Corsair Crystal 460X RGB bk ATX, Behuizing tweaken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-09 12:27
Beste medetweakers

Ik zit met een vraag die ik graag met jullie wil delen omdat ik erg twijfel.
Zodra de Corsair Crystal 460X uit is ga ik deze bestellen omdat ik de kast zo gaaf vind.

Alleen vind ik 1 ding van de kast erg jammer. Hij is zwart van binnen met erg mooie leds erin (RGB VERSIE)
Nu zou ik de kast van binnen graag wit willen (Laten) spuiten zodat de leds erg mooi weergegeven worden in plaats van zwart

Dit idee alleen dan de achterpaneel waar het moederbord gemonteerd wordt en de psu en hdd cover wil ik dan wit hebben zoals NZXT gedaan heeft

pricewatch: NZXT S340 Elite Wit

Graag verneem ik jullie ervaringen en meningen hierover

Alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik denk dat je dit zelf moet beslissen. Als jij dat mooi vind -> doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 01-10 22:36
Als je de onderdelen makkelijk kan demonteren is dat geen probleem. De handleiding op de site van corsair kan je dat vast wel vertellen.

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gewoon een spuitbusje halen bij de bouwmarkt en 't ding een kleurtje geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 15:55

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Zoals TWER_DAN al schrijft: boel demonteren kan prima met corsair kastjes. En dan mooi spuitbusje halen en een paar coaten erover heen duwen. Vergeet niet je eindresultaat met build hierin te posten ;) Het "Post hier je kleine mods" topic - Deel 17

Show me your moves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
_ferry_ schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 18:40:
Ik denk dat je dit zelf moet beslissen. Als jij dat mooi vind -> doen.
Het lijkt me idd wel erg mooi vandaar dat ik jullie mening ook graag wou horen, Het is wel een kast van 160 euro zou zonde zijn dat ie straks helemaal verprutst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:18
marcelmaria schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 21:29:
[...]

Het lijkt me idd wel erg mooi vandaar dat ik jullie mening ook graag wou horen, Het is wel een kast van 160 euro zou zonde zijn dat ie straks helemaal verprutst is.
Als je daar bang voor bent neem dan plasti-dip. Bevalt het niet trek je het er zo weer vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
loki504 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 21:43:
[...]

Als je daar bang voor bent neem dan plasti-dip. Bevalt het niet trek je het er zo weer vanaf.
Bij de s340 Elite vind ik het super staan. Als dit het zelfde effect krijgt wat mij wel zo lijkt dan ben ik hier echt niet bang voor. Zeker met de leds die er dan mooi uitkomen op wit lijkt me dit geweldig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
DjaRoel schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 18:52:
Als je de onderdelen makkelijk kan demonteren is dat geen probleem. De handleiding op de site van corsair kan je dat vast wel vertellen.
Onderdelen makkelijk uitelkaar kan halen ? Waar vind ik dit op de corsair site ? kan hier namelijk niks vinden over het demonteren van de corsair kasten hoe en wat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 01-10 22:36
marcelmaria schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 22:11:
[...]

Onderdelen makkelijk uitelkaar kan halen ? Waar vind ik dit op de corsair site ? kan hier namelijk niks vinden over het demonteren van de corsair kasten hoe en wat te doen.
Ik heb een case van Phanteks en daar staat in de Pdf op de site een tekening met een soort overview van elk component in de case in hoe het uit elkaar moet, http://www.corsair.com/~/...es_460x_install_guide.pdf alstu.

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

marcelmaria schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 21:29:
[...]

Dan schuur je 't af en spuit je het opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
DjaRoel schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 22:47:
[...]

Ik heb een case van Phanteks en daar staat in de Pdf op de site een tekening met een soort overview van elk component in de case in hoe het uit elkaar moet, http://www.corsair.com/~/...es_460x_install_guide.pdf alstu.
Dankje wel :) Zodra de case er is ga ik elk deel dat te demonteren is demonteren.

De PSU en de HDD cover is te demonteren zag ik op je link (PDF) die kunnen direct al wit :) dan gaat het alleen nog om de moederbord plaat. Achterplaat verwijderen. Pci brackets verwijderen en afplakken maar. :)

Om het net zo als hier te doen
YouTube: Corsair 900D Full Tower Case, 1st Breakdown & Dismantle

Dat is me te veel werk en niet nodig verwacht ik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
TERW_DAN schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 22:55:
[...]

Dan schuur je 't af en spuit je het opnieuw.
hahaha ja zo makkelijk kan het ook:p

haha lekker droog maar wel waarheid:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

marcelmaria schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 22:57:
[...]

hahaha ja zo makkelijk kan het ook:p

haha lekker droog maar wel waarheid:P
Tja, 't is maar een stukje metaal.

Probeer het eerst eens in het midden van je mobotray, daar zit je bord toch overheen. Mocht dat niet helemaal lukken zoals je wilt zul je het niet zien, dus dan is het allemaal niet zo erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
TERW_DAN schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 23:13:
[...]

Tja, 't is maar een stukje metaal.

Probeer het eerst eens in het midden van je mobotray, daar zit je bord toch overheen. Mocht dat niet helemaal lukken zoals je wilt zul je het niet zien, dus dan is het allemaal niet zo erg.
Ik denk dat ik het niet zelf ga doen.

Dat ik het professioneel laat spuiten. Het blijft toch veel geld voor een behuizing. Hun kunnen goed afplakken en goed spuiten. We hebben hier een goedkoop adresje voor spuitwerkzaamheden (Bumper spuiten 100-150 euro) Dan zal een pc behuizing max 75 zijn verwacht ik. Een vriendin van me heeft er een gehele motor laten spuiten voor 200

Strak en netjes dan direct :)
Pagina: 1