4K TV 55" (Geen backlight bleeding, geen banding)

Pagina: 1
Acties:
  • 3.683 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onyxke
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 15-09-2022
Ik zoek een?
4K tv minstens 55inch zonder clouding/ back light bleeding en ook geen banding. Alsook 100 hz.

Wat is je budget?
1000€, ideaal 800

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
I Ik wil er graag mee in hoge kwaliteit gamen (PS4) met hoge zwartwaarden en graag films en series in goede kwaliteit zien

Wat heb je zelf al gevonden?
Philips 55pus6501

Welke vragen heb je hier nog over?
Is de kans kleiner bij bovenstaande Philips om geen banding te hebben? Clouding of back light bleeding zou niet van toepassing zijn door Direct-led (full led)?

Full HD of 4 K?
Kan het ook beter zijn om een full had te kopen ipv 4K? Volgens mij lijkt 4K beter ook omdat deze upscaling doet, maar FULL HD is beter onder de knie? Afstand van tv tot zelfs ligt rond 2.5-3 meter.

IPS paneel
IPS paneel is het beste omdat de kleuren hetzelfde blijven vanuit verschillende kijkhoeken?^

ter info
Ik heb dit jaar 3 verschillende toestellen aangeschaft allemaal retour gedaan wegens banding, of extreme back light bleeding. toestellen die ik heb gehad: Philips 55pus7101 5 lijnen in het midden van het scherm, onlangs een Sony kd55x8505c extreem slechte backlight bleeding, clouding en banding. Eerste tv dit jaar was een LG was goed had ook 3D, enkel links banding |:( . De Philips had wel het mooiste beeld en kleuren van alle 3.

Mijn voorkeur gaat uit naar oled _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ maar is veel te duur helaas. Hopelijk kunnen jullie helpen met tips. Uit mijn ervaring blijkt dat ik telkens duurder (1300€) ben gegaan van tv en telkens slechtere resultaten kreeg omtrent banding en back light bleeding.

Ik heb al zoveel tv's opgezocht maandenlang ook toen ik de vorige tv's had en ik zie door de bomen het bos niet meer 8)7 |:(

Alvast bedankt allemaal :)

[ Voor 20% gewijzigd door Onyxke op 21-10-2016 08:30 ]

PSN: onyxke

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headblast
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-09 15:22
Verwarrend he! Ik heb precies hetzelfde.. Die Philips was top in de MM totdat je hem thuis zet :@ man man..

Wat doe jij vooral met de TV? Voor mij is het aansluiten van een HTPC (kodi) met 1080P films en ook PS4. Ik hou jou topic wel in de gaten wellicht dat iemand een advies kan geven.

[ Voor 3% gewijzigd door Headblast op 21-10-2016 14:07 ]

PSN: Headblast1987, Battlenet: Miyoujin#2279

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onyxke
Ja ik heb mijn 3 tv's ook gekocht bij MM. Ik heb wel vernomen van andere mensen dat MM een goedkopere prijs kan aanbieden omdat zijn speciaal tv's laten maken voor hun keten van goedkopere materialen misschien dat het daardoor komt dat de tv's van daar veel last hebben van gebreken?

Ik game vooral op PS4. Nu met de nieuwe Tomb Raider was de backlighting gewoon verschrikkelijk op de Sony tv. Heb de ps4 dan ook uitgelaten. Ben blij dat ik mijn geld teruggekregen heb. Sony vond het trouwens ook perfect normaal alles valt altijd binnen specificaties bij hun. Ik had gevraagd achter deze specificaties meerdere keren en telkens konden ze geen antwoord voorzien.

Verder had ik ook KODI op de android geïnstalleerd om te streamen, en mijn library op HDD automatisch te laten bijwerken, maar met een Kodi-apparaatje op Aliexpress van 20€ kan je hetzelfde resultaat bereiken, dus android is niet zo zeer nodig, wel het meest gebruikvriendelijke. Films en series mogen ook goede zwartwaarden hebben zeker bij een horror-film :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 21:39
Denk dat je beter kan doorsparen voor oled. Alle punten die je benoemd zijn zo ongeveer eigenschappen van lcd. Heb ook niet het idee dat het beter is geworden de laatste jaren... Bij de meeste tv's is de inputlag hoger bij de 4k variant trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel9970
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-02 10:28
Als je hoge zwartwaardes wilt, dan valt een IPS af en moet je naar een VA panel toe.
Nadeel slechte kijkhoek.

