Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• rupio
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16-11 14:51
Tot mijn verbazing (en teleurstelling :| ) kan ik vrij weinig over Japanse smartphones vinden.
Heb het een en ander al wel kunnen vinden en zie veel overeenkomsten met Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones (komen voornamelijk een hoop extra restricties bij).
Alleen ontbreekt er dus een zelfde soort topic voor Japan.

Ik hoop dat er mensen hier wat meer kunnen vertellen over het hoe en wat. Ik doel dan vooral op:
  • Sites voor kopen en vergelijken, naast kyoex ben ik er nog geen tegengekomen.
  • Android op flip-phones, wat kan wel/niet
  • Algemene snelheid/kracht van flip-phones
Mijn vragen zijn vooral gericht op flip-phones, omdat voor 'normale' smartphones vrijwel hetzelfde verhaal als voor de Chinese markt geldt.
Ook het ontbreken van (video)reviews die ik kan volgen (dus niet Russisch of Japans) is iets dat me opvalt.
Dus, zijn er mensen met ervaring met Japanse smartphones of plaatsen waar meer (bruikbare) informatie te vinden is?

Alle reacties

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:38
Japan heeft geen 2G netwerken dus toestellen voor de lokale markt zijn ongeschikt hier.(edit: zie dat de toestellen vreemd genoeg nog wel geschikt zijn voor 2G)
Daarnaast is 4G TDD ipv FDD.
Zou niet weten waarom je een Japans toestel zou willen.

Sony is Japans en die maken ook toestellen voor de internationale markt.

[ Voor 13% gewijzigd door ASW1 op 15-10-2016 22:55 ]

• rupio
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16-11 14:51
ASW1 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 22:46:
Japan heeft geen 2G netwerken dus toestellen voor de lokale markt zijn ongeschikt hier.(edit: zie dat de toestellen vreemd genoeg nog wel geschikt zijn voor 2G)
Daarnaast is 4G TDD ipv FDD.
Enige broninformatie waar je dat vandaan haalt?
Want van wat ik kan vinden zijn de toestellen die geschikt zijn voor export vrijwel allemaal:
2G Network : GSM GPRS EDGE 850, 900, 1800, 1900 MHz
3G Network : UMTS HSDPA UMTS 800, 850, 2100 MHz
4G Network : FDD-LTE 700, 800, 1500, 1800, 2100 Mhz (Bands 1, 3, 17, 19, 21, 28)

oid.

Of als je de lokale markt bedoelt die misschien inderdaad hier niet bruikbaar zijn, dan snap ik het wel (maar die toestellen zijn dan dus ook niet interessant en zal je niet snel terugvinden op verkoopsites).