Niet nagekomen afspraken bij levering koelkast (MM/PostNL)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metaltoby
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-06 12:16
Vorige week heb ik on line bij de Mediamarkt een koelkast besteld, de bezorgafspraak was makkelijk geregeld.

Het probleem deed zich pas voor bij de levering:

1. De bezorgers van Post.NL hebben het stucwerk en een deurklopper van de muur gestoten in de gang tijdens het binnenzetten van de koelkast. Zij hebben dat niet gemeld. Wij constateerden de schade pas nadat we zelf de koelkast uit de gang hadden moeten halen.
De muur zal opnieuw gestukt moeten worden.

2. De bezorgers van Post.NL hebben de oude koelkast niet meegenomen en de nieuwe koelkast niet in de keuken gezet; zij liepen direct naar de wagen terug omdat ze kennelijk snel naar huis wilden gaan. Er was namelijk een vertraging van 2 uur ontstaan in de levertijd. Ik heb de vrachtwagen staande weten te houden en verteld dat de oude koelkast nog meegenomen moest worden. Zij reden door en riepen door het open raam dat wij maandag de koelkast maar moesten laten ophalen. Wij hebben echter recht op drempelservice plus en bovendien is voor de oude koelkast een verwijderingsbijdrage betaald.

3. Wij hebben de leveringsbon niet kunnen ondertekenen omdat zij direct zijn vertrokken. De leveringsbon (bijlage Getpod) heb ik online terug gevonden en ik heb geconstateerd dat zij de bon hebben ondertekend in plaats van dat ik dat verplicht zou moeten doen als bewijs van levering. Dit is fraude!!!

4. Zij hebben hun eigen recensie (waardering van hun service) ingevuld met 5. De bezorgers voldeden niet aan wat ze zouden moeten doen. (fraude)

Kan iemand ons helpen om deze problemen op te lossen? 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-06 13:35
Ik zou beginnen met een telefoontje naar Mediamarkt aangezien zij de partij zijn waar jij een afspraak mee hebt, zij moeten het dan maar even regelen met PostNl dat jij schadeloos gesteld wordt en de koelkast wordt opgehaald

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:16
Ik zou in je communicatie met MM (en evt PostNL) in ieder geval zorgen dat je het bij een feitelijk relaas houdt en het woord 'fraude' er niet inzetten. Het mag misschien wel zo zijn, maar het bepaalt je toonzetting en beinvloed gegarandeerd de reactie die je gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomas123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-06 15:21
Niet erg netjes nee, ik zou mediamarkt bellen maar ik neem aan dat je dat al hebt gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:22
Goed dat je dit topic gebruikt om stoom af te blazen. Wat je nu moet zien te bereiken is dat de MM eigenaarschap over dit probleem overneemt. Dus, uitleggen dat de koelkast er staat, maar er schade is, de bezorgers 'm gesmeerd zijn en zelf getekend hebben voor ontvangst e.d. Vervolgens kun je na het doen van je verhaal stil blijven en wachten op een oplossing van hun kant - gok dat ze dit ook graag met/voor je oplossen.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Mediamarkt bellen, maar ook PostNL. Zij zijn beiden heus niet blij als het zo gegaan is. :)

PS. Mediamarkt kan hier niets aan doen, als PostNL zo lomp bezig was.

[ Voor 28% gewijzigd door Luxicon op 04-10-2016 17:05 ]

...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:16
Luxicon schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 17:03:
PS. Mediamarkt kan hier niets aan doen, als PostNL zo lomp bezig was.
Maar TS heeft geen contract of afspraken met PostNL. MM is uiteindelijk verantwoordelijk voor de correct levering van het gekochte en zal dus op basis van hun afspraken met PostNL moeten zorgen voor herstel etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
anboni schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 17:11:
[...]

Maar TS heeft geen contract of afspraken met PostNL. MM is uiteindelijk verantwoordelijk voor de correct levering van het gekochte en zal dus op basis van hun afspraken met PostNL moeten zorgen voor herstel etc.
Dat is zo inderdaad, maar ik zou de neiging te hebben om PostNL te bellen (zodat je zeker weet dat het verhaal compleet aankomt daar). Verder met Mediamarkt overleggen hoe dit op te lossen.

...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:35

Garyu

WW

Aangifte doen van identiteitsfraude bij de politie? Er heeft iemand in jouw naam getekend. Zullen ze bij Post.NL ook niet blij van worden. Heb je ze al eens gebeld.

Formeel heb je natuurlijk gelijk dat je geen directe relatie met PostNL hebt, maar het via Mediamarkt spelen gaat je alleen maar meer tijd kosten, ook al is het feitelijk correct.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Aangifte vind ik wat onzin, reken er maar op dat PostNL hun koerier op de vingers zal tikken. Tegenwoordig hebben ze daar vaak geen vaste medewerkers, maar mensen die zelfstandigen zijn, dus misschien dat hij een waarschuwing krijgt, of zijn contract wordt beëindigd.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaltoby
update:

- Ik meerdere malen met de servicedesk van mediamarkt gebeld en ik kreeg uiteindelijk te horen dat ik de ijzerboer maar moest opbellen!!!

- Ik heb inmiddels een schadeclaim ingediend bij post.nl maar de bezorgers gaven aan dat ik in een bezopen toestand verkeerde toen zij de koelkast brachten.

Ik ga een aangetekende brief naar post.nl schrijven, ik heb inmiddels het e-mail adres van de leidinggevende van de bezorgers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaltoby
NiGeLaToR schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 17:00:
Goed dat je dit topic gebruikt om stoom af te blazen. Wat je nu moet zien te bereiken is dat de MM eigenaarschap over dit probleem overneemt. Dus, uitleggen dat de koelkast er staat, maar er schade is, de bezorgers 'm gesmeerd zijn en zelf getekend hebben voor ontvangst e.d. Vervolgens kun je na het doen van je verhaal stil blijven en wachten op een oplossing van hun kant - gok dat ze dit ook graag met/voor je oplossen.
Ik heb dit verteld en ook aan hun geschreven maar ze houden de boot af. Mediamarkt is juridisch verplicht om de koelkast mee te nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:35

Garyu

WW

Metaltoby schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 17:57:
update:

- Ik meerdere malen met de servicedesk van mediamarkt gebeld en ik kreeg uiteindelijk te horen dat ik de ijzerboer maar moest opbellen!!!

- Ik heb inmiddels een schadeclaim ingediend bij post.nl maar de bezorgers gaven aan dat ik in een bezopen toestand verkeerde toen zij de koelkast brachten.

Ik ga een aangetekende brief naar post.nl schrijven, ik heb inmiddels het e-mail adres van de leidinggevende van de bezorgers.
Al was je zo lam als een tierelier en stond je erbij te kotsen terwijl ze de koelkast kwamen brengen O-) , dat is toch nul verklaring van hun gedrag 8)7. Ze zullen toch moeten rechtvaardigen waarom ze je halve huis slopen, de oude koelkast niet meenemen, en je handtekening faken?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topictitel aangepast. Dit heeft niets met fraude te maken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:09
Punt 1 kun je niet bewijzen.
Punt 2 eventueel wel.
Punt 3 is uiteraard wel te bewijzen (denkende dat het handschrift enorm zou moeten verschillen).
Punt 4 ook wel via IP, als dat kan.

Zodra punt 3 of 4 te bewijzen valt (en de andere partij daarmee instemt), dan kun je voorgaande punten ook meenemen.

