Nieuwe 55 inch tv rond de 1000euro

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaveofthewave
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-09 12:15
Hoi Tweakers,

Ik zoek een?
55 inch tv met 100hz refresh rate en een zo mooi mogelijk beeld. contrast en zwartwaarden vind ik belangrijker dan kijkhoek. kijkafstand is 4m. ik kom van een 6 jaar oude 32 inch LG af

Wat is je budget?
rond de 1000 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
netflix kijken, voornamelijk series. Ook zal de tv gebruikt worden om via chromecast te streamen; oa youtube en soundclouden muziek vanaf de synology NAS Verder zal de optische audio uit via een DA converter naar mijn stereo versterker gaan. geluid van de tv zelf is dus niet belangrijk.

Wat heb je zelf al gevonden?
goedkoopste optie die ik gevonden heb, maar ook het minst mooie uiterlijk:
pricewatch: Samsung UE55J6240 Zwart

maar ik neig meer naar de volgende 2 opties vanwege goede reviews en vermoedelijk mooier beeld
pricewatch: Panasonic Viera TX-55CX700 Zilver
of
pricewatch: Sony Bravia KD-55X8505C Zwart

Welke vragen heb je hier nog over?
de laatste van bovenstaande opties is duurder, maar heeft wél HDR. is dat echt een meerwaarde in deze vergelijking? en is de firmware van de sony inmiddels wel minder buggy?

zijn er andere/betere opties die ik over het hooofd zie maar serieus het overwegen waard zijn?

[ Voor 9% gewijzigd door Slaveofthewave op 19-10-2016 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Er zijn tig topics als deze. Zou zeggen, zoek even en je hebt je antwoord.

Ok, even snel dan:
Je zit op 4m afstand, budget is 1000,- Dan zou ik niet voor 4K gaan. HDR heeft dan wel meer meerwaarde, alleen zal je dan je budget op moeten rekken.
Ik zou ook is naar de 800 serie kijken van Sony. 805c of 809c. Dat zijn gewoon fhd toppers voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaveofthewave
kijk dat is een goede tip
4k heb ik helemaal niet op gelet, maar keek naar reviews
als sony 805c net zon goed beeld heeft als de panasonic cx700 scheelt dat weer mooi 200 euro
en bijna 400 euro verschil met het eerstvolgende HDR model, dat is het me denk ik niet waard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slaveofthewave
De 805c aangeschaft, maar kreeg de 809c

Calibratie settings van rtings gebruikt omdat de kleuren toch niet helemaal in balans waren
http://www.rtings.com/tv/reviews/sony/w800c/settings

Prachtig beeld :)
Nogmaals bedankt voor de tip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKoetsier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-08 23:51
Ik ben ook op zoek naar de 805c, waar heb je die gekocht (en dat je de 809c kreeg)? ;)

Vandaag werd me in de ene winkel verteld dat de 200 extra optimalisatie hz, echt veel beter was, want je oog kan precies tot 1000hz waarnemen. Dus de 100+ euro zeker waard.
De andere grote media winkel, vertelde me dat het onzin was, zoals ik ook in meerdere reviews las. fun fact: alle verkopers hadden de tv trouwens ook allemaal thuis staan. :P

Trouwens, is het mogelijk om films te bekijken zonder extra 'beelden' geïnterpoleerd? Het liefst gewoon op 24p zoals ze opgenomen zijn?

[ Voor 21% gewijzigd door DeKoetsier op 27-10-2016 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
DeKoetsier schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 18:05:
Ik ben ook op zoek naar de 805c, waar heb je die gekocht (en dat je de 809c kreeg)? ;)

Vandaag werd me in de ene winkel verteld dat de 200 extra optimalisatie hz, echt veel beter was, want je oog kan precies tot 1000hz waarnemen. Dus de 100+ euro zeker waard.
De andere grote media winkel, vertelde me dat het onzin was, zoals ik ook in meerdere reviews las. fun fact: alle verkopers hadden de tv trouwens ook allemaal thuis staan. :P

Trouwens, is het mogelijk om films te bekijken zonder extra 'beelden' geïnterpoleerd? Het liefst gewoon op 24p zoals ze opgenomen zijn?
Dat was een winkel met veel kennis dus... _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onyxke
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 15-09-2022
4K TV 55" (Geen backlight bleeding, geen banding)

Ik had ongeveer dezelfde vraag gesteld, meesten raden Panasonic Cx700 aan heb hem gekocht voor 1021€ :)

PSN: onyxke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paprika schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 18:49:
[...]

