hifi systeempie

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:47
Ik wil een hifi systeempie kopen..

Budget is rond de 1000,- tot 2000,- piek... en is zoiets aan te sluiten op mijn sblive 1024?
Wat voor merk kan ik het beste nemen? ik luister vooral naar trance muziek en een stevige bas moet hij zeker hebben.... verder cd speler ( wisselaar ), 5 speakertjes, geen cassetedeck ( heb toch geen cassetes), en dan de rest nog.. ( hebben jullie zeker meer verstand van dan mij )

als iemand wat leuks weet?

https://wren.co/join/Devian

Verwijderd

2 B&W DM602's a fl 550,- per stuk plus een leuke NAD versterker en NAD cd speler (2dehands zeer goedkoop te krijgen).
Heb je een zeer mooi setje voor 1500-2000.

Offtopic :
Vandaag ook nog bij RAF met een vriend gaan luisteren naar de 601/602/303. Ondertussen ook nog maar even de Nautilus 803 & 805 uitgebreid geluisterd voor de lol :)

Edit : Laat die 5 speakers zitten. Je bent echt veel gelukkiger met een goed stereo systeem dan met een matig dts systeem, zeker voor muziek.

• Devian
die 5 speakers zet ik erbij omdat ik nu een ddt2500 heb en ik vind het wel gigantisch leip klinken als het geluid ook van achteren komt..

• Devian
verders niemand?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 29 juni 2001 14:16 schreef skinhead het volgende:
verders niemand?
Achja, dan quote ik mezelf even uit dit topic. :P (met wat kleine aanpassingen).
Op woensdag 27 juni 2001 22:26 schreef JvS het volgende:
Owkay. Dan zou ik zeggen Koop een leuke dolby digital versterker van zo'n 800 piek en vier speakertjes van rond de 200-250, dan heb je kwalitatief wel een aardig setje.

Dat moet in deze tijd makkelijk lukken.

Wil je merken horen?
Sony
Pioneer
Technics
Yamaha (beste keuze denk ik in de sub 1000 klasse).

Speakers:
Begin ik niet meer aan >:)
Er is, zeker in de uitverkoop, wel wat geinigs te vinden voor ongeveer 1200 piek (qua 5 speakers). De enige set die ik even onder je aandacht wil brengen is er eentje van richersounds, met 2x de mission 702e en de bijpassende center en twee kleine surroundjes. Dat kost 999 piek. Kan je mooi wat in je zat houden :)

(kijk maar op www.richersound.nl oid)
Ik zou met jouw budget een sub direct uit m'n hoofd zetten!

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Ik zelf heb voor zo'n 1200 een marantz 5000 ose av reciever gekocht. Dit is een apparaat die je voor de volgende 20 jaar of zo niet meer de deur uit doet. diverse aansluit mogelijkheden zoals: 5.1 formaat, 2 coaxiaal en 1 digitaal. en meer. Ik ben er heel tevreden mee. aan sluiten op je geluidskaar is geen probleem. 'moet' je wel een goeie hebben, anders merk je er niets van. lol.
verder nog een set boxen voor 800,- per paar en je kunt weer een tijdje vooruit. boxen: alr-jordan 2m entry . (als me ik me niet vergis).

• Rody
  • Laatst online: 01-08 10:13
gewoon een goed merk kopen...
zit tegenwoordig niet echt veel verschil meer in geluidskwaliteit als je rond die prijs zit, althans ik hoor het niet :)

pioneer is goed, sony, techniks of philips.

ik ben zelf niet zo voorstander van philips..
en voor het game is dobly surround leuk. meerdere speakers neerzetten, op dolby surround knallen en het lijkt net echt ;)

• Devian
Wat voor prijs mag ik voor cd-speler en eventuele minidisk en tuner rekenen? want dat moet ik er ook nog bij hebben he.... ik ga wel even rekenen hoeveel budget ik presies heb

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

Mhh, niet om lullig te doen, maar kijk hier es naar...

Een mini-systeem van Pony...geen idee wattie kost, maar volgens mij kom je hier toch ongeveer op uit...
De "X-BASS-9AV" Jawel...

