Windows 10 systeemherstel: usb poorten niet werkende

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na het uitvoeren van windows 10's herstelfunctie (had rpoblemen met een programma en dacht: ik zet hem kaal terig, gaat immers altijd goed...), nu heb ik een kale installatie van windows 10, echter mijn usb poorten werken niet meer en zodoende het toetsenbord en de muis ook niet.

Het is een upgrade van windows 8.1. Aangezien ik nu alleen nog in de bios mijn toetsenbord kan gebruiken vermoed ik dat ik helaas een kale installatie moet gaan uitvoeren (zal nog even op mijn werk morgen zien of ik een heel oud toetsenbord en muis kan vinden zonder usb aansluiting...).

Ik heb geen windows 10 dvd, hoe los ik dit op? Is windows 10 bij microsoft te downloaden? Ik heb wel windows 8 legaal hier liggen, dat zou een optie zijn en dan upgraden naar 10, maar of dat nog werkt.

Via mijn werkgever (ben docent) kan ik wel windows 10 voor een paar euro kopen, maar ik heb al een licentie. Dit moet toch op te lossen zijn zonder een nieuwe licentie te kopen? Maarja, hoe? Zonder toetsenbord en muis.... ?

Ik heb volgende week gelukkig vakantie, maar moet voor mijn werk hem wel over een week weer draaiende hebben en het is een prive pc, kan hem dus niet naar de ict collegas brengen voor een nieuwe image.

Kan ik een dvd maken via mijn windows 10 laptop? Zelfde soort licentie heb ik daarop als op mijn pc (via surfspot, wel een ander licentienummer). Kan dit of werkt dat alleen voor het apparaat zelf en niet op een ander apparaat? Dit kan denk ik wel, zie https://www.schoonepc.nl/instal/bootcd.html

Maar wellicht is er een andere oplossing? Iemand die dit herkent?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2016 00:09 ]