatie zijn om even in te loggen. Als je dat inderdaad alleen deed om even die review te plaatsen, en dan weer verder gaat met 'lurken' dan krijg je dit patroon ja.

Ik ken het beeld van fakeposters. Doorgaans hebben zij een keurige naam, geven ze 5 sterren, houden ze het kort (ca 4 a 6 regels), maken ze niet al te veel typefouten behalve de -d / -t fouten, gebruiken ze enigszins schrijftaal, zijn ze nogal goed met het uit de doeken doen hoe blij ze met het produkt zijn, en vooral: ze laten niet na de bonuspuntjes van de winkel te beschrijven, en bij voorkeur nog hoe goed ze geholpen zijn en hoe vriendelijk ze wel niet te woord gestaan zijn. Vaak schrijven ze de naam van de winkel met een hoofdletter, en vaak noemen ze ook de dorpsnaam of stadsnaam van de locatie van de fysieke winkel. Bijvoorbeeld:

"Ik kocht na lang aarzelen dan toch eindelijk produkt xxx bij de ROOKWINKEL uit Breda. Ik vond het wel spannend om online te kopen maar uiteindelijk dan de stap gezet. Ik werd heel vakkundig te woord gestaan door vriendelijke medewerkers die me zelfs een kopje koffie aanboden en alle tijd voor me namen! Wat een grote voorraad hebben ze trouwens bij de ROOKWINKEL! Enfin ik ben heel erg blij met mijn aanschaf, dat had ik jaren eerder moeten doen. Ik kan iedereen aanraden om bij de ROOKWINKEL uit BREDA te gaan shoppen. Niet aarzelen, gewoon doen!

Martin Steenvoort"

Dat is een fake-review ten voeten uit. Rookwinkel.nl bijvoorbeeld staat er vol mee.
Ik zie zulk een patroon niet bij de webshop die je noemt. In eerste instantie.

Edit: kijk, die bovenste van deathgrunt is er zo een:
Algemeen

Ik heb het bedrijf gevonden via Tweakers Pricewatch en door de scherpe prijzen en hoge scores heb ik besloten om hier mijn aankoop te doen. Ik heb eerst gebeld naar de klantenservice of het toestel wat ik graag wilde kopen(s7 edge) op voorraad was. Ik ben de volgende dag naar de winkel toe gegaan en de telefoon gekocht. Ik werd uitstekend geholpen en aardige medewerkers. Ik raad u zeker aan om bij Phonemarket.nl een aankoop te doen.

Verzending

Ik heb mijn telefoon in de winkel opgehaald en dat ging helemaal top! Geen klachten.

Klantenservice

Wat ik al eerder zei, ik belde naar de klantenservice. Ik kreeg een dame aan de lijn en die hielp mij erg goed. Ze gaf goed antwoord op mijn vragen, dus al met al een prima klantenservice.
Misschien is dit gewoon een keurige heer/mevrouw De Raad op leeftijd hoor die internetshoppen spannend vond en nu keurig verslag doet. Die dusdanig afwijkt van het tweakers-publiek dat hij/zij de tweakers met 'u' aanspreekt. Niet veel mensen doen dat. En waarom moet deze kennelijk iets-op-leeftijd-zijnde kersverse tweaker nou net een peperdure Galaxy Edge hebben, het allerpopulairste produkt onder de smartphones? Verder is het een complete angst-wegnemende tutorial van hoe je veilig en leuk kunt shoppen: eerst even op de pricewatch kijken (hoge scores EN lage scherpe prijzen (scherp = marketingwoordje dat forummers niet snel gebruiken). Ten slotte werd hij/zij 'uitstekend geholpen' en waren de medewerkers ook nog eens 'aardig'. Het gaat verder over een 'dame', die 'goed antwoord gaf', en de klantenservice was 'prima'. NB: hij belde om te vragen of het toestel op voorraad was. Het antwoord daarop is ja/nee, en een getal. Het is dan gek om apart in de review gebruik te gaan maken van het tabje 'klantenservice', en dan te zeggen dat hij 'erg goed' geholpen is met de 'vragen' (nu ineens meervoud).

En dan de uitsmijter: "Ik raad u zeker aan om bij Phonemarket.nl een aankoop te doen."
Jaja. Omdat hun voorraad klopte en een telefoon opgestuurd hebben? 1x?

