Toon posts:

kwaliteits 5.1, welke set?

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen ervaring met 5.1 sets (De theorie begrijp ik wel).
Ik draai DVD via de computer en overweeg een 5.1 set aan te schaffen (inclusief geluidskaart). De eenvoudigste weg is een soundblaster live 5.1 + Creative 2200 speakers. Maar ik begrijp uit verschillende reviews dat de kwaliteit van de 2200 (of meestal de 2500 en 3500) nogal tegenvallen. Tegelijkertijd wordt er nooit een 5.1 setje genpoemd dat wel goede kwaliteit levert.
Nu ga ik geen muziek luisteren via de pc, dus dat je er geen goede muziekkwaliteit mee haalt interesseert me niets. Maar een beetje evenwichtig geluid bij het afspelen van DVD en een goed 3d-geluid bij spelen lijkt me wel fijn.
Is er iemand die goede tips heeft (liefst op basis van ervaring met meerdere setjes en argumenten, dus niet : "ik heb setje zus en zo en dat bevalt best")

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:53
Uit ervaring; goeie versterker er achter gooien met boxen naar keuze geeft het beste geluid, kan je alles naar wens instellen by the way. Is wat duurder maar dan hebbie ook wat.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-03 10:08

JT

VETAK y0

Voor op de comp moet je 4.1 nemen. Er zijn geen echt goede 5.1 setjes voor op de comp. Je staat dan voor deze keuze :

1.) MET centerspeaker maar mindere kwaliteit
2.) ZONDER centerspeaker, die dan gesimuleerd word door de front speakers, maar wel normale kwaliteit.

Voor 4.1 setjes raad ik Boston Acoustics, Philips en Klipsch aan. Labtec heeft alleen een goedkope 4.1 set (die overigens veel levert voor het geld) die niet echt geschikt is voor films.

Als je dan echt 5.1 wil met nog redelijke kwaliteit, dan zou ik voor Yamaha gaan.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Canon23
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:52

Canon23

>>MY<< world

JT er zijn genoeg kwaliteit 5.1 sets voor de pc te koop, neem nou bijvoorbeeld de DTT2200, DTT2500 en natuurlijk de set met de beste prijs/kwaliteitverhouding DTT3500.

Deze sets hebben een fantastisch en strak laag, een heel mooi midhoog en dat hoog van hun dat is gewoon zo fantastisch zuiver daar lopen de rillingen gewoon van over je rug.

Je moet dus wel een creative setje kopen voor het beste prijs/kwaliteits pijl

PS. >>>>>>>>>> ;) <<<<<<<<<<<

NOGMAALS DIT IS MAAR SLAP GEOUWEHOER!!!

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

Verwijderd

mee eens.... creative klinkt btw prima hoor!

wel de duurdere prijsklasse pakken

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op maandag 25 juni 2001 19:39 schreef Canon23 het volgende:
JT er zijn genoeg kwaliteit 5.1 sets voor de pc te koop, neem nou bijvoorbeeld de DTT2200, DTT2500 en natuurlijk de set met de beste prijs/kwaliteitverhouding DTT3500.

Deze sets hebben een fantastisch en strak laag, een heel mooi midhoog en dat hoog van hun dat is gewoon zo fantastisch zuiver daar lopen de rillingen gewoon van over je rug.

PS. >>>>>>>>>> ;) <<<<<<<<<<<
Creative vind ik zowiezo kloten met peren.
Bas :

Bonkerig en totaal niet laag en niet strak.

Midlaag

Is er (bijna) niet.

De subwoofer moet bij ongeveer 150 hz gesneden worden. Gaattie hoger weergeven, dan hoor je waar de sub staat (wat je eigenlijk toch al hoort doordat de sub bonkerig is).

De sattelieten dan, kunnen niet goed lager weergeven dan een hz of 350-400.

Je krijgt dus een groot frequentie gat in het geluidsgedeelte genaamd midlaag.

Midhoog :

Is wel aanwezig, hier heb je niet zo'n grote conus voor nodig. Maar dan nog niet van denderende kwaliteit, door de zwakke conusjes.

Hoog :

Is er niet. Dan moet de conus zo snel trillen (14000hz en meer keer per seconde), maar dat red ie niet, onder andere door de stroefe ophanging.