- Surround
- 5-CD-wisselaar
- Minidisc voorbereid
OK, hij heeft dan wel een dubbel auto-reverse Cassette-"deck"...maar toch ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.sony.nl/productinformatie/hifiapparatuur/img/producten/x-bass-9av.jpg

Linkje naar Pony product-index

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Verwijderd

Op zaterdag 30 juni 2001 18:38 schreef brammus het volgende:
Mhh, niet om lullig te doen, maar kijk hier es naar...

Een mini-systeem van Pony...geen idee wattie kost, maar volgens mij kom je hier toch ongeveer op uit...
De "X-BASS-9AV" Jawel...

- Surround
- 5-CD-wisselaar
- Minidisc voorbereid
OK, hij heeft dan wel een dubbel auto-reverse Cassette-"deck"...maar toch ;)

[afbeelding]

Linkje naar Pony product-index
volgens mij wil hij "hifi"......

Verwijderd

hifi heb je ook niet voor 2000

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nee, tuurlijk niet :Z

5.1 hifi wordt inderdaad moeilijk.. Onder de 2500 zou ik persoonlijk _altijd_ voor tweekanaals gaan. Pas bij 4000 piek heb je het over ech t mooi bij 5.1... maarja

Verwijderd

het is maar wat je onder hifi verstaat
naar mijn mening heb je dat niet voor 2000

5.1
voor 4500 heb je ook niet veel soeps
mischien net een 2ehands 5 kanaals eindversterker

RW

Verwijderd

Voor 2000 piek kan je naar mijn inziens een leuk stereo HIFI setje kopen.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Een nad c320 met twee mission 780's valt gewoon onder hifi hoor... kost 1700 piek.

Of wil je dat een minisetje noemen? Dit setje hierboven is gruwelijk mooi... Wat jij doet is alles beneden de XXXX piek 'geen hifi' noemen. Dat komt -zeker hier- nogal arrogant over...

• Devian
ik kan nu ook alleen basis kopen en later de rest ( cd-speler/tuner etc ) en dat ik nu alleen versterker + boxen koop ( cdrom speler van pc als cd speler gebruiken..) ..... als ik nou eens 2x versterker + 4xbosen koop... kan ik dan goedkoop 4 kanaals heluid krijgen?

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:51

Jag

Mag jij mij uitleggen waar jij een vierkanaals bron vandaan gaat halen, afgezien je pc dan.

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:39
Op zaterdag 30 juni 2001 20:54 schreef JvS het volgende:
Een nad c320 met twee mission 780's valt gewoon onder hifi hoor... kost 1700 piek.

Of wil je dat een minisetje noemen? Dit setje hierboven is gruwelijk mooi... Wat jij doet is alles beneden de XXXX piek 'geen hifi' noemen. Dat komt -zeker hier- nogal arrogant over...
tsja, je neemt alleen de versterker en de boxen, dan kom je natuurlijk vrij laag uit. ik zeg ook niet dat alles beneden een bepaalde prijs slecht is, maar als iemand zegt goed geluid te willen hebben voor 500 piek, dan zou ik ook adviseren om toch iets meer uit te geven. en dan kan je ook zeggen: 'een mission 780 is wel goed geluid beneden de 500', maarja, je hebt toch meer nodig dan alleen 1 box.

Verwijderd

dat is nou eenmaal zo....het is maar wat jij
onder hifi verstaat...de een vind dat een sony set de ander een nad en weer een ander
weer wat anders..

ik zeg niet dat ik iets ander de 2000 niet mooi vind aleen het is maar net wat je uit wilt geven..

als de ene bv een jaar heeft gespaart en een set van 2000 koopt. kan dat in zijn ogen
hifi zijn omdat hij daar een jaar voor heeft gespaart. en nog nooit beter heeft gehoort

Rene

Verwijderd

Op zaterdag 30 juni 2001 20:33 schreef Rwesselius het volgende:
5.1
voor 4500 heb je ook niet veel soeps
mischien net een 2ehands 5 kanaals eindversterker
Ja hoor. Tuurlijk.
Ik weet niet waar jij je spullen haalt maar dit is echt vette onzin. Voor dat geld heb je een heeele mooie Denon, Yamaha, Kenwood, Onkyo noem het maar op.

