Submits worden genegeerd?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Topicstarter
Regelmatig tip ik de redactie met nieuwtjes, software en driver updates. Die submit ik dan. Het is me dan ook al vrij vaak overkomen dat ik een dag daarvoor, iets submit, en het artikel dan circa 24 uur later op de frontpage staat, maar dan is hij blijkbaar iemand geweest die na mij dus exact hetzelfde artikel heeft gesubmit. Echter wordt mijn submit dan genegeerd lijkt het wel, en die van een ander geaccepteerd.

Begrijp me niet verkeerd, want ik doe dit niet om met de eer op te strijken natuurlijk. Ik vind het namelijk leuk om de redactie te tippen en daardoor mijn steentje bij te dragen naast het forum. Uiteraard vermeld ik de bron en het onderwerp van het artikel. Bij software-updates en driver updates zet ik dan ook altijd de changelog bij "opmerkingen" neer.

Ikzelf krijg een beetje idee alsof ik dan de moeite doe door dingen te submitten, en dat het allemaal voor Jan met de korte achternaam is.. omdat je dan iets submit, maar er niks mee gedaan wordt, en dat er dan iemand 1 dag later exact hetzelfde submit, maar het dan doodleuk op de voorpagina staat.

Voorbeeld:

Anonymoussaurus in 'downloads: AdwCleaner 6.030'

nieuws: Malwarebytes neemt AdwCleaner over
Door Emile Witteman, donderdag 20 oktober 2016 10:00
Nu zit daar niet zoveel tijd tussen, maar ik neem aan dat jullie van oud naar nieuw werken qua inkomende tips. Anders post je namelijk eerst het oudere nieuws, en dan het nieuwere.

Kan iemand mij uitleggen hoe dit kan? :)

[ Voor 21% gewijzigd door Anonymoussaurus op 20-10-2016 13:31 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Anonymoussaurus schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 13:28:
Kan iemand mij uitleggen hoe dit kan? :)
Het wil wel eens zijn dat er iemand een linkje instuurt, er een redactielid naar kijkt en vervolgens besluit er niks mee te doen. Even later stuurt persoon2 een linkje in en besluit een ander redactielid er wel iets mee te doen.

Dit wil nog wel eens ooit voorkomen of dit ook het geval is bij jou durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
In het bovenstaande geval van Malwarebytes is het antwoord relatief simpel: deze is in de avonduren gesubmit en dan werkt er meestal maar 1 redacteur aan nieuws, en die kan niet altijd alle aangedragen onderwerpen wegwerken. Aan het einde van zijn dienst ruimt hij de submitlijst leeg, maar in de nacht en de ochtend kan het onderwerp opnieuw gesubmit zijn en kan de volle ochtendbezetting besluiten dat het nog actueel genoeg is voor een bericht.

We zetten de eerste submitpost altijd door naar de lijst onderwerpen die door redacteuren opgepikt kunnen worden, latere submits verwijderen we dan. Dat gaan niet voor de volle 100 procent altijd goed, sommige submittitels zijn onduidelijk of worden per ongeluk verwijderd, maar dat zijn uitzonderingen.

Ook komt het regelmatig voor dat redacteuren al werken aan nieuws en de submits daarna binnenkomen, dan voegen we de submitter ook nog vaak toe als bedankje. Soms heeft de eerste submitter geen goede bronlink, terwijl de tweede wel de meest originele bron toevoegt. Dan nog krijgt de eerste submitter de eer.

Bij de laatste telling bleek dat 16 procent van alle nieuwsartikelen op een submit gebaseerd zijn, een percentage dat in 2009 nog op 10 procent lag en in de jaren erna steeds steeg. Het heeft dus zeker zin onderwerpen te blijven aandragen, ook omdat het de redactie een indicatie geeft welke onderwerpen leven bij de community en ze attent maakt op nieuws die bij andere media niet is opgepikt.

Kortom, het systeem is niet waterdicht maar we waarderen de submits enorm en ze zijn zeer waardevol voor de redactie. Keep it comin'. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
Olaf schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 14:54:
In het bovenstaande geval van Malwarebytes is het antwoord relatief simpel: deze is in de avonduren gesubmit en dan werkt er meestal maar 1 redacteur aan nieuws, en die kan niet altijd alle aangedragen onderwerpen wegwerken. Aan het einde van zijn dienst ruimt hij de submitlijst leeg, maar in de nacht en de ochtend kan het onderwerp opnieuw gesubmit zijn en kan de volle ochtendbezetting besluiten dat het nog actueel genoeg is voor een bericht.
Als eerst: bedankt voor je uitgebreide antwoord.

Ik heb het ook heel vaak overdag gehad met software-updates. Bart van Klaveren doet bijvoorbeeld de software + driver updates als enige. Dan had ik bijvoorbeeld de aankondiging van een nieuwe driver (linea recta van het forum waar hij aangekondigd werd) als bron ingestuurd. Dan wordt er niets mee gedaan, en iemand daarna met een bron die verwijst naar de downloadpagina. Even later zie je dan het artikel verschijnen.
Ook komt het regelmatig voor dat redacteuren al werken aan nieuws en de submits daarna binnenkomen, dan voegen we de submitter ook nog vaak toe als bedankje. Soms heeft de eerste submitter geen goede bronlink, terwijl de tweede wel de meest originele bron toevoegt. Dan nog krijgt de eerste submitter de eer.
Bij mij gebeurt het 9 van de 10 keer exact andersom :P. Heb je daar een verklaring voor?
Kortom, het systeem is niet waterdicht maar we waarderen de submits enorm en ze zijn zeer waardevol voor de redactie. Keep it comin'. :)
Goed om te horen. Dan probeer ik dat gewoon te blijven doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ohh dat verklaart misschien t een en ander, mooie toelichting :)
Had vorige week bijvoorbeeld 2 submits gemaakt ivm videobellen in de WhatsApp iOS beta. Bronnen waren wat vaag dus met opmerking erbij dat ik jullie uiteraard screenshotjes kan sturen indien gewenst.

Nooit wat op teruggehoord noch van gezien, en vandaag dan een artikel dat t op Android is geactiveerd met opmerking "wanneer het op iOS komt is onbekend", dus ik dacht "huh, maar ze weten toch al dat t sinds vorige week in de iOS beta zit?" :P

Guess that's what happened then :)

[ Voor 4% gewijzigd door WhatsappHack op 25-10-2016 20:22 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
Ik heb helaas ook niets meer gehoord, terwijl ik toch nog een vraag had. Misschien er overheen gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
@WhatsappHack: ai, daar is dan duidelijk wat misgegaan. Bij aanvullende vragen sturen we regelmatig dm's naar de tipgever die dit soort dingen aanbiedt. Dit had in jouw geval ook moeten gebeuren.

@ AnonymousWP: wat bedoel je met andersom, dat je niet toegevoegd wordt na verschijning van nieuws of dat je de eerste submitter was maar iemand anders als zodanig bijgevoegd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
Olaf schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 14:44:
@ AnonymousWP: wat bedoel je met andersom, dat je niet toegevoegd wordt na verschijning van nieuws of dat je de eerste submitter was maar iemand anders als zodanig bijgevoegd wordt?
Dat ik juist degene was met de originele/kloppende bron, en dat ik ook nog eens de eerste was want de link was nog niet ingestuurd. Wat wel kan zijn, is dat iemand een andere link had. Maar ja.

Wat je zei
Soms heeft de eerste submitter geen goede bronlink, terwijl de tweede wel de meest originele bron toevoegt. Dan nog krijgt de eerste submitter de eer.
Dus gewoon exact andersom, letterlijk.

Ik heb dus een goede bron link, en dan ben ik vaak ook de eerste, zoals ik hierboven had uitgelegd. Als het niet duidelijk is, hoor ik het graag :).

Bovenstaande antwoord is trouwens niet arrogant bedoeld hoor met "ik was de eerste en had de beste bron link". Sorry als dat zo overkomt.

[ Voor 7% gewijzigd door Anonymoussaurus op 26-10-2016 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
Nu weer hetzelfde meegemaakt. Gisteravond heb ik het volgende nieuwtje gesubmit:

http://www.gizmochina.com...apdragon-835-chip-leaked/

Hierbij heb ik ook nog eens een extra bron bijgevoegd. Hier is toen niets mee gedaan blijkbaar. Een paar uur later (dus diezelfde avond nog), kwam het volgende artikel online, wat was gesubmit door iemand anders, en die exact dezelfde bron had als ik:

nieuws: Mogelijke specificaties van Qualcomm Snapdragon 835-soc komen uit

Rara hoe kan dat? Het terechte excuus "het kan zijn dat een andere redacteur het minder interessant vond" vervalt dan. Omdat het diezelfde avond nog verschenen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik kan niet in de submit-queue kijken ofzo, maar hoe weet je zo zeker dat jij eerst was en niet de submitter die nu vermeld staat? :)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
naitsoezn schreef op woensdag 23 november 2016 @ 13:49:
Ik kan niet in de submit-queue kijken ofzo, maar hoe weet je zo zeker dat jij eerst was en niet de submitter die nu vermeld staat? :)
Omdat de originele bron/hoofd bron (die van GizmoChina) ook vermeld stond in het artikel, en ik die ook als hoofdbron heb ingestuurd. Anders had ik een melding moeten krijgen dat hij al in de queue stond.

[ Voor 8% gewijzigd door Anonymoussaurus op 23-11-2016 13:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Neuh, jij had een neowin link als bron opgegeven. Overigens was je wel de eerste. Maar ook 's avonds werken er soms wel mensen door elkaar :)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
Kees schreef op woensdag 23 november 2016 @ 20:45:
Neuh, jij had een neowin link als bron opgegeven. Overigens was je wel de eerste. Maar ook 's avonds werken er soms wel mensen door elkaar :)
neowin link??? Wat bedoel je daarmee? Ik weet 100% zeker dat ik de link van Gizmochina heb doorgegeven. :?

[ Voor 3% gewijzigd door Anonymoussaurus op 23-11-2016 20:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees
  • Nu online

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Subject: Specificaties Snapdragon 835 lekken
Link: https://www.neowin.net/ne...tually-the-snapdragon-835
Tekst: Extra bron: http://www.anzhuo.cn/news/p_15825
Tijd: 1479808163

Overigens zie ik ook dat een andere redacteur dan de auteur van het nieuwsitem het heeft verwijderd; het is dus een geval geweest waarbij de ene redacteur het geen nieuws vond en de andere redacteur wel.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
Kees schreef op woensdag 23 november 2016 @ 21:25:
Subject: Specificaties Snapdragon 835 lekken
Link: https://www.neowin.net/ne...tually-the-snapdragon-835
Tekst: Extra bron: http://www.anzhuo.cn/news/p_15825
Tijd: 1479808163

Overigens zie ik ook dat een andere redacteur dan de auteur van het nieuwsitem het heeft verwijderd; het is dus een geval geweest waarbij de ene redacteur het geen nieuws vond en de andere redacteur wel.
Sta me alsjeblieft toe om mezelf op m'n hoofd te slaan 8)7. Omdat ik zo koppig ben. Je hebt helemaal gelijk namelijk..

Maar goed. Het artikel van Gizmochina verwees naar de links die ik had ingestuurd. Dus vind ik het daarom nog steeds extra raar.

Ik dacht dat er maar 1 redacteur in de avond werkte.. Overigens wel raar dat een redacteur vindt dat een nieuwe SoC, geen nieuws is :').

Als het zo door blijft gaan, doe ik dus alles voor jan met de korte achternaam. "Je bent niet verplicht". Nee, klopt. Maar ik vind het leuk om mijn steentje bij te dragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-08 23:46

Redneckerz

A place to be.

