Milight Wifi Controller vind mijn thuis netwerk niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTheMan-NL
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 06-04-2021
Hallo,

Ik heb de Milight Wifi Controller gekocht. De Wifi Controller heb ik voorzien van stroom en ik heb mijn mobiel verbonden met de Wifi Controller. Maar als ik de Milight app open en de Wifi Controller aan mijn thuisnetwerk wil koppelen dan kan dit niet gevonden worden. Ik zie geen enkel netwerk, zelfs die van mijn buren niet.

Ik heb de Wifi Controller ook meegenomen maar mijn werk en als ik daar scan via de app dan zie ik wel een netwerk. Nou vraag ik me dus af wat voor netwerk de Wifi controller verwacht? Ik heb zowel een 2.4 en 5 GHz Wifi verbinding maar beide ziet die niet.

Moet ik een speciale Wifi channel of iets dergelijks gebruiken? Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Alvast bedankt. _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 12:12
Ik weet dat er verschillende soorten zijn en het kan zijn dat jouw model alleen B/G ondersteund en geen N/A/AC

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:50
Bij mij liep het ook niet lekker. Wellicjt werkt deze guide bij jou ook: GENETX in "[Milight] Ervaringen & discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTheMan-NL
GENETX bedankt voor je info.

Via jouw handleiding is het me nu wel gelukt om in de Wifi Controller te komen. Alleen wanneer ik hier handmatig mijn Wifi instellingen in stel en de Work Mode op STA plaats maakt de controller nog geen verbinding met mijn thuis netwerk.

Ik zie hem in mijn router niet bij komen bij aangesloten apparaten en ook in het logboek vind ik niets op het Mac adres. :( Ik heb zelfs een statisch ip gegeven in mijn router maar ook dat wil niet werken.

Ook heb ik mijn Wifi signaal veranderd naar Channel 1 want daar communiceert de controller volgens mij op en niets. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Maar hoe staat je wifi ingesteld, staat deze misschien op N only ? Ik heb voor mijn milight( versie 1) speciaal en ssid in de lucht met b/g netwerk en vergeet type encryptie niet.

[ Voor 9% gewijzigd door The-Source op 09-10-2016 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTheMan-NL
Ik heb een Netgear R6220 router gekocht (door de goede rating op tweakers ;-)).
Ik kan nergens vinden om N te veranderen in bijvoorbeeld G wel vind ik dit in de netgear FAQ:

3. Is R6220 Wi-Fi Router backward compatible with 802.11a/b/g/n?
Yes, R6220 Wi-Fi Router is backwards compatible with legacy Wi-Fi standards.

Dus wanneer de Milight Wifi Controller over G wilt connecten dan moet het toch lukken?

Ik heb ook een mobiel op Mobiel tethering gezet en dat netwerk vind die ook niet. Je zou echt denken dat die kapot is alleen op mijn werk vond die wel iets.

[ Voor 16% gewijzigd door DanTheMan-NL op 09-10-2016 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Maar wie zegt dat je telefoon ook niet gewoon een N-hotspot had opgezet? Verder is het wat mij betreft een kwestie van RTFM (read the fucking manual) mbt het instellen van je router. Wij kennen niet alle handleidingen uit ons hoofd en alle settings. Dat is toch echt iets waar je zelf even een half uurtje voor moet gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTheMan-NL
Ik heb volgens mij alle opties wel gehad. Welke router hebben jullie waar het wel mee werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Tsja, gewoon het default Tweak modem...