Dat was een winkel met veel kennis dus... _O-
Hahaha inderdaad. Het menselijk oog zit gemiddeld tussen de 20-30hz.

Welke winkel was dat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:23:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DpDGl61.jpg

Een oog ziet niet in frequenties of frames maar is veel en veel complexer dan dat. Een ieder die beweert dat het oog X ziet, heeft er onvoldoende verstand van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
  • Nu online
Dat is meer in de richting waar ik op doelde ja ;). Daarnaast laat die tv geen 1000hz zien maar laten we niet te diep hierop ingaan. Mijn reactie was puur ter indicatie dat ik wel kan raden wat voor soort elektronica winkel dit is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gkoow
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-12-2022
Dimens schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:51:
[...]

Een oog ziet niet in frequenties of frames maar is veel en veel complexer dan dat. Een ieder die beweert dat het oog X ziet, heeft er onvoldoende verstand van.
Maar Dimens. waarom zegt de verkoper en adverteren ze dan hiermee?

Als het een groot media concern zou zijn dan zou je geen leugens mogen verkopen volgens de wet.
Dus er zou toch wel iets speciaals zijn aan die 1000hz. toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimens
Paprika schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:54:
aarnaast laat die tv geen 1000hz zien maar laten we niet te diep hierop ingaan.
En voor de mensen die hier wel wat meer over willen lezen: Dimens: Frame Rates en Geoptimaliseerde Frame Rates
Gkoow schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:02:
[...]

Maar Dimens. waarom zegt de verkoper en adverteren ze dan hiermee?

Als het een groot media concern zou zijn dan zou je geen leugens mogen verkopen volgens de wet.
Dus er zou toch wel iets speciaals zijn aan die 1000hz. toch?
Het probleem is dan ook niet dat de fabrikanten leugens verkopen in de producten. Zij gebruiken marketingnamen met daarbij cijfers waarvan zij zelf kunnen bepalen hoe die cijfers zijn ontstaan. Hier op Tweakers hebben wij een algemene naam voor dit cijfer; de Geoptimaliseerde Refresh Rate.

Tegenwoordig heeft het nog maar weinig met de paneelfrequentie (Refresh Rate) te maken en kun je beter gewoon helemaal niet meer naar de Geoptimaliseerde Refresh Rate kijken. Het is nietszeggend en een televisie van merk X met een Geoptimaliseerde Refresh Rate van 1000 hoeft niet beter te zijn dan een televisie van merk Y met een Geoptimaliseerde Refresh Rate van 500 - waardoor vergelijken onmogelijk is.

Wat de verkoper vertelt, kun je wel zien als een leugen. Maar daar kun je vrij weinig tegen doen anders dan gewoon niet naar de verkoper luisteren. En zelfs al heeft een verkoper verstand van zaken, dan nog zullen ze proberen het product te verkoper waar meer aan wordt verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gkoow
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-12-2022
Nice Blog!

Zoals je schrijft is een refresh rate van 24/25 maximaal wat hardware matig kan worden geproduceerd door een televisie. Door beeldinterpolatie kan je meerdere frames creeren om een beter overloop te genereren.
24-48-96-etc 25-50-100- etc. nu is hardware matig gezien, wanneer je films kijkt je beter voor een veelvoud van 24rr te kiezen en wanneer je meer tv kijkt voor een 25rr. aangezien we voor een alle daags gebruik tv gaan zal hier bij software moeten worden gebruikt om het in sync te houden.

Nu zeg je dat er geen tv's zijn die meer dan 400 Refresh Rate produceren zonder Softwarematige injectie.

