Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayleigh2201
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 31-07-2024
Hey allemaal!

ten eerste excuses als ik dit bericht in het verkeerde forum geplaatst heb, maar kon het 3d printer forum niet vinden.

Ik maak al een lange tijd gebruik van de Ultimaker 2, en dit eigenlijk vrijwel zonder problemen. Nu hebben we een paar dagen geleden er een olsson block op opgezet en nu doet hij niet meer wat hij moet doen.

Al van alles geprobeerd maar helaas zonder succes...

Mijn vraag is dus, met welke temperatuur/flow/speed printen jullie?

Alvast bedankt!!

met vriendelijke groeten,
Kayleigh

Beste antwoord (via Kayleigh2201 op 18-01-2017 17:02)

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:53
Je hebt een usb B kabel nodig. Bij mij zat ie in de doos bij de Ultimaker.

Dit is namelijk dezelfde kabel als waarmee de meeste printers aangesloten zitten. Dus misschien kan je hem daar even van lenen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:49
Hier zijn topic reports voor

[ Voor 76% gewijzigd door Gropah op 23-10-2016 16:34 ]

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Modbreak:Dit topic past niet echt in Spielerij - Problemen & Vragen. Gezien het OpenSource 3D Printing - Deel 2 in EL, heb ik het topic daar naar toe verplaatst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:03
De standaard instellingen van de ultimaker zouden gewoon moeten werken,daar verandert het olssonblock niets aan. Wellicht heb je een draadje gesloopt bij het wisselen? Wat voor problemen zie je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:16
Kayleigh2201 schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 19:04:
en nu doet hij niet meer wat hij moet doen.
En wat versta jij hier precies onder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayleigh2201
Hallo allemaal!
Wij zijn inmiddels terug gegaan naar een gewone print kop en de fabrieksinstellingen en eigenlijk ging het prima. Nu alleen weer hetzelfde probleem...
In het begin van de print werkt alles oké, maar na een tijdje wordt het korrelig en lelijk.
Hebben het gevoel alles al geprobeerd te hebben, hebben jullie nog ideeën?

Met vriendelijke groet,
Kayleigh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sepio
Ik heb een Ultimaker 2+ en die wordt geleverd met een Olsson block. Ik gebruik de standaard print instellingen en dat gaat altijd goed.

Ken je de visual Ultimaker troubleshooting guide?

- Heb je de printer voorzien van een nieuwe firmware?
- Heb je de aansluitstappen uit de documentatie gevolgd?
- Zijn alle kabeltjes nog goed aangesloten? Zie bijvoorbeeld de documentatie van de upgrade kit.
- Zit de temperatuur sensor wel goed in het olsson block? De kant met de opening moet naar onderen wijzen.
- Komt de metalen behuizing van de ventilators niet per ongeluk tegen het messing van het block aan?
- De eerste paar lagen horen de ventilators stil te staan ivm de goede hechting aan de glasplaat. Daarna horen ze aan te gaan. Misschien zit de connector niet goed vast.

Mocht je er hiermee niet uitkomen dan zou ik contact opnemen met Ultimaker. Het is een Nederlands bedrijf dus dat is handig qua communicatie.

[ Voor 15% gewijzigd door Sepio op 20-11-2016 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayleigh2201
Hi! hebben alles nog eens nagekeken, en bij de nieuwe gewone kop zit alles goed gemonteerd. Heb een aantal tips gevonden op de site die je hebt doorgestuurd (bedankt hiervoor) en gaan dit vanavond eens uitproberen.

In ieder geval bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayleigh2201
Het is gelukt! Heel erg bedankt!!

Top Thickness
Top Layers
AAN

Infill Pattern
AAN

Met vriendelijke groeten,
Kayleigh

• Sepio
Goed om te horen. Ben je nu wel of niet overgestapt naar het Olsson block?

Maak je geen gebruik van Cura? Want daar zou ik het eerst mee proberen. Cura wordt immers gemaakt door de makers van de Ultimaker. Als je daar geen problemen mee hebt dan zou ik pas overstappen naar een andere slicer.

Door de printer via een kabel op je computer aan te sluiten kun je hem via Cura voorzien van de laatste firmware. Een nieuwe cura versie zorgt vaak ook voor een nieuwe versie van de firmware.
Ter info Cura 2.3.1 is de laatste versie. De versie 15.04.6 is ouder. Erg onlogisch. Dit was zeg maar versie 1.15.04.6. Daarna heeft men Cura volledig opnieuw geschreven en is men begonnen met 2.x.x

[ Voor 80% gewijzigd door Sepio op 24-11-2016 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayleigh2201
Ik gebruik inderdaad cura! Misschien een stomme vraag hoor, maar wat voor kabel heb ik nodig om hem aan mijn printer te kunnen koppelen?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Sepio
Je hebt een usb B kabel nodig. Bij mij zat ie in de doos bij de Ultimaker.

Dit is namelijk dezelfde kabel als waarmee de meeste printers aangesloten zitten. Dus misschien kan je hem daar even van lenen.
Pagina: 1