Heb het ook wel eens gehad hoor, iets voor de .geek gesubmit wat ik echt typisch .geek vond (Quake 2 engine demonstraties op Atari Falcon) en ook echt iets in de trant van het ''oude Tweakers'': Iets met de hardware doen wat eigenlijk niet kan.

Nooit meer iets van gezien. Om vervolgens een dag daarna te lezen: Eerste e-mail werd zoveel jaar terug gestuurd of ''GNU is 25 jaar oud'' (Losse voorbeelden)

Niet om het even hoor, maar vond het toch wat flauw dat mijn submit er niet door kwam (Kan iets TE geek zijn? XD) maar zoiets dan wel. .Geek beschouw ik als de sectie voor echt leuk retronieuws, en het maaktte des te frappanter dat mooie nieuwtjes over de C64 en Amiga mod muziek wel als .geek werden gepubliceerd.

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees
  • Nu online

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Anonymoussaurus schreef op woensdag 23 november 2016 @ 22:16:
[...]

Ik dacht dat er maar 1 redacteur in de avond werkte.. Overigens wel raar dat een redacteur vindt dat een nieuwe SoC, geen nieuws is :').
Officieel, ja.. Maar de meeste collega's vinden het geen probleem om 's avonds ook wat dingen te doen, of op hun vrije dag, of tijdens vakantie.. Zoals reageren in topics na 11 uur ;)

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
Kees schreef op woensdag 23 november 2016 @ 23:10:
Officieel, ja.. Maar de meeste collega's vinden het geen probleem om 's avonds ook wat dingen te doen, of op hun vrije dag, of tijdens vakantie.. Zoals reageren in topics na 11 uur ;)
Hmm. Ik blijf het irritant en vreemd vinden dat belangrijke nieuwsberichten zomaar worden genegeerd. Trouwens, kudo's voor de werknemers die na werktijd er alsnog moeite in steken :).

[ Voor 26% gewijzigd door Anonymoussaurus op 24-11-2016 13:21 ]

• Warpozio
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 19:10
Ik heb ook het gevoel dat (vooral software) submits linea recta naar de prullenbak gaan
Ik heb links ingestuurd voor ios 9.3.4, 9.3.5, 10, 10.0.2 maar geen van deze heeft de site gehaald.

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
Warpozio schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:28:
Ik heb ook het gevoel dat (vooral software) submits linea recta naar de prullenbak gaan
Ik heb links ingestuurd voor ios 9.3.4, 9.3.5, 10, 10.0.2 maar geen van deze heeft de site gehaald.
Dat heb ik dus ook heel vaak. Voornamelijk met software-updates. En het rare is, is dat ik dan de aankondiging stuur als hoofdbron. Dus bijvoorbeeld de aankondiging van een nieuwe driver van Nvidia. Ik zet zelfs de changelogs erbij, en 9 van de 10 keer wordt er niks mee gedaan. Vervolgens, een paar uur later, of de volgende dag, staat hij op de frontpage, met een andere submitter erbij 8)7. De bron refereert dan naar de downloadpagina.... :|

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Anonymoussaurus schreef op donderdag 24 november 2016 @ 18:32:
De bron refereert dan naar de downloadpagina.... :|
Dit heb ik je nu al een paar keer horen zeggen als claim dat jij de eerste was, maar (en nogmaals: Ik heb geen xs tot de queue en ben op geen enkele manier bij redactionele dingen betrokken) je hoeft toch niet per se de bron die uiteindelijk gebruikt wordt te linken om de eerste te zijn? Ik kan me zo voorstellen dat een redactie naar aanleiding van een tip haar eigen onderzoek doet. En als er een tip binnenkomt op basis van één of andere vage bron, dan kan dat eigen onderzoek natuurlijk best leiden tot de oorspronkelijke bron. Als jij daarna nog die oorspronkelijke bron submit, dan ben je wel de eerste in de queue met die bron, maar de redactie had die bron al gevonden. En stuurt daarna haar eigen artikel de lucht in met als submitter diegene die eerder dan jij was. Of denk ik nu heel raar? :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Anonymoussaurus schreef op donderdag 24 november 2016 @ 13:20:
[...]

Hmm. Ik blijf het irritant en vreemd vinden dat belangrijke nieuwsberichten zomaar worden genegeerd. Trouwens, kudo's voor de werknemers die na werktijd er alsnog moeite in steken :).
Hoi, ik wil nog wel even melden dat ik, tijdens mijn diensten in het weekend, je submits regelmatig voorbij zie komen en dat ik je bijdrages ook erg waardeer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
naitsoezn schreef op donderdag 24 november 2016 @ 18:58:
Dit heb ik je nu al een paar keer horen zeggen als claim dat jij de eerste was, maar (en nogmaals: Ik heb geen xs tot de queue en ben op geen enkele manier bij redactionele dingen betrokken) je hoeft toch niet per se de bron die uiteindelijk gebruikt wordt te linken om de eerste te zijn? Ik kan me zo voorstellen dat een redactie naar aanleiding van een tip haar eigen onderzoek doet. En als er een tip binnenkomt op basis van één of andere vage bron, dan kan dat eigen onderzoek natuurlijk best leiden tot de oorspronkelijke bron. Als jij daarna nog die oorspronkelijke bron submit, dan ben je wel de eerste in de queue met die bron, maar de redactie had die bron al gevonden. En stuurt daarna haar eigen artikel de lucht in met als submitter diegene die eerder dan jij was. Of denk ik nu heel raar? :)
Dat weet ik. Je bent een mod, en tuurlijk kan je niet in de subqueue kijken. Maar dat beweer ik ook niet, dat je dat wel kan. In ieder geval: dat zou kunnen wat je zegt. Maar ja, raar dat er dan een artikel wordt gemaakt door een persoon die niet eens de officiële aankondiging of bron heeft, en als iemand daarna hetzelfde instuurt, met de goede bron, dat het dan genegeerd wordt. Sterker nog: ik heb zelfs wel eens gehad, dat ik een driver aankondiging instuurde, en daarna niks meer er van had gehoord of gezien. Een dag later zag ik de driver aankondiging op de frontpage staan, zonder submitter. Dus had de redactie het zelf geplaatst. Jullie gaan me toch niet vertellen dat een nieuwe driver, niet belangrijk genoeg is toch? Zelfde geld voor nieuwtjes.

Je moet mijn berichten overigens niet als aanvallend of flamend zien hoor. Met alle respect overigens :).
RoD schreef op donderdag 24 november 2016 @ 19:09:
Hoi, ik wil nog wel even melden dat ik, tijdens mijn diensten in het weekend, je submits regelmatig voorbij zie komen en dat ik je bijdrages ook erg waardeer :)
Dat is leuk om te horen! Bedankt! :D

Ik zal er mee doorgaan, ook al betekent dat, dat ik met 10 bronnen moet komen 8).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Anonymoussaurus schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 17:21:
[...]

Je moet mijn berichten overigens niet als aanvallend of flamend zien hoor. Met alle respect overigens :).
None taken. Van mijn kant ook niet ;) En ik snap ook wel dat je erkenning zoekt als je (denkt dat je) daar recht op hebt hoor, maar ik probeerde alleen duidelijk te maken dat een missende vermelding (of "verkeerde" vermelding) meerdere oorzaken kan hebben dan je vooraf misschien kunt bedenken.

Maar ik denk dat nieuws-submits net als topic-reports zijn: Beter teveel dan te weinig. Niet elke zal worden opgepakt, en niet iedereen krijgt er altijd waardering voor, maar ze worden wel gewaardeerd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:01

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik merk dit ook weleens als ik iets submit. En ervaar het niet als iets storends. Echter soms is het wel frustrerend.

Misschien is het zelfs wel beter als de submitter gewoon niet meer vermeld wordt in de toekomst. Dan heb je niet meer het gevoel dat iemand anders er met de eer vandoor gaat, omdat jouw naam niet bij de submit staat, maar iemand anders.

[ Voor 6% gewijzigd door Zeror op 14-02-2017 13:36 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
Hmm.. In de afgelopen weken heb ik toch al wel zeker 20 submits (valt te controleren denk ik) gedaan bij Tweakers, en volgens mij is er geen 1 submit in het nieuws gekomen (en als er wel een in het nieuws is gekomen, zijn dat er maar 1 of 2), of in het nieuws gekomen zonder submitter.

Deze bijvoorbeeld: nieuws: Onderzoekers ontwikkelen accu die langzaam slijt

Deze heb ik begin van de middag ingediend volgens mij, met exact dezelfde bron als die er nu bij staat. Maar goed, dat zal wel zo'n gevalletje zijn van dat de ene redacteur het wel nieuws vindt, en de ander niet. Niet om de redacteurs af te zeiken, maar ik weet zeker dat ik nepnieuws zit in te zenden, en ik weet ook wel dat het interessant nieuws moet zijn. Maar dat interessante én kloppende nieuws wordt ook niet opgepakt. Dus dat is iets wat ik nog niet snap. Hier wat voorbeelden van nieuws waarvan ik dacht/denk dat het best interessant is als nieuwsartikel:

http://www.nu.nl/internet...cks-bizarre-hysterie.html (kon ik de originele bron niet zo snel van vinden).

http://www.forbes.com/for...weakers.net/#312d1bae2439

http://www.lefigaro.fr/se...-divorce.php?xtor=EPR-211

http://searchengineland.c...mplete-suggestions-269072

Zo heb ik vanmiddag ook nog een paar nieuwssubmits (en vast nog wel meer dan die 2 hieronder) ingediend, die niet terug te zien zijn op de frontpage.

Hier wat voorbeelden:

https://www.gizmochina.co...nvite-feb-21-launch-date/

https://www.gizmochina.co...wc-helio-x30p25-8gb128gb/

Bij beide bronnen is te zien dat het niet om renders gaat, maar dat het om kloppend nieuws gaat. Dit omdat Huawei het heeft bevestigt (over een invite), en bij dat artikel over Vernee spreekt dat voor zich.

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat er in zo veel gevallen, het allemaal het geval is dat de redacteur het geen nieuws vindt. Natuurlijk zijn niet al m'n submits kloppend, maar dat zijn er misschien een paar.

Deze heb ik bijvoorbeeld ook ingediend: http://www.cnbc.com/2017/...icial-tells-nbc-news.html

Lijkt mij toch wel een leuk artikeltje. Al zijn daar natuurlijk de meningen over verdeeld.

Dit artikel heb ik bijvoorbeeld ook nog ingediend: http://www.telegraph.co.u...ernment-every-month-gchq/

Maar goed. Zo zijn er nog wel meer artikelen/linkjes die ik heb ingezonden.

Natuurlijk snap ik dat niet al m'n linkjes nieuwswaardig zijn, maar ik vind het nogal raar dat er van de vele submits die ik heb ingediend, daar helemaal niets van terug te zien is (of misschien een enkele). Ik moet eerlijk zeggen: ja, ik vind het erg leuk om de redactie te helpen, maar als er niks mee gedaan wordt, of als er vervolgens een artikel over wordt geschreven, maar waarbij het niet duidelijk is dat mijn tip hun heeft geholpen, dan gaat daar het plezier van af (het plezier van de redacteuren helpen). Het is niet dat ik aan de buitenwereld wil laten zien dat ik de submitter ben, maar zo kan ik in ieder geval wél zien of het de redacteur(en) heeft geholpen of niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Anonymoussaurus op 13-02-2017 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Sorry, maar waar maak je je in godsnaam druk over?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Olaf
Het is heel jammer als submitters het gevoel hebben dat hun suggesties worden genegeerd. Nogmaals: het wordt zeer gewaardeerd en een groot deel van de beste onderwerpen krijgt de redactie via deze weg binnen.

