Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• FlodNar
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-04 20:57
Mijn 5L plintboiler in de keuken heeft het begeven en ik zou graag een milieubewuste oplossing willen. Ik heb geen warmwater leiding in mijn keuken.

Ik ben op zoek gegaan naar een keukenboiler van enkele liters op zonneenergie, maar heb alleen op een Chinese site losse, niet op de leiding aan te sluiten, mini zonneboilers van 10L gevonden. Die hebben een eigen tapkraantje, leuk voor op de camping, maar niet handig in mijn keuken.

Weet iemand van het bestaan van een keuken zonneboiler af?

Beste antwoord (via ThinkPad op 19-10-2016 12:04)

• FlodNar
Alles overwegende plaats ik nu gewoon weer een nieuwe plintboiler (ander merk dit keer). Zonnepanelen heb ik al liggen, daar kan ik momenteel niets aan verbeteren.

Bedankt voor jullie reacties.

Alle reacties

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Kun je geen zonnepanelen op je dak kwijt? Dan kun je de rest van je huis ook van groene energie voorzien ;)

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-11 17:00
Ja inderdaad. Je moet toch een "paneel" op het dak plaatsen, en vanaf daar leidingen trekken? Leg 1 of 2 zonnepaneeltjes neer met een Micro-omvormer (zo in het stopcontact) en als je boiler "warm" is kunnen overige apparaten die energie tenminste nog gebruiken :)

Allicht kom je wat verder door specifiek te zoeken naar oplossingen voor op de camper / op een boot? Of je pakt een "standaard" zonnecollector paneeltje en een geïsoleerd "vat" er bij.

Wat ga je trouwens doen met naverwarming? Je wil wel alle bacteriën dood hebben.

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:53
Ik zou niet beginnen aan chinese boilers. Ik ben zelf erg tevreden met de plintboiler van Floww. Daar is niets groens aan. Puur comfort, al is de isolatie wel goed van die dingen.

Combinatie met zonnepanelen lijkt me dan ook een beter oplossing. Anders krijg je toch een knutseloplossing en niet een volwassen oplossing.

Always look on the bright side of life.

• FlodNar
Ik heb al panelen op mijn dak liggen, maar hoopte dat er een kleine variant van de zonneboilers voor badkamer en keuken zou zijn, met een klein systeem voor op het dak (ik heb niet veel ruimte meer).

Die floww ga ik wel even naar kijken, mijn Daalderop is in 9 jaar tijd nu 3x kapot gegaan. Gelukkig de eerste twee keer binnen de garantie, maar toch.

• migjes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-11 22:53
FlodNar schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 22:47:
Ik heb al panelen op mijn dak liggen, maar hoopte dat er een kleine variant van de zonneboilers voor badkamer en keuken zou zijn, met een klein systeem voor op het dak (ik heb niet veel ruimte meer).
als je perse wil kan het wel.

dan moet je wel zelf samen stellen, en echt kosten effectief word dan erg moeilijk.

b.v.:
http://www.solardirekt24....o-100-flachkollektor.html
klein collectortje waar je een kleine boiler aan kunt hangen.
er zijn wel boilers te vinden van een +/-50 liter (maar die moet je dan wel op kunnen hangen. kleiner zie ik ze eigenlijk niet, maar ik zoek er ook nooit naar.)
maar je hebt wel een elektrische hulp verwarming nodig, het is bijna niet mogelijk om in de winter genoeg warmte op te wekken helaas. :-(

een andere optie is het zuideuropa systeem.
een voorbeeld:
http://www.ithodaalderop....oilers/thermosifon/solior
maar dan heb je nog steeds een closein boiler nodig, maar die hotfill je dan met de zonneboiler.
ook duur, maar waar een wil is is een weg. ;)

(persoonlijk zou ik ook voor een pv set + closein gaan met jouw situatie.)

dus als je echt wil kan het wel, maar goedkoop is anders, helaas.

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Een doorstroomtoestel van 4 kW heeft geen stilstandverliezen en is misschien ook een optie?

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • Beste antwoord

• FlodNar
Alles overwegende plaats ik nu gewoon weer een nieuwe plintboiler (ander merk dit keer). Zonnepanelen heb ik al liggen, daar kan ik momenteel niets aan verbeteren.

Bedankt voor jullie reacties.
Pagina: 1