Ik zou het er iig niet zomaar bij laten zitten.
De schade is niet zo netjes, maar het wegrijden en valsheid in geschrifte zou bij mij ook in het verkeerde keelgat schieten.

Ik weet niet of er een grond is voor aangifte, maar als die er is zou ik wel degelijk aangifte doen.
Grappen maken doe je maar thuis of op een verjaardag, niet bij betalende klanten.

Uiteraard eerst bij MediaMarkt reclameren.
Indien afschepen via de mail, een hogere afdeling proberen en gewoon op Facebook plempen.
Hou het wel strikt zakelijk en netjes. Laat je emoties achterwege.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:53
Met ToyotaMR2 eens. De schade wordt een lastige. Hier heb je bewijs voor nodig en dat is erg lastig om nu nog te leveren.

De ID fraude kun je wel aangeven.

Was er toevallig nog iemand in huis? Kun je de bezopen toestand misschien tegen laten spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:41
Ik neem aan als het stucwerk beschadigd is dat de verpakking ook niet ongeschonden is.
Ik zou hem dus vooral niet uitpakken voor er een oplossing is

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaltoby
Cave_Boy schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 18:23:
Met ToyotaMR2 eens. De schade wordt een lastige. Hier heb je bewijs voor nodig en dat is erg lastig om nu nog te leveren.

De ID fraude kun je wel aangeven.

Was er toevallig nog iemand in huis? Kun je de bezopen toestand misschien tegen laten spreken.
Mijn vriendin stond in de kamer te kijken maar dat zagen de bezorgers niet. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:44
Metaltoby schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 16:47:
Wij hebben echter recht op drempelservice plus en bovendien is voor de oude koelkast een verwijderingsbijdrage betaald.
Aangezien je in Nederland woont is de koelkast blijkbaar voor 2013 bezorgd, het is dus wel erg laat om nu nog te gaan klagen. Voor groot witgoed en koel-/vriesapparatuur is de verwijderingsbijdrage per 14 februari 2013 afgeschaft.

Dat de verkopende partij de oude producten moet meenemen tijdens de levering is wat anders dan de verwijderingsbijdrage.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Heb je rechtsbijstand?

Ik zou het direct uit handen geven dan.

Anders mediamarkt in gebreken stellen en aansprakelijk stellen voor de schade.

Jij hebt niets van doen met postnl. Jij bent klant van de mediamarkt en net als jij is mediamarkt de klant van postnl.

Hier heel kort in zijn.
Koelkast is niet volgens afspraak geleverd.
Er is schade aan jouw eigendommen.
De oude koelkast is niet meegenomen.
Jij hebt nooit voor akkoord getekend of enig review achter gelaten.

Kort en krachtig houden en er niet omheen draaien of van af wijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

gambieter schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 18:16:
Topictitel aangepast. Dit heeft niets met fraude te maken.
Niets is ook niet waar. ID fraude of valsheid in geschrifte.

Koelkast is niet volgens afspraak geleverd.
Er is schade aan jouw eigendommen.
De oude koelkast is niet meegenomen.
Jij hebt nooit voor akkoord getekend of enig review achter gelaten.
En MediaMarkt reageert: bel de ijzerboer maar op?
Genant dit zeg.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Zou die koelkast nu sowieso als wkoa retour doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:44

NoFearCreations

3DPrint the world!

Om het even van de andere kant te zien, ik kan betreft het neerzetten van de nieuwe en het meenemen van de oude koelkast de bezorgers wel begrijpen. Jij hebt voor extra service betaald, maar de bezorger wordt niet extra betaald.

Ik rijd zelf voor een andere soortgelijk bedrijf met de vrachtwagen, en kom ook regelmatig bij particulieren met koelkasten, drogers en wasmachines. Ik hoor ook regelmatig dat er met de leverancier is afgesproken dat het apparaat geplaatst moet worden, en de oude weer mee. Dat is dan altijd jammer, ik ben de leverancier niet, dus het is bij de deur of pech.

De schade en andere acties zijn niet goed te praten en moeten netjes worden opgelost.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ago

ago

Dat is dan altijd jammer, ik ben de leverancier niet, dus het is bij de deur of pech.
Wat is pech dan? Dan neem je het spul weer mee? Als ik extra betaal voor plaatsing en meenemen oude koelkast dan ga ik niet akkoord dat jij de koelkast net na de voordeur dropt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Jij betaalt extra aan de leverancier, en niet de vervoerder. En bij ons is het altijd leveren tot aan de drempel, voor meer hebben we gewoon weg geen tijd. Dus als het niet anders is, gaat hij gewoon weer mee. Het is leuk dat bedrijven reclame maken met dat soort service, maar dan moeten ze het ook zelf bezorgen, en niet door een andere partij laten doen.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaltoby
NoFearCreations schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 21:37:
Om het even van de andere kant te zien, ik kan betreft het neerzetten van de nieuwe en het meenemen van de oude koelkast de bezorgers wel begrijpen. Jij hebt voor extra service betaald, maar de bezorger wordt niet extra betaald.

Ik rijd zelf voor een andere soortgelijk bedrijf met de vrachtwagen, en kom ook regelmatig bij particulieren met koelkasten, drogers en wasmachines. Ik hoor ook regelmatig dat er met de leverancier is afgesproken dat het apparaat geplaatst moet worden, en de oude weer mee. Dat is dan altijd jammer, ik ben de leverancier niet, dus het is bij de deur of pech.

De schade en andere acties zijn niet goed te praten en moeten netjes worden opgelost.
Er was geen afspraak gemaakt om de koelkast te installeren maar wel om de oude weer mee te nemen maar dat hebben ze geweigerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Metaltoby schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 22:18:
[...]

Er was geen afspraak gemaakt om de koelkast te installeren maar wel om de oude weer mee te nemen maar dat hebben ze geweigerd.
Als het PostNL Extra@Home is geweest dan horen ze het wel weer mee te nemen.
Zie ook http://www.postnl.nl/ontv...-pakketten/extra-at-home/
Maar dat is een aparte dienst en dat moet de verzender regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Maar weet je zeker dat die afspraak ook met PostNL was gemaakt? Nogmaals, ik probeer ze hier niet te verdedigen, heb ook een schurfthekel aan PostNL. Want een pakket bezorger heeft een hele route, en die zit niet te wachten om de hele dag een oude koelkast in de auto te hebben.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:50
sambalbaj schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 21:34:
Zou die koelkast nu sowieso als wkoa retour doen.
Misschien even raar gedacht, maar heeft de TS zijn koelkast wel ontvangen? Hij heeft er toch niet voor getekend, hij was niet dronken dus bezorgers hebben vast bij verkeerde adres bezorgt ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaltoby
The-Source schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 22:24:
[...]

Misschien even raar gedacht, maar heeft de TS zijn koelkast wel ontvangen? Hij heeft er toch niet voor getekend, hij was niet dronken dus bezorgers hebben vast bij verkeerde adres bezorgt ;)
Na 4 keer contact te hebben gehad met de Mediamarkt komt het niet geloofwaardig meer over om te vertellen dat mijn koelkast niet is aangekomen! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ago

ago

Ja leuk zo'n wkoa, maar dat gaat je klauwen met geld aan retour sturen kosten. Puur uit principe?
Probleem is dat Mediamarkt adverteert en/of betaald krijgt dat de oude koelkast mee wordt genomen, maar dat zij met een vervoerder in zee gaan die dit niet faciliteert. Wie is de klos? De klant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Metaltoby schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 22:18:
Hier hetzelfde bij de buren: twee onbeschofte bezorgers weigerden het oude apparaat mee te nemen "omdat-ie niet buiten stond". Na enige klachten stelde ik voor om het oude apparaat achterin te gooien en pal voor de ingang van de winkel te zetten. Dag later was-ie opgehaald.
Het zou me niet verbazen als dit redelijk de standaardprocedure is: de klant een poot uitdraaien, en de meeste mensen laten het er bij zitten.