Mocht het een echte review wezen: ben blij voor u, meneer/mevrouw 'De Raad' dat u positieve ervaringen had, ook met de klantenservice enzo. Bedankt voor het delen van uw ervaring hier.

Maar het ziet er uit als iets wat een typische fakereview zou kunnen zijn. Bij de rest vind ik dat niet.

[ Voor 40% gewijzigd door Znorkus op 23-10-2016 03:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Switchie schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 03:04:
[...]

Feit dat er ook negatieve reviews worden gepost zou bij mij de mogelijke achterdocht weghalen. Waarschijnlijk heeft die shop gewoon een "waardeer ons op tweakers en maak kans op 50 euro" wedstrijd uitstaan.
Zou kunnen... al heb ik er zelf iets gekocht en deze mogelijke "actie" niet gezien.

Bij andere webshops ontdek ik ook geen correlatie tussen review en reviewer - vandaar de vraag.

Dat het zowel negatief als positief is, qua recensies, maakt mij juist achterdochtiger (ook vanwege mijn eigen zeer negatieve ervaring); namelijk het gevoel van manipulatie...

De after-service is wat mij betreft extreem slecht, en zelfs agressief, en dat komt overeen met de negatieve recensies en de reactie van de shop zelf op die recensies...

Maar zoals ik al zei; wellicht ben ik te achterdochtig en is het normaal dat reviews van een shop op Tweakers per definitie "vervuild" worden met gratis kans-kaart-beloften.
Znorkus schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 03:08:
Ik ken het beeld van fakeposters. Doorgaans hebben zij een keurige naam, geven ze 5 sterren, houden ze het kort (ca 4 a 6 regels), maken ze niet al te veel typefouten behalve de -d / -t fouten, gebruiken ze enigszins schrijftaal, zijn ze nogal goed met het uit de doeken doen hoe blij ze met het produkt zijn, en vooral: ze laten niet na de bonuspuntjes van de winkel te beschrijven, en bij voorkeur nog hoe goed ze geholpen zijn en hoe vriendelijk ze wel niet te woord gestaan zijn. Vaak schrijven ze de naam van de winkel met een hoofdletter, en vaak noemen ze ook de dorpsnaam of stadsnaam van de locatie van de fysieke winkel. Bijvoorbeeld:
- edit - Wat mij ook triggert, is het feit dat de syntax van de user-names, en de algehele grammaticale stijl van de recensies net iets te vaak overeenkomen.

Daarnaast ken ik de principes van de SEO en SEM technieken om een shop verder te helpen op basis van KEI... deze winkel ontwijkt dat netjes, maar opent andere kuilen wel...

Los daarvan; als je een recensie kan achterlaten voor een winkel op basis van één aankoop, terwijl je één dag een account bij Tweakers hebt, wat zegt die hele recensie dan eigenlijk?

(want op basis van dat soort recensies ben ik blijkbaar "de pineut" bij deze winkel geworden).

[ Voor 41% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 23-10-2016 03:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Znorkus
b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 03:11:
- edit - Wat mij ook triggert, is het feit dat de syntax van de user-names, en de algehele grammaticale stijl van de recensies net iets te vaak overeenkomen.
Juist, dat is een hele goeie tell-tale. Vaak zijn het van die halve testimonials.
Ik denk dat Tweakers.net-crew achter de schermen de boel redelijk goed in de gaten houdt. Het zou nuttig zijn er een keer aandacht aan te besteden. 10 jaar geleden kon je nog goed vertrouwen op reviewsites, tegenwoordig is dat echt niet meer het geval en wordt je geflest waar je bij staat. De kleine en middelgrote en grote ondernemers hebben allemaal het internet ontdekt, en ze handelen zonder scrupules. Als reviews doorslaggevend blijken te zijn voor klantoordelen, dan moeten ze dus goede reviews hebben en dus gaan ze op zoek naar manieren dat te bereiken, hoe dan ook. Geld gaat voor. Er zijn webshops die niet zo denken en die oprecht hun klanten goed willen helpen. Net als dat er goede garages zijn. Het rottige is dat ze lastiger te herkennen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Znorkus schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 03:26:
[...]

Juist, dat is een hele goeie tell-tale.
"Helaas" ken ik een bedrijf dat bestaat op basis van fake recensies...