Voeding DTT3500/2500 :

Het opgegeven vermogen halen ze nooit. KOM OP MAN !!! Externe voedingen die dat vermogen moeten leveren !! Yeah right....

;)

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 25 juni 2001 20:19 schreef ZeroX15 het volgende:
mee eens.... creative klinkt btw prima hoor!

wel de duurdere prijsklasse pakken
:D

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Thefirstikke
  • Niet online
maar ff serieus. koop vooral GEEN creative. van het hoog wat die dingen produceren krijg je oorpijn, de bas is zo stug en bonkerig dat je na het kijken van film of na het luisteren van wat mp3-tjes echt ongeloofelijke koppijn krijgt... en het midden? Niet echt aanwezig. of je moet zoveel met je EQ instellingen gaan lopen klooien dat het hoog en laag NOG slechter gaat klinken... niet doen dus! kies voor een leuke 4.1 set van klipsch, philips, of yamaha krijg je echt geen spijt van! of als je perse 5.1 wilt koop dan een yamaha set. wat dat betreft sluit ik me helemaal bij JT aan.

• Canon23

Canon23

>>MY<< world

thefirstikke die eerste post is JT zijn standaard reactie op creative hehe, kunnen jullie die niet in de FAQ zetten?

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Dat je geen Creative wilt nemen (waarschijnlijk) vind ik een verstandige keuze die goed toe te lichten valt.

Ik heb nog een vraag, wil je een set die ook DolbyDigital ondersteund of is analoge surround/ProLogic (met MONO achtersignaal) ook goed?

Als je ook gewoon DD ondersteuning wilt (ervan uit gaande dat een 4.1 set met virueel center kanaal genoeg is) en je wilt niet al te veel geld uitgeven maar je wilt toch een bass die voor een pc subwoofer set "impressive" is, kun je het beste voor de Altec Lansing ADA885 gaan. Ik heb hem in mijn bezit, en ben er "redelijk" tevreden mee. Misschien triest dat ik mijn eigen set aanraadt, maar die heeft wel alles wat je wilt voor een lage prijs, lager dan een DTT3500, en noem eens 1 voordeel van de DTT3500 tov. deze buiten dat het een 5.1 set is.

Lekker goedkoop (F499,-) komt lekker laag (35Hz @ -3dB, 27Hz @ -10dB) en genoeg midrange, wat je niet zult terug vinden bij elke Creative set. Ook behoorlijk zuivere higs uit tweeters, wat je niet zult terugvinden bij Midiland of Philips sets.

Ik heb besloten hem niet te verkopen, want in een andere positie (sub staat nu tussen allerlei houten schotten) klonk de bass nog dieper, en stereobeeld is nu stuk beter (sattelites eindelijk goed opgesteld). Dat is zeker een aanrader, ik heb nog steeds geen duidelijk nadelen kunnen vinden, buiten dat het volume van beide rears niet EFFECTIEF is in te stellen.

Maar das toch wel een aanrader, zeker voor F499,-. Bij regenboog computers kun je hem krijgen, moet je even bij pricewatch kijken.

Hier de link met plaatje en specs enzo:
http://www.alteclansing.com/webapp/commerce/command/ProductDisplay?prrfnbr=17793&prmenbr=9490&from=

Kijk jongens daar krijgen we het weer, eindeloze creative discussies, en dit rijst wel de pan uit met onzin. Beste prijs kwaliteit verhouding van de DTT3500, nou toch toevallig dat elke set die ik ken in die prijsklasse beter is. Maargoed dit gaat offtopic, hij wilde geen Creative dus als je het toch aanraad, kom eens met goede argumenten.

Ik kan ook zeggen dat Yamakowa een goed merk is, met "strakke bass", nou waar baseer je dat op, je doet net alsof je alle sets hebt gehoord, wat mij ook weer behoorlijk sterk lijkt.

Ohja JT, laten we niet op de Creative lovers ingaan, het is niet HEN die we iest moeten aanraden, maar de topicstarter...

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-03 19:47
En deze YAHAMA niks

of

deze videologic

ik zit zelf aan die yahama te denken

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 25 juni 2001 21:23 schreef Yokozuna het volgende:
Ohja JT, laten we niet op de Creative lovers ingaan, het is niet HEN die we iest moeten aanraden, maar de topicstarter...
Mjah, tisso.

