• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:13

Vorig jaar introduceerde ZUK zijn eerste toestel, namelijk de Z1. Eind april werd de Zuk Z2 pro, het grotere broertje van deze telefoon gepresenteerd. En eind mei is de ZUK Z2 aan de beurt. De Z1 was een toestel met goede specs en een lage prijs. De Z2 is inmiddels aangekondigd door Lenovo en het toestel is biedt er veel waar voor zijn geld.

Het toestel bevat Snapdragon 820-chipset bevatten gecombineerd met 4GM ram en 64GB opslag. Dit alles zit verstopt in een behuizing met een 5" Full HD scherm, vingerafdruk scanner en biedt ondersteuning voor alle gebruikelijke netwerkentechnologieën. .

De Z1 werd geleverd met CyanogenOS, of de Z2 daar ook mee geleverd gaat worden in Europa is nog onbekend.

Begin augustus heeft Zuk de Z2 Rio aangekondigd. Dit toestel heeft exact dezelfde specificaties als de normale Z2, alleen het werkgeheugen en opslag zijn met 3GB en 32GB kleiner. De prijs is met 1599 yan ook wat lager.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 6.0.1
SkinZUI
CPUQualcomm® Snapdragon™ 820
GPUQualcomm® Adreno™ 530 GPU
RAM4 GB LPDDR4 / 3GB LPDDR4 (Rio)
ROM64 GB emmc 5.1 / 32 GB emmc 5.1 (Rio)
ConnectiviteitBluetooth 4.1, GPS, GLONASS, 2,4 / 5 GHz b/g/n/ac
AansluitingenUSB2.0 Type-C, 3,5mm audio aansluiting
SensorenVingerafdrukscanner, Acceleratormeter, Gyroscope, Kompas, Nabijheidssensor, Bewegingssensor, Lichtsensor
Scherm5" full-HD-scherm
CameraBack: 13MP f2.2 (met enkele Ledflitser), Front: 8MP f2.0
Accu3500mAh (Niet vervangbaar)
KleurWit, Zwart
Afmetingen141,7 x 68,9 x 8,45 mm
Gewicht149 g
Prijs1799 yuan (Omgerekend 245 euro) / 1599 yuan (216 euro) (Rio)
Release Datum31 mei
BijzonderhedenDual Nano-Sim
AccessoiresUSB-C datakabel, Oplader, Quick Guide, Garantiecertificaat, $50 game credits, Screen-protector

De Z2 ondersteunt de volgende frequenties:
NetwerktechniekBandenFrequentie
GSM/EDGE-850, 900, 1800, 1900 MHz
TDD-LTE38, 39, 40, 412600, 1900, 2300, 2500 MHz
FDD-LTE1, 2, 3, 4, 5, 7, 82100, 1900, 1800, 1700, 850, 900 Mhz
CDMA / CDMA2000 -800 MHz
WCDMA-850, 900, 1900, 2100 MHz
TD-SCDMA34, 39850, 900, 1900, 2100 MHz

Helaas ontbreekt de veel gebruikte band 20, waardoor 4G beperkt werkt op het netwerk van Tele2, Vodafone en KPN. Alle gebruikte T-mobile frequenties worden wel ondersteund.

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.025-04-2017Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

[Voor 196% gewijzigd door rens-br op 25-04-2017 10:30]

• waikiki258
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20-02 12:19
Kiswum schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 12:37:
Goed om te weten: Internationale rom's voor de Zuk series, zullen hier verschijnen. http://zukfans.eu/community/
Dit principe is het zelfde als bij Xaiomi.eu (dezelfde maker zit hier achter). De nieuwste updates van ZUK worden gedownload, internationale/EU talen worden toegevoegd, je kunt meehelpen met talen, GPS instellingen zijn verbeterd, Europese zaken zoals Google Play zijn standaard toegevoegd en deze rom's zijn verder clean en niet voorzien van spyware/ransomware/etc (eventueel te controleren met bijvoorbeeld Malwarebytes link: Google Play: Malwarebytes Anti-Malware.

Het is dus niet de officiële rom (internationale rom voor de ZUK2-serie is er volgens mij niet), maar het is een rom die door de community is gemaakt.
Voor mij is het installeren van die europese ROM's echt een doolhof. Is hier ook een nederlandse vertaling van te verkrijgen en updaten deze ROM's zichzelf automatisch of moet je dan elke keer dat "gegoochel" uitvoeren? Ik zit nog steeds met dezelfde update als waar ik mee begon en heb wel behoefte aan een betere versie.

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-05 12:56
Voorlopig helaas geen review van de Zuk Z2 van mij. Ik heb een ROM geflashed die het toestel min of meer gebrikt heeft. Er staan wel oplossingen online zoals in dit topic over mijn probleem, maar ik krijg mijn telefoon helaas niet in de juiste modus:
http://zukfans.eu/communi...usb-diagnostics-900e.138/

Ik ben ook al 2 uur bezig het weer werkend te krijgen maar het wilt mij in ieder geval niet lukken dus. Misschien een goedkoop cadeau'tje voor een avontuurlijke tweaker hier?

• wikiwhy
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18-04 10:35
thefal schreef op zondag 8 januari 2017 @ 13:51:
Voorlopig helaas geen review van de Zuk Z2 van mij. Ik heb een ROM geflashed die het toestel min of meer gebrikt heeft. Er staan wel oplossingen online zoals in dit topic over mijn probleem, maar ik krijg mijn telefoon helaas niet in de juiste modus:
http://zukfans.eu/communi...usb-diagnostics-900e.138/

Ik ben ook al 2 uur bezig het weer werkend te krijgen maar het wilt mij in ieder geval niet lukken dus. Misschien een goedkoop cadeau'tje voor een avontuurlijke tweaker hier?
Zonde! Mijn Zuk Z2 is nog onderweg, maar ik ben van plan om de shop ROM te vervangen door de officiele ROM. Welke rom probeerde jij te flashen als ik vragen mag? En welke tutorial heb je hiervoor gebruikt?

• thefal
wikiwhy schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 01:02:
[...]

Zonde! Mijn Zuk Z2 is nog onderweg, maar ik ben van plan om de shop ROM te vervangen door de officiele ROM. Welke rom probeerde jij te flashen als ik vragen mag? En welke tutorial heb je hiervoor gebruikt?
De procedure die ik heb gevolgd staat hier:
http://zukfans.eu/communi...-z2-bootloader-unlock.62/

Aanpassingen die ik heb moeten doen om het werkend te krijgen:
- Voor de stap Now, go to this site: http://developer.zuk.com/bootloader,
Maak eerst een Lenovo account aan op https://passport.lenovo.com/wauthen/login Het maken van een ZUK account wilde me namelijk niet lukken, maar je kan ook inloggen op de ZUK Developer website met een Lenovo account.
- Place your SN and add two zeros "00" at the end
Als je SN al 8 characters heeft hoeft dit niet.
- fastboot -i 0x2b4c flash unlock unlock_bootloader.img en fastboot -i 0x2b4c oem unlock-go
Ik heb de code die er staat niet gebruikt, gewoon fastboot flash unlock unlock_bootloader.img en fastboot oem unlock-go. De voorgestelde commando's kunnen volgens mij echter geen kwaad.