Maar pagina 118 en verder van http://www.downloads.netg...04_R6220_EN_08Jan2016.pdf
Als ik het snel zie zou je via bijvoorbeeld je telefoon 2 SSID's moeten zien, 1 voor 2.4GHz (802.11b/g) en 1 voor 5GHz (802.11n)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTheMan-NL
Oke goed verhaal want die router heb ik ook.
Nahja, bedankt. Zal wel aan mij liggen. Ik zoek nog wel is verder, pfff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Nou je kunt bij je wifi setting je connection mode een snelheid opgeven, probeer dat eens op een setting rond de 54mbps. Aangezien de tekst upto aangeeft zou je wel denken dat deze backward compatibiliteit automatisch doet maar of daar klopt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTheMan-NL
Bedankt maar dat heb ik ook al gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTheMan-NL
Ik heb nog een wifi controller want ik had er ook een in china besteld. Helaas kan deze ook geen wifi in mijn buurt vinden. Rare is wel dat als ik deze via de webconsole wilt bereiken ik eerst de firmware moet upgraden. Maar de firmware is nergens te downloaden van internet.

Tevens vond ik een handleiding van Limitless waar staat dat de wifi controller best werkt met WPA2-PSK en AES encryptie en op applamp staat weer WPA-PSK TKIP.
http://www.limitlessled.c...nstructions_March2014.pdf

Je wordt er ook niet goed van als je allerlei gemixte verhalen leest. Wel vind ik het jammer dat een nederlands winkel zoals Milightwinkel die zelfs de naam dragen je niet verder kunnen helpen.

Nahja jammer want had het een leuk alternatief gevonden voor die dure lampen van philips. Iemand nog tips voor zo iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Sorry, dat was niet mijn modem, ik had voor jou de handleiding opgezocht ;) Verder zou encryptie ook niet direct uit moeten maken. Maarja, ik zou alles testen. Even tijdelijk je beveiliging er helemaal af, werkt het dan wel? En wat met WEP?

Maar je zou nog kunnen proberen te connecten naar het standaard modem van je ISP ipv je eigen router! Het blijft verder vreemd. En tsja, het is gewoon goedkoop spul. Milightwinkel is ook maar puur een winkel die het spul verkoopt (en wss gewoon importeert op grote schaal), echter ben jij geen klant daar...

Hoe dan ook: Goedkoop is duurkoop als het gaat om support. Dat is altijd met Chinees spul zo eigenlijk. Het is lekker goedkoop, maar je hebt kans dat het niet werkt en dat er niet een oplossing is voor je problemen. Velen vinden dat juist de charme van het importeren van "goedkope meuk uit China" ;)

[ Voor 10% gewijzigd door GENETX op 13-10-2016 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTheMan-NL
Ik heb echt alles al geprobeerd. Ik heb alle verschillende encryptie methodes van mijn router geprobeerd, ben alle wifi kanalen afgegaan en heb alle snelheden geprobeerd.

Ik heb ook voor zover mogelijk geprobeerd alle combinaties te mixen maar niets.

Ik heb de wifi controller geprobeerd te laten scannen naar mijn netwerk en heb dit ook meerdere malen zoals jij aan gaf handmatig geprobeerd.

Het lijkt wel alsof er misschien iets is dat het signaal verstoort of de wifi controller zoekt op een heel ander niveau dan mijn wifi uit straalt. Ik heb de wifi controller ook al naast mijn router gelegd en ik heb in de tuin gestaan (las ik ook ergens). Maar niets gevonden.

Het enige wat ik nog kan en ga proberen is als ik weer naar mijn werk moet dan neem ik hem mee en kijk ik welke wifi netwerken ik daar vind. Dan gebruik ik een wifi scanner om de eigenschappen van deze wifi verbinding te bekijken en kijk ik hoe ver dit afwijkt van mijn eigen netwerk.

Ik zou ook nog een goedkope extra router kunnen kopen maar aan de andere kant ziet die mijn telefoon hotspot ook niet. Direct aansluiten aan mijn modem gaat niet want ik heb een glasmodem die geen wifi kan uitzenden.

Ik vind het jammer dat je de wifi controller niet bekabeld kan aansluiten dan had het een hoop problemen bij mensen opgelost. Want de AP module werkt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsire007
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 27-10-2022
Hi DanTheMan,

Ik heb hier ook heel erg lang over gedaan voordat deze goed werkte.
De oplossing voor mij was om de MiLight op zolder te leggen (dit omdat er teveel Wifi storing was).