Ecodan warmtepomp

• Canon23

Canon23

>>MY<< world

hm...ik denk dat er hier een klein misverstand ontstaat over me eigen reply

Dat ps: ;) staat er om aan te geven dat het een BULLSHIT VERHAAL is. Ik meen er dus geen ene reet van :), serieus niet. Ik heb zelf die DTT2500 en alles wat jullie zeggen is waar, maar maakt mij verder niet zoveel uit behalve die bass das gewoon kut...

Ik deed het dus om JT ff te plagen :o

edit een dag later zie ik pas een typo :D

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:45

Jag

Op maandag 25 juni 2001 21:39 schreef Canon23 het volgende:
hm...ik denk dat er hier een klein mistverstand ontstaat over me eigen reply
Idd :)

Een kwaliteits 5.1 set? Vier keer B&W 805 met een B&W HTM1 erbij als centre, op een Arcam diva85 stereo versterker met DTS/AC-3 upgrade en de Arcam P85 amp met drie eindtrappen. Daarbij de Arcam Diva dv88 dvd-speler. En nog een leuke velodyne sub. Dit dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.bwspeakers.com/images/photoItem/Nautilus_805_Red_Without_grille_Stand_optional.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.bwspeakers.com/images/photoItem/Nautilus_805_Red_Without_grille_Stand_optional.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.bwspeakers.com/images/photoItem/Nautilus_805_Red_Without_grille_Stand_optional.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.bwspeakers.com/images/photoItem/Nautilus_805_Red_Without_grille_Stand_optional.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bwspeakers.com/images/photoItem/ACF2C96.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.velodyne.com/images/techg/totsys_pic.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.arcam.co.uk/diva/images/a85.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.arcam.co.uk/diva/images/p75.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.arcam.co.uk/diva/images/DV88DVD.gif

Hehe, dit fucked de lay out op >:)

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:15
fucked de layout? ik draai hier 1024x800 ofzo op 19" en ziet er gewoon uit

• mollie
  • Laatst online: 10-01 22:22

mollie

tuurlijk jag dat hangt iedereen aan zn computer ...

hij kijkt naar computersetjes van 500 piek en dan verzinnen we dit?

mollie

Verwijderd

Arcam? :Z

En jij wou goed spul? ga dan meteen voor levinson en 4 x de 805? neem den 2x de 803 en 2x de 805

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 26 juni 2001 00:06 schreef WhiteShark het volgende:
Arcam? :Z

En jij wou goed spul? ga dan meteen voor levinson en 4 x de 805? neem den 2x de 803 en 2x de 805
Met arcam is helemaal niets mis. Ik denk zelfs dat ik de prijs kwaliteit verhouding van die versterker extreem hoog vind. Dus een :Z lijkt me vrij ongepast. Verder slaat die reactie van Jag tuurlijk helemaal nergens op in dit topic (was stiekem de mijn post >:) ).

Heb je zelf weleens zo'n ML gehoord? Jag en ik zijn vanmiddag toevallig naar een arcam diva85 en de nautilus805 geluisterd, vandaar dat we even dit setje gepost hebben, als sarcastische reactie op de topictitel.

Daarnaast heb ik Jag deels van z'n overtuiging voor grote speakers afgeholpen. >:)

We hebben ook naar de Dynaudio audience 122, en de contour t2.5 geluisterd, die gek genoeg in het laag minder strak waren! :o 't ging wel dieper, maar tegelijk iets minder strak dus. 805 was veel fijner om te horen in het laag. Midden van de contour was wel mooier, in het mid. Stereobeeld van de 805 vond ik mooier, maar ik ben bevooroordeeld. :)

En of een 803 nou extreem veel mooier is, weet ik niet direct. Je zou aannemen van wel, maar dat doe ik dus niet. :P Ik ben niet zo'n fan van grote speakers.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Nacho_Man
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-01 11:34
Op dinsdag 26 juni 2001 01:15 schreef JvS het volgende:

[..]

Met arcam is helemaal niets mis....
U said it... :P

• JT

JT

VETAK y0

Toch is ML beter dan Arcam, en ik vind dat hij gelijk heeft.

