Hallo,
Sinds Januari ben ik verhuisd.
Dit huis heeft vloerverwarming, maar deze wordt nooit echt heel warm. Heb het gemeten met infrarood meter, echter wordt de vloer ongeveer 22 graden in het gunstigste geval.
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd met het aanpassen van aanvoertemperatuur etc. echter heeft dit geen verbetering opgeleverd.
Nu ben ik eens gaan kijken naar de verdeler hoe deze aangesloten zit en als ik op internet handleidingen van diverse verdelers bekijk zou ik haast zeggen dat hij precies verkeer om zit (de aanvoer en de afvoer)
Er staat geen merk op type op de verdeler, echter heb ik ergens een stikker gevonden met Thermion en zou ik haast zeggen dat het de voorloper is van http://www.vloerverwarmin.../1-bijlage-model-5000.pdf
Zoals je in deze PDF ziet moet hier de aanvoer rechts en de retour links.
Echter zit het bij mij precies andersom. Zie de foto.

Ik heb een aantal metingen gedaan zodat ik enigzins de flow kan bepalen.
Linksboven is de aanvoer, temp die er in gaat is ongeveer 60 graden (Zo staat m'n CV ingesteld)
Rechtsboven is retour, temp is ongeveer 45 graden wat er uit komt
De 2 slangen waaraan draaiknoppen zitten worden ongeveer 40 graden
De 2 slangen onderaan zonder draaiknoppen worden 30 graden
Op basis hiervan zou je ook zeggen dat de aanvoer en retour zijn omgedraaid gezien de draaiknop juist retour zou moeten zijn?
Wie kan hier wat zinnigs over zeggen?
Sinds Januari ben ik verhuisd.
Dit huis heeft vloerverwarming, maar deze wordt nooit echt heel warm. Heb het gemeten met infrarood meter, echter wordt de vloer ongeveer 22 graden in het gunstigste geval.
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd met het aanpassen van aanvoertemperatuur etc. echter heeft dit geen verbetering opgeleverd.
Nu ben ik eens gaan kijken naar de verdeler hoe deze aangesloten zit en als ik op internet handleidingen van diverse verdelers bekijk zou ik haast zeggen dat hij precies verkeer om zit (de aanvoer en de afvoer)
Er staat geen merk op type op de verdeler, echter heb ik ergens een stikker gevonden met Thermion en zou ik haast zeggen dat het de voorloper is van http://www.vloerverwarmin.../1-bijlage-model-5000.pdf
Zoals je in deze PDF ziet moet hier de aanvoer rechts en de retour links.
Echter zit het bij mij precies andersom. Zie de foto.

Ik heb een aantal metingen gedaan zodat ik enigzins de flow kan bepalen.
Linksboven is de aanvoer, temp die er in gaat is ongeveer 60 graden (Zo staat m'n CV ingesteld)
Rechtsboven is retour, temp is ongeveer 45 graden wat er uit komt
De 2 slangen waaraan draaiknoppen zitten worden ongeveer 40 graden
De 2 slangen onderaan zonder draaiknoppen worden 30 graden
Op basis hiervan zou je ook zeggen dat de aanvoer en retour zijn omgedraaid gezien de draaiknop juist retour zou moeten zijn?
Wie kan hier wat zinnigs over zeggen?
[ Voor 2% gewijzigd door ThinkPad op 12-10-2016 08:56 . Reden: Plaatje werd uitgerekt ]