Autoplay, wat een kriem

Pagina: 1
Acties:

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:28
Hoi programmeurs! Kunnen jullie alsjeblieft die autoplay voor videos in artikelen afzetten? Gebeurt zowel met wifi als met data. Het is echt gruwelijk irritant, waarom? A. als je volume aanstaat en je verwacht het niet, dan schrik je je te pletter. B. staat je geluid uit en je leest net verder, dan begint je mobiel opeens data te verstoken en heb je dat later door. Ook als je het wel door hebt, moet je het afzetten en dan ben je ook al data kwijt. Volgens mij is 360p de standaard, maar dan nog, dat is aardig ongewenst gedrag jongens. Wifi kan ik het nog enigszins bij begrijpen, maar met data is dat wel een gemiste kans. Waarom die beslissing?

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:51

WoutF

Hoofdredacteur
Racing_Reporter schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:49:
Hoi programmeurs! Kunnen jullie alsjeblieft die autoplay voor videos in artikelen afzetten? Gebeurt zowel met wifi als met data. Het is echt gruwelijk irritant, waarom? A. als je volume aanstaat en je verwacht het niet, dan schrik je je te pletter. B. staat je geluid uit en je leest net verder, dan begint je mobiel opeens data te verstoken en heb je dat later door. Ook als je het wel door hebt, moet je het afzetten en dan ben je ook al data kwijt. Volgens mij is 360p de standaard, maar dan nog, dat is aardig ongewenst gedrag jongens. Wifi kan ik het nog enigszins bij begrijpen, maar met data is dat wel een gemiste kans. Waarom die beslissing?
Goeie vraag, want die beslissing is nooit genomen :) Video's in artikelen zouden niet standaard af moeten spelen. Bij welk artikel gebeurde dit? en op wat voor apparaat?

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:00

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Bij welk artikel / video heb jij dan autoplay? wat dat heeft Tweakers standaard niet en het is ook niet de bedoeling.

Welke browser gebruik je?

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:43

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb hier ook last van, had al op meerder plekken gelezen dat er geen autoplay is. Maar toch spelen video's automatisch af. Ik heb hier nog een aanleiding voor kunnen vinden.

Wat het wellicht wel kan zijn is dat tijdens het scrollen toch op 'Play' wordt gedrukt, waardoor de video aangaat.

Heb dit net geprobeerd bij: nieuws: Fairphone werkt aan nieuwe cameramodule voor Fairphone 2, maar daar kon ik het weer niet reproduceren.

Details:
Telefoon: OnePlus One
Browser: Chrome (laatste)

[ Voor 36% gewijzigd door rens-br op 18-10-2016 10:59 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:51

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

rens-br schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:56:
Ik heb hier ook last van, had al op meerder plekken gelezen dat er geen autoplay is. Maar toch spelen video's automatisch af. Ik heb hier nog een aanleiding voor kunnen vinden.

Wat het wellicht wel kan zijn is dat tijdens het scrollen toch op 'Play' wordt gedrukt, waardoor de video aangaat.
Maar heb je dit op een laptop/pc/tablet/telefoon? Ik kan het hier namelijk niet reproduceren (W7, Firefox 45.1.1 en HTC One, Android 6.0 en Chrome)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:43

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Outerspace schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:59:
[...]

Maar heb je dit op een laptop/pc/tablet/telefoon? Ik kan het hier namelijk niet reproduceren (W7, Firefox 45.1.1 en HTC One, Android 6.0 en Chrome)
Heb mijn post aangepast. Het gebeurd heel af en toe en heb net aantal artikel aangeklikt om het te reproduceren, maar dat lukt dan weer niet.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:15

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik heb het ook, zodra het filmpje gecentreerd in beeld is begint deze automatisch te spelen. In mijn geval denk ik dat het een android gimmick is maar echt bij wordt ik er niet van. Overigens niet bij 4G, daar moet ik ik echt expliciet er op klikken.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Komt mij bekend voor. Zodra je scrolt met je vinger op de video begint ie te spelen (Android, meerdere versies en toestellen). Heb het ook al meegemaakt bij TheVerge.

[ Voor 33% gewijzigd door S_Chief op 18-10-2016 11:07 ]

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

S_Chief schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:06:
Komt mij bekend voor. Zodra je scrolt met je vinger op de video begint ie te spelen (Android, meerdere versies en toestellen). Heb het ook al meegemaakt bij TheVerge.
Welke browser gebruik je dan? Want ik kan met Android for Chrome het niet reproduceren, moet echt specifiek op de play knop drukken voordat de video start.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• Racing_Reporter
Ik zit hier blij te typen op Android 6.0.1, laatste Chrome-versie. Had het gisteren nog bij een stukje over een game, maar ik weet zeker dat ik niet apart gedrukt heb om af te spelen, waarschijnlijk wel er overheen gegaan met m'n vinger of er langs gescrolld.

Zal het eens los proberen.

[ Voor 5% gewijzigd door Racing_Reporter op 18-10-2016 11:12 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:29

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zelfde verhalen: Reclame video speelt automatisch
Ik dacht dat er nog een topic was, maar kan die even niet vinden. Punt is dat het een probleem van Chrome op Android is. Zodra je je vinger op de video hebt gehad, zelfs voor scrollen, gaat het de video afspelen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Hero of Time schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:19:
Zelfde verhalen: Reclame video speelt automatisch
Ik dacht dat er nog een topic was, maar kan die even niet vinden. Punt is dat het een probleem van Chrome op Android is. Zodra je je vinger op de video hebt gehad, zelfs voor scrollen, gaat het de video afspelen.
Gaat bij mij anders prima:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=o2zBadk8FbM]

Chrome for Android 53.0.2785.124 / Android 6.0.1

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
_David_ schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:11:
[...]

