Remeha iSense vervangen door verwarmingsmodule NHC

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hellokes,
NHC (niko homecontrol)
Vraagske,

Kan je de Isense vervangen door een niko home control verwarmingsmodule.
Deze module heeft enkel een ketelcontact nodig.
...

Waarom?
Mijn huis, totaal zelf gerenoveerd, wordt gestuurd door een domotica systeem.
We proberen alles zo zuinig mogelijk te krijgen met deze sturing, overal LED sturingen, ventilatie controle, binnenkort zonnepanelen op het dak, en nu willen we de verwarming optimaal krijgen.
Voor zo ver we in de handleidingen van Remeha en online hebben kunnen vinden doet de Isense eigenlijk niet al te veel met de ketel, dan alleen open en dicht sturen van het ketelcontact. Klopt dit? Je kan de temp. van de water en zo ook regelen, maar eiegenlijk bepaald de ketel dit zelf. Daar vinden we het net iets te complex (Ben eigenlijk elektricien van beroep, maar ik ga graag een uitdaging aan)
Nu hebben we een thermostaatkraan in de badkamer bijgeplaatst, maar dit werkt toch niet naar behoren daar de Isense het volledige gebeuren onder controle houd en dus ook de controle van het water.
Dus was het de bedoeling om de Isense te verwijderen en zoals de domotica producent ons aanraad in elke kamer een thermostaat plaatsen en deze op een constante temperatuur houden. De thermostaten bedienen op hun beurt de module van het systeem en die bediend de klep aan de collecteurs, pfff serieuze boterham...
Nergens vloerverwarming alleen radiotoren. 8 verticale radiatoren en 4 horizontale radiatoren verspreid over de woning.

Hopelijk tot binnenkort

Groetjes,
Dave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Nu online