Er waren 3 ROMS die me interessant leken:
Global ROM, afgeleid van een nieuwere stock OS dan op het toestel geleverd stond, en met extra features: http://zukfans.eu/communi...obal-rom-v7-20161201.530/

MIUI: http://zukfans.eu/community/threads/miui8-16-12-1.1717/

Lineage, de nieuwe versie/fork/zoiets van Cyanogenmod: http://zukfans.eu/communi...-14-1-android-7-1-1.1976/

De eerste is degene die problemen gaf, zoals ook te lezen op de laatste paar pagina's van de thread te lezen is. Helaas heeft de topicstarter sinds december niet meer gereageerd.

Overigens had ik ook prima met de originele ROM uit de voeten gekund. Die is super clean, met alleen de basic apps die je nodig hebt en Google Play. Het probleem was dat de meegeleverde ROM geen updte functionaliteit had, en je dus sowieso een ROM moet flashen voor updates. De India ROM heeft wel update functionaliteit, maar alleen Engels als taal (naast enkele Indiase talen volgens mij). Flashen daarvan via Qualcomm Flash Image Loader (QFIL) wilde echter niet lukken wegens een of andere Sahara fout. Bootloader+Recovery is dan makkelijker, zolang je bij de genoemde ROM weg blijft!

• thefal
Brabantsss schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 20:37:
Ik heb ongeveer anderhalve maand de zukz2 en ik ben erg tevreden. Hij heeft een goede accu en hij is voor 200 euro(misschien minder met geluk) erg snel. Ik heb de originele software erop geïnstalleerd en alles werkt naar behoren. Via instellingen kan je onscreen knoppen aanzetten wat ik toch wat fijner vind. Kort samengevat, een fantastische telefoon.
Interessant, de ROM die ik had had die optie niet! Welke versie heb je erop staan?

• wikiwhy
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18-04 10:35
thefal schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 06:06:
[...]

De procedure die ik heb gevolgd staat hier:
http://zukfans.eu/communi...-z2-bootloader-unlock.62/

Aanpassingen die ik heb moeten doen om het werkend te krijgen:
- Voor de stap Now, go to this site: http://developer.zuk.com/bootloader,
Maak eerst een Lenovo account aan op https://passport.lenovo.com/wauthen/login Het maken van een ZUK account wilde me namelijk niet lukken, maar je kan ook inloggen op de ZUK Developer website met een Lenovo account.
- Place your SN and add two zeros "00" at the end
Als je SN al 8 characters heeft hoeft dit niet.
- fastboot -i 0x2b4c flash unlock unlock_bootloader.img en fastboot -i 0x2b4c oem unlock-go
Ik heb de code die er staat niet gebruikt, gewoon fastboot flash unlock unlock_bootloader.img en fastboot oem unlock-go. De voorgestelde commando's kunnen volgens mij echter geen kwaad.

Er waren 3 ROMS die me interessant leken:
Global ROM, afgeleid van een nieuwere stock OS dan op het toestel geleverd stond, en met extra features: http://zukfans.eu/communi...obal-rom-v7-20161201.530/

MIUI: http://zukfans.eu/community/threads/miui8-16-12-1.1717/

Lineage, de nieuwe versie/fork/zoiets van Cyanogenmod: http://zukfans.eu/communi...-14-1-android-7-1-1.1976/

De eerste is degene die problemen gaf, zoals ook te lezen op de laatste paar pagina's van de thread te lezen is. Helaas heeft de topicstarter sinds december niet meer gereageerd.

Overigens had ik ook prima met de originele ROM uit de voeten gekund. Die is super clean, met alleen de basic apps die je nodig hebt en Google Play. Het probleem was dat de meegeleverde ROM geen updte functionaliteit had, en je dus sowieso een ROM moet flashen voor updates. De India ROM heeft wel update functionaliteit, maar alleen Engels als taal (naast enkele Indiase talen volgens mij). Flashen daarvan via Qualcomm Flash Image Loader (QFIL) wilde echter niet lukken wegens een of andere Sahara fout. Bootloader+Recovery is dan makkelijker, zolang je bij de genoemde ROM weg blijft!
Bedankt! Ik wou eigenlijk ook voor de ROM van Lenovo India gaan. Google play services zijn dan meteen geïnstalleerd, maar wel OTA updates. Omdat rooten of bootloader unlock en niet nodig is bij officiële rom dacht ik dat er niet zoveel mis kon gaan. Ik zal voorzichtig zijn.

• thefal
Byte_Me schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:11:
[...]

Dus als ik je goed begrijp, hoef je helemaal geen unlock code aan te vragen?

Mijn Zuk Z2 Pro ligt al een week in NLAMSA, douane in amsterdam gok ik...
Het is geen code die je krijgt. In plaats daarvan krijg je een bestand unlock_bootloader.img waarmee je het toestel in de volgende stap kunt unlocken. Nu ik dit zelf zo schrijf vraag ik me af of dat bestand universeel is... Ik denk echter dat deze per toestel uniek is, anders hoefden we niet met zijn allen dit proces te doorlopen.

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 16:06
thefal schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:46:
[...]

Het is geen code die je krijgt. In plaats daarvan krijg je een bestand unlock_bootloader.img waarmee je het toestel in de volgende stap kunt unlocken. Nu ik dit zelf zo schrijf vraag ik me af of dat bestand universeel is... Ik denk echter dat deze per toestel uniek is, anders hoefden we niet met zijn allen dit proces te doorlopen.
Aha dat wist ik niet, zal inderdaad wel uniek zijn en gekoppeld aan het serienummer of IMEI oid

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 06:34
Maar is er echt niemand die een CM ROM geïnstalleerd heeft?

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:30
Ik heb een ongeveer een maand met de Android 7 rom van ZUI gedraaid maar bleef toch problemen houden met notificaties ondanks instellingen in SafeCenter. WhatsApps die soms met een flinke vertraging binnenkwamen en WhatsApp video- en audiocall deed het helemaal niet.
Heb nu de Z2 geunlocked en via TWRP deze ROM geflashed, Unofficial LineageOS 14.1 (+ GAPPS ARM64, Android 7.1):

http://zukfans.eu/communi...ageos-14-1-20170224.4852/

Werkt prima, android 7.1.1. Notificaties zijn direct en mooier in de interface. WhatsApp videocall doet het prima. Heb alleen een probleem met de GAPPS camera app, die crashed. Camera via WhatsApp doet het wel goed en de App Snap Camera doet het ook prima. Voorlopig ga ik met deze ROM door.