Verwijderd

ik heb het niet over
denon onkyo kenwood spul

niet dat denon onkyo enz slecht is hoor..
als instap is het heeel goed
heb zelf ook een denon avc10se
gehad.aleen dat was mij niet goedgenoeg meer
naar verloop van tijd.
ben ook overgestapt op stereo,
zoiezo omdat de denon niet genoeg power had
voor mijn speakers.
en ik toch meer muziek luisterde dan ik fim keek
ik stel vrij hoge eisen aan audio.
dus een denon onkyo enz vind ik niet
meer goed genoeg (zeker omdat ik velemalen betere apparatuur gehoort heb)

de meesten van jullie vinden mischien
een set van 2000-4000 mooi genoeg.
maar het is echt mijn hobby geworden
ik steek er ook al mijn geld inen heb het
er wel voor over

Rene

• Devian
dat 4 kanaals is dan idd mijn pc :)

Het is ook allemaal puur voor audio.. niet voor films ofzo.. En het budget is wat ik deze vakantie ga verdienen :o .

Ik wil best wel gewoon stereo gaan kopen, maar ik denk dat ik dan wat ga missen... vooral omdat ik het nu ook zo fijn vindt dat het geluid ook van achteren komt

Verwijderd

dan zou ik gewoon voor stereo gaan
als je toch maar een paar keer pw
een filmje kijkt beter een goede 2kanaals set
dan een slechte 5 kanaals
ik spreek uit ervaring maar heb het 5.1 spul verkocht en een goede stereo set gekocht

Rene

Verwijderd

Op zaterdag 30 juni 2001 19:59 schreef JvS het volgende:
Nee, tuurlijk niet :Z

Pas bij 4000 piek heb je het over echt mooi bij 5.1... maarja
dat zou ik maar niet te gauw zeggen
een echt mooie 5.1 set heb je echt niet voor 4500

Rene

• Devian
Oja.. rest mij nog een link naar een leuke zaak waar je ook nog eens prijzen kunt zien en meer van dat soort dingen.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

hhm, nu zijn we aan het muggenziften over wat mooi is. :)

toevallig heb ik ongeveer 4500 aan mijn set betaald, maar dat is meer met mazzel zo gebeurd. :P

als je alles meerekent (tv etc) dan kan je toch echt voor +/- 7000 piek een hele goeie ac3 set kopen, die volgens 98% van de bevolking goed klinkt. :)

Verwijderd

daar heb je gelijk in voor de meeste mensen is het goed genoeg.

als je wild mag je wel eens bij mij komen luisteren

• ALH
  • Laatst online: 16:12

ALH

Op zaterdag 30 juni 2001 23:02 schreef Rwesselius het volgende:
daar heb je gelijk in voor de meeste mensen is het goed genoeg.

als je wild mag je wel eens bij mij komen luisteren
Wat heb je eigenlijk staan?, want daar ben ik nu wel benieuwd naar :)

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Verwijderd

Infinity Kappa 9.2i Series II
accupahase amp (word binnenkort Krell Ksa 250)
sony 779 es cdspeler(word ook vervangen door een krell)

• Devian
mara weet iemand nog een link naar een winkel heen? zodat ik online even kan kijken naar prijzen en dergelijke?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nee, audio wordt amper op internet verkocht. Dit soort dingen moet je in de winkel bekijken. Dan beslissen wat je wil hebben en dan gaan onderhandelen...

Geluidsweergave kan je niet zoals bij een Gforce omschrijven, helaas... Geluid is een stuk gecompliceerder dan PC en Beeldproducten. :)

• Devian
oke... ben nu van plan om deze boxen te halen: B&W DM602's met een NAD versterker...ik denk dat ik er een gewone sony/philips tuner bij achtergooi.. ik neem aan dat dat wel kan...en een "normale" cdspeler..

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Jahoor. Dat klinkt mij als een prima en leuk setje. Amp en speakers zijn enorm veel belangrijker dan de cd-speler (die altijd wel ok klinkt) en tuner (sja... :))

ps, ik weet dat er wel verschil zit tussen cd-spelers, maar die zijn in die prijsklasse dusdanig klein, dat ik liever meer in m'n speakers zou investeren, dan een duurdere cd-speler kopen.