[ Voor 12% gewijzigd door RemcoDelft op 04-10-2016 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaltoby
Eindelijk hebben we na het 5e telefoontje succes. De koelkast wordt maandag opgehaald.
De brief aan de leidinggevende van de pakketservicemedewerkers wordt nog voor het weekend verstuurd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Hoe weet jij dit?
Als de verkoper een bepaalde service aanbiedt, en jij daar ook nog eens extra voor betaald, dan mag je er toch gewoon vanuit gaan dat het goed uitgevoerd wordt?

Als de vervoerder wel of niet extra betaald wordt, ik weet dat niet en dat zijn mijn zaken niet.
Dat is iets tussen verkoper en vervoerder.

Het lijkt mij sterk dat verkoper met services strooit en dat de vervoerder daar totaal niets mee doet en de klanten het daar maar allemaal bij laten zitten.
Hier is gewoon iets niet goed gegaan. Behoorlijk niet goed.
Sterker nog, het is op zo'n wijze gegaan dat er best een portie name and shame bij mag.

[ Voor 4% gewijzigd door NeutraleTeun op 05-10-2016 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ik weet niet of dat deze keer is gebeurd, ik zeg alleen dat ik het regelmatig tegen kom. En als het via ons wordt verstuurd dan maakt het niet uit hoeveel en welke afspraken met de leverancier zijn gemaakt, ik lever echt tot aan de drempel.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:46
Ik heb iets dergelijks ook al meegemaakt. was wel met andere materialen maar ook problemen met levering. Verkopende partij geeft mooie verhaaltjes dat het geleverd word aan de deur. Vervoerder komt aan en vraagt waar mijn heftruck is. Als ik aangeef dat ik die niet heb zegt ie toedeledokie dan duurt het lossen te lang.

Het was een pallet lading waarbij de pallet het meeste gewicht was...

Bedrijven huren gewoon vaak de verkeerde transporteurs in. Die vervoerder snap ik ook wel weer want men laat hem goedkope ritjes rijden terwijl ze verwachten dat hij ook het lossen tot aan de deur doet.

Daarna kwam het verhaal dat ik moest gaan betalen voor een nieuwe levering. Dat was ook een flink gevecht.

Je geschil overigens puur uitvechten met de verkopende partij. Jij hebt helemaal niets met Postnl te maken. Je hebt geen contract met hun. Je zou alleen uit principe een ander geschil kunnen openen vanwege ID fraude. Postnl zit niet te wachten op bezorgers die zelf tekenen dat kan ik je wel vertellen.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
NoFearCreations schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 06:38:
En als het via ons wordt verstuurd dan maakt het niet uit hoeveel en welke afspraken met de leverancier zijn gemaakt, ik lever echt tot aan de drempel.
8)7 Zal je opdrachtgever blij mee zijn al die klanten die bij hem komen klagen. (even vanuitgaande dat je met 'ons' een transportdienst bedoelt)

maar goed het spreekwoord 'if you pay peanuts you get monkeys' gaat wel weer op denk ik.

[ Voor 61% gewijzigd door RodeStabilo op 06-10-2016 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-03-2022
RodeStabilo schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 08:29:
[...]
8)7 Zal je opdrachtgever blij mee zijn al die klanten die bij hem komen klagen. (even vanuitgaande dat je met 'ons' een transportdienst bedoelt)

maar goed het spreekwoord 'if you pay peanuts you get monkeys' gaat wel weer op denk ik.
Je kiest je klanten. Opdrachtgevers die beloftes doen waarvan ze kunnen weten dat je ze niet na zal/kan/wil komen ben je zo kwijt, de rest maakt dat soort afspraken niet en die blijven. Of dat een blijvend businessmodel is weet ik niet... zou het 1x doen uit coulance (pro-forma factuur de deur uit naar de leverancier na een telefonisch overleg) en daarna een (nieuwe) prijsafspraak met de opdrachtgever maken omdat dat echt niet kan zonder je te verwittigen en tegenprestatie, zeker niet als zij er WEL meer geld voor vangen.

Owner of http://scorpei.com/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:47
NoFearCreations schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 22:04:
Jij betaalt extra aan de leverancier, en niet de vervoerder. En bij ons is het altijd leveren tot aan de drempel, voor meer hebben we gewoon weg geen tijd. Dus als het niet anders is, gaat hij gewoon weer mee. Het is leuk dat bedrijven reclame maken met dat soort service, maar dan moeten ze het ook zelf bezorgen, en niet door een andere partij laten doen.
Wil je de klus niet compleet uitvoeren, weiger hem dan zodat de winkel een andere transporteur kan vragen. Krijg je als vervoerder te weinig, ga zeuren bij je opdrachtgever maar laat niet de klant de dupe worden.
Grote apparaten die wij bij MM kochten werden altijd keurig op hun plek gezet en aangesloten. Ook werd de oude troep meegenomen, blijkbaar kan het wel voor het geld wat MM betaalt aan de vervoerders. Misschien willen sommige vervoerders wel gewoon te veel betaald worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-06 16:17

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

En hierom moet de TS dus mij de MediaMarkt zijn en niet bij PostNL, anders krijg je zo'n onzinreactie als deze. :) Afspraken die de MediaMarkt met hun transporteur maakt zijn voor hun rekening en verantwoordelijkheid, daar moet jij je als klant van de MediaMarkt helemaal niet in mengen.

[ Voor 15% gewijzigd door Jazzy op 06-10-2016 11:06 ]

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:57
[verwijderd]

[ Voor 98% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Maar het zegt wel veel over de houding van het uitvoerend personeel bij de transporteurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:52
Jazzy schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 11:15:
Maar het zegt wel veel over de houding van het uitvoerend personeel bij de transporteurs.
Was daar ooit twijfel over? Ik vind het vaak de "hillbilly's" van het lagere inkomenswerk. Het is een "ik kan echt totaal niks ik ga maar pakjes bezorgen" werk :F . Er zitten ook echt wel goede werknemers tussen, het percentage is echter zeer laag.

Anyway, ik zou het er idd echt niet bij laten, wellicht iets op het twitter account van Media Markt zetten, vaak bespoedigt dat de zaken wel. Ik kreeg dit niet uit je text maar ik neem aan dat je van de beschadigingen foto's hebt gemaakt? Ik zou alles concreet in 1 mail / bericht zetten en daarmee naar de servicedesk / twitter / rechtsbijstand (ook die volgorde ;)) en opgelost krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaltoby
sbmuc schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 11:33:
[...]

Was daar ooit twijfel over? Ik vind het vaak de "hillbilly's" van het lagere inkomenswerk. Het is een "ik kan echt totaal niks ik ga maar pakjes bezorgen" werk :F . Er zitten ook echt wel goede werknemers tussen, het percentage is echter zeer laag.