Ecodan warmtepomp

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 26 juni 2001 01:58 schreef JT het volgende:
Toch is ML beter dan Arcam, en ik vind dat hij gelijk heeft.
Ja, duh. Een eindtrap die in z'n eentje duurder is dan de hele dolby-versterker van arcam (~10.000). Nogal hoog duh gehalte, dat-ie beter is. Zeg je dat nu puur om mij ongelijk te geven? :? Zo kan je altijd wel wat beters verzinnen... :z

Als jij voor 3000 piek een mooiere versterker van ML dan die arcam weet, mag je 'm posten. :)

En ik betwijfel of hij (of jij) die 803's gehoord hebt. Ik heb ze ongeveer een weekje aangehoord en was er niet zo wild over als over de 805 (vooral voor de prijs niet!).

Hij suggereert dat de arcam en 805 geen goed spul is. En dat is het dus ab-so-luut wel! Daar ben je het dus mee eens?

• Jag

Jag

Even: JvS heeft mij niet van mijn grote speaker fetisj afgeholpen, net zo goed als ik hem niet van zijn kleine speaker fetisj heb kunnen verlossen :)
Hij is bevooroordeeld tov de 805, ik tov de Contours. Vraag niet waarom, de redenen zijn te stom voor woorden, maar it's a fact :)

Maar we zijn wel iets dichter tot elkaar gekomen, ik vond het laag erg mooi van de 805, en hij het mid van de Contour.

• JT

JT

VETAK y0

Op dinsdag 26 juni 2001 02:12 schreef JvS het volgende:
B144T
Neeheeeeee ! Hij bedoelt dat als je dan toch lekker bezig bent met veel geld uitgeven, je dan net zo goed gelijk ML kan kopen.

Ecodan warmtepomp

• Yokozuna

Dat ps: ;) staat er om aan te geven dat het een BULLSHIT VERHAAL is. Ik meen er dus geen ene reet van :), serieus niet. Ik heb zelf die DTT2500 en alles wat jullie zeggen is waar, maar maakt mij verder niet zoveel uit behalve die bass das gewoon kut...

Ja gelukkig, toen ik het las moest ik wel ff hard lachen, ik zou je bijna voor gek verklaren :)

Jonges weten jullie trouwens hoe f**k*ng offtopic jullie nu aan het lullen zijn? Jezus dit rijst echt de koekepan uit !!!
Selletje m***len beetje over eindtrappen en DD amp's aan het praten van F2000 tot F10000,- jongens!!! Ff normaal nu jongens ja? denk denk dank dank dank

• Canon23

Canon23

>>MY<< world

Ga voor de klipsch promedia 4.2 set dat is jammie

• JT

JT

VETAK y0

Op dinsdag 26 juni 2001 12:47 schreef Canon23 het volgende:
Ga voor de klipsch promedia 4.2 set dat is jammie
4.2 ??? Dus 2 subs ??? VET !!!

Ecodan warmtepomp

• Canon23

Canon23

>>MY<< world

Yup 2lage blaffers

Paar maanden geleden zag ik die 4.2 set nog op hun site, maar vanmiddag niet kunnen vinden. Ach anders 2xpromedia 2.1 >:)

• JT

JT

VETAK y0

Op dinsdag 26 juni 2001 18:27 schreef Canon23 het volgende:
Yup 2lage blaffers

Paar maanden geleden zag ik die 4.2 set nog op hun site, maar vanmiddag niet kunnen vinden. Ach anders 2xpromedia 2.1 >:)
Um, er zit m'maar' 1 subwoofer bij hoor.....dus 4.1 En het feit dat er 2 woofers in zitten maakt het geen 4.2

Ecodan warmtepomp

• arnoman
  • Laatst online: 21:17
Op maandag 25 juni 2001 20:38 schreef thefirstikke het volgende:

[..]

Creative vind ik zowiezo kloten met peren.
Bas :

Bonkerig en totaal niet laag en niet strak.

Midlaag

Is er (bijna) niet.

De subwoofer moet bij ongeveer 150 hz gesneden worden. Gaattie hoger weergeven, dan hoor je waar de sub staat (wat je eigenlijk toch al hoort doordat de sub bonkerig is).

De sattelieten dan, kunnen niet goed lager weergeven dan een hz of 350-400.

Je krijgt dus een groot frequentie gat in het geluidsgedeelte genaamd midlaag.