Maar is door LCD Blur 100 beelden het maximale wat het oog kan zien? waarom dan het nut om meer beeld interpolaties te genereren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaveofthewave
Hificorner
Nu staat er 2-4 dagen levertijd, dus vermoed dat ie even op was toe ik net bestelde en er wel stond 'volgende dag in huis'

Week geleden in de mediamarkt toevallig de 807c gezien en een man van sony stond er bij. Deze gaf aan dat je het verschil waarschijnlijk niet ziet als je niet weet waar op te letten (800 vs 1000hz). Ook gaf hij net als heir aan dat 4k overbodig is voor deze kijkafstand.

Moet zeggen dat ik de maat perfect vind voor deze afstand

Verder makkelijk de netflix knop op de aftsandsbediening of andere dingen gewoon casten vanaf je telefoon

Ook plezierig dat de voet heel laag is waardoor de tv minder omhoog uitsteekt

[ Voor 6% gewijzigd door Slaveofthewave op 28-10-2016 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Nu online
Dimens schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:20:
[...]

En voor de mensen die hier wel wat meer over willen lezen: Dimens: Frame Rates en Geoptimaliseerde Frame Rates
Fijne leesvoer overigens. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKoetsier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-08 23:51
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:23:
[...]

Welke winkel was dat?
Bij plattetv in Utrecht was dat. Hij wilde me graag de 809c verkopen boven de 805c omdat die 200 hz echt wel te merken waren, terwijl ik aangaf van niet. Maar ik had het fout. ;)

En juist bij de media-markt vertelde ze me ook dat het de grootste onzin was, dus daar was ik meer tevreden over hun 'eerlijkheid'. :)

Heb nu zelf de 50 inch 805c besteld voor 674, dus ben benieuwd. :)

[ Voor 6% gewijzigd door DeKoetsier op 28-10-2016 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Gkoow schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:42:
Nice Blog!

Zoals je schrijft is een refresh rate van 24/25 maximaal wat hardware matig kan worden geproduceerd door een televisie. Door beeldinterpolatie kan je meerdere frames creeren om een beter overloop te genereren.
24-48-96-etc 25-50-100- etc. nu is hardware matig gezien, wanneer je films kijkt je beter voor een veelvoud van 24rr te kiezen en wanneer je meer tv kijkt voor een 25rr. aangezien we voor een alle daags gebruik tv gaan zal hier bij software moeten worden gebruikt om het in sync te houden.
Televisies kunnen vrijwel altijd een maximale frequentie van 60Hz ontvangen - met een uitzondering op enkele toestellen die 120Hz aankunnen. De frequentie waarmee het paneel vervolgens werkt, is afhankelijk van de bron. In het geval van Nederlandse televisie, is dit meestal 50Hz of 100Hz wanneer beeldinterpolatie toegepast wordt om extra beelden te creëren.

Bij films is het de vraag of het toestel ondersteuning heeft voor 24p. Heeft een toestel dit niet, past het toestel meestal 3:2 Pulldown toe om de 24 beelden op 60Hz weer te geven. Kan een toestel wel 24p-content correct weergeven, wordt dit meestal op 120Hz (5:5 Pulldown) weergegeven en in mindere mate op 48Hz (2:2 Pulldown) in het geval van 50/60Hz televisies.
Maar is door LCD Blur 100 beelden het maximale wat het oog kan zien? waarom dan het nut om meer beeld interpolaties te genereren?
Zoals eerder al gezegd, kun je niet spreken van een maximale frequentie voor het oog omdat het oog niet in frequenties of frames ziet. Sowieso is frequentie een zeer brede benaming en is de ene frequentie de ander niet.

In het geval van LCD heeft de frequentie betrekking op heel iets anders dan de frequentie van bijvoorbeeld CRT of Plasma. Een 100Hz LCD-televisie is qua frequentie absoluut niet te vergelijken met een 100Hz Plasmatelevisie. Daarover heb ik overigens al eens eerder geschreven: Dimens in "\[3D/LED/UHD TV] Sony 2015 line-up"
Pagina: 1