Anyway, ik zou het er idd echt niet bij laten, wellicht iets op het twitter account van Media Markt zetten, vaak bespoedigt dat de zaken wel. Ik kreeg dit niet uit je text maar ik neem aan dat je van de beschadigingen foto's hebt gemaakt? Ik zou alles concreet in 1 mail / bericht zetten en daarmee naar de servicedesk / twitter / rechtsbijstand (ook die volgorde ;)) en opgelost krijgen.
De schadeafdeling van de Mediamarkt is bezig met de schadeclaim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wat gebeurt er eigenlijk met de oude koelkast ?

En werkte de oude koelkast nog ?

Als de oude koelkast nog in werkende staat was, en Media Markt die weer verder zou verkopen of vernietigen, dan zou het in beide gevallen eigenlijk milieutechnisch en financieel en wat betreft service beter geweest zijn om op dezelfde dag de kringloop te bellen om hem gratis te komen ophalen.

Dan had je de MediaMarkt het stiekumme voordeel kunnen afnemen (door niet te betalen voor extra service), en iemand anders in het land blij kunnen maken met een goedkope koelkast die dan niet ook een koelkast bij MediaMarkt heeft hoeven kopen omdat die van jou door de MediaMarkt bv geregeld was om vernietigd te worden.

Als hij niet meer werkt/niet interessant meer is om te repareren is het wel handig om het door bedrijven als MediaMarkt te laten ophalen, maar dan alleen als er niks anders mogelijk is en als je niks hoeft bij te betalen voor de service.
Want als je moet bijbetalen kan je beter de buurman of vriend/familie vragen om hem even naar de stortplaats te brengen.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ago

ago

enchion schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 11:51:
Want als je moet bijbetalen kan je beter de buurman of vriend/familie vragen om hem even naar de stortplaats te brengen.
Nee joh, ijzerwarenhandelaren komen 'm dolgraag gratis ophalen.
Je spreekt voor jezelf want bij mij sjouwden ze de zware wasmachine helemaal naar zolder. De klant betaalt Mediamarkt voor de extra service. Mediamarkt betaalt jouw baas voor het extra werk. Jij kunt het niet maken om tegen de klant te zeggen: "Zoek het maar uit". Dat je geen tijd hebt is ook onzin. Ga maar bij jullie planner klagen als hij de extra tijd die jij kwijt zou zijn niet mee "begroot". Dit moet voor jou toch ook onverteerbaar zijn dat je baas wel het geld voor de extra service in zijn zak stopt maar jou de boeman laat spelen bij de klant.

[ Voor 65% gewijzigd door ago op 06-10-2016 12:02 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Laatst online: 13-06 15:36

PinusRigida

I put the p in pool.

[...]

Sorry maar dit is een onnodige sneer en grove veralgemening t.o.v. pakjesbezorgers en mag best achterwege gelaten worden. En neen, ik ben geen pakjesbezorger maar ik zal dan ook geen oordeel vellen over iemand anders z'n beroep, en daarbovenop al zeker niet met bewoordingen als "hillbilly's, ik kan echt totaal niks" etc...
leuk om te lezen als pakjesbezorger zoiets... die mogelijks z'n werk met veel plezier en overgave doet omdat ie het graag doet, en niet omdat ie niks anders kan.

Je hebt het over percentages: bron?

en het gaat 'm trouwens niet alleen over "ik wil dit niet doen want ik word er niet (genoeg) voor betaald of het was niet de afspraak"
het is hier al eerder vermeld: als een pakjesbezorger een ouwe koelkast moet meepakken terwijl dit soort diensten niet in z'n levering-aan-de-deur-beleid zit, hij mogelijks zelf niet op de hoogte was van deze afspraak (om het even wat de afspraak tussen MM en consument was) is het begrijpelijk dat hij niet een hele dag gaat rondrijden met een koelkast in z'n busje, om dan op het volgende adres nog een -niet afgesproken- wasmachine mee te moeten pakken en bij de volgende een halve ton wegend V8 motorblok of whatever...

tuurlijk zijn er eikels in het vak... maar dat heb je overal... ik kan hier echter geen percentage op plakken en ga er nog steeds vanuit dat het een minderheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
PinusRigida schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 12:04:
[...]

Sorry maar dit is een onnodige sneer en grove veralgemening t.o.v. pakjesbezorgers en mag best achterwege gelaten worden. En neen, ik ben geen pakjesbezorger maar ik zal dan ook geen oordeel vellen over iemand anders z'n beroep, en daarbovenop al zeker niet met bewoordingen als "hillbilly's, ik kan echt totaal niks" etc...
leuk om te lezen als pakjesbezorger zoiets... die mogelijks z'n werk met veel plezier en overgave doet omdat ie het graag doet, en niet omdat ie niks anders kan.

Je hebt het over percentages: bron?

en het gaat 'm trouwens niet alleen over "ik wil dit niet doen want ik word er niet (genoeg) voor betaald of het was niet de afspraak"
het is hier al eerder vermeld: als een pakjesbezorger een ouwe koelkast moet meepakken terwijl dit soort diensten niet in z'n levering-aan-de-deur-beleid zit, hij mogelijks zelf niet op de hoogte was van deze afspraak (om het even wat de afspraak tussen MM en consument was) is het begrijpelijk dat hij niet een hele dag gaat rondrijden met een koelkast in z'n busje, om dan op het volgende adres nog een -niet afgesproken- wasmachine mee te moeten pakken en bij de volgende een halve ton wegend V8 motorblok of whatever...

tuurlijk zijn er eikels in het vak... maar dat heb je overal... ik kan hier echter geen percentage op plakken en ga er nog steeds vanuit dat het een minderheid is.
Ga er maar vanuit dat de vervoerder een duidelijke opdracht mee krijgt. Als dat niet in zijn standaard pakket zit kan hij maar 1 ding doen -> weigeren die opdracht! Weigert hij niet, dan gaat hij dus akkoord en moet hij maar zin maken om de oude koelkast mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

ago schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 11:54:

[...]

Je spreekt voor jezelf want bij mij sjouwden ze de zware wasmachine helemaal naar zolder. De klant betaalt Mediamarkt voor de extra service. Mediamarkt betaalt jouw baas voor het extra werk. Jij kunt het niet maken om tegen de klant te zeggen: "Zoek het maar uit". Dat je geen tijd hebt is ook onzin. Ga maar bij jullie planner klagen als hij de extra tijd die jij kwijt zou zijn niet mee "begroot". Dit moet voor jou toch ook onverteerbaar zijn dat je baas wel het geld voor de extra service in zijn zak stopt maar jou de boeman laat spelen bij de klant.
Yep, zo heb ik ook al aangename ervaring gehad, nog niet zo lang geleden trouwens, met de firma die onze ingemaakte kasten kwam leveren en installeren... hebben eens even een ingemaakte kast die eerder geplaatst was door andere installateur van ander merk en andere firma, maar volgens hen maar half werk had geleverd (iets met de rails waarop de deuren verankerd waren) gedeeltelijk uitgebroken en opnieuw -goed- in elkaar gestoken, zonder meerprijs, ze waren toen die dag toch met 4 man in ons huis aan het werk, konden ze er wel even bijnemen zeiden ze. top! nu gaat dit al niet meer om een pakjesbezorger maar een installateur... desalniettemin hadden ze het ook gewoon zo kunnen laten want het bracht hen niks op.