Die hebben 50 stagiaires in dienst die niets anders doen dan random user-names verzinnen en op basis van een macro-script random-reviews indienen.

Ze krijgen betaald per geplaatste recensie en daarbij nog een basis vergoeding.

Om de spam-filters te ontwijken, draaien ze een script dat checkt of hun recensie kans maakt op plaatsing...

De winkel in deze thread maakt daar geen gebruik van; daarvoor is het te doorzichtig - maar ik vraag me wel af of de recensies op T.net nu betrouwbaar zijn, of niet.

Controleert men hier de recensies op basis van grammatica, sentimenten, zins-opbouw, syntax / conventie, of niet?

En als men denkt "dat gaat wel wat ver", dan denk ik dat je drie stappen terug denkt - want de recensie-business is booming en handelt vier stappen vooruit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Znorkus
Een bedrijf dat zo'n 'reviewbureau' in dienst neemt maakt zich in mijn ogen schuldig aan moedwillige misleiding, en zou flinke boetes van mij mogen ontvangen. Net als elk ander bedrijf dat zich afvraagt hoe hij aan goede reviews komt en daar andere middelen voor denkt aan te moeten wenden dan het gewoon proberen te verdienen bij de klanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Znorkus schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 03:39:
Een bedrijf dat zo'n 'reviewbureau' in dienst neemt maakt zich in mijn ogen schuldig aan moedwillige misleiding, en zou flinke boetes van mij mogen ontvangen. Net als elk ander bedrijf dat zich afvraagt hoe hij aan goede reviews komt en daar andere middelen voor denkt aan te moeten wenden dan het gewoon proberen te verdienen bij de klanten.
Mee eens - vandaar mijn vraag of het normaal is dat een shop op T.net beoordeeld kan worden door klanten waarvan 50% geregistreerd is op de dag van hun initiële recensie.

(of maak iig. duidelijk dat de recensent slechts 1 dag actief is, bv. op basis van een badge naast hun naam - zodat je de recensie kan beoordelen op haar merites).

[ Voor 12% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 23-10-2016 03:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Znorkus schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 03:08:

En dan de uitsmijter: "Ik raad u zeker aan om bij Phonemarket.nl een aankoop te doen."
Jaja. Omdat hun voorraad klopte en een telefoon opgestuurd hebben? 1x?

Mocht het een echte review wezen: ben blij voor u, meneer/mevrouw 'De Raad' dat u positieve ervaringen had, ook met de klantenservice enzo. Bedankt voor het delen van uw ervaring hier.

Maar het ziet er uit als iets wat een typische fakereview zou kunnen zijn. Bij de rest vind ik dat niet.
Feit is dat ik bij deze shop een order heb geplaatst en door meerdere (3) werknemers (allen man) redelijk agressief ben bejegend.

Er heerst een uiterst negatieve en onaangename sfeer in de (fysieke) winkel en dat lees je in de recensies - mits je weet wie welke review heeft geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Ik raad u zeker aan om bij Phonemarket.nl een aankoop te doen
Soortgelijke zinnen / syntax tref ik ook aan op bv....nogmaals; ik vertrouw deze shop niet - en twijfel aan de integriteit van de T.net review-filters...

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken om iets toe te voegen? Drie posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is ongewenst.

[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 24-10-2016 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Aan de ene kant denk ik: tja, als ik me belazerd voel door een winkel of product, zal ik daar inderdaad een account voor aanmaken op een review-site om een negatieve recensie achter te laten. Met als gevolg dat er verder nooit meer iets met dat account gebeurt.

Aan de andere kant heb je gewoon gelijk: review-business is business. Iemand die ik ken vlogt en krijgt soms producten toegezonden door fabrikanten, wat haar objectiviteit toch (al dan niet bewust) beïnvloedt.
En reviews op business-gerelateerde sites wegen nog zwaarder: ik zal voor een aankoop van een stereo de reviews op WhatHifi zwaarder laten wegen als die op Tweakers, terwijl ik eerder bij Tweakers zal kijken voor een review van de Samsung 960 Pro...

Ik vind je vraag of Tweakers de reviews controleert dus eigenlijk wel terecht. Ergens hoop ik van wel, maar ik kan me voorstellen dat dat ook onbegonnen werk is, gezien de grootte van de community en de hoeveelheid recensies...