Zelf zou ik bij Philips(= het Chinese TP vision, Philips tv's bestaan niet meer) nog even wegblijven.

4K tv's hebben door alle beeldverwerking een hogere input lag dan full hd.
Wel is er vaak een Game mode die een lagere input lag heeft.

Sonies geven goed beeld maar idd bij veel tv's clouding, banding en absurd slechte service.
Tv's met meerdere zichtbare lijnen in het scherm en clouding, vallen binnen de door hunzelf bedachte norm.

Een direct led met VA paneel is idd beter en heeft minder clouding, maar ook daar moet je geluk hebben.
Ik heb de laatste jaren veel tv's gezien en gehad en de Led die het minste clouding en banding had was een Panasonic CX800.

Is gamen het belangrijkste en wissel je regelmatig van tv, dan zou ik voor een full hd gaan.
Doe je langer met een tv dan zou ik zeker voor 4K gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onyxke
Dank u voor de uitleg. Inderdaad de service van Sony is ronduit rotslecht vind het persoonlijk erg om toe te geven, altijd Sony voorstander geweest.

Ben de afgelopen week nog eens gaan kijken in de winkels. Alle Philips modellen die ik heb zien spelen zowel goedkoop als duur hebben heel veel last van banding, verschrikkelijk gewoon.

Heb ook gezien dat de Oleds die aanstonden veel last hadden van ingdbranden telefoonnummers en logo's.

De Panasonic zoals eerder vermeld spreekt me enorm aan. Ook de CX700 versie.

Alleen twijfel ik nu:

Panasonic 55cx700 of 800 reeks (UHd) versus Sasmung 65uej6200 (Full HD). Ben de Samsung onlangs tegengekomen in een winkel (rond de 800 euro) en blijkbaar zou dit een pareltje zijn onder de FULL HD's.

Zouden jullie de Panasonic nemen of de Samsung? Ik geraak er niet uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 21:39
Die pana's zijn wel een klasse hoger dan de samsung volgens mij. 6200 is echt een instapmodel terwijl de cx700 mid end is en de cx800 redelijk high end.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik heb sinds 2 maand de Panasonic CX700 hier hangen en ben er wel over te spreken! Mijn exemplaar heeft geen clouding en ook geen zichtbare backlightbleeding. Ik zie een heeeel klein beetje banding maar dan moet je echt gaan zoeken; ik zie op een volledig wit scherm dat de randen ietsjes donkerder zijn (dit staat ook vermeld in de Tweakers review). Ik vrees dat je in bij dit budget altijd op een edge-lit TV uitkomt waardoor je nooit echt 100% goed verlicht beeld kwaliteit zal krijgen. Ik zal wat plus- en minpunten opsommen:

+ Zeer strak design, zowel met als zonder de pootjes eronder
+ Firefox OS werkt soepel, geen vastlopers, genoeg opties. Netflix draait als een zonnetje.
+ Zwartwaarden zijn bovengemiddeld goed (en ik kom van oude 42" Loewe 720p plasma tv van 2500 euro)
+ De HDMI 2.0 CEC + ARC poort werkt perfect met m'n Yamaha receiver
+ Contast + helderheid zijn zeer hoog
+ Future-proof (HDMI 2.0, 4k @60hz, chroma 4:4:4 sampling, HDCP 2.2, HEVC)
+ Calibratie oogt goed out-of-the-box. Ik heb voor mijn exemplaar de backlight iets hoger gezet en de gamma waarden ook een tikje hoger.

+- Inputlag zit rond de 39 ms meen ik. Dit had wel <30 mogen zijn. Ik merk een lichte vertraging met m'n muis (pc aangesloten via HDMI 2.0 voor 4k@60Hz)
+- Geluid is redelijk matig, maar dat is bij élke tv zo.