Welke browser gebruik je dan? Want ik kan met Android for Chrome het niet reproduceren, moet echt specifiek op de play knop drukken voordat de video start.
Chrome.

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-11 06:56

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Hier kunnen de adjes niet zoveel mee, dus even een schopje. :)

Lieve Adjes => Stoute Bugs

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• fluffy1
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-10-2024
Hier ook al aan de hand gehad.
Nexus 5, Android 6.0.1, Chrome browser. Verbonden via Wifi. Schrok me rot. :)

Indien je een slepende beweging maakt terwijl je maar kort het scherm raakt, recht op de plek waar de video staat, dan zal deze beginnen afspelen. Tegen de tijd dat die video geladen is, ben je natuurlijk al halverwege de pagina. Lijkt me een probleem van Chrome/Android.

Offtopic: Heb het afgelopen jaar belachelijk veel miserie gehad met Android... Misschien toch eens een ander OS proberen.

• Racing_Reporter
Is hier geen overrulende code voor te verzinnen die die vorm van autoplay afschiet, tenzij er expliciet op de playknop wordt gedrukt?

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Racing_Reporter schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 14:19:
Is hier geen overrulende code voor te verzinnen die die vorm van autoplay afschiet, tenzij er expliciet op de playknop wordt gedrukt?
Ik denk niet dat dat haalbaar is, als de browser zelf op de knop drukt terwijl jij eigenlijk wat anders bedoelt. Een website kan vaak niet een bug in de browser oplossen. Dit is zo'n geval.

• Racing_Reporter
Hero of Time schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 14:40:
[...]

Ik denk niet dat dat haalbaar is, als de browser zelf op de knop drukt terwijl jij eigenlijk wat anders bedoelt. Een website kan vaak niet een bug in de browser oplossen. Dit is zo'n geval.
Was worth the try :) Prettig dat jullie er zo snel even op reageerden iig.

• fluffy1
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-10-2024
Wel, je zou een knop kunnen maken die een seconde moet inhouden voor de video begint te spelen (met een cirkel rond welke leeg loopt als je met je vinger erop blijft staan)
Hiermee zou je rond het probleem van de browser kunnen heen werken.

Of het wenselijk is om hier tijd in te steken is uiteraard aan jullie om te beslissen. :-)

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Racing_Reporter schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 15:08:
[...]

Was worth the try :) Prettig dat jullie er zo snel even op reageerden iig.
Ik ben geen ontwikkelaar bij Tweakers, als dat is wat je denkt. ;) Ik ben gewoon een gebruiker zoals jij, alleen heb ik een paar extra knopjes op een deel van het forum.

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 21-10-2019 09:41 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

• thedicemaster
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-09-2024
de youtube video hierboven start niet vanzelf bij het scrollen.
als youtube het kan voorkomen, waarom tweakers niet?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:57

The Eagle

I wear my sunglasses at night

n=1 ;)
Ga jij in chrome maar eens zoeken op youtube video's, en dan een van de lonks openen in een nieuwe tab. Kijk wat er gebeurt ;)

Enne, enig idee hoeveel resources youtube heeft tov tweakers qua geld en mensen? ;)

[ Voor 24% gewijzigd door The Eagle op 12-11-2016 15:49 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• thedicemaster
ik gebruik geen Chrome maar Atlas.(chrome heb ik er af gegooid)
dat betekent dat waarschijnlijk de meeste browsers op Android dit "probleem" hebben.

en het gaat hier niet om de complete video speler, maar het gedrag van 1 enkel knopje.
daar heb je geen groot team van ontwikkelaars voor nodig.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Helaas kunnen wij Tweakers devvers hier ook niet veel aan doen aangezien de player door een derde partij wordt ontwikkeld ;) Ik zal ze iig wel even op dit topic wijzen :)

Intentionally left blank

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik vind het wel vreemd dat ik het met Opera, wat in feite ook gewoon Chrome is, niet kan reproduceren. Het is dus niet direct een issue van de engine of core, maar wat er omheen wordt gedaan met input. Dat vermoed ik iig.

• thedicemaster
als opera "gewoon Chrome" was had deze een stuk kleiner kunnen zijn.
de engine van opera is wel gebaseerd op die van Chrome, maar ze hebben deze aangepast.

browsers die de Chrome webview engine gebruiken(onderdeel van Android) hebben er wel last van.
hier vallen bijna alle browsers onder, de enige uitzonderingen die ik kan bedenken zijn Chrome, opera, Firefox(gecko), en puffin(remote render engine).

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
Ik meldt mij hier ook (sorry mods voor het aparte/nieuwe topic :| )

Het vreemde is dat het niet altijd gebeurt.

Cyanogenos 13.1.2
Wileyfox Swift
Opera 37.0.2192.105088

Vind mijn mobiele data verbruik niet zo leuk.

[ Voor 6% gewijzigd door LocK_Out op 24-11-2016 11:34 ]

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:59
Hier gebeurt het net ooket de video van dit artikel

nieuws: Wallonië overweegt flitspaal met 36-megapixelcamera in te zetten

OS Android 7.0
Browser Chrome (up to date via play Store)
actie: artikel openen naar beneden scrollen (video zeker niet aangeraakt) en opeens was er geluid..

Cloud ☁️

Pagina: 1