Het is alleen verdomd lastig voor iedere submitter afzonderlijk uit te leggen waarom door hen aangedragen nieuws het niet tot de frontpage haalt. Ik heb wel de statistieken erbij gehaald om te kijken of we steken laten liggen maar dat blijkt niet het geval:

jaartotaal nieuwsmet submitter
201363361097
201463691134
201556541157
201657871482

jaartotaal nieuws januarimet submitter januari
2013578 64
2014570 99
2015532 96
2016504 100
2017530 127

Er worden dus elk jaar méér nieuwsberichten gepubliceerd gebaseerd op submits van users. Nu snap ik dat dit geen afdoende antwoord zal zijn voor specifieke gebruikers waarom hun submits dan niet opgepikt lijken te worden en ook kun je discussiëren of bovengenoemde ratio niet hoger moet zijn, maar van grootschalig 'negeren' lijkt geen sprake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
TommyboyNL schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 01:01:
Sorry, maar waar maak je je in godsnaam druk over?
Ik maak mij er niet druk over, maar zoals ik al zei: ja, ik vind het erg leuk om de redactie te helpen, maar als er niks mee gedaan wordt, of als er vervolgens een artikel over wordt geschreven, maar waarbij het niet duidelijk is dat mijn tip hun heeft geholpen, dan gaat daar het plezier van af (het plezier van de redacteuren helpen). Het is niet dat ik aan de buitenwereld wil laten zien dat ik de submitter ben, maar zo kan ik in ieder geval wél zien of het de redacteur(en) heeft geholpen of niet.

Ik weet niet of jij wel eens wat submit, maar die keus is aan jou. Als je dagelijks dingen instuurt, dan snap je wel waarom (zie de rest van de comments in dit topic).
Olaf schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 10:36:
Het is heel jammer als submitters het gevoel hebben dat hun suggesties worden genegeerd. Nogmaals: het wordt zeer gewaardeerd en een groot deel van de beste onderwerpen krijgt de redactie via deze weg binnen.

Het is alleen verdomd lastig voor iedere submitter afzonderlijk uit te leggen waarom door hen aangedragen nieuws het niet tot de frontpage haalt. Ik heb wel de statistieken erbij gehaald om te kijken of we steken laten liggen maar dat blijkt niet het geval:

jaartotaal nieuwsmet submitter
201363361097
201463691134
201556541157
201657871482

jaartotaal nieuws januarimet submitter januari
2013578 64
2014570 99
2015532 96
2016504 100
2017530 127

Er worden dus elk jaar méér nieuwsberichten gepubliceerd gebaseerd op submits van users. Nu snap ik dat dit geen afdoende antwoord zal zijn voor specifieke gebruikers waarom hun submits dan niet opgepikt lijken te worden en ook kun je discussiëren of bovengenoemde ratio niet hoger moet zijn, maar van grootschalig 'negeren' lijkt geen sprake.
Bedankt voor je bericht, Olaf :). Ik hoop niet dat ik zeikerig overkom, want dat is absoluut niet mijn intentie :p. Sorry als dit wel zo is.

Ik zie ook dat het gewaardeerd ook, dat weet ik ook wel, maar er is dus geen reden dat er met 85% van de linkjes die ik had ingestuurd in die paar weken, niks word gedaan? Ik snap dat dat moeilijk te peilen is, want je kan moeilijk elke redacteur gaan vragen "wat was de reden dat je de submits van AnonymousWP hebt weggegooid?". Dat snap ik ook volledig hoor, maar misschien is er een algemene reden voor.

Mooie cijfers zijn dat inderdaad. Bedankt voor de informatie!

Dat van dat negeren klopt inderdaad niet, maar dat komt dan ook omdat dit topic al bestond (wat ik overigens zelf had aangemaakt een half jaar terug). Ik ben het dus zeker met je eens dat er niet genegeerd wordt. Titel mag dan ook eventueel aangepast worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
Het maakt mij gewoon erg nieuwsgierig waarom het nou zo is. Vandaag heb ik weer ongeveer 4 submits gedaan, en 2 zijn er uiteindelijk op de frontpage beland (de rest is überhaupt niet van mij verschenen, maar dat kan komen omdat het te veel 'gerucht' was. Dat snap ik ook dan), terwijl ik die ruim 3 uur van tevoren had gesubmit, en ik ze nu zonder submitter op de frontpage zie verschijnen.

Het gaat om de volgende artikelen:

nieuws: Google maakt Instant Apps beschikbaar bij eerste Android-toestellen (die had ik gisteravond al ingestuurd). Bij dit is het denk ik eerder een gevalletje: Olaf heeft het nieuwsartikel op internet gevonden, en keek later pas in de submitqueue.

nieuws: Gerucht: LG zet 15 procent grotere accu in G6 dan in G5 (voor deze heb ik geen verklaring).

Je kunt het controleren als je wilt :). Ik ben voornamelijk benieuwd hoe vaak nieuwsredacteuren in de subqueue kijken.

[ Voor 21% gewijzigd door Anonymoussaurus op 15-02-2017 20:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WK100
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:47
Het gevoel komt mij bekend voor, al heb ik maar enkele submits gedaan ;)
Op dat moment gaat "waarom nemen ze dit niet mee?" door mijn hoofd. Om die reden is een feedbackoptie handig. De afwezigheid wordt op dit moment verdedigd met 'het kost teveel tijd', maar wat als er een drietal standaardantwoorden zijn zoals:

- Niet actueel / onjuiste doelgroep (aka niet nieuwswaardig)
- Te weinig informatie
- Reeds geplaatst

die de redacteur kan aanvinken zodat je als submitter je toch gehoord voelt, en gemotiveerd blijft om meer tips te geven. Mocht er te weinig informatie zijn, dan zou ik als submitter het niet erg vinden om voor jullie op onderzoek uit te gaan. Zo snijdt het mes aan twee kanten.

Uiteraard zijn jullie (de redactie) de ervaringsdeskundigen en kunnen jullie zo'n concept beter inschatten dan ik.

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
WK100 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 14:00:
Op dat moment gaat "waarom nemen ze dit niet mee?" door mijn hoofd. Om die reden is een feedbackoptie handig. De afwezigheid wordt op dit moment verdedigd met 'het kost teveel tijd', maar wat als er een drietal standaardantwoorden zijn zoals:

- Te weinig informatie
- Reeds geplaatst

die de redacteur kan aanvinken zodat je als submitter je toch gehoord voelt, en gemotiveerd blijft om meer tips te geven. Mocht er te weinig informatie zijn, dan zou ik als submitter het niet erg vinden om voor jullie op onderzoek uit te gaan. Zo snijdt het mes aan twee kanten.

Uiteraard zijn jullie (de redactie) de ervaringsdeskundigen en kunnen jullie zo'n concept beter inschatten dan ik.
Ik ervaar het exact hetzelfde als jij. Ik ben het dan ook helemaal met je eens. Zo kun je je als submitter blijven verbeteren, en weet je wat je tegenwoordig wel moet doen. Maar in de meeste gevallen zijn alle 3 de opties niet van toepassing. Dan is het namelijk actueel nieuws, en dan plaats ik de originele bron, én dan is hij ook nog niet geplaatst (als ik iets submit bedoel ik dan).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:42
Anonymoussaurus schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 20:16:
nieuws: Gerucht: LG zet 15 procent grotere accu in G6 dan in G5 (voor deze heb ik geen verklaring).

Je kunt het controleren als je wilt :). Ik ben voornamelijk benieuwd hoe vaak nieuwsredacteuren in de subqueue kijken.
Die kan ik voor je verklaren:

Ik zag woensdag overdag je submit en heb die verwijderd, omdat ik het een wat klein nieuwsfeit vond om een los artikel van te maken. Arnoud heeft later tijdens zijn avonddienst het bericht zelf ergens opgepikt en geschreven, maar jouw submit dus niet gezien.

Omdat Arnoud de avonddienst had, en ik de nieuwsdienst overdag, is dat langs elkaar gegaan. We zetten berichten die we expliciet niet willen brengen in onze afschietlijst, maar dat heb ik met dit bericht niet gedaan. Ik vond het niet iets dat we absoluut _niet_ hadden moeten brengen, maar ik vond het te klein als los nieuwsbericht.

Arnoud zijn mening daarover was anders en dat is prima. Als we beiden op kantoor waren geweest op hetzelfde moment, hadden we daar over kunnen discussiëren en dan had Arnoud mij wellicht overtuigd om het bericht wel te schrijven ;)

Ik kijk zelf continu in de submitqueue en vind het een fijne bron omdat er vaak dingen in staan die we niet op andere plekken gezien hebben. Ook zet ik vaak submitters alsnog in een nieuwsbericht dat ik schrijf - of wat een van mijn collegas heeft geschreven - als ik zie dat tijdens het maken van het bericht er een submit is geweest. Veel groot/opvallend nieuws wordt in de tijd dat we het schrijven gesubmit - het wordt dus aangemaakt zonder submitter.

Blijf dus vooral doorgaan met insturen van nieuws. Ik hoop dat je kunt begrijpen dat er af en toe een scenario als bovenstaande optreed, waardoor je een submit 'misloopt'. Dat is nooit opzet. Persoonlijk zou ik het prima vinden als je mij een DM zou sturen als ik een bericht schrijf waar geen submitter bij staat, terwijl je het wel gesubmit hebt. Dat kan achteraf nog altijd toegevoegd worden. Bij dezen heb ik je alsnog als submitter toegevoegd bij het betreffende LG-bericht :)
WK100 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 14:00:

- Te weinig informatie
- Reeds geplaatst

Als gebruiker van de submitqueue zou ik zo'n feedbackfunctie ook zeker handig vinden. Het is soms frustrerend als je bijvoorbeeld een dag eerder een nieuwsbericht hebt geschreven en dat het dan een dag later weer door tien mensen wordt gesubmit vanuit andere bronnen :P

De feedbackmethode die je voorstelt kost ons als redactie inderdaad wellicht niet veel tijd. Maar de functie implementeren zou best eens wat devtijd kunnen kosten en ik denk dat daar de prioriteiten op dit moment anders zijn. Maar misschien is dat iets waar we naar kunnen kijken :)

[ Voor 24% gewijzigd door Xtuv op 16-02-2017 21:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
Xtuv schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 21:44:
Die kan ik voor je verklaren:

Ik zag woensdag overdag je submit en heb die verwijderd, omdat ik het een wat klein nieuwsfeit vond om een los artikel van te maken. Arnoud heeft later tijdens zijn avonddienst het bericht zelf ergens opgepikt en geschreven, maar jouw submit dus niet gezien.