- Firefox OS wordt niet meer doorontwikkeld (lijkt dood te zijn, Mozilla kapt er mee.) Ik gebruik de smart functies niet echt, maar toch jammer dat ik waarschijnlijk geen updates meer krijg.
- Afstandsbediening is erg simpel en wellicht wat gedateerd, het is geen smart bediening of mooie 'magic' remote in ieder geval.
- Zoals bij elke nieuwe TV zijn veel beeldverbeteraars echt prut. IFC (Intelligent Frame Correction) laat beelden onnatuurlijk vloeiend ogen, bovendien met wat blurr en duidelijke after-images. Ik raad om aan vrijwel alles uit te zetten en IFC op de instelling 'Minimum' (of helemaal uit).

Al met al ben ik wel tevreden met m'n aankoop. Voor rond de 1000 euro is het in mijn ogen een van de beste kopen, je krijgt heel veel TV voor je geld. Ik ben vooral te spreken over, niet geheel onbelangrijk, de beeldkwaliteit. Ten slotte is de TV goed futureproof met alle hedendaagse gemakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onyxke
Jammr dat de Firefox Os niet meer verder ontwikkeld wordt dit kan alleen maar nadelig zijn.

Het is moeilijk om een cx700 te vinden in de winkels zogoed als onmogelijk, enkel art & craft biedt hem aan online tegen een degelijke prijs. Maar in heb nog nooit van deze winkel gehoord...

Weet er iemand of de Sasmung UE55KU6020 de moeite is. Ik vind er niet veel van terug, iemand schreef dat de input lag laag is, maar op het internet staat nergens niks geschreven hier over??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Onyxke schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 21:18:
Weet er iemand of de Sasmung UE55KU6020 de moeite is. Ik vind er niet veel van terug, iemand schreef dat de input lag laag is, maar op het internet staat nergens niks geschreven hier over??
Dimens in 'nieuws: GfK: verkoop uhdtv's in Nederland is bijna verviervoudigd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:45

Bever!

3

Jammr dat de Firefox Os niet meer verder ontwikkeld wordt dit kan alleen maar nadelig zijn.

Het is moeilijk om een cx700 te vinden in de winkels zogoed als onmogelijk, enkel art & craft biedt hem aan online tegen een degelijke prijs. Maar in heb nog nooit van deze winkel gehoord...

Die tv wordt al een ruim half jaar niet meer geproduceerd. En je kan bij alle merken banding en clouding krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampie1979
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-08 17:04

lampie1979

Hoepla!

Doorsparen voor OLED.

They call her... c*ck juggeling Thunderc*nt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 21:48

Malarky

Wils voor wat ieder

Zie mijn topic, heb hem laatst gekocht. Is inderdaad 'slechts' 50Hz, maar andere beeldwaarden zijn goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onyxke
Allemaal bedankt voor de tips. Ik heb de Panasonic 55CX700E gekocht! Vandaag geleverd, straks uittesten :), ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 18:07
Onyxke schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 12:55:
Allemaal bedankt voor de tips. Ik heb de Panasonic 55CX700E gekocht! Vandaag geleverd, straks uittesten :), ben benieuwd!
Hou ons op de hoogte!

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onyxke
+ + De zwartwaarden zijn geweldig.

+ Kleuren zijn niet extreem levendig maar wel prachtig. Heb custom wat aangepast, dynamisch en normaal ook. Ik ga eens een goede setting online moeten zoeken.

Het enige wat de tv heeft is een kader soort banding. Denk dat het niet beter kan en dat er altijd wel banding zal zijn? Ik zie vooral de bovenste streep (horizontaal) van de kader af en toe als de video op en neer beweegt. Ook is er soms een kleurverschil door de strepen links en rechts.

Via digitale tv is de resolutie altijd 720p en 50hz?

Hebben andere CX 700 gebruikers dit ook? Of is dit echt een fout? Gamen is wel zalig, ideale kleurwaarden! Anders leren leven met het kleurverschil wat soms opduikt en de horizontale streep verschijnt soms.