Verwijderd

Op zondag 01 juli 2001 15:34 schreef JvS het volgende:
setje. Amp en speakers zijn enorm veel belangrijker dan de cd-speler (die altijd wel ok klinkt) en tuner (sja... :))
Ben ik niet met je eens...
als je bron niet goed is dan kan je het wel vergeten al heb je hele goede speakers & amp
die kunnen dat dan niet zomaar meer goedmaken

Rene

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 01 juli 2001 16:07 schreef Rwesselius het volgende:
Ben ik niet met je eens...
als je bron niet goed is dan kan je het wel vergeten al heb je hele goede speakers & amp
die kunnen dat dan niet zomaar meer goedmaken
Je slaat nu expres mijn "ps" over? :?

Ik zou in die prijsklasse lievr 250 piek uitgeven voor een cd-speler en speakers van 500 piek meer, dan een cd-speler van 750 piek. Een cd-speler van 250 piek klinkt namelijk ook gewoon prima. Net als een terratec dmx-xfire prima klinkt. Het kan op details allemaal wel beter, dat weet ik (en dat zeg ik :Z!)

Het is in dit geval en voor degene waarop ik antwoord dus wel beter. Het feit dat jij op jouw set dat niet wil hebben, daar heeft de topicstarter niets aan. Ik heb zelf ook een mooiere cd-speler gekocht, alleen kan ik de topicstarter toch niet aanraden een sony cdp-xa20ES te kopen van 1200 piek, toch?

verdeel jij anders eens 2300 piek beter:
800 amp
1000 speakers
300 cd speler
200 tuner

Waar wil je op gaan besparen? Speaker niet, lijkt me. Versterker lijkt me ook niet... Dat zijn namelijk de dingen die je in deze set wel makkelijk hoort. In tegenstelling tot het verschil tussen een cd-speler van 300 en een van 600.

90% van de bevolking vind "een" cd-speler net zo goed klinken als een mooie cd-speler... (hhm, zoiets heb ik al eerder gezegd)...
rene
uit de faq
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.

Verwijderd

een bron is gewoon net zo belangrijk
als de amp & speakers
dan zou ik gewoon nog een paar maanden doorsparen.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 01 juli 2001 16:35 schreef Rwesselius het volgende:
als de amp & speakers
Dan gaan we voor een compromis. Ik raad de topicstarter dan aan in de winkel luisteren of hij het verschil hoort en zoja, te beslissen of-ie het 500 piek waard vindt...

Ik vermoed zeer sterk van niet. Ik heb daar namelijk nogal veel ervaring mee; mensen die maximaal 3000 piek aan hifi willen uitgeven.
Die kopen meestal alleen die mooiere cd-speler van rotel of nad omdat-ie mooier bij de set past, niet omdat ze hem ontzettend veel beter vinden klinken...).

't is niet anders...

• ALH
  • Laatst online: 16:12

ALH

Maar het is natuurlijk wel leuker om een cd-speler uit dezelfde lijn te hebben als je amp, en dan liefst ook nog een wisselaar :P

Maar of het verschil hoorbaar is tussen cd-spelers onder de 800 dat betwijfel ik ten zeerste ja...

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:51

Jag

Op zondag 01 juli 2001 16:35 schreef Rwesselius het volgende:
als de amp & speakers
Weet je wat ik nou zo goed vind, is dat je zulke goede argumenten gebruikt.

Wat jij zegt is gebaseerd op van die "wijsheden" zoals "garbage in, garbage out" en "de keten is zo zwak als de zwakste schakel". De eerste is waar, maar daar volgt helemaal niks uit. De tweede is absolute onzin (staat nog fout in de FAQ).

Hoe het wel zit:
elk onderdeel in de geluidsketen verandert het geluid een beetje. Als er niks veranderd wordt heb je een technisch perfecte weergave. Het geluid is dus een optelsom van alle componenten.
Waarom niet veel geld uitgeven aan een cd speler? Omdat een cd speler gewoon technisch al heel goed is. In tegenstelling tot een speaker, die technisch zeer inperfect zijn, en waar veel geld insteken heel veel verbetering geeft. Duizend gulden in een cd speler investeren geeft echt een veel kleinere verbetering tov een cd speler van 200,- dan het verschil tussen speakers van 1000,- en 200,-.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

hhhm.. Soms zou ik willen dat ik dat zo goed onder woorden kon brengen. :)

Maar ^^^^ is dus precies wat ik bedoel! En Jag geeft er nog eens wat goeie argumenten bij. :)