Omdat Arnoud de avonddienst had, en ik de nieuwsdienst overdag, is dat langs elkaar gegaan. We zetten berichten die we expliciet niet willen brengen in onze afschietlijst, maar dat heb ik met dit bericht niet gedaan. Ik vond het niet iets dat we absoluut _niet_ hadden moeten brengen, maar ik vond het te klein als los nieuwsbericht.
Hoi naamgenoot :w. Bedankt voor je uitgebreide toelichting! :)

Ah ja, dan is dat inderdaad te begrijpen. Ik neem dan ook aan dat als er een submit is verwijdert, hij niet meer wordt bekeken als hij is weggegooid door bijvoorbeeld Arnoud? Zijn die submits dan definitief foetsie, of is dat alleen met de submits die je in de afschietlijst zet?
Arnoud zijn mening daarover was anders en dat is prima. Als we beiden op kantoor waren geweest op hetzelfde moment, hadden we daar over kunnen discussiëren en dan had Arnoud mij wellicht overtuigd om het bericht wel te schrijven ;)
Begrijpelijk, maar hoe zit het dan eigenlijk met artikelen die veel nieuwswaarde hebben, maar niet op de frontpage komen?
Ik kijk zelf continu in de submitqueue en vind het een fijne bron omdat er vaak dingen in staan die we niet op andere plekken gezien hebben. Ook zet ik vaak submitters alsnog in een nieuwsbericht dat ik schrijf - of wat een van mijn collegas heeft geschreven - als ik zie dat tijdens het maken van het bericht er een submit is geweest. Veel groot/opvallend nieuws wordt in de tijd dat we het schrijven gesubmit - het wordt dus aangemaakt zonder submitter.
Goed en leuk om te weten dat je actief bent in de submitqueue. Laatstgenoemde snap ik inderdaad, ik kan ook wel begrijpen dat als ik wat submit, en 5 minuten later staat het artikel online zonder submitter, dat diegene al was begonnen met tikken van het nieuwsartikel, en later pas mijn submit zag (of helemaal niet?).
Blijf dus vooral doorgaan met insturen van nieuws. Ik hoop dat je kunt begrijpen dat er af en toe een scenario als bovenstaande optreed, waardoor je een submit 'misloopt'. Dat is nooit opzet. Persoonlijk zou ik het prima vinden als je mij een DM zou sturen als ik een bericht schrijf waar geen submitter bij staat, terwijl je het wel gesubmit hebt. Dat kan achteraf nog altijd toegevoegd worden. Bij dezen heb ik je alsnog als submitter toegevoegd bij het betreffende LG-bericht :)
Prima, dan blijf ik gewoon doorgaan met het submitten :). Ik begrijp de situaties wel, alleen sommige zijn lastiger te begrijpen voor me, omdat ik dan - als ik iets heb gesubmit - het op de FP verschijnt, met een andere submitter, of helemaal geen submitter (ook als het bijvoorbeeld 3 uur daarna pas verschijnt. Naja, het gaat mij er niet per se om of ik er als submitter bij sta, maar meer of jullie er wat aan hebben. Ik vind het namelijk leuk om te doen, en of ik er dan bij sta maakt me niet zo heel veel uit. Dat ik er als submitter bij sta, is alleen voor mij handig als indicatie, want dan kan ik zien of jullie er wat aan gehad hebben of niet. Bovendien wil ik je ook niet gaan volspammen met DM's :p.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtuv
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:27:
[...]

Hoi naamgenoot :w. Bedankt voor je uitgebreide toelichting! :)
Hey :D Graag gedaan :)
Ah ja, dan is dat inderdaad te begrijpen. Ik neem dan ook aan dat als er een submit is verwijdert, hij niet meer wordt bekeken als hij is weggegooid door bijvoorbeeld Arnoud? Zijn die submits dan definitief foetsie, of is dat alleen met de submits die je in de afschietlijst zet?
Een verwijderde submit is definitief weg (althans, in het backend voor redactie, serveradmin kan die vast wel terugzien). Dus als ik iets verwijder, ziet Arnoud die niet meer staan (en andersom, duh :P).
Begrijpelijk, maar hoe zit het dan eigenlijk met artikelen die veel nieuwswaarde hebben, maar niet op de frontpage komen?
1. We missen soms nieuws omdat we iets anders voorrang geven, er onderbezetting is, of er gewoonweg te laat bij zijn. We hanteren zelf strenge regels dat we nieuws niet een dag of dagen later willen brengen als het al breed in de media is opgepakt. Ik denk persoonlijk niet dat we vaak belangrijk nieuws missen.

2. 'Veel nieuwswaarde' is geen vaste definitie. Misschien kiezen wij er soms voor om dingen niet op te pakken, die jij belangrijk acht, maar waar wij geen duidelijke tech-insteek in zien.
Goed en leuk om te weten dat je actief bent in de submitqueue. Laatstgenoemde snap ik inderdaad, ik kan ook wel begrijpen dat als ik wat submit, en 5 minuten later staat het artikel online zonder submitter, dat diegene al was begonnen met tikken van het nieuwsartikel, en later pas mijn submit zag (of helemaal niet?).
Klopt :) Maar niet alleen vijf minuten later. Dat kan ook wel een half uur of een uur later zijn, als er voor het artikel nog dingen uitgezocht of gecheckt moesten worden. We moeten dan achteraf kijken of er nog een submitter is, maar dat is eigenlijk meer een geste naar jullie als gebruikers toe, want immers hebben we het nieuws in zo'n geval zelf opgepakt, zonder de hulp van de submitter :P Dit schiet er wel eens bij in. Dit scenario is denk ik in veel gevallen de reden dat er geen submitter staat, terwijl er wel een submit is gedaan.
Prima, dan blijf ik gewoon doorgaan met het submitten :). Ik begrijp de situaties wel, alleen sommige zijn lastiger te begrijpen voor me, omdat ik dan - als ik iets heb gesubmit - het op de FP verschijnt, met een andere submitter, of helemaal geen submitter (ook als het bijvoorbeeld 3 uur daarna pas verschijnt. Naja, het gaat mij er niet per se om of ik er als submitter bij sta, maar meer of jullie er wat aan hebben. Ik vind het namelijk leuk om te doen, en of ik er dan bij sta maakt me niet zo heel veel uit. Dat ik er als submitter bij sta, is alleen voor mij handig als indicatie, want dan kan ik zien of jullie er wat aan gehad hebben of niet. Bovendien wil ik je ook niet gaan volspammen met DM's :p.
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
Xtuv schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 13:35:
1. We missen soms nieuws omdat we iets anders voorrang geven, er onderbezetting is, of er gewoonweg te laat bij zijn. We hanteren zelf strenge regels dat we nieuws niet een dag of dagen later willen brengen als het al breed in de media is opgepakt. Ik denk persoonlijk niet dat we vaak belangrijk nieuws missen.

2. 'Veel nieuwswaarde' is geen vaste definitie. Misschien kiezen wij er soms voor om dingen niet op te pakken, die jij belangrijk acht, maar waar wij geen duidelijke tech-insteek in zien.
Dan denk ik dat punt 2 het meeste voorkomt bij mij. Hoe zit het dan met berichten als "Samsung gaat alsnog Galaxy Note 7 met nieuwe accu verkopen"? Dat lijkt mij toch wel nieuws waarbij het veel aandacht trekt. Daar is wel een bron van. Ik vind het nogal opmerkelijk, omdat nieuwtjes als nieuws: Boeing wil via 3d-printers modulaire satellieten maken met minder wer... en nieuws: Fox Sports gaat wedstrijd Feyenoord-PSV met vr-camera uitzenden. Dit zijn natuurlijk wel feiten, en geen geruchten, maar het zijn maar weinig mensen (denk ik) die dat zal boeien. Nu zijn dat voorbeelden, maar een nieuwtje waarbij je veel views zal genereren, én veel reacties zal krijgen, puur omdat het een veelbesproken onderwerp is, wordt dan ook niet gepost. Met dat soort dingen kan ik niet met m'n pet bij, maar jullie zullen dat wel weten, want jullie zijn redacteurs.

Dit bijvoorbeeld:
https://www.gizmochina.co...-dual-cameras-seen-tenaa/
https://www.gizmochina.co...-screen-all-metal-design/

De TENAA heeft het bijna altijd al goed gehad met dat soort dingen, want logisch: het is een keuringsinstantie. Dan snap ik niet dat die dingen niet meegenomen. Een nieuw product op de markt vind ik namelijk best wel wat nieuws, en dat vind iedereen denk ik wel.
Klopt :) Maar niet alleen vijf minuten later. Dat kan ook wel een half uur of een uur later zijn, als er voor het artikel nog dingen uitgezocht of gecheckt moesten worden. We moeten dan achteraf kijken of er nog een submitter is, maar dat is eigenlijk meer een geste naar jullie als gebruikers toe, want immers hebben we het nieuws in zo'n geval zelf opgepakt, zonder de hulp van de submitter :P Dit schiet er wel eens bij in. Dit scenario is denk ik in veel gevallen de reden dat er geen submitter staat, terwijl er wel een submit is gedaan.
En wat nou als dit na een paar uur alsnog verschijnt? Dan is het een gevalletje van "de een vind het wel nieuws, en de ander niet"? Maar daarmee kom ik weer terug op het punt wat ik hierboven gaf (over wat wel en niet nieuws is). Maar zo heb ik nog genoeg andere voorbeelden die wel degelijk nieuws te noemen zijn (want ik heb ze van andere tech-websites). Nu begrijp ik dat elke tech-site een andere waarde hanteert voor wat nieuws is, en wat niet, maar zo kun je wel een algemeen beeld schetsen van wat wel en wat geen nieuws is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik heb me in het verleden (Onbelangrijk?, begintmeta in "Waarom mist tweakers soms ICT nieuws die bijv kranten staat?") ook wel eens afgevraagd hoe het traject van submit/nieuwsfeit naar T.net-content verloopt, wat meer zicht daarop lijkt me nog steeds interessant.

Maar ik heb er op zich vrede mee als nieuws zonder sumbitter of niet wordt geplaatst, uiteindelijk is een submit maar een kleine moeite, en ik weet toch al wat ik submit.

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
begintmeta schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 20:39:
Maar ik heb er op zich vrede mee als nieuws zonder sumbitter of niet wordt geplaatst, uiteindelijk is een submit maar een kleine moeite, en ik weet toch al wat ik submit.
Weet ik, maar voor mij geeft het een indicatie of er iets mee gedaan is, en of ik heb kunnen helpen. Zie ook dit bericht waar ik dit toelicht: Anonymoussaurus in "Submits worden genegeerd?"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Anonymoussaurus schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 09:51:
[...]

Weet ik, maar voor mij geeft het een indicatie of er iets mee gedaan is, en of ik heb kunnen helpen. Zie ook dit bericht waar ik dit toelicht: Anonymoussaurus in "Submits worden genegeerd?"
Ik ben het helemaal met je eens dat het handig&prettig zou zijn voor submitters als informatie over wat met de submit gedaan is terugkomt en als het voorspelbaarder is wat zinvol is om te submitten.

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:17
Anonymoussaurus schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 09:51:
[...]

Ik lurk al even hier maar eigenlijk vind ik dit zelf een beetje vermoeiend worden.

Ja er word wat mee gedaan:

1) je submit word genegeerd
2) je submit word geplaatst

Beide opties zijn afhankelijk van de nieuwswaardie die de nieuwsposter erin ziet en dat kan per nieuwsposter wisselen.

Meerdere nieuwsposters hebben je hier al bedankt voor je bijdrages. Wat wil je nu nog meer? Dat ze plots per keer verantwoording bij jou gaan afleggen? Gaat niet gebeuren.

Het systeem is hoe het is, iedereen kan hier vrijwillig aan bijdragen, maar dit blijft vrijwillig en je moet niet oppeens iets terug gaan verwachten, op welke manier dan ook. En het lijkt erop dat je dat wel verwacht.

https://wren.co/join/Devian

• Xtuv
Anonymoussaurus schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 16:57:
[...]