[ Voor 5% gewijzigd door PinusRigida op 06-10-2016 12:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Garyu schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 17:19:
Aangifte doen van identiteitsfraude bij de politie? Er heeft iemand in jouw naam getekend. Zullen ze bij Post.NL ook niet blij van worden.
DOE DIT!!!!! Dikke kans dat er niets mee wordt gedaan maar dit is gewoon identiteitsfraude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

[...]

Je haalt twee dingen door elkaar. We zijn nu eenmaal niet allemaal geschikt om minister president of wetenschapper te worden dus er is niets mis mee als je een baan hebt als pakjesbezorger. Waar wel wat mis mee is is een luie en niet servicegerichte werkhouding, dat is waar het hier om gaat. Dan heb ik het zowel over de eikels uit de startpost als voor de Tweaker die hier in dit topic begrip voor vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Gadgeteer schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 12:45:
[...]

Ga er maar vanuit dat de vervoerder een duidelijke opdracht mee krijgt. Als dat niet in zijn standaard pakket zit kan hij maar 1 ding doen -> weigeren die opdracht! Weigert hij niet, dan gaat hij dus akkoord en moet hij maar zin maken om de oude koelkast mee te nemen.
idd... als zijn opdracht duidelijk was en hij gaat akkoord, moet ie z'n verantwoordelijkheid nemen over de volle lijn, volledig akkoord... echter: ik ga er niet zo makkelijk vanuit dat de communicatie altijd zo duidelijk verloopt tussen opdrachtgevers en uitvoerders, ervaring leert dat dit nogal eens kan tegenvallen.

één ding waar ik het wel zeker over ben: het is in geen geval een reden om de klant ervoor te doen opdraaien, en het is al zeker een aantal bruggen te ver om identiteitsfraude te plegen en in plaats van de klant te tekenen en daarbovenop zichzelf nog eens een vijfsterrenbeoordeling te geven... en dan zwijg ik nog over de schade aan de woning. :X

[ Voor 28% gewijzigd door PinusRigida op 06-10-2016 13:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Wat een uit de hoogte gevallen reacties hier. Als geen verstand hebt van transport, reageer dan niet. Het bedrijf waar ik werk neemt nooit dit soort opdrachten aan. Onze huis regels zijn tot aan de drempel, alles verder is eigen keus.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
NoFearCreations schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 13:34:
Wat een uit de hoogte gevallen reacties hier. Als geen verstand hebt van transport, reageer dan niet. Het bedrijf waar ik werk neemt nooit dit soort opdrachten aan. Onze huis regels zijn tot aan de drempel, alles verder is eigen keus.
Alleen heb ik als eindklant geen zak te maken met de huisregels van de transporteur. Ik heb een overeenkomst met de leverancier. Ik hoef dus ook geen verstand van transport te hebben. Ik wil het op de manier afgeleverd hebben, zoals ik heb afgesproken met de leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
En als jij niet weet hoe de verkoper het geregeld heeft met de bezorger, dan hoef jij het niet op voorhand voor de bezorger op te nemen.
Ja bezorgen kan kut zijn, en ja het is allemaal pushen en snel tegenwoordig.

Maar nogmaals:
Je mag er gewoon vanuit gaan dat als je betaalt voor een specifieke service, dat dat dan ook goed afgehandeld wordt.
-

En los van alles en of het opgelost wordt door de MM.
Ik zou wel nog steeds aangifte doen. Valsheid in geschrifte is gewoon een misdrijf.

Aantal scenario's:
Je zegt/doet niks, bezorger/bedrijf weet van niks, blijft het doen;
Je zegt wel iets, bezorger wordt eventueel aangesproken (hier krijg jij geen bericht over, dus je weet alsnog niks). Met de kans dat hij wel gewoon in dienst blijft (je weet nog steeds niet hoe vaak dit is voorgevallen en hoeveel kansen hij al heeft gehad);
De bezorger ziet hoe makkelijk het kan en volgende keer vervalst hij gewoon vanuit het busje en neemt pakket zelf mee naar huis;
De bezorger wordt ontslagen, komt in dienst bij andere postbedrijf (maar die weten er niks vanaf).

Heel veel dingen waar je geen controle/inzicht over/in hebt en die je niet wilt hebben.
Aangifte staat en blijft.

[ Voor 37% gewijzigd door NeutraleTeun op 06-10-2016 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Als jouw bedrijf de regel heeft tot aan de drempel is jouw bedrijf toch helemaal niet relevant in deze ;)
Hoe je het ook bekijkt, er is geen enkele reden voor een bezorger om een handtekening te vervalsen, je afspraken niet na te komen en te liegen dat iemand dronken was (en je daarom maar handtekeningen vervalst?)
Als je daar als bedrijf problemen mee hebt neem je het contract van de MM niet aan, doe je dat wel dan zit je er aan vast, het hele idee van een contract enz...

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Waarom reageer je dan in dit topic? Het gaat hier toch om een situatie waar wel afgesproken was dat de boel binnen zou worden geplaatst, de oude meegenomen werd en de handtekening niet vervalst zou worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:22
8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gadgeteer
Hebben jullie nog veel klanten?
Ik zou als opdrachtgever direct jullie als transportbedrijf van mijn lijst schrappen met zo'n instelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ik vermoed dat hij direct jou als opdrachtgever van zijn lijst zou schrappen met zo'n instelling: Die de vervoerder niet betaald om meer te doen dan tot aan de drempel leveren, maar wel verwacht dat die in hun eigen tijd ofzo het wel doen zodat jij maar winst kan draaien. Als je tot verder dan de drempel geleverd wil hebben moet je je vervoerder daarvoor betalen en niet parasiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Dit is een discussie tussen MediaMarkt en haar vervoerders, het is niet aan de uitvoerende medewerkers om er een potje van te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:50
Jazzy schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 14:45:
Dit is een discussie tussen MediaMarkt en haar vervoerders, het is niet aan de uitvoerende medewerkers om er een potje van te maken.
Klopt, maar als de uitvoerende medewerkers bijv. levering tot aan de deur hebben staan in de aflever instructie en geen instructie voor het meenemen van het oude apparaat, en zit er daarnaast ook geen marge in qua tijd / ruimte in de wagen voor die handelingen dan moet je niet vreemd staan te kijken dat ze het oude apparaat niet meenemen en ook geen boodschap hebben aan een verongelijkte consument.

Dat is dan weer een discussie tussen de MM en haar klant, en daarna mogelijk tussen de MM en haar vervoerder waar de consument de uitvoerdende medewerkers aan de kant van de transporteur ook niet hoeft te betrekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morress
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-06 11:20
De verantwoordelijkheid ligt bij de MM, hoe die het oplost is de zaak van TS niet. Dat de vervoerder het wel/niet doet mag het bedrijf zelf bepalen en moet de MM dat oplossen. Ik snap de reactie van de mensen in de transportwereld alhier wel. Zij hebben hun eigen baas die eigen regels heeft, dat de MM anders pretendeerd kan je hen niet op afrekenen. Valsheid in geschrifte is natuurlijk niet goed te praten en een wat nettere instelling was ook op zn plaats geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-05 15:07

T.C

Metaltoby schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 16:47:

3. Wij hebben de leveringsbon niet kunnen ondertekenen omdat zij direct zijn vertrokken. De leveringsbon (bijlage Getpod) heb ik online terug gevonden en ik heb geconstateerd dat zij de bon hebben ondertekend in plaats van dat ik dat verplicht zou moeten doen als bewijs van levering. Dit is fraude!!!
Ik was altijd in de veronderstelling dat de bezorger dit altijd moest tekenen als bewijs dat hij het pakket in een straal van 100m van de dropzone (bezorgadres) had gedumpt.
(Soms zie ik mijn pakket al halverwege de straat staan, precies 100m dus: "Mission Accomplished!")