• mortican
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-02 09:25
Hallo allemaal,

Ik heb op dit moment een lg l90 in mijn bezit, deze wordt wat traag en krijgt geen ondersteuning voor android 7.0.

Op dit moment ben ik erg aan het twijfelen om een zuk z2 te kopen, maar ik heb een paar vragen voordat ik mijn aankoop wil doorzetten.

- is het moeilijk om een "juiste" rom te installeren.
- zijn alle functie aanwezig die je normaal op android ook hebt.
- als android er eenmaal opstaat wordt deze dan ook automatisch geupdate.
- hoe lang doe je met de accu met licht gebruik bij de telefoon.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen bij de het beantwoorden van deze vragen, alvast bedankt hiervoor _/-\o_ .

• freggell
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-02 10:10
mortican schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 20:17:
Hallo allemaal,

Ik heb op dit moment een lg l90 in mijn bezit, deze wordt wat traag en krijgt geen ondersteuning voor android 7.0.

Op dit moment ben ik erg aan het twijfelen om een zuk z2 te kopen, maar ik heb een paar vragen voordat ik mijn aankoop wil doorzetten.

- is het moeilijk om een "juiste" rom te installeren.
- zijn alle functie aanwezig die je normaal op android ook hebt.
- als android er eenmaal opstaat wordt deze dan ook automatisch geupdate.
- hoe lang doe je met de accu met licht gebruik bij de telefoon.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen bij de het beantwoorden van deze vragen, alvast bedankt hiervoor _/-\o_ .
- Nee. mbv de tutorial is dit makkelijk te doen
- Ja. Het is Normaal android met een andere launcher. (wat is een niet normale Android?)
- Er zijn updates. Automatisch is het niet want je moet het bevestigen net zoals je bij andere merken moet.
Mocht je het over app updates hebben, dan ja die gaan automatisch, mits zo ingesteld
- met licht gebruik zou je 2 dagen moeten halen, misschien zelfs wel de 3 dagen.

• Incognitum
elmoxx schreef op zondag 12 maart 2017 @ 10:58:
[...]

Inmiddels weer 24 uur later heb ik de telefoon geflashed naar Lineage os. Oud en vertrouwd, precies het zelfde als mijn OPO, geen rare vertalingen en alle knoppen in binnen de instellingen werken ook daadwerkelijk. Het originele OS heeft bij mij maar 2 dagen de kans gekregen en toen was ik er klaar mee..
Heb je problemen met de notificaties? Komen deze gelijk binnen via Lineage?

Ik heb deze how-to gevolgd, maar kom niet verder dan de bootloader code op die chinese website. Hij wilt maar niet verder, dus ik krijg geen bootloader file via de mail.

Heb jij nog een andere tutorial, of heb je ook deze gevolgd? *knip*. Hier is de V&A voor.

[Voor 4% gewijzigd door rens-br op 20-03-2017 08:48]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• elmoxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:02

elmoxx

xx xx xx

@Incognitum hoi,

Notificaties etc gaat gewoon helemaal goed onder Lineage, (ook onder dirty unicors overigens)

Ik had die howto gelezen maar uiteindelijk heb ik deze tool gebruikt. De tool deed zijn werk prima.

Zonder dat bestandje kun je niets ben ik bang. Je hebt die site dus wel echt nodig om te unlocken ben ik bang. Ik heb het zelfde proces 2 keer moeten doorlopen voordat ik een bevestiging kreeg op de site. Na die bevestiging had ik binnen een minuut ook daadwerkelijk het benodigde bestandje in de mail..

Sorry maar ik heb geen interesse in het installeren van je telefoon. Het rooten van telefoons etc vind ik leuk om te doen maar t kost altijd meer tijd dan gepland en die tijd heb ik niet. Daarnaast heb ik ook al enkele telefoons gesloopt hiermee. Dat risico wil ik voor mezelf lopen maar niet voor een ander.

Festina lente

Acties:
  • +2Henk 'm!

• 386404
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-11-2017
Nou, vandaag m'n zuk z2 ook binnen gekregen, dus in eerste instantie natuurlijk blij, zit er binnen een paar uur een barst in de achterkant :( Blijkbaar is gewoon op het bureau liggen al te veel om heel te bllijven... Was net klaar met rommen, dus ik ben benieuwd hoe DX.com hiermee omgaat.

Anyway, het rommen ging als een speer met de "all-in-one" tool op XDA. Alle kudos voor mauronofrio van XDA _/-\o_ @Incognitum Via deze tool, kun je je dus wel gemakkelijk registreren voor om je boatloader-file te bemachtigen :)

En dan natuurlijk de Lineage OS rom zelf (en SU + Gapps), staat ook uitgebreid op XDA beschreven. Tijdens de 1e configuratie van het systeem kon ik geen wifi instellen, dus dat maar even overgeslagen en daarna de wifi ingesteld. Verder werkt het weer vertrouwd goed, alleen wat sneller 8)

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:24

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

xavation schreef op maandag 20 maart 2017 @ 21:37:
Nou, vandaag m'n zuk z2 ook binnen gekregen, dus in eerste instantie natuurlijk blij, zit er binnen een paar uur een barst in de achterkant :( Blijkbaar is gewoon op het bureau liggen al te veel om heel te bllijven... Was net klaar met rommen, dus ik ben benieuwd hoe DX.com hiermee omgaat.

Anyway, het rommen ging als een speer met de "all-in-one" tool op XDA. Alle kudos voor mauronofrio van XDA _/-\o_ @Incognitum Via deze tool, kun je je dus wel gemakkelijk registreren voor om je boatloader-file te bemachtigen :)

En dan natuurlijk de Lineage OS rom zelf (en SU + Gapps), staat ook uitgebreid op XDA beschreven. Tijdens de 1e configuratie van het systeem kon ik geen wifi instellen, dus dat maar even overgeslagen en daarna de wifi ingesteld. Verder werkt het weer vertrouwd goed, alleen wat sneller 8)
Bedankt voor je verslag. Ik ga de stap ook maar eens wagen.

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

• Incognitum
xavation schreef op maandag 20 maart 2017 @ 21:37:

Top, bedankt voor de tip. Ik ga er op mijn vrije dag ook weer voor zitten.

• WeaZuL

WeaZuL

WeaZuL schreef op maandag 20 maart 2017 @ 22:36:
[...]

Bedankt voor je verslag. Ik ga de stap ook maar eens wagen.
Nou het is mij gelukt middels de volgende stappen:

1. Android USB debugging modus activeren en serienummer ZUK Z2 noteren;
2. reboot in fastboot middels de All In One tool;
3. bootloader unlock bestand aanvragen via de All In One tool middels email;
4. bootloader unlock bestand flashen middels de All In One tool;
5. TWRP downloaden en flashen via de All In One tool;
6. LinageOS, OpenGapps en Root images downloaden en op de Zuk z2 storage zetten en flashen middels TWRP
7. done.