Dan denk ik dat punt 2 het meeste voorkomt bij mij. Hoe zit het dan met berichten als "Samsung gaat alsnog Galaxy Note 7 met nieuwe accu verkopen"? Dat lijkt mij toch wel nieuws waarbij het veel aandacht trekt. Daar is wel een bron van.
Bij het publiceren van geruchten zijn we terughoudend. We schrijven er alleen over als we zelf verwachten dat het gerucht ook waar is of een aanzienlijke kans heeft om waar te zijn. Daarom kijken we goed naar de bron van het gerucht. Het "Samsung gaat Note 7 weer verkopen"-verhaal kwam van een Koreaanse krant die we verder niet kennen, die ook niet bekendstaat als een krant die vaker dergelijke verhalen naar buiten brengt. Signaleren voor ons om het te laten liggen.

Intussen is dat verhaal ook alweer deels tegengesproken: http://gadgets.ndtv.com/m...7-phones-in-india-1662060 - Dat feit op zich zou ook een interessante nieuwsinsteek kunnen zijn: "Samsung ontkent Note 7 weer te gaan verkopen" - maar ook hier is de bron niet waterdicht. Het is een enkel de communicatieafdeling van Samsung India, die iets zegt over één land. Daar maken wij dus bewust geen verhaal van.
Ik vind het nogal opmerkelijk, omdat nieuwtjes als nieuws: Boeing wil via 3d-printers modulaire satellieten maken met minder wer... en nieuws: Fox Sports gaat wedstrijd Feyenoord-PSV met vr-camera uitzenden. Dit zijn natuurlijk wel feiten, en geen geruchten, maar het zijn maar weinig mensen (denk ik) die dat zal boeien. Nu zijn dat voorbeelden, maar een nieuwtje waarbij je veel views zal genereren, én veel reacties zal krijgen, puur omdat het een veelbesproken onderwerp is, wordt dan ook niet gepost. Met dat soort dingen kan ik niet met m'n pet bij, maar jullie zullen dat wel weten, want jullie zijn redacteurs.
Je denkwijze is verkeerd. We schrijven nieuwsberichten niet omdat we denken dat ze veel views zullen genereren en veel reacties zullen krijgen. We schrijven over technieuws en technologische ontwikkelingen. Ook dingen die niet bij massa's mensen populair zijn.
Dit bijvoorbeeld:
https://www.gizmochina.co...-dual-cameras-seen-tenaa/
https://www.gizmochina.co...-screen-all-metal-design/

De TENAA heeft het bijna altijd al goed gehad met dat soort dingen, want logisch: het is een keuringsinstantie. Dan snap ik niet dat die dingen niet meegenomen. Een nieuw product op de markt vind ik namelijk best wel wat nieuws, en dat vind iedereen denk ik wel.
Tenaa-registraties zijn inderdaad interessant en betrouwbaar. Het is immers een officiële keuringsinstantie. We maken hierin echter keuzes. Veel van de toestellen die daar langskomen komen niet in de Benelux uit. Dat wil niet zeggen dat we er nooit over schrijven, maar het heeft niet onze focus. Mocht zo'n toestel nou een bepaalde bijzondere eigenschap hebben, dan schrijven we er wel over. Maar we kiezen er bewust voor om dergelijke submits te laten liggen dus.

Overigens zie ik net je submit van de uitgelekte Samsung S8+ specs. Die komen van een betrouwbare bron (evleaks), maar toch hebben we besloten daar niks mee te doen. Dat zal je vast verbazen en dat snap ik ook wel :P De reden dat we er niets mee doen: er staat in feite niks nieuws in. Al die details waren al bekend. We zien er dus geen nieuwswaarde in voor een los nieuw bericht (terwijl het ongetwijfeld veel kliks en reacties zou opleveren, maar nogmaals, dat is ons uitgangspunt niet).

Ik hoop dat mijn reacties je wat meer inzicht geven in ons werkproces en dat je begrijpt dat we submits niet negeren, maar afwegingen maken (en soms wat missen of te laat zijn, helaas) :)

[ Voor 10% gewijzigd door Xtuv op 23-02-2017 12:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Devian schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 12:14:
...
Beide opties zijn afhankelijk van de nieuwswaardie die de nieuwsposter erin ziet en dat kan per nieuwsposter wisselen.
...
Wilbert de Vries had eerder natuurlijk ook al wel iets meer inzicht gegeven, maar ik vind het nog steeds interessant dat er toch, met name in de meuktracker, een redelijke inconsistentie blijft bestaan in wat wanneer verschijnt.

Ik zou daarbij trouwens zeggen dat met name inconsistentie binnen de meuktracker volgens mij redelijk zou kunnen worden verkleind (waarom versie x.x.x en x.x.z van een bepaald programma wel, en versie x.x.y en x.y.x van dat programma niet bij wijze van spreken). Nieuwsposts zijn vanwege de grotere diversiteit onvermoedelijk inderdaad minder makkelijk inter-redacteur-consistent te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Zie ook: ehtweak in "F&V community topic"

Ik submit nog wel eens specifieke software (notabene van Nederlandse bodem) en die submits halen ook de meuktracker niet.
En waarom niet? Geen idee... :?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
Devian schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 12:14:
Ik lurk al even hier maar eigenlijk vind ik dit zelf een beetje vermoeiend worden.

Ja er word wat mee gedaan:

1) je submit word genegeerd
2) je submit word geplaatst

Meerdere nieuwsposters hebben je hier al bedankt voor je bijdrages. Wat wil je nu nog meer? Dat ze plots per keer verantwoording bij jou gaan afleggen? Gaat niet gebeuren.

Het systeem is hoe het is, iedereen kan hier vrijwillig aan bijdragen, maar dit blijft vrijwillig en je moet niet oppeens iets terug gaan verwachten, op welke manier dan ook. En het lijkt erop dat je dat wel verwacht.
Zoals ik al zei: zo eenvoudig werkt het voor mij niet. Voor jou misschien wel, maar daarmee vervalt mijn gedachten/nieuwsgierigheid niet. Ik wil alleen graag de achterliggende gedachten weten. Nogmaals, zie hier waarom: Anonymoussaurus in "Submits worden genegeerd?"

Ik hoef niet per se tig keer bedankt te worden, want daar vraag ik toch ook helemaal niet naar? Toch sportief van ze ;). Maar goed, nu kom ik weer terug op het bovenste: lees dat eens, dan begrijp je misschien waarom ik zo 'zeurderig' overkom volgens jou..
Xtuv schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 12:47:
Bij het publiceren van geruchten zijn we terughoudend. We schrijven er alleen over als we zelf verwachten dat het gerucht ook waar is of een aanzienlijke kans heeft om waar te zijn. Daarom kijken we goed naar de bron van het gerucht. Het "Samsung gaat Note 7 weer verkopen"-verhaal kwam van een Koreaanse krant die we verder niet kennen, die ook niet bekendstaat als een krant die vaker dergelijke verhalen naar buiten brengt. Signaleren voor ons om het te laten liggen.

Intussen is dat verhaal ook alweer deels tegengesproken: http://gadgets.ndtv.com/m...7-phones-in-india-1662060 - Dat feit op zich zou ook een interessante nieuwsinsteek kunnen zijn: "Samsung ontkent Note 7 weer te gaan verkopen" - maar ook hier is de bron niet waterdicht. Het is een enkel de communicatieafdeling van Samsung India, die iets zegt over één land. Daar maken wij dus bewust geen verhaal van.
Ah oke. Die over dat Samsung Note 7 gerucht snap ik dan :). Thanks.
Je denkwijze is verkeerd. We schrijven nieuwsberichten niet omdat we denken dat ze veel views zullen genereren en veel reacties zullen krijgen. We schrijven over technieuws en technologische ontwikkelingen. Ook dingen die niet bij massa's mensen populair zijn.
Dat snap ik wel, verkeerde woordkeuzes, dat kan ik niet ontkennen.
Tenaa-registraties zijn inderdaad interessant en betrouwbaar. Het is immers een officiële keuringsinstantie. We maken hierin echter keuzes. Veel van de toestellen die daar langskomen komen niet in de Benelux uit. Dat wil niet zeggen dat we er nooit over schrijven, maar het heeft niet onze focus. Mocht zo'n toestel nou een bepaalde bijzondere eigenschap hebben, dan schrijven we er wel over. Maar we kiezen er bewust voor om dergelijke submits te laten liggen dus.
Got it! Thanks.
Overigens zie ik net je submit van de uitgelekte Samsung S8+ specs. Die komen van een betrouwbare bron (evleaks), maar toch hebben we besloten daar niks mee te doen. Dat zal je vast verbazen en dat snap ik ook wel :P De reden dat we er niets mee doen: er staat in feite niks nieuws in. Al die details waren al bekend. We zien er dus geen nieuwswaarde in voor een los nieuw bericht (terwijl het ongetwijfeld veel kliks en reacties zou opleveren, maar nogmaals, dat is ons uitgangspunt niet).

Ik hoop dat mijn reacties je wat meer inzicht geven in ons werkproces en dat je begrijpt dat we submits niet negeren, maar afwegingen maken (en soms wat missen of te laat zijn, helaas) :)
Dat verbaasde mij inderdaad heel erg, haha! Aah, dat verklaart een hoop :). De volgende keren zou ik het 'lijstje' eens afgaan voordat ik wat instuur. Maar goed, dat is aan jullie om te beoordelen. Voor mij het is denk dus het makkelijkst om alles in te sturen (wat overigens wel realistisch moet zijn), en dan filteren jullie alles eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ja, ik kwootkloot m'n eigen post...
ehtweak schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 10:51:
Zie ook: ehtweak in "F&V community topic"

Ik submit nog wel eens specifieke software (notabene van Nederlandse bodem) en die submits halen ook de meuktracker niet.
En waarom niet? Geen idee... :?
Ik probeer het nogmaals voorzichtig; maar is het nou eigenlijk de bedoeling dat de redactie ("Geachte Redactie' is de rubriek, toch? ;) ) reageert op het feit dat software submits in de digitale Jiskefet verdwijnen?

Heeft überhaupt zin om de genoemde s/w te submitten of is dat toch vergeefse moeite?

Of is die vraag not-done? :/ Je weet maar nooit... >:)

[ Voor 6% gewijzigd door ehtweak op 26-02-2017 16:01 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
ehtweak schreef op zondag 26 februari 2017 @ 15:51:
Ja, ik kwootkloot m'n eigen post...
Ik probeer het nogmaals voorzichtig; maar is het nou eigenlijk de bedoeling dat de redactie ("Geachte Redactie' is de rubriek, toch? ;) ) reageert op het feit dat software submits in de digitale Jiskefet verdwijnen?

Heeft überhaupt zin om de genoemde s/w te submitten of is dat toch vergeefse moeite?

Of is die vraag not-done? :/ Je weet maar nooit... >:)
Gewoon geduldig wachten :). De redacteurs hebben het druk genoeg denk ik zo ;). Maar ik snap je nieuwsgierigheid :).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Begin toch te vermoeden dat er een beetje 'vreemde' willekeur plaatsvindt bij het beoordelen van submits. :'(

Afgelopen week één van de belangrijke Intel NIC driver updates gemeld:
Intel heeft februari 2017 eindelijk een verse driver online gezet waarmee je nu met b.v. een aantal NICs wel ANS mogelijkheden hebt i.c.m. Win10 64bit. En daar hebben vele gebruikers best wel lang op moeten wachten.
https://downloadcenter.in...-Windows-10?product=59679

Iets (ANS; zoals Teaming, VLANs, e.d.) wat tot voorheen altijd ontbrak sinds Windows10 uit was.

En ook deze submit zie ik nergens verschijnen bij de downloads. :-(
't Gaat me er ook niet om dat het per se mijn submit moet zijn, maar dat de voorgestelde s/w in ieder geval het download lijstje haalt. En zelfs dat doet het niet...

