Keuze moederbord

Pagina: 1
Acties:

• Thundertime
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18-11-2025
Hallo allemaal.

Ik ben voor het eerst een systeem aan het samenstellen en ik heb het grootste gedeelte klaar. Ik ben alleen nog niet zeker over het moederbord. Dit is het systeem.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 205,95€ 205,95
1Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 8G OC€ 290,40€ 290,40
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 48,95€ 48,95
1Sharkoon BW9000-W (Window) Zwart€ 70,95€ 70,95
1AOC G2260VWQ6 Rood, Zwart€ 126,51€ 126,51
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/8€ 48,95€ 48,95
1Corsair CX450M€ 52,95€ 52,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 844,66

Doordat ik niet wil overklokken en ook niet raid ga gebruiken zou een b150 kunnen voldoen. Wel zou ik graag een m2 aansluiting en een USB 3.1 gen 2, dit in verband met de toekomst.

Nu had ik zelf de asus b150 pro gaming in gedachten. Deze is alleen wel een beetje duur. De MSI PC Mate h170 is redelijk vergelijkbaar. Deze heeft als groto verschil dat de geluidskaarten en internetkaart anders zijn. Ik weet alleen niet wat de betere keuze is. Of heeft iemand een andere goede optie?

Alvast bedankt.
Groetjes Mark

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

dit is een heel aardig moederbord; gekoelde VRM's, USB type C, en een heel scala aan andere aansluitingen waaronder M.2. de genoemde minpunten in de reviews zou ik eenvoudig weerleggen:
- geen uitgebreide offline handleiding (probeer dat nu nog maar eens te vinden bij een nieuw moederbord)
- niet overklokbaar (ja duh, B150 chipset)
- lelijk I/O shield ('t is maar waar je naar kijkt)
- Gele led (die dus blijkbaar wel uit kan)

je krijgt gewoon heel veel waar voor je geld. Natuurlijk zijn er ook andere mooie moederborden als optische audio bijvoorbeeld een eis is, of wanneer je juist een LED-strip, of bepaald kleurenschema wilt pricewatch: MSI B150A GAMING PRO bijvoorbeeld. Maar dan moet je ook daadwerkelijk gebruik maken van die functies (spaarzaam), of kunnen genieten van het andere uiterlijk ;)

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem *Algemeen Advies* Welk moederbord moet ik kopen? ook eens door om je op weg te helpen.

• Thundertime
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18-11-2025
ABC en Buurman. Bedankt voor de tip. Ik heb nog even getijfeld tussen de gigabyte en de pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B7. maar ik kies toch voor de gigabyte (meer usb poorten). Nog wel even een klein vraagje voordat ik het bestel. Is 450 w genoeg?

• beerolifant
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 02-09-2025
Heb recentelijk een vrijwel identiek systeem gekocht/gebouwd, ook met 450Watt, en dit is bij mij (ruim) voldoende

• govie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09-2020
NLBUURMAN schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 19:22:
[...]

dit is een heel aardig moederbord; gekoelde VRM's, USB type C, en een heel scala aan andere aansluitingen waaronder M.2. de genoemde minpunten in de reviews zou ik eenvoudig weerleggen:
- geen uitgebreide offline handleiding (probeer dat nu nog maar eens te vinden bij een nieuw moederbord)
- niet overklokbaar (ja duh, B150 chipset)
- lelijk I/O shield ('t is maar waar je naar kijkt)
- Gele led (die dus blijkbaar wel uit kan)

je krijgt gewoon heel veel waar voor je geld. Natuurlijk zijn er ook andere mooie moederborden als optische audio bijvoorbeeld een eis is, of wanneer je juist een LED-strip, of bepaald kleurenschema wilt pricewatch: MSI B150A GAMING PRO bijvoorbeeld. Maar dan moet je ook daadwerkelijk gebruik maken van die functies (spaarzaam), of kunnen genieten van het andere uiterlijk ;)
Vind hem ook wel aardig.

- Voor de toekomst heeft die 4 geheugensloten, dus je kunt nog eens 2x4GB bijprikken, makkelijk.
- En het moederbord heeft crossfire, niet dat je waarschijnlijk ooit 2 videokaarten gaat doen. Maar toch prettig dat je de mogelijkheid hebt in de toekomst. Je weet nooit hoe en wat in welke situatie in de toekomst.

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09-02 11:02
Ahh das jammer... Ik heb het RAM geheugen al in huis...........
Wat voor een soort moederbord zou ik dan moeten pakken?
Pagina: 1