Denon internetradio werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 4.941 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-04 14:57
Mijn vraag
Ik heb ineens een probleem met mijn Denon versterker. Internetradio werkt niet meer. Als ik internetradio selecteer met de afstandsbediening dan krijg ik allemaal ruis op de TV (zie foto). Ook hoor ik geen geluid. Op het display van de Denon zie ik wil dat een radio zonder aan het afspelen is.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/3oocty6vqutra.jpg

De cbl/sat functie om tv te kijken via het Humax kastjes werkt prima. Ook de 'tv audio' werkt prima om via de TV Netflix te kijken. Wel heb ik soms dat wanneer ik Netflix selecteer op de TV en ik wil een serie starten dat het scherm vol met ruis komt en het scherm 'DENON' laat zien. Het lijkt erop dat de Denon dan naar zijn startscherm gaat. Netflix sluit dan dus af. Als ik dan vervolgens opnieuw netflix selecteer op de afstandsbediening van de Sony en de denon selecter op 'tv audio' , dan lukt het wel.
Ook de Chromecast functie werkt prima om via de 'tv audio' youtube vanaf mijn laptop te kijken bijvoorbeeld.

Waar ligt dit probleem aan? Niet aan de TV lijkt me. Zit er storing in de Denon?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Jamo s628 front speakers
Jamo 210 sub
Denon X2100W versterker
Sony 55X8509C televisie

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Meerdere HDMI kabels geprobeerd op de HDMI out van de Denon. Ook de HDMI out van de Denon aansluiten op verschillende HDMI ingangen van de TV geprobeerd. Niets helpt. Internet is draadloos aangesloten en heeft gewoon verbinding.

[ Voor 16% gewijzigd door SX-Superfly op 18-10-2016 12:05 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunistelecom
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-01-2024
Beste,

Ik heb onlangs hetzelfde probleem gehad met mijn Denon X2200w.
Deze heb ik opgestuurd voor garantie. Deze krijg ik volgende week gerepareerd weer retour.

Met vriendelijke groet,
Tom van Dijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Laatst online: 24-04 14:57
Bedankt voor je reactie. Ik heb zojuist Denon een contactformulier ingevuld op de website van Denon. Even afwachten... is je al vertelt wat er mankeerde aan jouw x2200w?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunistelecom
Nee helaas nog niet. Als het goed is krijg ik dat maandag te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunistelecom
Ik heb de receiver retour gekregen met de melding 'klacht niet geconstateerd'
Thuis het apparaat weer aangesloten maar blijft problemen geven.

Heb het apparaat terug gestuurd naar de leverancier en heb een Denon X2300w aangeschaft.

Met vriendelijke groet,
Tom van Dijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningBob
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-12-2024
Ik zie dat dit een oud Topic is maar heb helaas precies het zelfde probleem op het moment. Denon AVR2300W
Allerlei dingen geprobeerd, nieuwe HDMI andere beeldscherm instellingen.

Omdat dit probleem niet altijd voor komt ben ik ook bang dat ik de receiver ongeprepareerd teruggestuurd krijg...

Iemand anders hier ervaring mee? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:18
Gewoon de stekker er 10 seconden uit dan werkt alles weer, bij mijn denon 2200 wel in elk geval.
Is de brakke firmware van denon en Marantz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningBob
Ja dat werkt bij mij ook, maar dat is niet helemaal de kwaliteit die ik had verwacht van een receiver van 400+ euro...
Dan ga ik deze waarschijnlijk omruilen gezien dit probleem zich al een tijdje voor doet er blijkbaar niks aan gedaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251448

Ook ik heb dit zelfde probleem met mijn X3300W. Inderdaad is het opgelost als je de stroom een minuutje van het apparaat haalt maar de volgende dag is het probleem er gewoon weer. Volgens mij is het ontstaan na de 1 na laatste firmware update, hiervoor functioneerde alles naar behoren. De laatste firmware update heb ik gisteren gedaan in de hoop dat het opgelost zou zijn,...maar helaas. Apparaat opsturen heeft zoals ik hier begrijp weinig zin, dus is het wachten tot het e.e.a. is opgeslost in een volgende update ben ik bang..... :-(
Ik ga Denon nog wel informeren en hoop dat meer mensen dat doen, misschien dat er dan toch iemand wakker wordt daar?? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jossie64
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 28-09-2020
Ik heb de AVR X4200W en heb ook hetzelfde probleem. Volgens mij onstaan na een van de laatste automatische updates.
Iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningBob
Ik heb een ticket aangemaakt bij Denon (Wegens de feestdagen is het drukker geven ze aan).
Zodra ik een reactie heb zal ik dat hier wel even melden.

Vraag mij af of dit probleem ook op de nieuwere Denon receivers voor komt (1400H of 2400H)

EDIT:
Ze geven aan dit probleem niet te herkennen en raden aan een factory reset uit te voeren middels onderstaande stappen (Denon AVR2300). Van de week even proberen en kijken of dit gaat helpen...

Gebruik de knoppen op het apparaat zelf voor de reset

1.Schakel de netspanning uit met de <ON/STANDBY> knop.
2.Houd <ZONE2 SOURCE> en <DIMMER> ingedrukt terwijl u op <ON/STANDBY> drukt.
3.Laat de twee toetsen los zodra de display begint te knipperen met een interval van circa 1 seconde

[ Voor 50% gewijzigd door KoningBob op 08-01-2018 12:57 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwezenbeek67
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21-10-2022
Ik heb hetzelfde probleem met mijn avr-x1300 w. Is inderdaad een keer ineens ontstaan. Ik denk dat ik maar eens gewoon oude firmwares ga installeren of zo. Maar advies aan iedereen, melden bij Denon. Das de enige manier om het op de bug fix lijst te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dit wil ikweten
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 03-03-2020
Ga naar vTuner deze gegevens moet je weten( Mac aderen) vind je in netwerk instelingen.
Maak 3 dollar over dan wordt via je Mac adres weer geactiveerd.
Gr Aike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dit wil ikweten
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 03-03-2020
8)7 Ga naar vTuner ze vragen om een Mac adres die vind je Denon netwerk instellingen.
Geef die door en maak 3 dollar over, dan wordt via je Mac adres weer geactiveerd.
Gr Aike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Een oud topic kicken is niet echt nodig in deze aangezien er reeds een topic over dit onderwerp loopt: Yamaha en andere merken - internet Radio down: VTuner

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.