Kleurverschil
Afbeeldingslocatie: https://s10.postimg.org/ewkut15hx/image.jpg

Banding
Afbeeldingslocatie: https://s22.postimg.org/el46k9gct/image.jpg

Ik zal straks een duidelijke foto maken van de kader. Kan die kader feller worden?

[ Voor 35% gewijzigd door Onyxke op 29-10-2016 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 07:05
Digitale TV, wellicht is dat een setting in je decoder? Ik heb geen TV meer, stream alles via mn HTPC dus dat weet ik niet.

Verder zou ik inderdaad een goede callibratie zoeken. Ik heb, mits ik het mij goed herinner, deze gebruikt: YouTube: Panasonic TX 50CX700 Picture Settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onyxke
Ik ga vanavond eens kijken wat de decoder heeft als instellingen. Ik ga die settings van YouTube dan ook eens ingeven ben benieuwd.

Had je ook lichtjes dat kleurverschil langs de zijkanten door de strepen/ banding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GENETX
Banding is me nooit echt opgevallen. Zoals al gezegd: De CX700 heeft sowieso wat kleurveschil langs de randen van het scherm. Na callibratie is het één en ander wel beter door oa een lagere backlight instelling. Let wel, jij hebt de 55" die meer backlight heeft. Ik heb de 50" variant met edge-lit, wat wel verschil maakt gok ik zo. Ik zag duidelijk strepen met die backlight zones aan. Dus dat zou ik gewoon uitzetten, het is leuk om de dingen iets zwarter te maken, maar je ziet de backlight zones gewoon te duidelijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Onyxke schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 14:24:

Het enige wat de tv heeft is een kader soort banding. Denk dat het niet beter kan en dat er altijd wel banding zal zijn? Ik zie vooral de bovenste streep (horizontaal) van de kader af en toe als de video op en neer beweegt. Ook is er soms een kleurverschil door de strepen links en rechts.
Is bekend. Is het geval bij 55 inch en hoger. Stond ook vermeld in de Tweakers review. Heeft te maken met de manier waarop het backlight is toegepast geloof ik. Ik was het topic toevallig aan het doorlezen en wilde je er nog voor waarschuwen, maar je had hem al gekocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onyxke
GENETX schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 17:01:
Banding is me nooit echt opgevallen. Zoals al gezegd: De CX700 heeft sowieso wat kleurveschil langs de randen van het scherm. Na callibratie is het één en ander wel beter door oa een lagere backlight instelling. Let wel, jij hebt de 55" die meer backlight heeft. Ik heb de 50" variant met edge-lit, wat wel verschil maakt gok ik zo. Ik zag duidelijk strepen met die backlight zones aan. Dus dat zou ik gewoon uitzetten, het is leuk om de dingen iets zwarter te maken, maar je ziet de backlight zones gewoon te duidelijk...
Als de backlight (achtergrondverlichting) lager ingesteld zou staan of uit dat zou die kader/banding doen verminderen? En de tv iets minder donkerder zetten via geavanceerde instellingen dan?

Zodra ik vanavond thuis ben zal ik het anders instellen en jullie Oo de hoogte houden :). Alvast bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GENETX
Dat maakt je scherm juist donkerder... Een backlight kun je niet uitzetten, dan zou je niks meer zien. Maar ja, die instellingen ui dat youtube filmpje gaan al heel veel verschil maken. Schoot me net te binnen dat je mogelijk ook de beeldbewerking uit wil zetten. Volgens mijn doen ze dat ook in die calibratie.

En verder: Ga gewoon lekker genieten van het beeld gast! Je hebt echt een prima TV gehaald voor het geld. Zoals je al zelf aangeeft: OLED is nog beter, maar te duur. Voor dit geld ga je toch niks beters dan dit halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Volgens mij heb je het nog redelijk goed getroffen met jouw exemplaar, al is de banding wel duidelijk zichtbaar op die blauwe achtergrond. Wellicht komt dat puur door de console? Je kan eens een laptop/PC aansluiten en dan een paar gekleurde achtergronden op full-screen weergeven om de banding etc. te checken (bijv: http://jasonfarrell.com/misc/deadpixeltest.php?p=5) (tip: druk op F11 zodat je browser volledig full-screen gaat).

