Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:20
Ik zoek een?
Microset / speaker met streaming mogelijkheden en wekfunctie geïntegreerd in één apparaat

Wat is je budget?
maximaal €300 maar liever minder

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Mijn oude vertrouwde wekkerradio heeft het nu echt begeven en ik ben daarom opzoek naar een nieuwe wekkerradio. Niet zo moeilijk zou je denken, maar ik had ook al een tijdje het idee om een vaste bluetooth speaker te kopen om muziek te luisteren op mijn kamer. Nu dacht ik dit misschien te kunnen combineren, maar deze apparaten lijken niet echt te bestaan of ik zoek niet goed genoeg. Radio hoef ik niet per se via FM te luisteren, maar zou ook via iets als internetradio / Google Cast kunnen lopen. Ook zou ik het handig vinden als er een klokje op zit.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb het idee dat wat ik zoek nog niet bestaat, ik kwam wel uit op wat internetradio's als deze pricewatch unsorted: Lenco Concerto DIR-2000 2.1 WiFi Internet Radio (8,1 cm ... maar Bluetooth of Google Cast lijkt mij handiger en ik denk dat ik op geluidskwaliteit inlever met zo'n apparaat. Niet dat dat uitmaakt voor het radio luisteren, maar voor het gewoon muziek luisteren via iets als Spotify / Google Play Music wel. Daardoor kwam ik nog op deze multiroom speaker van Sony uit pricewatch: Sony SRS-ZR5, maar dit lijkt me ook niet ideaal want dan heb ik nog geen wekker.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik ben totaal niet thuis in audio, bestaat zoiets volgens jullie wel of kan ik beter gewoon een simpele wekker bij de Mediamarkt en de Sony speaker voor het muziek luisteren kopen? Alvast bedankt voor de reacties!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-09 19:05
Ik gebruik hiervoor een squeezebox gekoppeld aan een actieve speakerset. Ze zijn niet meer nieuw te koop maar heeft wel alles wat je zoekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DOA
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

DOA

Ik heb al jaren een wekker-internetradio van sangean, deze zijn bekend om de goede geluidskwaliteit.
Via de site van reciva kun je radio's aan je account om het bladeren door de duizenden zenders wat makkelijker te maken, maar ik zie dat de huidige modellen(natuurlijk) ook al apps voor de bediening toevoegen.
heb een voorloper van deze
http://www.sangean.eu/products/internet-radios/wfr-1d.html
of deze
http://www.sangean.eu/products/internet-radios/wfr-2d.html

maar je kunt ook voor de sonos play 1 gaan natuurlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-09 20:35

kevin33

Welkom in Utopia.

Zelf maken?

[EiP] Wekkerradio++

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plexter22
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-09 13:58
Ik zou eens kijken naar de medion life p85 111

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:29
Kijk ook eens naar de Ruark Audio r1. DAB, fm, Bluetooth, 3,5mm audio jack (misschien kun je een Google Chromecast audio koppelen?).

Enige mogelijke nadeel is dat het mono is, maar dat is eigenlijk bij alle radio's die maar uit 1 kastje bestaan.

Ik heb zelf de mr1 en als het geluid vergelijkbaar is, kan geen andere wekkerradio tegenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirhc_95
Bedankt allemaal voor de reacties! Zelf maken zie ik niet zo zitten, ik ben niet zo handig :P Zie ik het nou goed dat de Medion Life P85 111 wel stereo speakers heeft? (Bij Bol staat 2 keer 7 Watt speakers + 15 Watt subwoofer). Qua prijs vind ik die wel interessanter dan de Sangeans en de Ruark.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Sonos kan dit prima inderdaad :) Zit nog goed geluid in ook!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:29
Bij dit soort apparaten heeft stereo mijns inziens weinig tot geen meerwaarde. De onderlinge afstand is te klein om daadwerkelijk als stereo ervaren te worden. Daar komt nog bij dat bij de Medion de speakers naar de zijkant gericht zijn. Als het je om geluidskwaliteit te doen is, is dat geen goede opstelling. Buiten dat lijkt het wel aan je eisen te voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirhc_95
LA-384 schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 16:58:
Bij dit soort apparaten heeft stereo mijns inziens weinig tot geen meerwaarde. De onderlinge afstand is te klein om daadwerkelijk als stereo ervaren te worden. Daar komt nog bij dat bij de Medion de speakers naar de zijkant gericht zijn. Als het je om geluidskwaliteit te doen is, is dat geen goede opstelling. Buiten dat lijkt het wel aan je eisen te voldoen.
Bedankt voor deze waardevolle opmerking, ik ben zo'n audionoob dat ik dacht stereo zal wel beter zijn O-)

EDIT: Uiteindelijk leek de Medion me toch best een flink apparaat om op m'n nachtkastje te zetten, dus nu is het de Pure Evoke D2 voor €100 op Amazon.de geworden in combinatie met een Chromecast Audio die ik voor €20,- van Marktplaats geplukt heb.

[ Voor 17% gewijzigd door Sirhc_95 op 23-10-2016 17:58 ]

Pagina: 1