Vraag

Anoniem: 827789

Topicstarter
Ik heb zopas een Huawei P9 lite aangekocht met Android 6.0, alle nodige apps gedownload en al snel merkte ik op dat er niet veel vrije ruimte meer was.
Om plaats vrij te maken wilde ik enkele apps naar de SD kaart verhuizen maar blijkbaar is dit niet meer mogelijk met dit toestel.
Heeft iemand dit probleem ook ?

Beste antwoord (via Anoniem: 827789 op 15-10-2016 13:44)

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-08 15:59

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Losse apps naar SD verplaatsen kon vaak in Android 5 en eerder wel, maar sinds Android 6 niet meer. In plaats daarvan is adoptable storage gekomen, waarmee je je SD kaart op kunt nemen in je totale interne geheugen. Maar voor zover ik weet, heeft Huawei dit niet opgenomen in hun Android versie en wordt dit dus niet ondersteund.

Maar ik zou zeggen probeer het P9 lite topic eens

[Voor 15% gewijzigd door hars73 op 15-10-2016 11:33]

Alle reacties

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:18
Nee, maar dat zou kunnen komen omdat ik een iPhone heb :+

Maar dan nu zonder gein: heb je Google al aangezwengeld?

Anoniem: 827789

Topicstarter
Haha :-). Ja hoor, Google heeft me niet kunnen helpen. Er wordt wel een manier voorgesteld maar deze is bij mij niet mogelijk. Via appsbeheer kan je een specifieke app aanklikken, vroeger werd dan onmiddellijk aangegeven of je de app naar de SD kaart kan verplaatsen. Nu zou dit via een tussenstap, optie "opslag" moeten mogelijk zijn, maar die optie "opslag" is bij mij niet zichtbaar.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-08 15:59

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Losse apps naar SD verplaatsen kon vaak in Android 5 en eerder wel, maar sinds Android 6 niet meer. In plaats daarvan is adoptable storage gekomen, waarmee je je SD kaart op kunt nemen in je totale interne geheugen. Maar voor zover ik weet, heeft Huawei dit niet opgenomen in hun Android versie en wordt dit dus niet ondersteund.

Maar ik zou zeggen probeer het P9 lite topic eens

[Voor 15% gewijzigd door hars73 op 15-10-2016 11:33]

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:48
Anoniem: 827789 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 20:02:
Haha :-). Ja hoor, Google heeft me niet kunnen helpen. Er wordt wel een manier voorgesteld maar deze is bij mij niet mogelijk. Via appsbeheer kan je een specifieke app aanklikken, vroeger werd dan onmiddellijk aangegeven of je de app naar de SD kaart kan verplaatsen. Nu zou dit via een tussenstap, optie "opslag" moeten mogelijk zijn, maar die optie "opslag" is bij mij niet zichtbaar.
volgens mij zag ik op youtube ergens een video voorbijkomen waarin werd verteld dat je de sd kaart eerst moet formateren in je telefoon en daarna kun je apps overzetten :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

Anoniem: 924579

Als je een beetje handig bent, kun je adoptable storage ook handmatig aanzetten via adb. Je hoeft hiervoor je telefoon NIET te rooten!

Instructies staan hier:
https://www.androidplanet...axy-s7-adoptable-storage/

getest op huawei P9 Lite en werkt in één keer probleemloos.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 17:06

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Anoniem: 924579. Bedankt voor je antwoord. Het is alleen niet de bedoeling om topics te kicken (hoe goed bedoeld dan ook).

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 927133

Heb uit noodzaak snel een Huawei p9 Lite gekocht, omdat m'n iPhone gestolen is.
Geen slecht toestel, maar enorm jammer dat de apps niet naar de sd card kunnen verplaatst worden..16Ggb is inderdaad te weinig...een teleurstelling...
Hoop alsnog dat de iPhone wordt teruggevonden....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Anoniem: 927133 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 14:48:
Heb uit noodzaak snel een Huawei p9 Lite gekocht, omdat m'n iPhone gestolen is.
Geen slecht toestel, maar enorm jammer dat de apps niet naar de sd card kunnen verplaatst worden..16Ggb is inderdaad te weinig...een teleurstelling...
Hoop alsnog dat de iPhone wordt teruggevonden....
Of je leest die reactie net voor jou even en zet adoptable storage aan

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 17:06

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Anoniem: 927133. Ook voor jou geldt dat het kicken van topics niet is toegestaan. Maak even een nieuw topic aan als je (nog) hulp nodig hebt.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee