Ik heb het plan om een nieuwe TV te kopen. De lijst met kandidaten heb ik op basis van de specs weten te beperken tot 2 verschillende. Definitieve keuze gaat bepaald worden daar een aantal zaken die pas in de praktijk zullen blijken.
Op zich geen probleem want (simpel geformuleerd) "14 dagen, geld retour".
Echter, ik lees dat sommige verkopers de volgende formulering voor retournering gebruiken:
Is bovenstaand correct en toegestaan?
Ook vraag ik mij af of gebruiksuren daadwerkelijk af te lezen zijn?
En (indien bovenstaand beide correct is) hoe kun je dan keuze maken op basis van zaken als kwaliteit audio, idem apps en meer want in een fysieke winkel is dat practisch onmogelijk.
Op zich geen probleem want (simpel geformuleerd) "14 dagen, geld retour".
Echter, ik lees dat sommige verkopers de volgende formulering voor retournering gebruiken:
Hierdoor wordt testen vrijwel onmogelijk.Wij hanteren een maximale speelduur van 2 uur. Dit wordt door ons gecontroleerd bij binnenkomst. Heeft het scherm meer dan 2 branduren dan zal deze niet worden behandeld onder de wet koop op afstand en retour worden gezonden. Een tv aan de muur monteren e.d. valt onder onnodig gebruik en is derhalve niet toegestaan.
Is bovenstaand correct en toegestaan?
Ook vraag ik mij af of gebruiksuren daadwerkelijk af te lezen zijn?
En (indien bovenstaand beide correct is) hoe kun je dan keuze maken op basis van zaken als kwaliteit audio, idem apps en meer want in een fysieke winkel is dat practisch onmogelijk.