Ik ben wel in de OpenGapps val gestapt, je kan verschillende packages van de openGapps downloaden dus ik naief, het standaard pakket geselecteerd, heb ik alsnog al die meuk google movies, search books |:(

Geen idee welke versie enkel de gmail en appstore bevat :?

Verder werkt het image super, camera doet het goed fingerprint reader werkt toppie, ik ben er content mee! Ik moet nog wel ff wat google meuk verwijderen maar verder super!

• 386404
Mooi om te horen dat het gelukt is! Je kunt gewoon de pico variant selecteren, deze heeft de playstore. Daarna heb je zelf de vrijheid om te kiezen welke apps je erbij wilt hebben, zoals gmail.

[Voor 3% gewijzigd door 386404 op 21-03-2017 15:25]

• Incognitum
Heren,

Alles gelukt via de AIO tool.

Echter nu wil ik de Lineage OS.zip flashen en krijg de volgende foutmelding in het rood.

Updater proces beëindigd met fout: 7
Fout bij het installeren van zip-bestand \'/sdcard/
Lineage/lineage-14.1-20170116-UNOFFICIAL-
Ordenkrieger-z2_plus.zip\'

TWRP 3.0.3-0

Iemand enig idee?

Edit: ook de laatste versie 20170314 geeft dezelfde fout.

NVM: Het is gelukt! :)

[Voor 14% gewijzigd door Incognitum op 21-03-2017 18:27]

• Tommieboy_007
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:09
Incognitum schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 18:02:
Heren,

Alles gelukt via de AIO tool.

Echter nu wil ik de Lineage OS.zip flashen en krijg de volgende foutmelding in het rood.

Updater proces beëindigd met fout: 7
Fout bij het installeren van zip-bestand \'/sdcard/
Lineage/lineage-14.1-20170116-UNOFFICIAL-
Ordenkrieger-z2_plus.zip\'

TWRP 3.0.3-0

Iemand enig idee?

Edit: ook de laatste versie 20170314 geeft dezelfde fout.

NVM: Het is gelukt! :)
Dan mag je mij uitleggen hoe want ik heb precies dezelfde melding :|

• dumbledore
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-05 20:59
WeaZuL schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:16:
[...]

Geen idee welke versie enkel de gmail en appstore bevat :?
https://github.com/openga...s/wiki/Package-Comparison

M.a.w. gewoon pico pakken, en Gmail installeren via de appstore..

[Voor 12% gewijzigd door dumbledore op 21-03-2017 20:29]

• Incognitum
Tommieboy_007 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 19:11:
[...]

Dan mag je mij uitleggen hoe want ik heb precies dezelfde melding :|
Ja das een goeie. Ik had ook al bijna opgegeven, maar op één of andere manier kreeg ik via een andere keuze in TWRP de kans om een zip file te selecteren. Daarmee werkte het direct. Maar ik weet niet meer hoe. Wanneer ik zo klaar ben met de mijne ,kijk ik nogmaals in TWRP

Ik weet het alweer. Je moet alvorens je flasht eerst echt een formatteren/fabrieksinstellingen reset doen, zodat alle data ook echt weg is, anders kan TWRP niet installeren. Dus alvorens je iets gaat doen, formatteren. Dan staat er ook boven in beeld, dat je alle data, foto's enz kwijt raakt.

[Voor 24% gewijzigd door Incognitum op 21-03-2017 21:52]

• WeaZuL

WeaZuL

Nou, ik heb gisterenavond een partijtje lopen stoeien met de Z2 ongelofelijk. Ik dacht een factory reset vanuit Android uit te voeren. Dat ging goed, echter bleef ik in een TWRP bootloop zitten. Wat ik ook deed, bleef continu booten in TWRP. Via google kwam ik achter de oplossing, hierna starte Lineage OS weer op. *O*

De oplossing was ook weer vreemd, als ik het dd commando overtypte dan gef deze een foutmelding. Maar wanneer ik met tab door de mappen naar de bestanden tabte en vervolgend daarvoor dd zette dan werkte het weer wel?!?! 8)7

Volgende uitdaging, ik kwam erachter dat ik buiten mijn Wifi geen internet had, de Z2 gaf wel een mooi H+ tekentje in de balk bovenin maar viel telkens weg. Wat bleek de informatie van het Telfort mobiele toegangspunt bleek niet te kloppen, proxy server en poort stonden o.a. ingevuld. Alle toegangspunten verwijderd, er stond ook een "ah" toegangspunt bij? Toen vervolgens een nieuw toegangspunt aangemaakt volgens de volgende settings, en voila we hadden weer Mobiel Internet.

Al met al wel ff mee bezig geweest, nu die pico package nog ff flashen en finito .... hoop ik _O-

Tip voor een launcher, hier liep ik tegenaan toen ik die OpenGApps standaard package installeerde (en daarna weer snel verwijderde) de Pixel Launcher. Als je enkel dat package installeert met de Open GApps Pico, oogt het allemaal net wat netter en toegang tot de instellingen gaat net wat makkelijker!

[Voor 22% gewijzigd door WeaZuL op 22-03-2017 14:04]

• Incognitum
Ik heb dus ook sinds gisteren de Lineage OS. Heeeeerlijk! Snel, soepel en Nederlandse taal.

Ik heb verder niks aparts hoeven instellen. Enige verandering is dat er nu LTE(+) staat ipv 4G(+). Ook geeft de dual sim geen H(+) meer aan, maar dat stoort verder niet, daar dit alleen maar een nummer is voor de bereikbaarheid. Het werkt verder wel.

Bedankt voor de tips allen hier!

• Tommieboy_007
Incognitum schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 20:27:
[...]

Ja das een goeie. Ik had ook al bijna opgegeven, maar op één of andere manier kreeg ik via een andere keuze in TWRP de kans om een zip file te selecteren. Daarmee werkte het direct. Maar ik weet niet meer hoe. Wanneer ik zo klaar ben met de mijne ,kijk ik nogmaals in TWRP

Ik weet het alweer. Je moet alvorens je flasht eerst echt een formatteren/fabrieksinstellingen reset doen, zodat alle data ook echt weg is, anders kan TWRP niet installeren. Dus alvorens je iets gaat doen, formatteren. Dan staat er ook boven in beeld, dat je alle data, foto's enz kwijt raakt.
Dank je, het is bij mij nu ook gelukt. Nu moet ik nog een manier vinden om de notification led in meerdere kleuren te laten knipperen en dan ben ik helemaal tevreden.

