Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PP1983
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11-05-2023
Ik vroeg mij af of jullie ook ongelooflijk veel problemen hebben bij 4launch als het aankomt op garantie?

Hier is mijn verhaal:

Ik heb in 2014 een nieuwe pc in elkaar gezet, gebaseerd op de socket 2011 en moederbord x79.
Mijn processor: intel core i7 4930K
Moederbord: Asus Rampage Black Edition IV
Inter geh.: G-skill 2666 mhz DDR3
etc.

Nu wil het geval dat ik vorig jaar (sept 2015) ineens enorm veel BSOD's kreeg, uit het niets. Ik kon het probleem maar niet vinden, want ik kreeg elke keer een andere code als BSOD. Heb mijn PC opgeschoond en alles naar fabrieksinstelling terug gezet en nog kreeg ik ze. Hardware probleem?
Gelukkig vielen mijn PC onderdelen onder garantie, dus heb letterlijk alles terug gestuurd.
Elk bedrijf gaf mij netjes een vervanging van het product, behalve 4LAUNCH. Nee, dit bedrijf begon excuusjes te zoeken en gaf mij de schuld.
Zo zeiden ze: Ja we hebben bios opgestart en uw moederbord doet het gewoon hoor. :( MEEN JE DIT NOU? En ik kreeg de melding; U heeft 'waterschade'.
Waterschade? Ik gebruik geen waterkoeling meneer. Ja maar wij zien waterschade op uw moederbord.
Ik had ASUS maar gebeld en het verhaal verteld. Die gaven aan dat ze bij het productie proces het moederbord in een soort olie dompelen en dat ze dit waarschijnlijk zien als waterschade.

Goed, moederbord kreeg ik terug half kapot want ze hadden een aantal klemmetjes van de PC-I slotjes kapot gemaakt of beter gezegd afgebroken. Maar nee, dat was al zo.
Ik heb een jaar lang moeten leren leven dat ik bsod's kreeg om de zoveel tijd. Tot begin deze maand, mijn PC bleef maar hangen in windows en de bsod's kwamen nu om de 10 sec. Dit was geen werken meer zo.
Ik mijn moederbord weer opgestuurd naar 4launch en deze keer ook mijn intern geheugen naar MMC veenendaal. Dit laatste bedrijf heeft ze netjes getest en werd heel vriendelijk behandelt. Ook al wist ik dat mijn intern geheugen bijna niet kapot kon zijn, want ik had al op een ander pc een memtest met ze uitgevoerd (waren goed).

Nu komt 4launch met het volgende: Ik heb 3 jaar garantie, dus officieel is mijn moederbord nog onder garantie van 4launch.
Ze hebben koelvloeistoef gevonden IN de socket. Ik weet niet wat ik elke keer hoor bij 4launch. Ze hebben mij 2 fotos gestuurd en ik zie 'natte' vloeistof op mijn bracket en een beetje op de socket.
Ik zeg: Raar, het ziet er nat en net aangebracht uit. Terwijl je toch echt je processor EERST erin doet, voordat je koelvloeistof aanbrengt op de koeling van de processor. Hoe kan er 'natte' vloeistof zitten in de socket als mijn processor daar een jaar in heeft gezeten? en ik pas echt serieuze problemen heb gekregen eerder deze maand?
Had dat vloeistof niet uitgedrukt en opgedroogd in de socket moeten zitten? inplaats van nat erop?

Er werd niet meer ingegaan op het verhaal en het product viel BUITEN de garantie. En ik moest maar onderzoekkosten betalen en het product werd opgestuurd naar de fabrikant, die hoogstwaarschijnlijk het niet vervangt of repareert.

Top bedrijf dat 4launch, over de rug van je klanten toch nog een slaatje uit proberen te slaan. Ik heb nu met meerdere mensen (die jaren pc's repareren en bouwen) gesproken, maar die zeggen dat 4launch dit bewust heeft gedaan. Dat kan niet anders. Het moederbord wordt niet meer gemaakt en het vergoeden kost teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Zoals in SF Beleid staat:
Regelmatig zien wij dat gebruikers topics openen met de vraag of een bepaalde shop die niet in de Pricewatch Shopreview genoemd wordt betrouwbaar is. Veelal bieden deze shops populaire producten aan voor zeer scherpe prijzen. SF is niet de juiste plek voor dit soort topics. Als je op internet geen ervaringen kunt vinden over deze shop, dan is het onwaarschijnlijk dat gebruikers op GoT er wel ervaring mee hebben. Om die reden zijn dergelijke topics niet discussiewaardig en dit soort topics zullen dan ook voorzien worden van een slotje. Je kunt uiteraard altijd een verzoek indienen om een shop toe te voegen aan de ShopReview. Zie hiervoor deze link.

Het is raadzaam om de informatie in Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie goed in je op te nemen voordat je online aankopen doet. Deze informatie is wellicht nog belangrijker wanneer je besluit een aankoop te doen bij een winkel die niet is opgenomen in de ShopReview.
Hier gaat dus een slotje op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Dit topic is gesloten.