Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 826353

Topicstarter
Goedeavond,

Ik wil graag een i7 6700k aanschaffen maar kom er niet echt uit welke moederbord ik moet nemen, ik wil de pc gaan gebruiken voor gamen en misschien ook wel iets van overclocken.. maar dat komt later.
Ik heb al wel een beetje rond gekeken maar ik snap eigenlijk de verschillen niet tussen alle z170 moederborden.. dus mijn vraag duid.
Wat is jullie ervaring met bepaalde moederborden en welke raden jullie aan?

Mvg,

Dani

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Met zo weinig informatie zal niemand je goed advies kunnen geven. Ja je kan wat roepen maar geen idee of die voldoet aan de eisen en wensen en of die compatibel is met de andere onderdelen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-07 12:44
Als je verder geen heel bijzondere eisen hebt zou ik gewoon afgaan op de pricewatch:

- veel reviews door Tweakers
- hoog aantal sterren (4+)
- goede beschikbaarheid in veel (20+) winkels

Dan er twee of drie uitzoeken die daaraan voldoen, en de Tweakers reviews even door scannen, in het bijzonder lettend op minpunten zoals 'heeft maar 4 USB aansluitingen' en kijken of daar iets bijstaat wat je niet bevalt.

Dit is een redelijk lijstje bijvoorbeeld.

https://tweakers.net/pric...373;457426;457425;457424/

Zoals je in die vergelijking kunt zien verschillen de moederborden niet veel van elkaar. Zoals je ziet heeft de MSI (de linker) twee M2 aansluitingen. De vraag aan jou is of jij van deze supersnelle interface gebruik wil maken, of dat een gewone SSD genoeg is. Waarschijnlijk het laatste. Ook heeft die een andere netwerkaansluiting: de Killer NIC. Google dat maar eens om te kijken of je die speciale feature wil: de meningen zijn verdeeld. De Asus Z170 pro gaming heeft een VGA aansluiting, voor ouderwetse monitoren of... beamers.

Zo kom je wel tot je keuze.

En vergeet niet te googelen op Z170 motherboard reviews of which z170 motherboard should i buy. Lees ook hier op het forum deze post: Welk moederbord moet ik kopen. Een sticky in dit subforum by the way.
*Algemeen Advies* Welk moederbord moet ik kopen?

[ Voor 53% gewijzigd door Znorkus op 12-10-2016 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:15

br00ky

Moderator Harde Waren
Eerst zelf maar eens rondsnuffelen. Gewoon je vraag dumpen is niet hoe het werk :). Als je dan wat modellen hebt gevonden, open dan een nieuw topic waarin je de voor en nadelen tegen elkaar uitzet.

Dit topic is gesloten.