• WeaZuL

WeaZuL

Sinds dat ik de unofficial Lineage OS date 20170314 ROM heb geinstallleerd is er weer een nieuwere versie uitgekomen met onderstaande [url="https://https://github.com/ontherunvaro/android_device_zuk_z2_plus/wiki/Changelog"]changelog[/url]. Enige bug waar ik soms last van had was de USB notification bug. Voorlopig zie ik nog geen reden om te updaten, allles werkt naar wens hier vooralsnog. :O
  • - 20170324-hotfix
  • Fix broken camera in previous release
  • - 20170324
  • Use Snap instead of Camera2
  • Fix for slowmotion recording
  • Change the way gestures and homme button are handled (by @davidevinavil). Should improve long press/long tap actions.
  • Fix for USB notification bug (by @SuperLamic).
  • Enable activation/deactivation of SIM cards (thanks @diego-cr).
  • Add Chinese translations for U-touch settings (thanks 连续旋转呸呸! on zukfans.eu)
  • Upstream fixes and updates, including new QuickSettings tiles!

[Voor 4% gewijzigd door WeaZuL op 30-03-2017 00:18]

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als het goed is krijg ik vanavond mijn Z2 binnen als vervanger van een Redmi 4 Pro. Ik wil de Z2 direct gaan voorzien van Lineage. Ik wil graag zeker weten dat ik alles goed doe en heb daarom de volgende vragen.

De verkoper heeft de International ROM geflasht. Is dit bij ZUK een 'officiele' rom' die direct te unlocken is of krijg je net als bij Xiaomi een vendor aangepaste ROM en moet je eerst een officiële ROM flashen om de bootloader te unlocken?

Als ik de tutorials goed bekijk is het als volgt:
- unlock bootloader
- flash TWRP
- flash Lineage + GAPPS

Klopt dat of mis ik een essentiële stap? Bij Xiaomi is het proces een stuk complexer vandaar dat ik twijfel of het nu niet te eenvoudig lijkt te zijn.

• freggell
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-02 10:10
XeNeRgY schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 09:37:
Als het goed is krijg ik vanavond mijn Z2 binnen als vervanger van een Redmi 4 Pro. Ik wil de Z2 direct gaan voorzien van Lineage. Ik wil graag zeker weten dat ik alles goed doe en heb daarom de volgende vragen.

De verkoper heeft de International ROM geflasht. Is dit bij ZUK een 'officiele' rom' die direct te unlocken is of krijg je net als bij Xiaomi een vendor aangepaste ROM en moet je eerst een officiële ROM flashen om de bootloader te unlocken?

Als ik de tutorials goed bekijk is het als volgt:
- unlock bootloader
- flash TWRP
- flash Lineage + GAPPS

Klopt dat of mis ik een essentiële stap? Bij Xiaomi is het proces een stuk complexer vandaar dat ik twijfel of het nu niet te eenvoudig lijkt te zijn.
Het is geen officiele rom die je erop hebt zitten. Er is geen internationale rom voor de Z2.

Voor de rest staat de procedure al een paar keer in dit topic, en is volgens mij ook op zukfans te vinden.
Ik geloof dat de meeste mensen problemen hebben met het unlocken van de bootloader.
Voor de rest geen idee, ik draai op de officiele rom (moet alleen nog updaten naar android 7)

• colaglas
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
freggell schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 09:44:
[...]
Ik geloof dat de meeste mensen problemen hebben met het unlocken van de bootloader.
Als ik het goed gelezen had was dat enkel dat het ontvangen van het unlockbestandje mis ging omdat er gebruik gemaakt werd van een gmail of hotmail adres ?

Tab: Nexus 7 16 Gb ( Algemeen - Accessoires - Levertijden )

• WeaZuL

WeaZuL

Nieuwe versie van Lineage OS beschikbaar, vooral die optie om de trilfunctie af te stellen. Vanmiddag maar eens een update uitvoeren, changelog:

20170330
  • Workaround for black screens: device should now reboot instead of hang in a black screen in the event of a kernel panic.
  • Add ability to enable onscreen navbar/disable U-Touch gestures (@SuperLamic)
  • Add ability to modify vibrator intensity (@optimumpr, @csolanol)
  • Add build fingerprint from stock (@diego-cr). Users of a certain systemless root should now pass SafetyNet.
  • Other minor fixes and updates
  • Upstream fixes and updates

• colaglas
  • Niet online
WeaZuL schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 11:48:
Nieuwe versie van Lineage OS beschikbaar, vooral die optie om de trilfunctie af te stellen. Vanmiddag maar eens een update uitvoeren, changelog:

20170330
  • Workaround for black screens: device should now reboot instead of hang in a black screen in the event of a kernel panic.
  • Add ability to enable onscreen navbar/disable U-Touch gestures (@SuperLamic)
  • Add ability to modify vibrator intensity (@optimumpr, @csolanol)
  • Add build fingerprint from stock (@diego-cr). Users of a certain systemless root should now pass SafetyNet.
  • Other minor fixes and updates
  • Upstream fixes and updates
Nieuw versies van LineageOS voor ZUK Z2 worden nu altijd gereleased vanaf GitHub (incl. changelog en MD5Checksum):
https://github.com/onther...vice_zuk_z2_plus/releases

• Tommieboy_007
colaglas schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 14:22:
[...]

Nieuw versies van LineageOS voor ZUK Z2 worden nu altijd gereleased vanaf GitHub (incl. changelog en MD5Checksum):
https://github.com/onther...vice_zuk_z2_plus/releases
Hoe werkt dat? Ik heb vorige week met de All-in-one tool de 20170314 erop gezet. Kan ik met de tool de nieuwe versie erop zetten en moet ik dan iets backuppen of blijven mijn bestanden en instellingen gewoon bewaard? Alvast bedankt!

• WeaZuL

WeaZuL

Tommieboy_007 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 15:13:
[...]

Hoe werkt dat? Ik heb vorige week met de All-in-one tool de 20170314 erop gezet. Kan ik met de tool de nieuwe versie erop zetten en moet ik dan iets backuppen of blijven mijn bestanden en instellingen gewoon bewaard? Alvast bedankt!
Ik draai nu op versie 20170330 van lineage OS middels volgende stappen:

1. Ik ben gestart in TWRP
2. eerst clear cache dalvik en data gedaan, geen idee of dat nodig was.
3. vervolgens kopieer de drie zip files van de nieuwe versie van de lineage os rom plus pico gtools plus su tools naar de lege telefoon.
4. kies Install in TWRP en selecteer de lineage OS zip, daarna pico gtools zip en daarna sudo tools zip.
5 reboot en begin met het instellen van de telefoon/apps.

Bij mij viel het op dat, ondanks dat ik de dalvik cache, data etc gewiped had er toch settings reeds geconfigureerd stonden van meerdere apps. wss door google profile restore? Automatisch werden ook al mijn apps geinstalleerd, toppie!

Zuk Z2 is nu afgeconfigureerd en dat binnen het uur! _/-\o_

edit:
eindelijk, de trilintensiteit op 40% gezet, werkt voortreffelijk! *O*

edit:
Wederom de Telfort APN bug present, deze aangemeld.