@Zeef: kom er maar in :)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Pietervs schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 11:15:
Aan de ene kant denk ik: tja, als ik me belazerd voel door een winkel of product, zal ik daar inderdaad een account voor aanmaken op een review-site om een negatieve recensie achter te laten. Met als gevolg dat er verder nooit meer iets met dat account gebeurt.

Aan de andere kant heb je gewoon gelijk: review-business is business. Iemand die ik ken vlogt en krijgt soms producten toegezonden door fabrikanten, wat haar objectiviteit toch (al dan niet bewust) beïnvloedt.
En reviews op business-gerelateerde sites wegen nog zwaarder: ik zal voor een aankoop van een stereo de reviews op WhatHifi zwaarder laten wegen als die op Tweakers, terwijl ik eerder bij Tweakers zal kijken voor een review van de Samsung 960 Pro...

Ik vind je vraag of Tweakers de reviews controleert dus eigenlijk wel terecht. Ergens hoop ik van wel, maar ik kan me voorstellen dat dat ook onbegonnen werk is, gezien de grootte van de community en de hoeveelheid recensies...

@Zeef: kom er maar in :)
Wellicht is het normaal en zit er niets achter.

De winkel kwam op mij negatief over, na een aankoop, en het zal me niets verbazen als ze zelf dit soort fake-review plaatsen (niet allen zullen fake zijn, maar er zitten her en der verspreid op internet wel duidelijk fake recensies tussen).

Aan de andere kant is het logisch dat je een review plaatst op de dag van aankoop - maar dan nog zou het fijn zijn om een reviewer te kunnen waarderen op basis van validiteit (aantal reviews, gekochte producten, dagen actief op T.net, etc...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dat nieuwe gebruikers alleen een review plaatsen is niet zo vreemd. Er zijn genoeg bedrijven die iets weg geven voor een review. Dan zie je dus dat mensen een overdreven positieve review plaatsen.

Aan de andere kant zijn er ook genoeg mensen die een probleem hebben met een winkel en een zo negatief mogelijke review plaatsen om iets voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-09 19:37
Er zijn overigens wel technieken om die valse reviews eruit te pikken door middel van tekstclassificatie. Het is maar net de vraag welke reviews gewenst zijn?

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Bij zo'n winkel koop je toch ook niets?

Alleen de eerste paar reviews schetsen al een dermate negatief beeld, dat ik er verre van zou blijven. En niet alleen de reviews zelf, maar ook de reacties vanuit de shop.

"Dynafix zegt niks te vinden, dus het is de schuld van de consument"
"Fysieke schade valt niet onder garantie, dus doen we lekker niets".

Als shop ga je toch niet frontaal in de tegenaanval op internet?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

Ik hecht zelf weinig waarde een dit soort shopreviews. Waarom?
  • omdat er idd vaak een beloning kan zijn vanuit de winkel. En dat gaat beter met een positieve review.
  • Veel reviews gewoon te kort zijn om een indruk te krijgen van de winkel
  • Als er wat negatiefs geplaatst wordt is dat ook vaak heel erg negatief. En daarom alsnog niet bruikbaar om een inschatting te doen.
  • Er worden weinig 6-jes gegeven. Meestal 9 en 10 of 1 en 3-tjes.
Al met al levert mij dit geen bruikbare informatie op. En een shopreview van een winkel die ik niet (goed) ken. Zal ik ook liever mijden als de meeste reviews van dergelijke aard zijn.

Ik hecht dan veel meer aan mond op mond. Of iets wat "losjes" in topics vermeld wordt.
Er wordt, naar mijn mening, weinig reclame gemaakt over shops als Cool blue. Maar deze staat wel goed aangeschreven. Komt zonder enige shop review gelezen te hebben meermaals naar boven in topics bv.

Het is wel lastig, vind ik, om tegenwoordig een goed beeld te krijgen van reviews (shops, winkels, vakanties e.d) door dit soort gedrag.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Jeroenneman schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 15:13:
Bij zo'n winkel koop je toch ook niets?

Alleen de eerste paar reviews schetsen al een dermate negatief beeld, dat ik er verre van zou blijven. En niet alleen de reviews zelf, maar ook de reacties vanuit de shop.

"Dynafix zegt niks te vinden, dus het is de schuld van de consument"
"Fysieke schade valt niet onder garantie, dus doen we lekker niets".