Het duurde zeker 2 tot 4 minuten bij mij voordat hij hierna gevonden en gekoppeld werd.

Zo nu en dan werkt hij 10 minuutjes niet maar dit is 1x in de 2 maanden,
de rest van de tijd doet hij het prima.

Hoop dat je er iets aan hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTheMan-NL
Xsire bedankt voor de tip.

Ik kan het allicht is proberen. Wel heb ik gelezen dat het signaal maar 20 meter is?

Ik laat het weten. Heb je gewoon met de milight app gescand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTheMan-NL
Nou ik heb ze op zolder aangesloten en minimaal een uur laten liggen voor ik het ging proberen maar niets helaas.

Tevens crasht de WiFi module ook volgens mij want als je de verbinding weg haalt en weer Connect dan lukt dat ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort de milight 4 zone rgbww ledstrips en deze werkt goed met de 4 zone afstandbediening maar met wifi niet. Het koppelen van de milight app met mijn router/modem van ziggo is geen probleem. In de app geeft hij aan dat de koppeling met wifi is gelukt. Maar als ik dan probeer om op mijn iphone 5 de ledstrip aan te zetten door stroom op de ledstrip te zetten en meteen 3 seconden op een streepje van de 4 zones te drukken dan zou de ledstrip moeten gaan knipperen maar bij mij gebeurd er niks. Ik heb het vele malen opnieuw geprobeerd en de wifi milight ook weer elke keer gereset en nog steeds niks. Het lijkt of het signaal ergens blokkeerd, weet iemand misschien de oplossing waarom ik na goed gekoppeld te zijn met mijn ziggo netwerk en milight app wifi ik toch geen verbinding kan maken met de ledstrip ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTheMan-NL
Ik ga denk ook maar een 4 zone afstandsbediening halen. Ik heb de Wifi controllers vandaag mee genomen naar werk en ze werken direct allebei. Ik had ze tegelijk aangezet en ze vonden zelfs elkaar en bij mij thuis niets.

Ik denk dus echt dat er een signaal is dat deze wifi controllers verstoord. Een andere verklaring heb ik er niet voor helaas. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,
Ik heb mijn startpakket Milight ontvangen, met GU10 spotjes.
Bij de installatie blijf ik steken in de app. Ik sluit eerst de wificontroller aan, selecteer de 'milightwifi', dan open ik de app maar deze vindt mijn milight niet automatisch. Als ik dan wil toevoegen bij SSID kiest hij milight maar dan vraag deze een paswoord?? Ik vind nergens in de instructies iets over een paswoord, weet iemand wat ik hier zou moeten ingeven, of doe ik iets verkeerd? Ik ben een leek en dacht dat dit mij probleemloos zou lukken ;-(

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik neem aan dat je de oude box hebt? (Rechthoekig blokje). http://www.justrobots.net/?p=289 geeft ook een handleiding. Misschien datjeal bij stap 6 bent? Dan zou je je eigen wifi (die waarje normaal ook je mobiel op hebt) moeten kiezen en dat wachtwoord. Als het wel blijft, probeer eens een wachtwoord als admin of user of zelfs leeg laten. Je zou ook kunnen kijken of je het ding kan resetten met een paperclip.

En anders, probeerhet eens via de web interface zoals ik hierboven link. Het blijft chinees spul dat wat klooien is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De oude? Geen idee, heb hem vorige week ontvangen, zo oud lijkt mij dit niet? ;-) Het is eerder vierkant dan rehthoekig....Heb alles al geprobeerd in te vullen, admin , leeg laten, niks lukt. Is niet bij stap 6 maar stap 5 dat ik blijf steken, als ik de app open vindt hij blijkbaar niks, als ik het goed begrijp zou de milight daar moeten opkomen en dat lukt niet, als ik dan handmatig wil toevoegen krijg ik daar die vraag naar wachtwoord, ook het wachtwoord van mijn homenetwerk is het blijkbaar niet....Al een hele dag vanalles geprobeerd, ik vrees dat ik het complete pakket terugstuur.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ps. ik heb het pakket bij applamp besteld, niet via de chinese leveranciers...webinterface gaat mijn petje te boven, ik ken daar helemaal niks van, helaas.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
De nieuwe is rond. Vraag het omdat er een groot verschil tussen zit ;) . Dat het via applamp komt maakt ook niet uit, hetblijft chineze import. Maar probeer hem eens helemaal te resetten met een paperclip iig. Je kan pech hebben dat ze je een gebruikte versie hebben gestuurd waarbij deze al ingesteld is.