[Voor 10% gewijzigd door WeaZuL op 01-04-2017 00:19]

• XeNeRgY
  • Niet online
Gisteren de Z2 binnen gekregen. Even getest of alles naar behoren werkte en toen direct gestart met het unlocken van de bootloader om Lineage te kunnen installeren. Dit ging prima met de bestaande guides. In een klein uurtje draait alles prima. Denk dat je dit met de All In One tool nog wel wat sneller voor elkaar kunt krijgen maar ik ben geen fan van dit soort tools omdat je niet weet wat er op de achtergrond aan commando's uitgevoerd wordt. Doe het liever met de hand.

Eerste indruk van de Z2 is goed. Even wennen hoe het toestel in de hand ligt maar dat is altijd met een nieuw toestel. Vergeleken met mijn Redmi 4 Pro van ongeveer dezelfde prijs is de afwerking wel wat minder bij de Zuk maar dat maken de veel betere specs ruimschoots goed. ik moest 2x kijken toen ik een Antutu score van 144000 zag :)
WeaZuL schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 16:35:
Bij mij viel het op dat, ondanks dat ik de dalvik cache, data etc gewiped had er toch settings reeds geconfigureerd stonden van meerdere apps. wss door google profile restore? Automatisch werden ook al mijn apps geinstalleerd, toppie!

Zuk Z2 is nu afgeconfigureerd en dat binnen het uur! _/-\o_

edit:
eindelijk, de trilintensiteit op 40% gezet, werkt voortreffelijk! *O*
Dat automatisch terugzetten komt inderdaad door het instellingen en terugzetten van je Google account.

[Voor 105% gewijzigd door XeNeRgY op 01-04-2017 07:28]

• XeNeRgY
  • Niet online
Wat zijn jullie ervaringen met de batterijduur in combinatie met Lineage 14.1? Ik merk dat mijn batterij ongeveer 1.5 dagen mee gaat. Mijn vorige toestel, een Xiaomi Redmi met Lineage, ging 3 volle dagen mee. Gebruik en apps zijn identiek. Het verschil in batterij is slechts 600Mah dus ik heb het gevoel dat deze Lineage build wat minder energiezuinig is. Is dat ook jullie beeld?

• colaglas
  • Niet online
XeNeRgY schreef op maandag 10 april 2017 @ 16:56:
Wat zijn jullie ervaringen met de batterijduur in combinatie met Lineage 14.1? Ik merk dat mijn batterij ongeveer 1.5 dagen mee gaat. Mijn vorige toestel, een Xiaomi Redmi met Lineage, ging 3 volle dagen mee. Gebruik en apps zijn identiek. Het verschil in batterij is slechts 600Mah dus ik heb het gevoel dat deze Lineage build wat minder energiezuinig is. Is dat ook jullie beeld?
Gisteren heb ik Lineage OS 14.1 (20170407) er op gezet en om 23:00 van de kabel afgehaald, toen zat hij voor 91% vol. Vervolgens alle apps geïnstalleerd. Beetje appen, mail lezen, FB en vanochtend gebruikt voor navigatie (30 min). Op het moment is de batterij nog 63%. Vind ik dus reuze mee vallen.
Had hiervoor de Xiaomi Redmi Note 3 (SE), ook 600Mah accu, en ik heb het idee dat hij het iets langer uithield, maar ik vind het prima zo.

Van de Z2 vind ik wel dat de eerste 10% heel snel verbruikt wordt, maar dat het daarna wel mee valt.

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:45
Hoe is de performance van de laatste lineage builds? En heeft iemand hier al mokee geprobeerd?
Krijg de mijne morgen binnen

• Kees Klaassen
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-05 23:03
Eoghlear schreef op maandag 17 april 2017 @ 23:21:
Hoe is de performance van de laatste lineage builds? En heeft iemand hier al mokee geprobeerd?
Krijg de mijne morgen binnen
Laatste versie van Lineage OS is snel en spaarzaam. Ben nog niks tegengekomen dat irriteert of vastloopt o.i.d. Wel is het zo dat na het unlocken van de gsm ik nu elke keer bij het opstarten een waarschuwing krijg:

Geen idee of het weg te krijgen is. Mooi Engels ook.

Het bootload unlocking gedoe heeft me flink wat tijd gekost. Deze gids is wel duidelijk maar mist wat commands. Een mede-tweaker heeft het hier uitgetikt.

Verder is het TRWP erop zetten, hier de command lines. En hoe TWRP werkt. Wat wipen en dan de custom ROM instructions volgen en alles flashen/installeren.

Had me behoorlijk wat tijd kunnen besparen als iemand dit zo onder elkaar had gezet :D
Met AIOs heb ik helaas slechte ervaring, vertouwen komt niet makkelijk terug.

• XeNeRgY
  • Niet online
Die melding heb ik ook, schijnt standaard te zijn. Bij mij draait Lineage ook prima, al vind ik de batterijduur tegenvallen ten opzichte van 13.x op mijn Redmi 4 Pro.

Het unlock - flashen proces was bij mij een piece of cake. Al met al was ik in een minuut of 30 klaar en kon ik beginnen om Lineage te gebruiken.

• 386404
Als je weet wat je moet doen is het inderdaad een piece of cake:) Ik heb wel twee kleine dingetjes die nog niet helemaal soepel lopen, wel bij de oude Lineage (14.1-20170217), hopelijk is dat bij de huidige verbeterd.

1) Bij een video opname freezed het beeld na een tijdje (afhankelijk van de instellingen) bij zowel opencamera als cameramx. Wellicht dat er maar een beperkt aantal instellingen gesupport wordt.In welke instellingen, resolutie en frames per seconde, hebben julie de videocamera staan?

2) Automatische LiveDisplay werkt niet lekker in de battery mode 'efficiency'.

Ervaren jullie deze 'issues' ook?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
xavation schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 12:41:
Als je weet wat je moet doen is het inderdaad een piece of cake:) Ik heb wel twee kleine dingetjes die nog niet helemaal soepel lopen, wel bij de oude Lineage (14.1-20170217), hopelijk is dat bij de huidige verbeterd.

1) Bij een video opname freezed het beeld na een tijdje (afhankelijk van de instellingen) bij zowel opencamera als cameramx. Wellicht dat er maar een beperkt aantal instellingen gesupport wordt.In welke instellingen, resolutie en frames per seconde, hebben julie de videocamera staan?

2) Automatische LiveDisplay werkt niet lekker in de battery mode 'efficiency'.

Ervaren jullie deze 'issues' ook?
Punt 1 heb ik niet ervaren, al film ik ook niet zo heel veel. Wel heb ik dat af en toe de camera zwart beeld geeft als ik deze voor het eerst open. Het switchen naar de front camera en dan weer terug lost dit probleem op.

Punt 2 weet ik niet hoe dit te testen voor je.

Ik gebruik zelf de build van 30 maart.

