Mogelijkheid bepaalde winkels te filteren in Pricewatch

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 13:43
Beste Tweakers.net,

Ik ben dagelijks in de Pricewatch te vinden omdat ik hier al de onderdelen voor mijn computers uithaal. Dit zijn er meerdere per maand. Het kost redelijk veel tijd om alles netjes te organiseren en de juiste componenten bij elkaar te zetten, maar wat het meeste tijd kost is weer terugkomen van alle productpagina's van producten met prijzen die heel mooi lijken, totdat je ziet dat ze van bepaalde webshops komen.

Het zou mij, en waarschijnlijk veel anderen met mij, een waar genoegen zijn als de Pricewatch de mogelijkheid krijgt om bepaalde shops simpelweg vantevoren eruit te filteren.

Nu begrijp ik het allereerste bezwaar en dat is: Geld - Tweakers.net verdient geld aan de Pricewatch-vermelding van een webshop; allemaal prima.

De webshops in kwestie, die ik graag wil filteren, zijn voor iedereen berucht: MaxICT en SiComputers.

Het interesseert me geen zier wat ze aan te bieden hebben voor oh-zo-lage prijzen, want:
- Hun voorraad klopt nooit;
- Hun levertijd klopt nooit;
- Hun retourbeleid c.q. klantenservice is afschuwelijk;
- Ze belazeren de shop reviews (i.i.g. bij de buren).

Met andere woorden: Ik snap niet eens waarom een site als Tweakers.net zaken wil doen met dergelijke webshops, behalve "geld", maar geef ons dan alsjeblieft, alsjeblieft(!) de optie om deze shops uit te zetten zodat we relevante zoekresultaten krijgen.

Ik ben echt helemaal klaar met deze webshops, en met mij waarschijnlijk honderden anderen, gezien de reviews hier en bij de buren.

Ik ben benieuwd.

Het spijt me als dit onderwerp al eerder is aangesneden en er niets mee is gedaan. Dan vraag ik bij dezen om er nog eens over na te denken en de gebruikers tegemoet te komen.

Hartelijk dank.

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:34

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Allubz schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 14:30:
Beste Tweakers.net,

Ik ben dagelijks in de Pricewatch te vinden omdat ik hier al de onderdelen voor mijn computers uithaal. Dit zijn er meerdere per maand. Het kost redelijk veel tijd om alles netjes te organiseren en de juiste componenten bij elkaar te zetten, maar wat het meeste tijd kost is weer terugkomen van alle productpagina's van producten met prijzen die heel mooi lijken, totdat je ziet dat ze van bepaalde webshops komen.

Het zou mij, en waarschijnlijk veel anderen met mij, een waar genoegen zijn als de Pricewatch de mogelijkheid krijgt om bepaalde shops simpelweg vantevoren eruit te filteren.

Nu begrijp ik het allereerste bezwaar en dat is: Geld - Tweakers.net verdient geld aan de Pricewatch-vermelding van een webshop; allemaal prima.

De webshops in kwestie, die ik graag wil filteren, zijn voor iedereen berucht: MaxICT en SiComputers.

Het interesseert me geen zier wat ze aan te bieden hebben voor oh-zo-lage prijzen, want:
- Hun voorraad klopt nooit;
- Hun levertijd klopt nooit;
- Hun retourbeleid c.q. klantenservice is afschuwelijk;
- Ze belazeren de shop reviews (i.i.g. bij de buren).

Met andere woorden: Ik snap niet eens waarom een site als Tweakers.net zaken wil doen met dergelijke webshops, behalve "geld", maar geef ons dan alsjeblieft, alsjeblieft(!) de optie om deze shops uit te zetten zodat we relevante zoekresultaten krijgen.

Ik ben echt helemaal klaar met deze webshops, en met mij waarschijnlijk honderden anderen, gezien de reviews hier en bij de buren.

Ik ben benieuwd.

Het spijt me als dit onderwerp al eerder is aangesneden en er niets mee is gedaan. Dan vraag ik bij dezen om er nog eens over na te denken en de gebruikers tegemoet te komen.

Hartelijk dank.
Veel gevraagde feature, waarvan Feature: shops blacklisten het meest recente topic is. Hoewel het op zich best mogelijk is om een shop 'in het grijs' weer te geven (bijvoorbeeld pricewatch: Samsung Galaxy S7 32GB Zwart waarbij Amazon.de en Webstore.be onderaan worden gesorteerd omdat ze geen Ideal ondersteunen), heeft dit geen gevolgen voor de weergave van de laagste prijs. Vooral dit laatste is technisch zeer uitdagend omdat je niet meer simpelweg kan zeggen "pak de laagste prijs en toon deze", maar het wordt "pak de laagste prijs, maar negeer $shops (en eventueel andere voorwaarden)". En omdat de genegeerde shops per gebruiker kunnen verschillen, kunnen prijzen nu ineens niet meer gecached worden, zoals nu het geval is (en de site lekker snel maken).

Anyway, de wens is bekend bij het productteam, het eerder door mij aangehaalde topic is een prima plek om hierover verder te discussiëren. Hier gaat een slotje op wegens dubbel :)

Dit topic is gesloten.