Dus vond ik het niet raar dat ze aftekenden, anders hadden ze de opdracht gehad het bij mij aan huis te bezorgen.

Zo zie je maar zelfs als je 35 jaar oud bent kun je nog steeds leren.

[/off-topic]
Direct aangifte doen!
En je hebt al contact gehad met de MM, anders had ik gebeld waar mijn koelkast bleef. Want diegene onder aan de trap kan nooit de jouwe zijn anders was die oude er ook niet meer geweest.

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Overigens wat betreft aangifte doen: Het overall gedrag van deze bezorgers is niet goed te praten. Maar als iedereen elke keer aangifte van identiteitsfraude doet op het moment dat een pakketjesbezorger even de handtekening zet omdat het pakketje door de brievenbus kan, dus dat jij je pakketje hebt zonder dat je thuis was, dan hebben we een probleem. Namelijk dat al ons pakketjesbezorgers in de gevangenis zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ago

ago

Gadgeteer schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 14:24:
Hebben jullie nog veel klanten?
Ik zou als opdrachtgever direct jullie als transportbedrijf van mijn lijst schrappen met zo'n instelling.
Laten we het even gezellig houden. Zijn bedrijf levert alleen tot over de eerste drempel, dat is een beleidskeuze en heeft niks met een slechte instelling te maken.

NoFearCreations heeft wel onnodig verwarring gecreëerd door te suggereren dat hij dienstorders van z'n baas weigerde. Nu pas zegt hij dat zijn baas klussen als van de TS nooit aanneemt. Zijn eerste post was dan ook totaal irrelevant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:De offtopic-discussie of het redelijk is dat de bezorger tot aan de deur bezorgd is hier niet de bedoeling. Verdere posts hierover gaan de prullenbak in.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dets
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-12-2023
Als ik dat met de leverancier heb afgesproken dan hoef je bij mij die koelkast niet eens uit te laten, dan kan die linea recta terug naar de leverancier.
Maar goed ik begrijp dat leveranciers af en toe veel beloven en dat niet goed regelen met de vervoerder. De leverancier gaat wat mij betreft maar regelen dat het goed komt. De vervoerder overtuigen gaat niet lukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Sissors schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 16:38:
Overigens wat betreft aangifte doen: Het overall gedrag van deze bezorgers is niet goed te praten. Maar als iedereen elke keer aangifte van identiteitsfraude doet op het moment dat een pakketjesbezorger even de handtekening zet omdat het pakketje door de brievenbus kan, dus dat jij je pakketje hebt zonder dat je thuis was, dan hebben we een probleem. Namelijk dat al ons pakketjesbezorgers in de gevangenis zitten.
Handtekening vervalsen mag niet. Punt.
Het doel/reden doet er even niet toe.
De ene bezorger doet het wel netjes, zodat je wel je pakketje op tijd kunt krijgen.
De ander maakt er enorm misbruik van.

Je kunt het zelf niet controleren, en dat hoeft ook niet. Aangezien je fraude gewoon niet moet laten gebeuren cq toestaan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
lol, toen ik mijn wasmachine bestelde, heb ik gekozen voor bezorging boven en hem onder rembours laten bezorgen.
Ik had al vaker gelezen dat afspraken over het brengen naar zolder spaak liepen.

En toen de heren kwamen bezorgen en weigerden ze hem naar zolder (twee trappen) te brengen, heb ik ze verteld dat is de wasmachine dan niet hoef en niet zou betalen :). Dat was blijkbaar overtuigend genoeg om alsnog de afspraken na te komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:33
Jazzy schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 14:10:
[...]
Waarom reageer je dan in dit topic? Het gaat hier toch om een situatie waar wel afgesproken was dat de boel binnen zou worden geplaatst, de oude meegenomen werd en de handtekening niet vervalst zou worden?
Afgesproken met de MediaMarkt. Maar we weten niet wat de MediaMarkt heeft afgesproken met de vervoerder.
Wat Nofear... volgens mij probeert uit te leggen is dat een transportbedrijf wel wordt ingehuurd, maar dat er niet bij wordt verteld dat ze verder moeten lopen dan de drempel. En ook niet dat er iets mee terug genomen moet worden. Balen voor de klant, en ook voor de transporteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago

ago

Pat911 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 12:52:
Afgesproken met de MediaMarkt. Maar we weten niet wat de MediaMarkt heeft afgesproken met de vervoerder.
Wat Nofear... volgens mij probeert uit te leggen is dat een transportbedrijf wel wordt ingehuurd, maar dat er niet bij wordt verteld dat ze verder moeten lopen dan de drempel. En ook niet dat er iets mee terug genomen moet worden. Balen voor de klant, en ook voor de transporteur.
Lijkt me dat een Mediamarkt die het extra geld int voor plaatsen en koppelen en voor het meenemen van het oude spul professioneel genoeg is om het transportbedrijf te vertellen wat de bedoeling is. Anders zouden er wel fors meer klachten hierover bekend zijn.

Jezus, zo moeilijk kan het toch niet zijn? X euro voor het bezorgen. Y euro toeslag voor plaatsen en koppelen. Z euro toeslag voor het meenemen van het oude spul. Geen interesse in plaatsen en afvoeren? Doei, voor jou tien anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
ago schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 13:42:
[...]

Lijkt me dat een Mediamarkt die het extra geld int voor plaatsen en koppelen en voor het meenemen van het oude spul professioneel genoeg is om het transportbedrijf te vertellen wat de bedoeling is. Anders zouden er wel fors meer klachten hierover bekend zijn.

Jezus, zo moeilijk kan het toch niet zijn? X euro voor het bezorgen. Y euro toeslag voor plaatsen en koppelen. Z euro toeslag voor het meenemen van het oude spul. Geen interesse in plaatsen en afvoeren? Doei, voor jou tien anderen.
Jij zegt het. Ik heb wel meer beloften van verkopers gehoord die niet werden gecommuniceerd naar de persoon die uiteindelijk bij mij aan de deur kwam. Op klachtenkompas e.d. zijn trouwens wel meer klachten te vinden over bezorgers die niet verder gaan dan de voordeur, terwijl met klanten anders is afgesproken (niet alleen via de mediamarkt trouwens).

Het is ook niet moeilijk, als je de juiste installateur inschakelt. Want er is nogal een verschil tussen het verder gaan dan de deur en het installeren van spullen. Dat laatste zou ik sowieso niet door een pakketdienst laten uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:10
Gadgeteer schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 11:00:
[...]

Grote apparaten die wij bij MM kochten werden altijd keurig op hun plek gezet en aangesloten. Ook werd de oude troep meegenomen, blijkbaar kan het wel voor het geld wat MM betaalt aan de vervoerders. Misschien willen sommige vervoerders wel gewoon te veel betaald worden.
Zo is het ook bij ons gegaan met een vaatwasser die we bij Mediamarkt hebben gekocht. Kleine meerprijs betaald en de vaatwasser werd keurig geinstalleerd. De oude vaatwasser is afgevoerd. Ik heb echter niet opgelet of dit door Post.nl of door een andere bezorger/monteur is verricht.