[ Voor 13% gewijzigd door ehtweak op 04-03-2017 22:45 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Nogmaals een reactie alhier, met de hoop op actie...

Ik zie nog steeds geen enkele inhoudelijke reactie van de tweakers redactie m.b.t. het hoe en wat over het aanmelden van verse software?!?

Zo heb ik recentelijk diverse tooltjes gemeld, (Intel NIC drivers, PTGui, EXIFTool, Allway Sync, RawTherapee) en slechts Allway Sync zie ik bij de meuktracker verschijnen. :?

Waarom wel, waarom niet?
Of melden we toch voor jan-met-de-korte-achternaam? ;w

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Aangezien ik mijn eigen bericht niet kan rapporteren... hoe krijg je überhaupt aandacht/reactie/antwoord van de redactie?

Deze rubriek heet toch "Geachte Redactie"? :?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 19:47

WoutF

Hoofdredacteur
De Downloads-sectie wordt niet vanaf het Tweakers HQ verzorgd, maar via een van onze freelancers. Ik heb hem even op dit topic gewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@WoutF : we wachten vol spanning af...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 16:53

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Beste ehtweak. Allereerst excuses, ik kom hier niet zo vaak en had je vraag niet gezien.

De Downloads worden voornamelijk door mij en Japke gevuld. We gebruiken daarvoor tips die in de submit queue worden geplaatst door behulpzame mensen zoals jij, tips die direct van producenten komen, of dingen die we zelf tegenkomen. Of iets ook daadwerkelijk geplaatst wordt hangt af van een hoop factoren, waaronder hoe oud het is, hoe interessant het is, hoe groot de doelgroep is, of er ook voldoende informatie zoals een changelog beschikbaar is, maar soms ook hoe druk ik het heb. Sinds ik een krap een jaar geleden naar het Midden Oosten ben verhuisd, heb ik een drukke baan en ik heb ik gewoon even wat minder tijd dan ik de laatste twaalf jaar heb gehad. Verder kan je natuurlijk nooit alles opnemen in de Downloads en dan kom je al snel uit bij de lastig te beantwoorden vraag: wat neem je wel op en wat niet?

Als ik even kijk naar de door jou aangehaalde voorbeelden, zoals de Intel NIC driver, dan lijkt me dat een driver voor een professionele omgeving. Ik vermoed dat er maar weinig mensen Teaming en VLANs thuis zullen gebruiken. In de drivers-sectie doen we eigenlijk alleen de videokaarten van AMD en nVidia. De andere programma's (PTGui, EXIFTool, RawTherapee) ken ik niet en kosten me te veel tijd om daar in te duiken en uit te zoeken. Laatst was er ook een grafisch programma van Texelse bodem waar ik naar had willen kijken, maar het lukt me gewoon niet qua tijd.

De downloads, voorheen Meuktracker, heeft denk ik nooit echt een hele hoge prioriteit gehad, maar is in mijn persoonlijke beleving altijd een beetje "leuk voor erbij" geweest. Misschien heb ik het mis, maar het is niet op een erg prominente plek te vinden en wordt alleen door enkele externen gevuld, nier door de redactie zelf zoals Wouter zelf al aangaf. Ik weet verder niet wat Tweakers met de Downloads wil. Misschien zijn ze gelukkig met de huidige opzet, misschien willen ze er meer mee. Ik kan daar zelf helaas weinig over zeggen. Ik hoop in ieder geval dat ik je vraag beantwoord heb.

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Drobanir : ok, in ieder geval IS er nu een reactie. Bedankt daarvoor. :)

Wat betreft b.v. zo'n NIC driver van Intel?!? WTF; het is hier toch zeker tweakers? Dat zijn niet de 'gewone' huis-tuin-en-keuken gebruikers, maar juist diegenen die wel hun h/w optimaal willen gebruiken. Er zijn heel levendige discussies op het storage gebeuren, backups, netwerken, snelle verbindingen, etc.
En juist daar spelen zaken als teaming een belangrijke rol! En vooral het feit of er de juiste drivers beschikbaar zijn op de nieuwste OS versies. Zo zie ik regelmatig allerlei onbeduidende screensaver tooltjes voorbijkomen of SSD firmware updaters; waarom zijn die dan wel vermeldenswaardig? :?

Sorry, dat ik het zeg, maar als JIJ iets niet kent, dan is het niet belangrijk? >:)
Tweakers besteedt b.v. best wel veel aandacht aan fotografie, iedere aankondiging van nieuwe h/w (camera's en objectieven) verschijnt zowat bij het technische nieuws. Dus waarom zou de software die je nodig hebt om al die gear te gebruiken, geen aandacht verdienen?
PTGui is al sinds jaar en dag een toonaangevend stitch programma. Nog lang voordat het met LR mogelijk was. En notabene van Nederlandse origine...
EXIFTool is van belang voor iedereen die maar iets doet met de meta tags van z'n image files.
En RawTherapee is één van de vele alternatieve RAW converters die regelmatig ter sprake komen in notabene het aparte topic hiervoor.
Het grote alternatieve raw-converters topic

M.a.w: goed dat er nu iets gebeurde, blijkbaar moest er iemand in verweggistan wakker geschud worden ;) , maar @tweakers meuktrackredactie, houdt die stijgende lijn dan vast! :Y

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drobanir

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

@ehtweak Begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat ze niet vermeldenswaardig zijn, ik kom er alleen zelf niet aan toe wegens gebrek in tijd en kennis op een specifiek terrein. Ik zou het persoonlijk fantastisch vinden als er een groter team met een veel bredere kennis, ervaring en interesse aan de Downloads kan meewerken. Maar daar kan de redactie en meer specifiek @WoutF mogelijk meer over vertellen. Ik zou zeggen, begin vast met het schrijven van je sollicitatie! :+

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik vroeg me af hoe het komt dat het nieuwartikel nieuws: Threema voegt end-to-end encrypted bellen toe aan messenger is geplaatst, maar de meuktrackervermeldingen voor Threema (voor iOS, Android en Windows Phone) niet zijn bijgewerkt. Zeker als een artikel over een update wordt gemaakt zou ik verwachten dat de redactie even zou kijken of gerelateerde meuktrackerzaken zouden moeten worden bijgewerkt, daarnaast bevond zich ook een nieuws/meuk-submit van mij in de queue sinds 14/9 (meen ik, is er net weer uit)

[ Voor 3% gewijzigd door begintmeta op 23-09-2017 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Ik had dit artikel onlangs gesubmit.

https://www.ad.nl/economi...j-bij-ontvangst~abadfb6a/

Die werd ook genegeerd, ondanks dat het actueel en relevant is voor de doelgroep van Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

CyberMania schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 21:43:
Ik had dit artikel onlangs gesubmit.

https://www.ad.nl/economi...j-bij-ontvangst~abadfb6a/

Die werd ook genegeerd, ondanks dat het actueel en relevant is voor de doelgroep van Tweakers.
Een link naar een mainstream-NL-medium als AD lijkt mij persoonlijk niet iets wat 'nieuw' voor de redactie kan zijn, en zal dus (hopelijk ;) ) al in een eerder stadium dan de submit intern 'afgeschoten' zijn... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
naitsoezn schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 21:54:
[...]

Een link naar een mainstream-NL-medium als AD lijkt mij persoonlijk niet iets wat 'nieuw' voor de redactie kan zijn, en zal dus (hopelijk ;) ) al in een eerder stadium dan de submit intern 'afgeschoten' zijn... :P
Het betreft nieuwe informatie uit een eigen gesprek van het AD met de directeur van Marktplaats.
Deze informatie was dus niet eerder mainstream (getuige ook: https://www.google.nl/sea..._AUIDSgE&biw=1247&bih=713 ).

[ Voor 19% gewijzigd door CyberMania op 30-10-2017 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

naitsoezn schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 21:54:
[...]

Gemiste kans...

Je zou toch denken dat er wat beter werd samengewerkt binnen de Persgroep. Overigens kom ik ook niet veel op AD.nl maar had het nieuws dus wel gelezen op Nu.nl.

Zal wel weer een kwestie van prioriteiten zijn... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
Ik heb het hedendaags ook wel eens. Vooral met artikelen waarvan je denkt "dit is over het algemeen belangrijk nieuws voor velen, dus ik mag toch wel verwachten dat dit op de frontpage gaat komen". Uiteindelijk is dit vaak niet het geval en wordt de submit inderdaad afgeschoten.

Ik denk dat het deels ook te maken heeft met de hoeveelheid werk. Gemiddeld submit ik rond de 10 nieuwtjes per dag, gok ik. Daar is dan lastig tegenaan te werken, omdat ze niet alleen de artikelen pakken die wél gesubmit zijn, maar ook zelf onderzoek doen. Echter zie ik ook wel eens dagen dat er amper nieuws wordt gepost. Dan lijkt het wel alsof alle redacteuren op die dag druk zijn met iets anders. Het zou allemaal kunnen.

Maar ik snap het ook wel, want het is ook lastig om alle submits om te toveren tot artikel. Dat kost veel tijd.

[ Voor 7% gewijzigd door Anonymoussaurus op 31-10-2017 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Om het gekrakeel over genegeerde submits nog maar weer eens aan te zwengelen:
ehtweak in "Nieuwe firmware AVM accespoints met fix voor WPA2 "KRACK""

Regelmatig stuur ik submits in voor b.v. s/w updates. De ene keer een Intel LAN driver, de volgende keer een Nikon RAW converter (Nikon is toch één v.d. grotere DSLR fabrikanten ter wereld en regelmatig onderwerp van nieuws items). Dan weer eens een AVM update of een EXIFtool utility update of anderszins fotografische s/w.

En het verdwijnt stelselmatig in de digitale Jiskefet! Wat is dat toch? :?
Je ziet af en toe wel download items verschijnen van tools/programma's waarvan je denkt, wordt het überhaupt gebruikt, bestaat het (nog) wel? Maar software die benodigd is voor mainstream zaken (zoals miljoenen DSLRs) of miljoenen NICs in computers, of wijdverspreide WiFi APs, wordt stelselmatig niet opgenomen bij de downloads. :|

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
ehtweak schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 14:30:
Om het gekrakeel over genegeerde submits nog maar weer eens aan te zwengelen:
ehtweak in "Nieuwe firmware AVM accespoints met fix voor WPA2 "KRACK""

Regelmatig stuur ik submits in voor b.v. s/w updates. De ene keer een Intel LAN driver, de volgende keer een Nikon RAW converter (Nikon is toch één v.d. grotere DSLR fabrikanten ter wereld en regelmatig onderwerp van nieuws items). Dan weer eens een AVM update of een EXIFtool utility update of anderszins fotografische s/w.

En het verdwijnt stelselmatig in de digitale Jiskefet! Wat is dat toch? :?
Je ziet af en toe wel download items verschijnen van tools/programma's waarvan je denkt, wordt het überhaupt gebruikt, bestaat het (nog) wel? Maar software die benodigd is voor mainstream zaken (zoals miljoenen DSLRs) of miljoenen NICs in computers, of wijdverspreide WiFi APs, wordt stelselmatig niet opgenomen bij de downloads. :|
Die vraag heb je al eens eerder gesteld en is ook al eens eerder beantwoord: Drobanir in "Submits worden genegeerd?" :p. Persoonlijk lijkt het mij geweldig om zo'n functie te hebben, of een andere functie binnen Tweakers. Al is het mod, of meukposter of weet ik het wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Anonymoussaurus Dat vond ik nou niet echt een (bevredigend) antwoord... :N

Er is "geen tijd om alles te plaatsen", was de reactie van @Drobanir, maar hoe komen dan die 'onbelangrijke' items wel in de downloads terecht en de belangrijkere niet?