Verwijderd

ben ik helemaal met je eens jag
aleen ik vind dat je gewoon alle componenten
wat op het zelfde nivo moet houden

het verschil tussen een cd speler van 500 en van 1000 is niet zo heel groot ...dat hoor je niet ff snel in de winkel,maar aleen als je echt die cdspeler "kent"
als je na een wat duurdere gaat luisteren
merk je het wel wat sneller

edit:

mischien kan je dan beter naar een occasion
gaan kijken(bij een audio zaak) heb je meer waar voor je geld

• Devian
ik vind een cd speler ook niet zo heel belangrijk omdat ik bijna totaal geen cd's heb..ik hang hem toch achter de pc. Wat ik wel belangrijk vind is dat de componenten lang meegaan.. ( 10+ jaar )

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 20:54 schreef Trashbash het volgende:
2 B&W DM602's a fl 550,- per stuk plus een leuke NAD versterker en NAD cd speler (2dehands zeer goedkoop te krijgen).
Heb je een zeer mooi setje voor 1500-2000.

Offtopic :
Vandaag ook nog bij RAF met een vriend gaan luisteren naar de 601/602/303. Ondertussen ook nog maar even de Nautilus 803 & 805 uitgebreid geluisterd voor de lol :)
Ja achter die 602's met een nad was ik ook redelijk snel. Maar GVD recente B&W's zijn impossible in het 2e hands circuit te verkrijgen. 601's willen nog wel eens opduiken, maar ja neutraal saai geluid (na zelf luisteren) 602's (beetje (te?) stevige bass, maar zeker acceptabel) 303's (wonderbaarlijk mooi voor zulke kleine (en goedkope) speakertjes)

Echter 2ehands zijn ze lastig te vinden, en als ze er staan, dan heb ik ze al gekocht :9

• aatos
Op zondag 01 juli 2001 16:30 schreef JvS het volgende:
verdeel jij anders eens 2300 piek beter:
800 amp
1000 speakers
300 cd speler
200 tuner

Waar wil je op gaan besparen? Speaker niet, lijkt me. Versterker lijkt me ook niet... Dat zijn namelijk de dingen die je in deze set wel makkelijk hoort. In tegenstelling tot het verschil tussen een cd-speler van 300 en een van 600.
ik zou nog verder willen gaan:

700 versterker
1300 speakers
150 cd-speler
150 tuner

er is vast wel verschil tussen een cd-speler van 150 en een van 300... maar het verschil in de speakers is wel 100 keer groter.

• aatos
Op zondag 01 juli 2001 18:56 schreef skinhead het volgende:
ik vind een cd speler ook niet zo heel belangrijk omdat ik bijna totaal geen cd's heb..ik hang hem toch achter de pc. Wat ik wel belangrijk vind is dat de componenten lang meegaan.. ( 10+ jaar )
koop dan gewoon helemaal geen cd-speler, die heb je al in je computer zitten.

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05-2025

Verbal Kint

The man with the plan

Vandaag viel bij ons het aanbiedingenfoldertje van de correct in de bus; daar kun bijvoorbeeld dit halen:
Harman Kardon HK3250 stereo receiver fl 399,-
Harman Kardon FL-8550 5-cd wisselaar fl 399,-
2x Infinity Reference 61i luidspreker fl 798,-

samen fl 1596,- En dat ziet er toch aardig uit?

Great minds think alike!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Op zaterdag 30 juni 2001 19:14 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:

[..]

volgens mij wil hij "hifi"......
Ach, hij heeft een CREATIVE set, dat zegt genoeg over zijn eisen lijkt me. En hij wil "gewoon een stevige bass".

Stevige bass, daarvoor moet je gewoon bij Mission (of JBL maarjah, beetje gecontroleerde bass is altijd goed :) zijn. Die leveren goede (tenminste acceptabele) mid en treble, en een gewoon stevige bass. Dat is wel het merk voor je denk ik. Zeker een betere optie dan B&W speakers, volgens mij ben jij dik tevreden met Mission zuilspeakers, en dan is de 702se een goede keus.
Voor 2000 piek kan je naar mijn inziens een leuk stereo HIFI setje kopen.
Precies, waarom wil je trouwens 5.1 geluid? DIVX filmpjes ondersteunen geen 6 kanalen en zijn gewoon stereo, soms zelfs in mono kwaliteit. Voor muziek is het al helemaal onzin. En als je superheftige bass wil moet je gewoon 2 Mission 704's kopen. Reken maar dat je omkomt in de 45Hz tonen :)

Prijslijsten worden trouwens bijna nooit op websites gezet, zelf vind ik het redelijk annoying. Maargoed. Je luistert bij een zaak, en koop daarna waarschijnlijk (of je hebt een zeer groot budget). Dus prijslijst op internet is niet echt nodig. Het zou ook lullig zijn als je luistert bij een zaak, en koopt bij een andere zaak die het goedkoopst is.