Wellicht dat TS niet de juiste afspraak met Mediamarkt heeft gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:18
Pat911 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 12:52:
[...]

Wat hij vooral probeert uit te leggen is dat het een conflict tussen vervoerder en Mediamarkt is, maar dat hij gewoon de klant de dupe ervan maakt.

Alsof de vervoerders niet weten welke winkels goed zijn en welke niet. Dan moet je de opdracht maar niet aannemen. De klant er de dupe van maken is o zo gemakkelijk want die heeft toch geen verhaal hierin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Zelfde gedoe ongeveer gehad met mijn koelkast. De afspraak met de verkoper was leveren op ongeveer de plek waar hij komt te staan en verpakking meenemen na uitpakken. Dat alles niet gedaan door postnl en gezien de gehele instelling van de mannen zag ik weinig nut in een discussie.
Uiteindelijk weinig moeite om het zelf te doen, maar uiteraard wel een klacht ingediend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
Tarkin schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 14:32:
[...]

Alsof de vervoerders niet weten welke winkels goed zijn en welke niet. Dan moet je de opdracht maar niet aannemen. De klant er de dupe van maken is o zo gemakkelijk want die heeft toch geen verhaal hierin.
Als ik via een tussenpersoon een opdracht aanneem om iets simpels te programmeren en als ik bij de klant kom deze de indruk heeft dat ik ook hardware- en pakketselectie ga doen wie is dan de schuldige? Lijkt mij dat de opdrachtgever zaken verkeerd heeft voorgesteld. En moet ik dan de klant maar tevreden stellen omdat mijn opdrachtgever meer heeft beloofd dan hij mij heeft verteld en waarvoor ik hem heb geoffreerd?

Juist omdat MM producten levert met en zonder verder-dan-de-voordeur en/of installatie kan je als vervoerder niet weten wat MM heeft afgesproken.

ps-mijn voorbeeld is helaas praktijk geweest, waarbij de eindklant wel degelijk teleurgesteld was omdat ze dachten tegen een laag tarief een complete infrastructuur, pakketselectie en maatwerkprogrammatuur geleverd konden krijgen. Via 2 automatiseerders (dozenschuivers) waar ik geen zaken meer mee doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago

ago

..

[ Voor 99% gewijzigd door ago op 07-10-2016 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago

ago

ruftman schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 14:14:
Zo is het ook bij ons gegaan met een vaatwasser die we bij Mediamarkt hebben gekocht. Kleine meerprijs betaald en de vaatwasser werd keurig geinstalleerd. De oude vaatwasser is afgevoerd. Ik heb echter niet opgelet of dit door Post.nl of door een andere bezorger/monteur is verricht.
Een PTT'er zal toch geen vaatwasser installeren? Mediamarkt zal toch wel z'n eigen transport- en installatiedienst hebben?
Pat911 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 14:42:
Als ik via een tussenpersoon een opdracht aanneem om iets simpels te programmeren en als ik bij de klant kom deze de indruk heeft dat ik ook hardware- en pakketselectie ga doen wie is dan de schuldige? Lijkt mij dat de opdrachtgever zaken verkeerd heeft voorgesteld. En moet ik dan de klant maar tevreden stellen omdat mijn opdrachtgever meer heeft beloofd dan hij mij heeft verteld en waarvoor ik hem heb geoffreerd?

Juist omdat MM producten levert met en zonder verder-dan-de-voordeur en/of installatie kan je als vervoerder niet weten wat MM heeft afgesproken.

ps-mijn voorbeeld is helaas praktijk geweest, waarbij de eindklant wel degelijk teleurgesteld was omdat ze dachten tegen een laag tarief een complete infrastructuur, pakketselectie en maatwerkprogrammatuur geleverd konden krijgen. Via 2 automatiseerders (dozenschuivers) waar ik geen zaken meer mee doe.
Je kan er niet zomaar klakkeloos vanuit gaan dat Mediamarkt niet duidelijk is geweest naar het transportbedrijf toe. Anders waren er wel tienduizenden klachten en rechtszaken.

[ Voor 18% gewijzigd door ago op 07-10-2016 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
ago schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 15:12:
[...]

Je kan er niet zomaar klakkeloos vanuit gaan dat Mediamarkt niet duidelijk is geweest naar het transportbedrijf toe. Anders waren er wel tienduizenden klachten en rechtzaken.
Je kan er niet zomaar klakkeloos vanuit gaan dat Mediamarkt wel duidelijk is geweest naar het transportbedrijf toe :+

Het gaat hier om dit ene geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago

ago

Pat911 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 15:14:
[...]

Je kan er niet zomaar klakkeloos vanuit gaan dat Mediamarkt wel duidelijk is geweest naar het transportbedrijf toe :+

Het gaat hier om dit ene geval...
Ik kies zeker geen kant voor de Mediamarkt. Ik hou beide (fout)opties open :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
ago schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 15:12:
[...]

Een PTT'er zal toch geen vaatwasser installeren? Mediamarkt zal toch wel z'n eigen transport- en installatiedienst hebben?
postnl biedt een extra service:
http://www.postnl.nl/zake...plossingen/extra-at-home/
Uw klanten winkelen steeds vaker via internet. Ook producten als meubels, koelkasten en tv’s worden tegenwoordig online gekocht. PostNL heeft hiervoor een oplossing met Extra@Home. Met Extra@Home worden niet alleen uw zware pakketten vakkundig bezorgd, wij nemen ook de eenvoudige installatie voor onze rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Het kan natuurlijk ook een intern postNL probleem zijn nl dat de leiding de extra opdrachten intern niet doorgeven aan hun medewerkers, maar doorgeven als een gewone levering.
Zodat de leiding met minder man alle pakketten kan afleveren zodat ze weer goed overkomen bij het management.
Om dan na de klacht van bv MediaMarkt of van de eindklant, te zeggen "sorry er is iets misgegaan met het inboeken".

Waarna ze niet meer terug naar de klant hoeven gaan want het is al te laat/een week later.

Een procedure die vaker voorkomt in het bedrijfsleven.

[ Voor 8% gewijzigd door enchion op 07-10-2016 16:42 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metaltoby
De schadeclaim is afgewezen omdat de pakket bezorgers hebben verteld dat ik de schade heb veroorzaakt. Ik heb inmiddels al een hele waslijst aan punten die niet of slecht zijn aangepakt door Post.nl. Het is nu tijd om in de pen te klimmen en een aangetekende brief te versturen naar het hoofdkantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:26
Metaltoby schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 11:33:
De schadeclaim is afgewezen omdat de pakket bezorgers hebben verteld dat ik de schade heb veroorzaakt. Ik heb inmiddels al een hele waslijst aan punten die niet of slecht zijn aangepakt door Post.nl. Het is nu tijd om in de pen te klimmen en een aangetekende brief te versturen naar het hoofdkantoor.
Echt ongelofelijk dat een MediaMarkt of PostNL dit zo makkelijk afwimpelt, zelfs als er de 'review' en pakbon vervalst wordt. Dit zou in onze organisatie niet afgewimpelt worden en direct uitgezocht worden en naar tevredenheid van de klant opgelost worden.

Wij hebben laatst een koelkast bij Coolblue besteld en deze werd netjes afgeleverd op de plek waar hij zou moeten staan, ook de stroom werd aangesloten. Ze gaven zelfs nog advies over hoe eventueel het water aan te sluiten voor het koudwater en ijsblokjes compartiment.