Of nog, bizarder, als je dan zo'n melding van een s/w update in een specifiek forum, over dat onderwerp, plaatst, dan reageert aldaar de mod met "wil je ajb niet dit topic vervuilen met het melden van s/w updates", dan moet je een submit doen...
Maar als je die submit doet, gebeurt er niks mee...tja... |:(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
ehtweak schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 14:43:
@Anonymoussaurus Dat vond ik nou niet echt een (bevredigend) antwoord... :N

Er is "geen tijd om alles te plaatsen", was de reactie van @Drobanir, maar hoe komen dan die 'onbelangrijke' items wel in de downloads terecht en de belangrijkere niet?

Of nog, bizarder, als je dan zo'n melding van een s/w update in een specifiek forum, over dat onderwerp, plaatst, dan reageert aldaar de mod met "wil je ajb niet dit topic vervuilen met het melden van s/w updates", dan moet je een submit doen...
Maar als je die submit doet, gebeurt er niks mee...tja... |:(
Dat is inderdaad krom en zo wordt je van het kastje naar de muur gestuurd. Echter heb ik het idee dat ze niet posten op basis van hoe belangrijk een stuk software is (een klein tooltje vs een lek in een Intel driver), maar op basis van tijd (wanneer de submit is ingeschoten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

"the proof of the pudding is in the eating" of zoiets. >:)

Is dit nou het bewijs dat submits worden genegeerd, zelfs Geachte Redactie/Submits worden genegeerd?, wordt genegeerd... :/

Want ik zie wel dat de download info om de zoveel uur wordt aangevuld, maar vragen er over, zoals alhier, blijven onbeantwoord? :?

[ Voor 9% gewijzigd door ehtweak op 02-11-2017 09:20 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Point taken ;) Downloads heeft inderdaad minder focus dan andere content (wordt simpelweg door een kleinere groep mensen gebruikt/gelezen) en het werk wordt ook nog eens gedaan door freelancers, waardoor er hier vanuit HQ minder zicht op is. Als dat als gevolg heeft dat we echt belangrijke/nuttige zaken missen, dan moeten we daar even goed naar gaan kijken. En dat zal ik dus ook gaan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen500
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13:06
WoutF schreef op donderdag 2 november 2017 @ 09:37:
Point taken ;) Downloads heeft inderdaad minder focus dan andere content (wordt simpelweg door een kleinere groep mensen gebruikt/gelezen) en het werk wordt ook nog eens gedaan door freelancers, waardoor er hier vanuit HQ minder zicht op is. Als dat als gevolg heeft dat we echt belangrijke/nuttige zaken missen, dan moeten we daar even goed naar gaan kijken. En dat zal ik dus ook gaan doen :)
Downloads vind ik zelf ook veel minder interessant, ik krijg toch wel de melding dat er een nieuwe versie beschikbaar is.

Op de vraag van de topicstarter waarom hij niet genoemd wordt bij een nieuwsbericht, waarom niet gewoon beiden submitters toevoegen aan het bericht? Hoeveel mensen submitten nu hetzelfde bericht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

0xygen500 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 10:01:
[...]

Downloads vind ik zelf ook veel minder interessant, ik krijg toch wel de melding dat er een nieuwe versie beschikbaar is.
Ik proef hier slechts belangstelling voor s/w die je toch al hebt/gebruikt en daarmee samenhangende nieuwe(re) versies.
Daar zijn idd vaak interne update functies voor van het bewuste programma, al dan niet automagisch.
Interessanter is het echter om de vele reacties te zien, hoe bij menigeen een update al dan niet positief uitpakt, en of er extra zaken zijn om op te letten. En dat er vaak zijsprongetjes naar alternatieven worden genoemd!

En, imho nog belangrijker, juist de downloads die je zelf nog niet kent/gebruikt, maken het waardevoller. :Y

Heb al meerdere malen reacties van mensen gehad die me een berichtje stuurden als ik een tooltje/driver noemde in een forumtopic (die dus niet de download rubriek haalde), met bedankjes of tips hoe het van pas komt.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warpozio
WoutF schreef op donderdag 2 november 2017 @ 09:37:
Dat is natuurlijk een "kip of ei" verhaal.
Wordt het door een kleinere groep mensen gelezen omdat de lijst incompleet is en achter loopt?
Of is er echt geen vraag naar verdient de meuktracker inderdaad minder focus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

maar weer eens een refresh van deze never-ending-story. ;)

Wederom een vraag uit nieuwsgierigheid.

Ik zie regelmatig bij de software downloads (meuktracker) updates van de f/w versies van de diverse AVM FRITZ!Boxen langskomen. Prima.
En daar zijn ook de nodige reacties op, wat aangeeft dat het wel degelijk aandacht van de community trekt.

Maar als ik dan zelf een d/l link submit (10 dagen geleden) van een verse versie van, in dit geval de 5490, dan zie ik die niet verschijnen in de download sectie van tweakers?

Wat is dan de reden dat die suggestie niet gehonoreerd wordt? :?

ps: vervolgens plaats ik de tip dan maar in het Xs4all forum topic:
ehtweak in "[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie"

[ Voor 7% gewijzigd door ehtweak op 04-10-2019 11:15 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Die leg ik even voor aan @Drobanir en/of @Qwerty-273

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drobanir

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Ik begrijp je frustratie @ehtweak, er alleen niet een hele duidelijke uitleg waarom iets wel of niet geplaatst wordt. Het hangt onder meer van de populariteit van het onderwerp af, hoe bijzonder de release is, hoeveel informatie er beschikbaar is, hoe "vers" de uitgave is, maar ook aan basale dingen als hoe druk ik het heb en hoe bekend ik met een onderwerp ben. Ik kan me jouw submit niet echt herinneren en kan dan ook niet vertellen waarom er indertijd niets mee gebeurd is. De AVM's zijn zoals je zegt populair genoeg, dus er moet een andere reden geweest zijn.

Ik kan alleen beloven beter mijn best te doen in de toekomst en ik hoop dan ook vooral dat je tips blijft insturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Dank voor je antwoord @Drobanir
Heb zojuist opnieuw, dezelfde, submit gedaan... ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:16

Qwerty-273

Meukposter

En van mijn kant kan ik alleen aangeven dat mijn reguliere baan de afgelopen we(e)k(en) behoorlijk tijd in beslag heeft genomen, en daardoor heb ik weinig tot niets gedaan voor T.net ;)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
Probleem:

Ik ga weer even zeuren. Dit is overigens niet de eerste keer, maar alle andere keren kon ik het nog wel begrijpen (sorry jongens, maar deze snap ik niet):

Afgelopen zaterdag kondigde OnePlus al aan dat ze Android 10 voor de 6 en 6T zouden uitrollen. Toen hebben wij van Oxygen Updater hierover een nieuwsbericht gemaakt. Dit nieuwsbericht heb ik naar Tweakers gestuurd als tip. Hier heb ik zelfs nog downloadlinks bij gestopt + een extra linkje van XDA. Best veel moeite in gestopt dus. Nu weet ik toevallig dat één van de freelancers die in het weekend werken, ook een OnePlus toestel hebben als ik mij niet vergis en daarom verbaasd het mij al helemaal dat het niet op de frontpage verscheen. Meestal komen er in het weekend namelijk wel OnePlus-artikelen op de frontpage.

Er is dus helemaal niks mee gedaan. Dat vond ik al vreemd, omdat het toch om een redelijk vlotte Android upgrade gaat over een toestel van 1 jaar geleden. Niet heel spannend, maar het is wel nieuwswaardig vind ik. Zo vond ook Julian vanochtend (vanwege het artikel). Vind het dan raar dat die van mij wordt afgeketst. Zie niet waarom dat niet nieuwswaardig is. Helemaal omdat veel mensen op Tweakers een OnePlus hebben.

Mogelijke oplossing:

Is het geen idee om een soort van reply-systeem te bouwen? Iets als:

Tweakers krijgt submit binnen > zodra deze wordt weggegooid > door middel van dropdown menu (template) kiezen wat de reden is van het weggooien. Dan krijg de submitter gewoon een notificatie hiervan.

Enige probleem is dat mensen zonder account dan of niet kunnen submitten, of een account aan moeten maken, of email adres moeten opgeven om een notificatie te kunnen sturen.

[ Voor 7% gewijzigd door Anonymoussaurus op 04-11-2019 15:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:12
Ik las in eerder in dit topic dat in de avond de queue met submits wordt oogeschoond. Toch niet helemaal leeg? Want dan snap ik wel waarom het misgaat.

[ Voor 1% gewijzigd door Henkje.doc op 04-11-2019 17:06 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik zal wel als 'zeur' betiteld worden, maar dan moet dat maar. :/

Sinds enige tijd staat er bij de FAQ als je iets wilt melden:

Heeft het wel zin om nieuws- of downloadtips aan te dragen?

Dat heeft zeker zin! In de afgelopen jaren had tussen 20 en 25 procent van al onze nieuwsberichten een submitter. Het is daarmee een belangrijke aanvoerroute van nieuwsonderwerpen voor de redactie. Het geeft daarnaast een indicatie welke onderwerpen lezers belangrijk vinden.

Dus dacht ik, ik zal braaf zaken blijven melden.
Zo heb ik recentelijk zaken zoals PTGui, Nikon Z-firmware updates en Nikon ViewNX-i/D updates aangedragen.
Notabene firmware van veel besproken mirrorless camera's die met veel tamtam werden aangekondigd.
En, tot mijn spijt, merk ik dat er niks gedaan werd, met die submits.

MAAR, dan 'ineens' zijn daar meldingen over s/w updates van PTGui en Nikon s/w. Maar dan wel van een versie later. :F En dan is de submitter niet ondergetekende.

Kijk, het gaat me er niet om, dat mijn naam er bij staat. Maar op deze manier voelt het wel aan alsof je het voor jan--met-de-korte-achternaam submit. :-(

Meer een algemene vraag/opmerking; wil de redactie/tweakers nou wel of niet betrokkenheid van haar community? Want dan is dit niet de manier imho om enthousiasme te kweken... ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

ff een opfrisser in het nieuwe jaar.

ehtweak schreef op maandag 16 december 2019 @ 10:07:
....

Meer een algemene vraag/opmerking; wil de redactie/tweakers nou wel of niet betrokkenheid van haar community? Want dan is dit niet de manier imho om enthousiasme te kweken... ;)
Wordt dit onderwerp doodgezwegen ofzo? :?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
ehtweak schreef op maandag 16 december 2019 @ 10:07:
... merk ik dat er niks gedaan werd, met die submits.

MAAR, dan 'ineens' zijn daar meldingen over s/w updates van PTGui en Nikon s/w. Maar dan wel van een versie later. :F En dan is de submitter niet ondergetekende.