• 386404
Direct maar even geupdate en alles werkt nu super. De video en livedisplay bug lijken ook niet meer aanwezig. Dit zou je dus kunnen testen door na zonsondergang te kijken of je scherm meekleurt, als deze op de auto stand staat. Bedankt in ieder geval nog voor het testen!

De standaard gallery app is nu ook geupdate en geeft direct een timeline modus weer. Dat is wel een goede toevoeging.

• Eoghlear
Heb ook de laatste lineage ROM draaien. Moet zeggen loopt allemaal wel soepel.

Ik mis alleen de system ui tuner. Die zit er niet meer in? (Heb niet per se de navigatie buttons nodig op het homescreen).

GPS is ook nog niet super. Maar dat las ik al ergens op github.

Verder lijkt de u-touch knop nog niet veel te doen. Ervaren jullie dat ook?

[Voor 10% gewijzigd door Eoghlear op 19-04-2017 18:39]

• Nijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:09
Eoghlear schreef op woensdag 19 april 2017 @ 12:55:
Heb ook de laatste lineage ROM draaien. Moet zeggen loopt allemaal wel soepel.

Ik mis alleen de system ui tuner. Die zit er niet meer in? (Heb niet per se de navigatie buttons nodig op het homescreen).

GPS is ook nog niet super. Maar dat las ik al ergens op github.

Verder lijkt de u-touch knop nog niet veel te doen. Ervaren jullie dat ook?
Ik draai ook de versie van 14-04.
Die system-ui tuner was ik ook aan het zoeken, maar tot nu toe heb ik alle opties die ik zocht wel op andere plekken kunnen vinden.

De navigatie buttons kun je in instellingen> knoppen aanzetten. Daar zitten ook de U-touch instellingen.
Alleen ze allebij actief(en werkend) hebben is mij echter nog niet gelukt.

• Eoghlear
Nijntje schreef op woensdag 19 april 2017 @ 22:10:
[...]

Ik draai ook de versie van 14-04.
Die system-ui tuner was ik ook aan het zoeken, maar tot nu toe heb ik alle opties die ik zocht wel op andere plekken kunnen vinden.

De navigatie buttons kun je in instellingen> knoppen aanzetten. Daar zitten ook de U-touch instellingen.
Alleen ze allebij actief(en werkend) hebben is mij echter nog niet gelukt.
De navigatie buttons aanzetten heb ik ook gevonden. Echter zocht ik idd via de system ui dat ik ze op het home screen uit kon zetten.
U-touch staat ook aan maar, verder dan alleen een home button functie doet ie niet idd.

Live display (kleuren geler in de avond, functioneert ook niet).

Houd de telefoon voorlopig voor mezelf. Mijn redmi 4 gaat wel even naar mijn zusje.

Morgen op github even wat issues aanmaken

• Kees Klaassen
Hoe rooten jullie de Zuk Z2? Heb de official root geflasht maar het lijkt niet te werken.

Onder developer options is root voor apps aan te zetten.

[Voor 27% gewijzigd door Kees Klaassen op 20-04-2017 15:56]

• 386404
@Eoghlear Ik zit dus sinds kort ook op de build van 14-04 en bij mij werkt Livedisplay wel goed. Wellicht hebben de instellingen van adaptive brightness (staat bij mij uit), Extreme power saver (staat ook uit) en performace profile (op efficiency) invloed op het resultaat.

De U-touch instellingen werken bij ook goed, daarom heb ik de on-screen buttons ook uit staan.

• Eoghlear
xavation schreef op donderdag 20 april 2017 @ 11:12:
@Eoghlear Ik zit dus sinds kort ook op de build van 14-04 en bij mij werkt Livedisplay wel goed. Wellicht hebben de instellingen van adaptive brightness (staat bij mij uit), Extreme power saver (staat ook uit) en performace profile (op efficiency) invloed op het resultaat.

De U-touch instellingen werken bij ook goed, daarom heb ik de on-screen buttons ook uit staan.
Na een herstart van de telefoon werkt live display ook. Adaptive brightness (automatisch helderheid aanpassen bedoel je schat ik) heb ik altijd uit staan.

Batterij/performance heb ik in het midden staan.

U-touch echter nog niet werkend. Heb je daar wat anders voor gedaan?

• 386404
Volgens mij staat het meeste op default, hieronder een linkje naar m'n button settings
link

[Voor 71% gewijzigd door 386404 op 20-04-2017 14:41]

• Kees Klaassen
Is het iemand gelukt om XPosed/XPrivacy werkend te krijgen? Krijg deze foutmelding bij XPosed.

https://i.imgur.com/bEw2QIC.png

Helaas geen XPosed voor Android Nougat (7.x).

[Voor 46% gewijzigd door Kees Klaassen op 20-04-2017 19:42]

• Eoghlear
xavation schreef op donderdag 20 april 2017 @ 14:34:
Volgens mij staat het meeste op default, hieronder een linkje naar m'n button settings
link
Navbar en en u-touch gaat niet samen. Daar zit het hem in.

• WeaZuL

WeaZuL

Sinds gisteren heb ik mijn Zuk Z2 geroot voor apps en gebruik ik Adaway. Wat ik merk is dat apps met adds erin ineens een stuk sneller zijn, voor mij een blijvertje!

• colaglas
  • Niet online
WeaZuL schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 09:44:
Sinds gisteren heb ik mijn Zuk Z2 geroot voor apps en gebruik ik Adaway. Wat ik merk is dat apps met adds erin ineens een stuk sneller zijn, voor mij een blijvertje!
Ik heb handmatig de hosts file in de map /system/etc vervangen met een actuele van http://winhelp2002.mvps.org/hosts.htm . Hierdoor zie ik ook nergens ads meer. :)

okay, laat maar. Adaway doet het zelfde, maar dan veel makkelijker. Bedankt voor de tip _/-\o_

[Voor 10% gewijzigd door colaglas op 21-04-2017 12:25]

• WeaZuL

WeaZuL

Nieuwe versie beschikbaar van lineageos 20170420 één van de updates is het activeren van OTA, vandaag maar eens installeren!

• Eoghlear
WeaZuL schreef op zondag 23 april 2017 @ 08:50:
Nieuwe versie beschikbaar van lineageos 20170420 één van de updates is het activeren van OTA, vandaag maar eens installeren!
Heb hem er gisteren ook op gezet. Tot zover werkt alles prima

• WeaZuL

WeaZuL

Eoghlear schreef op zondag 23 april 2017 @ 12:28:
[...]

Heb hem er gisteren ook op gezet. Tot zover werkt alles prima
Heb inmiddels de versie 20170420 draaien welke de feature OTA updates enabled heeft staan en alles werkt naar verwachting op een ding na, de pixel launcher kan ik niet meer installeren vanuit de playstore. Ligt denk ik niet aan de LineageOS, Google Playstore mekkert ineens over dat mijn apparaat niet compatibel is met de Pixel Launcher, terwijl de Zuk Z2 dat wel was met de vorige LineageOS met Android 7.1. Op zoek naar een andere launcher dus, jammer ;( pixel launcher was zo lekker clean.