Ik merk overal een wat lagere interesse vanuit de bezorgers als ze je niet kennen of voor het eerst bij je komen, ik ken enkele vervoerders die dagelijks / wekelijks langs komen en vrijwel altijd aardig en behulpzaam zijn. In de vakantie of bij een nieuwe bezorger zie je vaak dat het ze niks interesseert en ze bijvoorbeeld aanbellen, 3 seconden wachten en dan alweer wegrijden (inmiddels ook al enkele keren meegemaakt, ze bellen wel aan maar zitten vrijwel direct weer in de auto en rijden weg......).
Het is immers tegenwoordig ook gewoon pakjes schuiven, zo veel mogelijk per dag. Eventuele schade o.i.d. is toch niet voor hun, en als de vervoerder dan toegeeft geven ze je een paar euro per KG.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-06 12:20
Als ze er zo debiel mee omgaan zou ik zeker alvast aangifte doen van identiteitsfraude. Dan moeten ze in ieder geval er serieus mee omgaan. Verder zou ik het via social media oppakken.

Ik vraag in dit soort situaties het bedrijf eerst herhaaldelijk om een oplossing. Als die dan uitblijft (soms ook met dit soort afschuivend gedrag, "rot maar op"), gooi ik het op social media. Dan wordt het meestal heeeel snel opgelost :+

edit: als ik zo even op de MM facebookpagina kijk, lijkt dit heel vaak voor te komen. Als ik MM was, zou ik ondertussen al flink aan het schreeuwen zijn richting PostNL

[ Voor 9% gewijzigd door hjkv op 08-10-2016 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:05
hjkv schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 14:16:
[...]

Als ik MM was, zou ik ondertussen al flink aan het schreeuwen zijn richting PostNL
Dan ga je er van uit dat PostNL de vervoerder is van de MM.
Het kan zijn dat het filiaal van de MM de bestelling heeft geplaatst bij de importeur van de koelkast en dan staat als klant de MM op de bon en als afleveradres de topicstarter.
De vervoerder in dit geval postNL rijd voor de importeur en de chauffeur heeft niets te maken met de MM en wat er is afgesproken levert hem af zoals het hoort voor de deur .
De normale gang van zaken is dan de klant belt de MM dat de koelkast voor de deur is afgeleverd en dan moet de MM het verder oppakken de kast binnenbrengen aansluiten en de oude kast meenemen.
Dan blijft nog wel de schade aan de muur daar kan dan een foto van worden genomen en dat moet postNL oplossen.

De MM is de verkopende partij en die verdient er geld aan en moet er dus ook iets voor doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
SgtElPotato schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 11:59:
Wij hebben laatst een koelkast bij Coolblue besteld en deze werd netjes afgeleverd op de plek waar hij zou moeten staan, ook de stroom werd aangesloten. Ze gaven zelfs nog advies over hoe eventueel het water aan te sluiten voor het koudwater en ijsblokjes compartiment.
Bij het plaatsen van een nieuwe koelkast of vriezer wordt aangeraden om de boel pas na 24 uur aan te zetten. Door transport komen er luchtbelletjes in de koelvloeistof. Dit is niet zo heel goed voor de pomp die er in zit. Daarom een dagje laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:26
sypie schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 15:31:
[...]
Bij het plaatsen van een nieuwe koelkast of vriezer wordt aangeraden om de boel pas na 24 uur aan te zetten. Door transport komen er luchtbelletjes in de koelvloeistof. Dit is niet zo heel goed voor de pomp die er in zit. Daarom een dagje laten staan.
Verdomme, hebben ze toch slecht advies gegeven. Kan ik ze aanklagen? :+

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhaket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:23
sypie schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 15:31:
[...]
Vroeger klopte dit, met de moderne apparaten is dit echt niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:46
Je kan ook nog aangifte doen van vernieling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
General_Snuss schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 16:24:
Je kan ook nog aangifte doen van vernieling.
Vernieling

Bij vernieling gaat het erom dat u een goed, dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort, opzettelijk en wederrechtelijk, vernielt, beschadigt, onbruikbaar maakt of wegmaakt. Vernieling is een misdrijf en is strafbaar gesteld in artikel 350 Wetboek van Strafrecht (Sr.)

Het verschil tussen vernieling en het per ongeluk kapot maken zit in het woord "opzettelijk". Alleen opzettelijke vernielingen, beschadigingen, etc. zijn strafbaar. Een van de belangrijkste verweren tegen een verdenking van vernieling is dan ook dat u het goed wel heeft kapot gemaakt, maar dat dit niet opzettelijk is gebeurd.
Dus. Voordat we allemaal met juridische termen gaan gooien zonder dat we er ook maar enigszins verstand van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

mhaket schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 15:40:
[...]

toch zetten vrijwel alle fabrikanten het nog altijd in de gebruiks handleiding...
Zijn de fabrikanten dan zo dom ;)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apsie
  • Laatst online: 15-06 21:48
mhaket schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 15:40:
[...]

Je kan er tegenwoordig een mooier schilletje omheen krijgen maar aan de techniek is niet veel gewijzigd hoor. Als de koelkast gekanteld is o.i.d. een dag laten staan dus ;)

Apsie's profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metaltoby
Koelkast is opgehaald door post.nl! Het heeft precies een week geduurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
De schadeclaim is afgewezen omdat de pakket bezorgers hebben verteld dat ik de schade heb veroorzaakt.
Zat er wel een beetje dik in. Jouw woord tegen dat van hen helaas ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:47

Croga

The Unreasonable Man

Het probleem hier is dat PostNL helemaal geen boodschap aan je heeft. Ze hebben geen afspraken of contracten met je en dus ook geen verantwoordelijkheid richting jou.

De schadeclaim zou aan MM gericht moeten zijn. Jij hebt een contract met hen. Voor zover het deze levering betreft zijn het geen PostNL mensen maar MM mensen die de schade veroorzaakt hebben.

Ik zou dan ook niet in de pen naar PostNL klimmen. Dat heeft geen enkele zin. Schrijf liever een aangetekende brief naar MM waar je ze duidelijk maakt dat dit soort incidenten er voor zorgen dat je liever voortaan ergens anders je koelkast gaat kopen. Tenslotte laat MM hem leveren door mensen die je huis vernielen terwijl Coolblue hem laat leveren door mensen die klantvriendelijk zijn en behulpzaam. Dát is een boodschap die mensen in beweging zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Metaltoby schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 12:14:
Koelkast is opgehaald door post.nl! Het heeft precies een week geduurd.
In de categorie topic nazorg, is er verder nog wat gedaan met de muur en identiteitsfraude?

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Hier wasmachine besteld bij mediamarkt met naar boven zetten. Werd door MM medewerkers naar zolder gezet, aangesloten en verpakking mee genomen.

Bij expert droger besteld, afgeleverd door medewerker en oude is retour genomen.

Maar MM gebruikt idd ook wel eens een andere koerier, geen idee hoe dat qua beleid zit.

Ben wel benieuwd naar schade muur. Op MM verhalen (en die verhalen het dan maar op bezorgdienst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaltoby
Erasmo schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 14:52:
[...]

In de categorie topic nazorg, is er verder nog wat gedaan met de muur en identiteitsfraude?
We zijn er nog mee bezig, binnenkort een update.

[ Voor 67% gewijzigd door Metaltoby op 20-10-2016 15:48 ]

Pagina: 1 2 Laatste