Wat bedoel je hier exact mee? Konden mensen die met jouw netwerk waren verbonden inloggen op je modem zonder wachtwoord, om zo de configuratie van het modem aan te passen? Of bedoel je dat het Wireless netwerk niet beveiligd was, en dat mensen dus zonder WEP- of WPA-key op jouw Wireless konden meesurfen?
Welk modem gaat het om, welke internetprovider en welke vorm van internetaansluiting heb je?
Een of meerdere personen zijn er in geslaagd om mijn ip adres te achterhalen
Dat is niet bijzonder moeilijk, maar ook niet bijzonder nuttig. Met alleen een IP-adres kun je vrij weinig. Althans, zolang je een modem met ingebouwd (of aangesloten) router hebt, en niet zo'n ding uit het jaar kruik dat in bridge-modus staat en de enige aangesloten pc zo open en bloot op het internet zet.
Hoe is dit gerelateerd aan het "niet beveiligd"-verhaal van hierboven?
en deze personen volgen mij nu dus dmv het ip adres.
Wat is "volgen"?
In de tussentijd wordt mijn e-mails gelezen en er is ook al een facebook en weblog verwijderd.
Hoe bepaal je dit? Hoe is dit gerelateerd aan het "niet beveiligd"- en "ip-adres achterhaald"-verhaal van hierboven?
ook mijn digitale fotocamera's zijn inmiddels niet meer veilig deze zijn waarschijnlijk
voorzien van een (AIS) tracker
Hoe heb je dit bepaald?
Wat moet ik doen zodat deze personen mij niet meer kunnen volgen ?
Je moet eerst eens rustig gaan bepalen wat er nou helemaal precies aan de hand is. Meteen gaan roepen dat je gevolgd wordt en dat er trackers in je camera's geplaatst zijn neigt ernaar dat je ofwel een troll, dan wel behoorlijk in de war bent.
We kunnen allemaal heel leuk gaan lopen gokken en namen van willekeurige softwarepakketten gaan noemen, maar dat heeft allemaal helemaal geen zin als het oorspronkelijke probleem niet duidelijk is.
[
Voor 4% gewijzigd door
CodeCaster op 20-10-2016 12:27
]