Kijk, het gaat me er niet om, dat mijn naam er bij staat. Maar op deze manier voelt het wel aan alsof je het voor jan--met-de-korte-achternaam submit. :-(

Ik moet zeggen dat mij ook is opgevallen dat dat regelmatig gebeurt. Echt demotiverend vind ik het niet, maar motiverend zeker ook niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 02:15

Jimbolino

troep.com

Waarom nog zo'n "closed source" nieuws submit systeem gebruiken?
Veel logischer om er het forum voor te gebruiken.
Dan kan iedereen zien wat er al gepost is, wat er geplaatst is, etc.
Als besloten wordt dat iets niet geplaatst wordt, kan het topic op slot, of verplaatst worden naar een soort "forum voor niet frontpagewaardig nieuws"

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:42

Blokker_1999

Full steam ahead

Wat weer een hoop meer werk is. De volgende stap gaat dan een verwachting zijn dat men gaat motiveren van waarom er niets mee gedaan wordt

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:17
Jimbolino schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 00:20:
Waarom nog zo'n "closed source" nieuws submit systeem gebruiken?
Veel logischer om er het forum voor te gebruiken.
Dan kan iedereen zien wat er al gepost is, wat er geplaatst is, etc.
Als besloten wordt dat iets niet geplaatst wordt, kan het topic op slot, of verplaatst worden naar een soort "forum voor niet frontpagewaardig nieuws"
Zo'n heel slecht idee is dit niet eens...een apart forum, waar alleen topics gestart kunnen worden door users met suggesties, maar waar niet in gereageerd kan worden. Users kunnen wel een +1 geven zodat de populariteit van het item gezien.

Is het item niet interessant genoeg om te posten dan kunnen we het alsnog daar terugvinden..

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
ehtweak schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 15:19:
ff een opfrisser in het nieuwe jaar.

[...]

Wordt dit onderwerp doodgezwegen ofzo? :?
8)7 Hoe vaak heeft de redactie inmiddels al op je berichten gereageerd? Ik snap dat het submitsysteem niet ideaal is en het soms kan voelen alsof je het voor niets doet, maar de redenen dat je je submits niet altijd ziet verschijnen zijn inmiddels uitgebreid behandeld.
Devian schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 10:53:
[...]

Zo'n heel slecht idee is dit niet eens...een apart forum, waar alleen topics gestart kunnen worden door users met suggesties, maar waar niet in gereageerd kan worden. Users kunnen wel een +1 geven zodat de populariteit van het item gezien.

Is het item niet interessant genoeg om te posten dan kunnen we het alsnog daar terugvinden..
Zoiets maakt het voor de redactie niet meer inzichtelijk welke onderwerpen worden aangedragen, maar juist minder inzichtelijk. Het voordeel van het huidige systeem is dat het is ingebouwd in het CMS en je het gemakkelijk kan converteren naar een nieuwsbericht, inclusief de bijbehorende submitter.

Dat gezegd hebbende, ga ik nu eens even kijken of er nog interessante submits zijn voorbijgekomen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 02:15

Jimbolino

troep.com

Blokker_1999 schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 08:58:
Wat weer een hoop meer werk is. De volgende stap gaat dan een verwachting zijn dat men gaat motiveren van waarom er niets mee gedaan wordt
Dat verwachten de users nu toch al, zie dit topic ;)
RoD schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 11:10:
[...]
Zoiets maakt het voor de redactie niet meer inzichtelijk welke onderwerpen worden aangedragen, maar juist minder inzichtelijk. Het voordeel van het huidige systeem is dat het is ingebouwd in het CMS en je het gemakkelijk kan converteren naar een nieuwsbericht, inclusief de bijbehorende submitter.
Het hoeft niet per se een forum te zijn, als het maar inzichtelijker wordt voor de gebruikers. Nu is het gewoon een zwarte doos waar je je briefje in dropt en er 95/100 keer niks mee gedaan wordt, zonder feedback.

Uiteraard moet een nieuwe oplossing niet meer werk voor de redactie opleveren. Echter denk ik dat een wat opener systeem veel voordelen heeft:
- aanmoedigen om te submitten
- mogelijkheid om te stemmen
- meerdere mensen kunnen feedback geven voordat het gepost is

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

RoD schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 11:10:
[...]

8)7 Hoe vaak heeft de redactie inmiddels al op je berichten gereageerd? Ik snap dat het submitsysteem niet ideaal is en het soms kan voelen alsof je het voor niets doet, maar de redenen dat je je submits niet altijd ziet verschijnen zijn inmiddels uitgebreid behandeld.
Blijkbaar komt die boodschap dan niet over bij mij (en vele anderen). :/

Want ik heb tot nu toe alleen maar begrepen dat het een soort van willekeur is.
Op de vraag waarom main-stream s/w downloads de ene keer wel en de andere keer niet worden gehonoreerd, heb ik geen concreet antwoord gelezen.
Of waarom een niche tooltje 'ineens' wel genoemd wordt, en een andere keer weer niet.
Of dat een aantal versies worden overgeslagen, en dan plotseling wel weer mee mag doen.

Dat komt bij mij, en anderen, over als willekeur. Op zich niet erg, maar geef dan gewoon aan dat de moeite die submitter doet, vaak vergeefs is. Is op zich niet leuk, maar niet erg.
Wees gewoon duidelijk; dat is in ieders voordeel.
doe wat je zegt en zeg wat je doet. Zo ingewikkeld is dat toch niet? ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Jimbolino schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 13:59:
...
Het hoeft niet per se een forum te zijn, als het maar inzichtelijker wordt voor de gebruikers. Nu is het gewoon een zwarte doos waar je je briefje in dropt en er 95/100 keer niks mee gedaan wordt, zonder feedback.
...
Ik heb niet de indruk dat het 95/100 keer is, gevoelsmatig eerder pakweg de helft van de keren, waarbij daarvan een deel dan wat later dan verwacht en zonder verdere submitmelding geplaatst worden. Maar ik heb echt geen idee in hoeverre mijn gevoel met de realiteit overeenkomt moet ik zeggen.

Hoe dan ook is het voor mij zeer onvoorspelbaar welke submit geplaatst wordt, of niet, of verrassend laat. Een wat hogere voorspelbaarheid zou mij nog steeds prettig lijken, niet alleen voor submitters, maar misschien ook wel voor redacteurs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
Het is heel simpel. Als je als submitter maar iets van feedback krijgt. Nu hoor je niks en wordt het gewoon weggeflikkerd. Mijn voorbeeld:

1. Submit komt binnen
2. Submit goedgekeurd
Of
3. Submit wordt afgekeurd + reden wordt gegeven.

[ Voor 6% gewijzigd door Anonymoussaurus op 04-01-2020 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:01

Zeror

Ik Henk 'm!

Het huidige systeem is prima. Er is zelfs een stukje feedback, wat er nu wel in zit, wat ik weg zou halen.

Als je nu een url submit dan krijg je wel te zien als iemand je al voor was met dezelfde url. Dat is naar mijn inzien volledig overbodig. Het boeit niet om te weten of iemand je al voor is. Voor de redactie is het echter wel nuttig om te weten of een url meerdere keer wordt ingediend zodat ze weten wat populair is en wat niet. Geen idee of dat nu bijgehouden wordt trouwens. Je zou zelfs naar een machine-learning achtig systeem kunnen gaan om vergelijkbare links naar nieuwsartikelen te bundelen om hier een preciezer beeld van te krijgen.
En zoals ik begrepen heb, waren al langer ideeën om de nieuwssubmitter niet meer te tonen bij het artikel. Dat kan dan ook werkelijkheid worden wanneer dit op deze manier wordt uitgewerkt.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-09 10:44
Devian schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 10:53:
[...]

Of een artikel op de voorpagina met als titel 'Artikelen die we vandaag niet konden plaatsen' en dan een overzichtje van alle submits (dubbele er evt. uitgefilterd)? Dat kan ook nog eens prima geautomatiseerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Kan iemand mij trouwens eens uitleggen waar bij een artikel precies de submitter staat? Want zowel op desktop als mobiel zie ik nooit de credits staan bij een artikel terwijl anderen dat blijkbaar wél zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

TheVivaldi schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 12:27:
Kan iemand mij trouwens eens uitleggen waar bij een artikel precies de submitter staat? Want zowel op desktop als mobiel zie ik nooit de credits staan bij een artikel terwijl anderen dat blijkbaar wél zien...
Als die er bij staat, staat ie (op de desktop) rechts van het artikel, onder de social media iconen die onder de datum/tijd staan.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Raven schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 12:39:
[...]

Als die er bij staat, staat ie rechts van het artikel, onder de social media iconen die onder de datum/tijd staan.
Dank. Maar ook daar is het helemaal blanco...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

TheVivaldi schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 12:40:
[...]

Dank. Maar ook daar is het helemaal blanco...
Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://www.ravenslair.nl/GoT2/TweakersFP-submitter.jpg
nieuws: 'Ondersteuning voor importeren lokale muziek komt binnenkort naar You...
Zie je die wel?

[ Voor 38% gewijzigd door Raven op 08-02-2020 12:48 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi
Ik heb het probleem al gevonden: ik had een CSS-snippet geactiveerd die iets veranderde maar blijkbaar ongewild ook dat gedeelde verborg. Toch bedankt voor het helpen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
Nou breekt toch m'n klomp. Stuur ik een paar dagen geleden een waslijst aan artikelen over nieuwe features wat betreft WhatsApp in 1 submit (features die iedereen gaat krijgen op een gegeven moment), over welke nieuwe features er worden toegevoegd. Werd niks mee gedaan, maar nu wordt er een submit gedaan (over een irrelevante feature uit een ander land), en dan is het ineens wel nieuws. Ongeacht de redacteur vind ik dit wel heel krom.

[ Voor 24% gewijzigd door Anonymoussaurus op 15-06-2020 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
Zelfde hier: nieuws: Microsoft vervangt Insider-builds in Windows 10 door Dev en Beta Chan...

Gisteren gesubmit met originele source. Hoe is dat geen nieuws en nu ineens wel? Los van de auteur gezien, hoe is dat dan geen nieuws?

[ Voor 8% gewijzigd door Anonymoussaurus op 16-06-2020 15:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Warpozio
ehtweak schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 14:01:
[...]

Blijkbaar komt die boodschap dan niet over bij mij (en vele anderen). :/

Want ik heb tot nu toe alleen maar begrepen dat het een soort van willekeur is.
Op de vraag waarom main-stream s/w downloads de ene keer wel en de andere keer niet worden gehonoreerd, heb ik geen concreet antwoord gelezen.
Of waarom een niche tooltje 'ineens' wel genoemd wordt, en een andere keer weer niet.
Of dat een aantal versies worden overgeslagen, en dan plotseling wel weer mee mag doen.

Dat komt bij mij, en anderen, over als willekeur. Op zich niet erg, maar geef dan gewoon aan dat de moeite die submitter doet, vaak vergeefs is. Is op zich niet leuk, maar niet erg.
Wees gewoon duidelijk; dat is in ieders voordeel.
doe wat je zegt en zeg wat je doet. Zo ingewikkeld is dat toch niet? ;)
Als je zou vertrouwen op Tweakers Meuktracker zou je kunnen denken dat er na december 2018 maar 1 update van iTunes was.
(Ik heb ze nochtans alle 14 gesubmit)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik weet niet of ik beter een ander topic hierover zou moeten aanmaken, maar kwam deze in mijn zoektocht tegen, terwijl het wel hierover gaat. :)

Nu kwam ik net downloads: OnePlus 6(T) OxygenOS 10.3.11 tegen, op zich super goed natuurlijk! Al heb ik echter ook tot twee keer toe een vergelijkbare update gemeld, maar dan voor de One Plus 7(T) (Pro) (voor Oxygen OS 11.0.1.1), mede omdat er ook nieuwsberichten waren over bugs (zie ook nieuws: OnePlus komt met update voor problemen met Android 11-upgrade op OneP...), dus ik vroeg mij even af waar de willekeur in zit.

Het lijkt mij namelijk niet zo heel raar als er in een nieuwsbericht gemeld wordt dat ondanks de update nog wat belangrijke bugs in de upgrade zitten, dat er dan ook een artikel (in de meuktracker bijvoorbeeld) komt wanneer die update met de bugfixes uit is.
Pagina: 1