Verder, via de web interface instellen is echt nietzo moeilijk hoor. Gewoon even mijn handleiding volgen van hier: GENETX in "\[Mi-Light] Ervaringen & discussie". Let op, datis enkel om de milight in je netwerk te krijgen. Na die stappen zou de app gewoon moeten werken om lampen toe te voegen.

[ Voor 11% gewijzigd door GENETX op 04-12-2016 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reset al een keer of 5 gedaan om te herbeginnen ;-) had uw vermelde handleiding ook al gelezen, geen beweging in te krijgen.....helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
En je weet zeker dat je telefoon op het milight wifi netwerk zit? Als in, je kan ook niet meer nu.nl ofzo openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja idd op milight netwerk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is de connectie tussen milight netwerk en openen app die niet lukt blijkbaar, de app vindt milight niet, de pagina blijft leef....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ja, dat snap ik. Je zou nog een poging kunnen doen om bij je ssid je eigen wifi in te vullenen het wachtwoord daar vanwellicht ben je (stiekem) een stap verder...

Vaak genoeg gehad dat een handleiding van chinees spul niet helemaal klopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas heb ik ook dat al gedaan, ik ga alles terugsturen denk ik, ben het proberen een beetje beu ;-)
Toch bedankt voor de moeite om mij te proberen verder te helpen, ik dacht dat ik ergens iets over het hoofd zag.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Geen probleem. Grote kans dat die van jou dan ook echt kapot is. Ik zie iig ook niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft u ervaring met aliexpress voor dergelijke controller en lampen? Ik zou graag nieuwe bestellen maar ik merk dat dat daar toch goedkoper is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Wel met bestellen, niet met terugsturen. Let op dat aliexpress niet een verkoper is, maar eigenlijk een soort marktplaats waar allemaal kleine chineze winkeltjes mee handelen. Let vooral op het aantal sales en niet direct op de rating, want ieder winkeltje spamt voor die "5 star rating".

Tot zover geen enkel probleem gehad. De afgelopen tijd heb ik het spul uit China ook behoorlijk sneller binnen (2-3 weken). Let op dat je soms beter 2 losse bestellingen kan doen. Als je per order onder de 22 euro blijft dan betaal je zeker geen invoerrechten en belasting: http://www.belastingdiens...tingen_bij_invoer_betalen

* GENETX heeft oa zijn milight lampen (5 pitten) en wifi box ook via aliexpress

[ Voor 5% gewijzigd door GENETX op 05-12-2016 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is die nieuwe wifi controller waar u over sprak al beschikbaar? Ik heb de GU10 spots nodig en wifi controller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ja, lees ook meer hier \[Mi-Light] Ervaringen & discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTheMan-NL
Ik heb de Milight wifi controllers bijna een jaar opgeborgen omdat ik erg gefrustreerd was dat het niet werkte. Een jaar later toch nog maar een keer geprobeerd maar nu met een hele oude smartphone van mijn werk, en wat denk je? Het werkt. 8)7

Met de iphone 6 en 7 lukte het me niet om mijn thuisnetwerk te vinden en met de Samsung Galaxy S4 mini van mijn werk in een keer. Ik heb met deze Samsung nu mijn thuisnetwerk gekozen op de wifi bridge en vervolgens kan ik wel met mijn iphone 7 de lampen bedienen als ik op het zelfde netwerk zit. _/-\o_
Pagina: 1