Muis en toetsenbord werken niet meer na win10 update

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-08 21:46
Goedemorgen allemaal,

Zoals de titel zegt.. woensdagavond kreeg ik een update van windows 10, installatie ging goed en savonds pc uitgedaan. Sochtends wilde mijn vrouw de pc aandoen maar hij bleef oneindig laden op het gigabyte logo. Bios reset gedaan en kreeg bsod 'critical process died'. Uiteindelijk met de windows 10 usb naar herstelopties kunnen gaan, enige wat werkte was herstel met behoud van bestanden maar programmas moesten verwijderd worden.

Pc startte eindelijk normaal op, wel met lage resolutie en ik zag aan de desktop inderdaad verwijderde programmas. Maar nu het volgende.. muis en toetsenbord werken niet meer, welke usbpoorten ik ook probeer. In de bios werkt toetsenbord wel gewoon.

Wat ik al gedaan heb maar niet werkte:

- clear cmos
- alle usbpoorten afgegaan
- goedkope ps2 muis gehaald en aangesloten

Wat kan ik nog proberen? In safe mode kan ik niet komen, de enige manieren zijn vanuit windows zelf voor zover ik weet, maar ja dat gaat dus niet zonder toetsenbord en muis.

Ssd eruit halen en ergens anders aansluiten houd ik wel als laatste optie, hopelijk is er iemand met een oplossing. Alvast bedankt d:)b

Ps; hierbij de specs:

Moederbord gigabyte z68xp ud4
Processor intel 2500k
Geheugen 2x8 gb corsair vengeance ddr3 1600mhz
Gpu sapphire r290 vapor x
Voeding corsair 700w
Ssf samung 850 evo 500gb

[ Voor 8% gewijzigd door Sander H op 14-10-2016 10:41 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:13
Blijven hangen op gigabyte logo lijkt eerder met hardware te maken te hebben dan met een update;

Om hardware uit te sluiten: probeer een linux live-cd.

Door de bios reset is er mss wat aan de instellingen veranderd, kijk even bij de usb instellingen.
Krijg je wel reactie van Windows als je er een usb stick insteekt?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 14:24

AzzKickah

06-CENSORED

Doet een USB-stick het wel in Windows? Zo niet, zijn denk ik je USB-controller drivers 'verdwenen' bij het herstellen van Windows. Die dan dus even opnieuw installeren, ik weet alleen zo even niet hoe je dat voor elkaar gaat krijgen zonder bediening...

Heeft je PC een PS/2 poort? Kun je ergens een PS/2 toetsenbord vandaan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
In de bios staat alles zoals het voorheen staat. Losse usbsticks worden ook niet herkend door windows. Heb 3 stuks geprobeerd.

Ps2 muis heb ik wel gekocht zoals ik zei, toetsenbord nog niet. Is dat de moeite waard als een ps2 muis niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:39
Kan je in je bios de USB instellingen eens op legacy zetten? Werkt het dan wel ?

Werkt je toestenbord en muis wel in de bios ? Als het daar ook niet werkt lijkt het meest waarschijnlijk op een hardware failure van je usb controller op je moederbord.

[ Voor 51% gewijzigd door Galaxis op 14-10-2016 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
Toetsenbord werkt wel gewoon in de bios. Ik zal vanavond eens alleen op legacy zetten, staat nu op legacy & usb uit m'n hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Dit probleem heb ik al een keer vaker langs zien komen, een PS2 toetsenbord gaat je helaas ook niet helpen.
Ik heb verschillende oplossingen geprobeerd maar kwam elke keer uit op een herinstallatie van windows 10 (vanuit het automatische herstel menu) omdat gek genoeg daar je toetsenbord en muis wel werken. vanuit dit menu kan je eerst ook nog een systeem herstel proberen.
De meest makkelijke manier op in dit menu te komen vind ik de pc resetten wanneer windows aan het opstarten is doe dit 2 keer en dan wordt automatisch het herstel menu gestart.

Het probleem lijkt hem erin te zitten dat de gebruikte drivers voor je usb controller niet meer goed werken na de update, het lastige is alleen dat het moeilijk te verhelpen is als je geen besturing hebt op de pc.

Je kan in de bios nog even verschillende opties voor je usb controller kunnen proberen usb3.0 uit/aan compatibiliteit modus uit/aan.
Heb je niet per toeval teamviewer of remote desktop aanstaan op je pc? Dan zou je hem nog aan kunnen zetten en remote het een en ander kunnen uitvoeren.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
Klopt, in het windows herstel menu doet muis en toetsenbord het wel. Heb zo'n beetje elke combinatie in de bios geprobeerd wat betreft usb opties, nu kom ik zelfs de bios niet meer in, zo weer even de cmos resetten.

Ben bang dat er weinig opties over blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeetje, heb exact hetzelde, windows herstel dvd hetzelfde, installeer die hele bende nu maar opnieuw. Dacht dat ik heen image meer nodig had omdat windows 10 stabiel liep, maar man man man, vrolijk word ik er niet van.

Zie Windows 10 systeemherstel: usb poorten niet werkende

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2016 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
Probleem opgelost! Zojuist een 2e ps2 muis binnen gekregen en die werkt wel. Wilde hem eigenlijk meteen weer terugsturen aangezien de eerste ook niet werkte.

Nu nog kijken of ik zonder toetenbord bij de usb drivers kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sander H schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 10:29:
Probleem opgelost! Zojuist een 2e ps2 muis binnen gekregen en die werkt wel. Wilde hem eigenlijk meteen weer terugsturen aangezien de eerste ook niet werkte.

Nu nog kijken of ik zonder toetenbord bij de usb drivers kan komen.
ik heb windows opnieuw geinstalleerd zonder de schrijf te formateren, dus als je er niet uitkomt is dat een optie. Jouw huidige windows komt dan in een map windows.old te staan, dus je raakt niets kwijt, is alleen wat werk om alles weer te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
Ga er vanavond maar even mee aan de slag, bedankt allen voor het meedenken.
Pagina: 1