Voor ± €35,- kan je een Remeha buitenvoeler (artikelnummer S100316) kopen welke geschikt is voor de Calenta/ Quinta Pro/Tzerra.
Nu vraag ik mij af wat zit er in deze buitenvoeler en is dit niet voor een fractie van de prijs zelf te maken.
Kan je bijvoorbeeld een 18B20 temperatuursensor aansluiten? (met wellicht wat weerstanden en andere kleinere elektronica)
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb een Remeha Calenta 28C met een iSense thermostaat
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
In de handleiding kom ik tegen dat je de buitensensor op 2 pinnen moet aansluiten. Nu heeft een 18B20 temperatuursensor 3 pinnen.
Ik kwam wel tegen dat je met de OTGW de temperatuur naar je ketel kunt doorsturen maar dat is een duurdere en complexere oplossing.
Nu vraag ik mij af wat zit er in deze buitenvoeler en is dit niet voor een fractie van de prijs zelf te maken.
Kan je bijvoorbeeld een 18B20 temperatuursensor aansluiten? (met wellicht wat weerstanden en andere kleinere elektronica)
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb een Remeha Calenta 28C met een iSense thermostaat
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
In de handleiding kom ik tegen dat je de buitensensor op 2 pinnen moet aansluiten. Nu heeft een 18B20 temperatuursensor 3 pinnen.
Ik kwam wel tegen dat je met de OTGW de temperatuur naar je ketel kunt doorsturen maar dat is een duurdere en complexere oplossing.
LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23