Midhoog :

Is wel aanwezig, hier heb je niet zo'n grote conus voor nodig. Maar dan nog niet van denderende kwaliteit, door de zwakke conusjes.

Hoog :

Is er niet. Dan moet de conus zo snel trillen (14000hz en meer keer per seconde), maar dat red ie niet, onder andere door de stroefe ophanging.

Voeding DTT3500/2500 :

Het opgegeven vermogen halen ze nooit. KOM OP MAN !!! Externe voedingen die dat vermogen moeten leveren !! Yeah right....

;)
Hmmmm, dat stukje heb ik vaker voorbij zien vliegen! Staat er geen (c) op >:)

Verwijderd

Op maandag 25 juni 2001 21:15 schreef Canon23 het volgende:
thefirstikke die eerste post is JT zijn standaard reactie op creative hehe, kunnen jullie die niet in de FAQ zetten?
Dat krijg je als iedereen dezelfde vraag stelt ;)

Anyways die Klipsch Promedia 4.1 schijnen echt :9~ te zijn.

• Canon23

Canon23

>>MY<< world

Op dinsdag 26 juni 2001 20:13 schreef JT het volgende:

[..]

Um, er zit m'maar' 1 subwoofer bij hoor.....dus 4.1 En het feit dat er 2 woofers in zitten maakt het geen 4.2
Nee nee JT er was toen echt een 4.2 set promedia met 4 speakertjes en 2 aparte subwoofers (dus 2 lostaande apart werkende kasten), alleen zie ik hem nu niet meer staan die 4.2 set (was misschien een eenmalige aanbieding?!?)

• Thefirstikke
  • Niet online

dat snapte ik wel, maar was zelf alleen niet zo duidelijk :) ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, er zaten zelfs nuttige tussen! Al was 90% wat mij betreft off-topic.

Op zich heb ik niet zo'n moeite met f2500,- uitgeven aan een set inclusief versterker. Mijn huidige stereoaparatuur (gekocht in '89) is toch aan vervanging toe, dan integreer ik dat wel.

En wat ik ook wel belangrijk vind is dat de sateliet boksen (z ehoeven niet perse klein te zijn) genoeg bas geven, zodat niet alle zware geluiden vanaf de sub lijken te komen (omdat die de hogere bastonen moet produceren die eigenlijk vanaf de satelieten zouden moeten komen)

En kun je gewone boxen zo eenvoudig aan een 5.1 versterker aansluiten? (Op audio-aparatuur gebied ben ik echt een leek).

Bij deze wijzigt de vraag dus, nu gaat geluidskwaliteit qua muziek er wel toe doen en het streefbedrag stijgt een kleine f2000,-

• JT

JT

VETAK y0

Sorry hoor. Maar dit vind ik een belediging. Dat je durft te denken dat ik zo dom ben dat ik dat niet in de gaten had :D

Ecodan warmtepomp

• JT

JT

VETAK y0

Op woensdag 27 juni 2001 15:12 schreef rderoode het volgende:
Bedankt voor de reacties, er zaten zelfs nuttige tussen! Al was 90% wat mij betreft off-topic.

Op zich heb ik niet zo'n moeite met f2500,- uitgeven aan een set inclusief versterker. Mijn huidige stereoaparatuur (gekocht in '89) is toch aan vervanging toe, dan integreer ik dat wel.

En wat ik ook wel belangrijk vind is dat de sateliet boksen (z ehoeven niet perse klein te zijn) genoeg bas geven, zodat niet alle zware geluiden vanaf de sub lijken te komen (omdat die de hogere bastonen moet produceren die eigenlijk vanaf de satelieten zouden moeten komen)

En kun je gewone boxen zo eenvoudig aan een 5.1 versterker aansluiten? (Op audio-aparatuur gebied ben ik echt een leek).

Bij deze wijzigt de vraag dus, nu gaat geluidskwaliteit qua muziek er wel toe doen en het streefbedrag stijgt een kleine f2000,-
Zorry, maar ik snap dit niet helemaal. Wat wil je nou ? Een 5.1 set met decoder en speakers voor 2500 piek ?

Ecodan warmtepomp

• Yokozuna
Op dinsdag 26 juni 2001 20:13 schreef JT het volgende:

[..]