Mijn eerste exemplaar had een rare lichtvlek en onderin het scherm zelfs een hinderlijke schaduw die altijd zichtbaar was.

Schaduw balkje onderin (van zeker 15cm breed)
http://i.imgur.com/U99zVZe.jpg

Licht vlekje dat altijd zichtbaar was
http://i.imgur.com/P6RO3wK.jpg

Vrij extreme spotlighting/bleeding
http://i.imgur.com/5vu07jI.jpg

Maargoed ik had dus echt een maandagmorgen model met wat extreme gebreken :+
Die ging retour afzender en ik heb een nieuwe gekregen zonder gebreken.
Wat ik in ieder geval probeer te zeggen is dat het nog een heel stuk slechter kan.. Het blijft een beetje een loterij.

Heb zojuist even gecheckt mbt je 720p / 50hz melding. Ik gebruik zelf een Quantis CI+ module met Ziggo smartcard en bij mij staat er linksboven 1080i / 50 Hz als ik van bijv HDMI naar digitale TV switch.. Gebruik je toevallig een gure decoder? :)

Mijn grootste ergernis was/is trouwens de IFC, Intelligent Frame Correction, die standaard op Maximum stond. Je krijgt dan echt een raar, onrealistisch vloeiend beeld met heel veel halo's/after-effects omdat de interpolatie je ogen/brein fopt door frames bijv. dubbel te laten zien. Na een tijdje kloten met instellingen vind ik zelf 'Minimum' de prettigste stand. Ben wel benieuwd hoe jij en anderen het ervaren en wat jullie favoriete instellingen zijn :) Heb zelf vrijwel alle rare 'beeldverbeteraars' op uit staan.

Mijn settings zijn echt compleet anders dan die uit het youtube filmpje van Genetix (dat filmpje had ik overigens ook gevonden in mijn zoektocht naar de beste settings). Ik heb redelijk wat reviews doorgespit en ben zelf tot het volgende gekomen: http://i.imgur.com/kWSymDl.jpg . Mijn backlight verlichting staat op 70 (of soms op 60) terwijl ze in het filmpje 8 gebruiken :+ Maar ik heb verder nog niks veranderd aan de kleurinstellingen of het gamma.. Ben eigenlijk wel tevreden zo met het beeld, al kan het ongetwijfeld nog veel, véél beter worden ingesteld. Mijn advies: gewoon lekker kijken/gamen, niet teveel zorgen maken!

[ Voor 34% gewijzigd door stin00 op 29-10-2016 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onyxke
Bedankt allemaal voor de uitleg en tips!
Heb verschillende beeldsettings aangepast. Ik wissel soms wel eens tussen de beeldmodussen. Ben tevreden van het scherm. Banding is nog heel lichtjes aanwezig maar valt totaal niet op.

IFC is echt verschrikkelijk! Het onrealistisch beeld en de artifacts bah bah!

De decoder heb ik ook aangepast in de instellen hij kan maximum in 1080i uitzenden. Heb dit ook zl ingesteld.

WoW! Wat was dat schaduwbalkje? zat er iets fout in het scherm? Die witte vlek is ook erg! Wel positief dat het nieuwe scherm niks heeft ^^

Verwijderd

in jaar tijd 6 tv's gehad van sony alle extreem banding .
je koopt een nieuwe tv en vervolgens krijg je een rotte gerefurbische terug met nog erger banding en bleeding dan de vorige
sony is voorbij ben er altijd voorstander van geweest .valt binnen de door hun gestelde specs belachelijk is er bij iemand het probleem met sony ook zo extreem geweest en is dit ooit opgelost?

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Oké, en waarom gaan we dit oude topic omhoog schoppen. Het betreft een aankoopadvies topic van iemand anders en het kapen van topics is niet de bedoeling. Daarnaast is de topic-starter geslaagd en heeft een Panasonic tv gekocht; hier een rant houden over Sony is dan ook niet op zijn plek.

Dit topic gaat op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.