Dus daarom worden bijna geen prijslijsten online gezet in mijn ogen, gewoon om concurrentie uit te sluiten.

Advies prijzen staan soms weleens online. Als je prijzen wilt moet je gewoon type in dit topic vragen, de meesten weten altijd wel ongeveer de prijs.

Nah F150,- voor een cd speler, voor die prijs zit je nog wel met een niet bepaald optimale cd speler. Dan merk je wel een vrij grot verschil tussen F300,- en F150,- voor een cdspeler. Na de F300,- merk je altijd vrij weinig tussen cd spelers, zelf heb ik een QS sony cd spelertje, van F420,- geloof ik. Klinkt gewoon optimaal, het geluid is bijna perfect als ik direct mijn koptelefoon in de uitgang doe. (superweinig schakels, kleine optelsom :)).

Maar dit gaat offtopic. Ik zou dezelfde samenstelling als JvS gaan, dies perfect. Voor F700,- heb je een matig 5.1 DD versterkertje, en een aardig stereo Denon/Nad versterkertje. Maar zou je niet eerst zelf gaan luisteren ipv. puur op aanraders af te gaan? Ik denk dat de Mission 700 reeks jou beter zal bevallen, gezien je een stevige bass als hoge prioriteit hebt.

• Devian
hier in de buurt zijn er geen zaken waar je kunt gaan luisteren das het probleem... in almelo zal wel iets te vinden zijn maar dat weet ik zo niet te vinden.... maar ik zal wat rondneuzen

verder eigenlijk geen 5.1 geluid maar 4.1... door een driver foutje werken mijn achterspeakers nu even niet meer en die mis ik wel namelijk... maar ik begin te denk en dat ik daar met die andere nieuwe speakers geen last van ga krijgen.

Iedereen bedankt! ik weet nu wel zo'n beetje wat ik moet hebben!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Op zondag 01 juli 2001 14:12 schreef Rwesselius het volgende:
Infinity Kappa 9.2i Series II
accupahase amp (word binnenkort Krell Ksa 250)
sony 779 es cdspeler(word ook vervangen door een krell)
Hehe, ook iemand die over zijn set spreekt in termen van van: Dit heb ik nu nog wel wel, maar ik ga iets beters halen!

Als jij muziek luisterd, denk je dan de hele tijd bij jezelf: Had ik maar vast mijn mijn krell of kan je nog wel genieten?

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Als je al een DTT2500 setje hebt, hoef je echt geen DD set te gaan kopen, voor de 2000 piek die je besteden wilt.

En verder, ook ik ben het eens met JvS :)
Lekker constructief hè?
Maar ik heb nog wel een tip voor je: Dali blue line speakers. De 5005 is een geweldige speaker voor zijn geld (mijn ouders hebben de 505 staan, heb ik samen met die_mama uitgezocht). Zit geloof ik rond de 500 piek/stuk. Ik heb horen zeggen dat deze erg goed samengaan met een nad versterker.

Ik zou wel iets meer dan 250 piek voor je cdspeler uitgeven. Iets van 400 lijkt me beter. Daarna moet je al flink duurder gaan zitten wil je nog beter scoren.

Tunertje is ook wel handig, anders blijf je cd's wisselen. Hoeft niet meer dan 150 piek te kosten.

En minidisc: Tja als je al een md speler hebt, kan je wel zo'n dekje halen. Anders zou ik het gewoon bij cdr's houden.

Succes!

Verwijderd

Koop eerst eens een receiver en cd speler met 2 boxen. Later kan je altijd boxen bijkopen. En eerlijk gezegd vind ik surround niet echt boeiend met gewoon muziek, dus wat wil je er precies mee gaan doen?

Zelf heb ik een pioneer hifi set en hier ben ik erg tevreden over. Pioneer is een leuke middenklasser, naar mij mening.
Pagina: 1