Inderdaad. Je hebt trouwens wel ene klipsch set das 2x de Promedia 2.1

MAar dan gelinkt. Subwoofer komt dan tot boven de 800Hz DIN. Je kunt ze dan nl. gewoon goed possitioneren (spelling?) dus het stereobeeld wordt er niet door verneukt (2 woofertjes). Ik houdt ook meer van woofers (ook in speaker-boxen) die hoger dan bv. 120Hz reiken. 3 weg boxen zijn ook niet echt iets voor mij.

Maar de 4.2 versie (dus echt 2 woofers en 4 sats) bestaat wel degelijk JT. (maargoed offtopic)

Geen moeite met set + versterker a F2500,-? Ja zeg open je topic dan niet zo belabberd, en geef duidelijk aan wat je budget en eisen is.

Verwijderd

"Geen moeite met set + versterker a F2500,-? Ja zeg open je topic dan niet zo belabberd, en geef duidelijk aan wat je budget en eisen is."

"Zorry, maar ik snap dit niet helemaal. Wat wil je nou ? Een 5.1 set met decoder en speakers voor 2500 piek ?"

Tsss, jullie zijn ook gauw van je stuk gebracht. Ik zal het wat duidelijker uitleggen:
Gezien de reacties, is er dus niets echt goed voor een bedrag van pak 'm beet f500,- (een prijs-criterium dat ik zelf overigens nooit genoemd heb, dus klaag niet dat ik me niet houdt aan een budget dat je zelf verzonnen moet hebben), er is vooral gezegd dat je geen creative-setjes moet nemen, dat de kwaliteit van 4.1 setjes veel beter is dan 5.1(waarom?) en er zijn wat merken genoemd. Prima dus.
Een andere optie die genoemd is, is het aansluiten van de computer via de stereo-toren op echte boxen. Dat wordt echter wel duurder.
bij deze geef ik aan daar eventueel wel geld voor over te hebben, maar dat ik wederom advies kan gebruiken.

• Canon23

Canon23

>>MY<< world

Op woensdag 27 juni 2001 18:27 schreef deRoode het volgende:
"Geen moeite met set + versterker a F2500,-? Ja zeg open je topic dan niet zo belabberd, en geef duidelijk aan wat je budget en eisen is."

"Sorry, maar ik snap dit niet helemaal. Wat wil je nou ? Een 5.1 set met decoder en speakers voor 2500 piek ?"

[b]GEBLAAT[/b
[Mierenneukmode]het Sorry en geen ZOrry[mierenneukmode]

• JT

JT

VETAK y0

Op woensdag 27 juni 2001 18:50 schreef Canon23 het volgende:

[..]

[Mierenneukmode]het Sorry en geen ZOrry[mierenneukmode]
[Mierenneukmode]het is 'het is Sorry en geen ZOrry' en geen 'het Sorry en geen ZOrry'[/mierenneukmode]

>:)

Ecodan warmtepomp

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06-2025
als je alleen DVd's en MP3's wil horen doen die creatives het prima als je meteen voor "wijnig" >:) een nieuwe stereo neemt koop dan voor +- 600 en kenwood of Yamaha versterker is ook DlobyD. 8-)

voor de rest bestaat dit topic uit het bekende geblaat creative flames (en aanhangers van creative die alleen intel cpu's kopen >:) en mesen die je meteen een versterker van 5000 aansmeren
>:) >:) >:)

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Owkay. Dan zou ik zeggen Koop een leuke dolby digital versterker van zo'n 1000 piek en vier speakertjes van rond de 300, dan heb je kwalitatief een heel goed setje!

Dat moet in deze tijd makkelijk lukken!

Wil je merken horen?
Onkyo tx-ds555 (oud model, maar wel een goeie!) Kost 999 piek (zie topic speakers + amp voor 2000 piek)
Yamaha dsp-a5
Pioneer (al iets minder aan te raden imho)
Sony (nog iets minder in de sub 1000 piek klasse)

Speakers:
Begin ik niet meer aan >:)
Er is, zeker in de uitverkoop, veel leuks te vinden voor ongeveer 1500 piek (qua 5 speakers). De enige set die ik even onder je aandacht wil brengen is er eentje van richersounds, met 2x de mission 702e en de bijpassende center en twee kleine surroundjes. Dat kost 999 piek. Kan je mooi wat in je zat houden :)

(kijk maar op www.richersound.nl oid)

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Ik ben zelf ook op zoek naar een beter setje, evt 5.1 voor max 1000 a 1500 piek.