Als shop ga je toch niet frontaal in de tegenaanval op internet?
Achteraf, ja - achteraf... - vind ik dat ook.

Vooraf had ik wel onderzoek gedaan naar de winkel (enkele reviews gelezen, kijken of https gebruikt wordt, KvK nummer gecontroleerd, source bekeken van de online winkel, via Streetview de fysieke winkel "bekeken", etc...).

Maar de agressieve / aanvallende reacties van hun "customer support" op de reviews van de Tweakers was me toen niet opgevallen (wellicht net gekeken in een week dat er weinig reacties waren).

Al hun antwoorden zijn hetzelfde; jammer dat je ons zwart maakt, het is jou probleem en wij maken geen fouten.

Ze vallen je aan en trekken de slachtoffer-kaart ipv. dat ze zelf verantwoording nemen voor het feit dat er soms wat mis kan gaan.

Maar goed, zo interpreteer ik hun gedrag - anderen zijn wellicht wel tevreden met de afhandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 22:06:
[...]

Achteraf, ja - achteraf... - vind ik dat ook.

Vooraf had ik wel onderzoek gedaan naar de winkel (enkele reviews gelezen, kijken of https gebruikt wordt, KvK nummer gecontroleerd, source bekeken van de online winkel, via Streetview de fysieke winkel "bekeken", etc...).

Maar de agressieve / aanvallende reacties van hun "customer support" op de reviews van de Tweakers was me toen niet opgevallen (wellicht net gekeken in een week dat er weinig reacties waren).

Al hun antwoorden zijn hetzelfde; jammer dat je ons zwart maakt, het is jou probleem en wij maken geen fouten.

Ze vallen je aan en trekken de slachtoffer-kaart ipv. dat ze zelf verantwoording nemen voor het feit dat er soms wat mis kan gaan.

Maar goed, zo interpreteer ik hun gedrag - anderen zijn wellicht wel tevreden met de afhandeling.
Heb je al gekeken of je een klacht kunt indienen bij de keurmerken waar ze bij zijn aangesloten? Anders wellicht via klacht.nl of social media? Triest dat het zo werkt, maar vaak zijn bedrijven opeens een stuk coulanter als ze publiekelijk voor paal worden gezet.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Puch-Maxi schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 15:04:
Er zijn overigens wel technieken om die valse reviews eruit te pikken door middel van tekstclassificatie. Het is maar net de vraag welke reviews gewenst zijn?
I know - ik heb zelf jaren gewerkt bij een bedrijf dat oa. emoties kan "lezen" in reviews, door de context te analyseren.

Op basis daarvan kan een bedrijf weer automatisch gegenereerde feedback-classificaties krijgen van reviews over hun product, ook al zijn die reviews niet geplaatst in hun eigen omgeving.

Vandaar dat ik ook wantrouwig / gevoelig ben voor dit soort teksten; je ruikt gewoon dat het niet klopt / kan kloppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Jeroenneman schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 22:09:
[...]

Heb je al gekeken of je een klacht kunt indienen bij de keurmerken waar ze bij zijn aangesloten? Anders wellicht via klacht.nl of social media? Triest dat het zo werkt, maar vaak zijn bedrijven opeens een stuk coulanter als ze publiekelijk voor paal worden gezet.
Nog niet - in een andere thread (over het hardware probleem dat ik heb, bij een product gekocht bij deze winkel) is een alternatieve oplossing geboden, wellicht (laten fixen door een derde partij die los staat van deze keten).

Dus dat pad ga ik nu eerst bewandelen.

Ik heb wel 5x op het punt gestaan een landingspage te lanceren met goede SEO waarmee ik de traffic naar deze winkel direct kan afvangen en van een negatieve smaak kan voorzien (beroepsdeformatie...), maar dat doe ik maar niet (karma...) :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-09 20:09
Ik moest bij dit topic sterk aan een topic over een andere webshop denken. Klik

Gaat ook over mogelijke valse reviews bij een webshop. Blijkt moeilijk te bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 06:41

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit topic hoort niet huis in AND maar in Pricewatch. Deze discussie is al wel een aantal keer meer gevoerd, dus of dit topic open blijft moet de lokale moderators maar bepalen.

MAA -> PW
Pagina: 1