Maar ik ben nu nog geen meter wijzer geworden, de reviews zijn zo tegenstrijg als de pest....

Niet op voorraad.

• Canon23

Canon23

>>MY<< world

Op woensdag 27 juni 2001 19:03 schreef JT het volgende:

[..]

[Mierenneukmode]het is 'het is Sorry en geen ZOrry' en geen 'het Sorry en geen ZOrry'[/mierenneukmode]

>:)
Zeikerd... :P (en dan is het nog steeds Zorry en geen ZOrry >:) )
Hm...voor frontspeakers misschien de tannoy mx3 voor 399 per stuk stonden een paar dgn geleden in de metro...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 juni 2001 22:26 schreef JvS het volgende:
Owkay. Dan zou ik zeggen Koop een leuke dolby digital versterker van zo'n 1000 piek en vier speakertjes van rond de 300, dan heb je kwalitatief een heel goed setje!

Dat moet in deze tijd makkelijk lukken!

Wil je merken horen?
Onkyo tx-ds555 (oud model, maar wel een goeie!) Kost 999 piek (zie topic speakers + amp voor 2000 piek)
Yamaha dsp-a5
Pioneer (al iets minder aan te raden imho)
Sony (nog iets minder in de sub 1000 piek klasse)

Speakers:
Begin ik niet meer aan >:)
Er is, zeker in de uitverkoop, veel leuks te vinden voor ongeveer 1500 piek (qua 5 speakers). De enige set die ik even onder je aandacht wil brengen is er eentje van richersounds, met 2x de mission 702e en de bijpassende center en twee kleine surroundjes. Dat kost 999 piek. Kan je mooi wat in je zat houden :)

(kijk maar op www.richersound.nl oid)
Kijk, nou spreken we. Dit is het type reactie waar ik echt wat mee kan. Dank

Verwijderd

Boston Acoustic BA7500 is zeker een aanrader!!

Kost iets meer dan een Creative maar de kwaliteit is dan ook wel heel wat beter.

http://www.boston-acoustics.com

• Jag

Jag

Ik zou persoonlijk geen 5.1 of 4.1 set kopen, maar goed, even aangenomen dat je dat per se wilt.
Van receivers weet ik echt te weinig, maar persoonlijk zou ik als ik 1000,- aan speakers te besteden zou hebben, 2x een Mission M-73 (300,-) kopen denk ik. En dan nog twee surround speakers erbij. En dan zou ik later nog een sub en een centre erbij kopen (tot die tijd phantom centre).

• arnoman
  • Laatst online: 21:17
Op maandag 25 juni 2001 19:39 schreef Canon23 het volgende:

NOGMAALS DIT IS MAAR SLAP GEOUWEHOER!!!
Zeg dat nou niet weer, als JT dat vind (ik ben neutraal) dan is dat best maar zeg nou niet in elk topic als er wordt gevraagd naar boxen setjes en een keer Creative word genoemd dat JT niet moet zeiken.
Anders krijgen we weer zo'n topic van Creative sucks, Creative rules, k*t hond, zeik niet bla bla :( :( :(

• Canon23

Canon23

>>MY<< world

Op vrijdag 29 juni 2001 17:30 schreef arnoman het volgende:

[..]

Zeg dat nou niet weer, als JT dat vind (ik ben neutraal) dan is dat best maar zeg nou niet in elk topic als er wordt gevraagd naar boxen setjes en een keer Creative word genoemd dat JT niet moet zeiken.
Anders krijgen we weer zo'n topic van Creative sucks, Creative rules, k*t hond, zeik niet bla bla :( :( :(
uhm...dude lees jij nog ff het hele topic door...dan zal je merken dat ik dat verhaal schreef, over hoe goed creative was, om JT gewoon te plagen...

Dan stukje hierboven dat "zeikerd" geval was toen hij een typo van mijn mierenneukmode verbeterde..

Ik heb geen kwaad woord tegen JT gezegd, vraag hem maar...Ik heb zelfs gezegd dat nu ik die DTT2500 heb zelfs zijn punten beaam

Pagina: 1