Via apkmirror heb ik de pixel launcher wel kunnen downloaden en installeren. Ik weet echter niet hoe betrouwbaar die site en hun content is, maar het werkt iig wel 8)7

Het plaatsen van links naar APK files is niet toegestaan.

[Voor 36% gewijzigd door rens-br op 24-04-2017 13:59. Reden: Link naar APK verwijderd]

• colaglas
  • Niet online
Ik liep hier ook tegen aan. Ik heb daarom Nova Launcher (Free) geïnstalleerd en zo ingesteld dat hij op Pixel Launcher lijkt. Bijkomen voordeel, vind ik, is dat je de achtergrond van de AppDrawer op donker kan zetten.

Ik heb Adaway trouwens weer weg gedaan en plaatst zelf handmatig mijn hosts file. Standaard wordt alles geblokt via een hosts file. Ik heb daarom er een paar regels uit gehaald en die aangepaste versie geplaatst.

[Voor 33% gewijzigd door colaglas op 24-04-2017 13:21]

• WeaZuL

WeaZuL

colaglas schreef op maandag 24 april 2017 @ 13:19:
Ik liep hier ook tegen aan. Ik heb daarom Nova Launcher (Free) geïnstalleerd en zo ingesteld dat hij op Pixel Launcher lijkt. Bijkomen voordeel, vind ik, is dat je de achtergrond van de AppDrawer op donker kan zetten.

Ik heb Adaway trouwens weer weg gedaan en plaatst zelf handmatig mijn hosts file. Standaard wordt alles geblokt via een hosts file. Ik heb daarom er een paar regels uit gehaald en die aangepaste versie geplaatst.
Ah ja klopt wat je zegt, die appdrawer bij de pixel launcher is licht en met witte iconen zie je deze slecht. Voorlopig doe ik het er even mee. Echt ideaal dat je zelf kunt bepalen hoe je je android wilt hebben, er gaat een wereld voor mij open :X
Dat hostsfile gebeuren is effectiever dan een addblocker. Sites mekkeren niet over "we zien dat je een addblocker gebruikt" blaat }:O

• XeNeRgY
  • Niet online
WeaZuL schreef op zondag 23 april 2017 @ 08:50:
Laat hier svp even weten of de OTA functionaliteit ook werkt bij de volgende update :)

• WeaZuL

WeaZuL

XeNeRgY schreef op maandag 24 april 2017 @ 20:39:
[...]

Laat hier svp even weten of de OTA functionaliteit ook werkt bij de volgende update :)
d:)b

• Incognitum
Moet je trouwens weer bij 0 beginnen wanneer je update? Dus maw; alle data is foetsie? Ik gebruik nu de 14032017 versie en die loopt prima. Ik begrijp dat vanaf de nieuwe versie de updates ota binnenkomen?

[Voor 40% gewijzigd door Incognitum op 24-04-2017 22:12]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Incognitum schreef op maandag 24 april 2017 @ 22:10:
Moet je trouwens weer bij 0 beginnen wanneer je update? Dus maw; alle data is foetsie? Ik gebruik nu de 14032017 versie en die loopt prima. Ik begrijp dat vanaf de nieuwe versie de updates ota binnenkomen?
Je kunt normaal gesproken een update over je huidige versie flashen. Dan blijft al je data bestaan. Wel even een nandroid backup maken voor de zekerheid.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kees Klaassen
Incognitum schreef op maandag 24 april 2017 @ 22:10:
1. Wipe system, cache and dalvik
2. If not flashing over a LineageOS 14.1 build, wipe data.
3. Flash the ROM

Stap 2 overslaan aangezien je update en je behoudt je data. Heb zelf ook geupdate naar de laatste versie, geen problemen gehad.

• Incognitum
Super mannen. Morgen meteen doen.

• colaglas
  • Niet online
Kees Klaassen schreef op maandag 24 april 2017 @ 22:48:
[...]

1. Wipe system, cache and dalvik
2. If not flashing over a LineageOS 14.1 build, wipe data.
3. Flash the ROM

Stap 2 overslaan aangezien je update en je behoudt je data. Heb zelf ook geupdate naar de laatste versie, geen problemen gehad.
Wanneer je je data wiped, dan worden alle apps verwijderd. Je foto's blijven gewoon staan, want die staan op je 'internal storage'.
Wanneer apps crashen of gewoon niet lekker lopen, dan is een wipe van de data verstandig. De apps zijn immers in een andere versie geinstalleerd en bijv. bij de overgang van android 7.1.1 naar 7.1.2 kunnen al problemen onstaan. Hoeft niet, maar het kan.

Ik ben een voorstander van het wipen van data, gewoon weer een frisse start, in de loop van de tijd verzamel je toch een aantal apps die je eigenlijk niet meer gebruikt. Maar dat is mijn insteek.

• Eoghlear
Moet zeggen dat ie nu al 2 dagen goed draait. Geen problemen tegengekomen.
Nu nog de GPS fixen en dan kan ik mijn redmi 4 weg doen.

• XeNeRgY
  • Niet online
Eoghlear schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 09:13:
Mooi om te horen, ik ga zo ook updaten. Enig idee hoe de GPS gefixt kan worden? Dat is wel irritant namelijk.
colaglas schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 08:09:
[...]
Ik ben een voorstander van het wipen van data, gewoon weer een frisse start, in de loop van de tijd verzamel je toch een aantal apps die je eigenlijk niet meer gebruikt. Maar dat is mijn insteek.
Ik ben het op zich niet oneens met je, maar om nou bij iedere update van de ROM alles te wipen vind ik ook weer zonde. Zelf doe ik het bij iedere major Android versie update wel.

[Voor 41% gewijzigd door XeNeRgY op 25-04-2017 17:53]

• WeaZuL

WeaZuL

Ik had er ook iets op zukfans over gelezen, iemand gaf aan dat de mic het niet deed onder een Videocall met Whatsapp in de laatste versie van LineageOS. Vanmiddag beeldbelde mijn partner mij over Whatsapp en ja hoor, ik verstond haar goed, zij mij niet. Nog een bugje dus.

• Eoghlear
WeaZuL schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 23:22:
[...]

Ik had er ook iets op zukfans over gelezen, iemand gaf aan dat de mic het niet deed onder een Videocall met Whatsapp in de laatste versie van LineageOS. Vanmiddag beeldbelde mijn partner mij over Whatsapp en ja hoor, ik verstond haar goed, zij mij niet. Nog een bugje dus.
Niet geprobeerd. Dat zijn van die zaken die ik eigenlijk niet gebruik.

Normaal wipe ik alles wat de ontwikkelaar aan geeft. Maar bij deze updates eigenlijk alleen cache/dalvik.

Ben alleen de super batterij van deredmi gewend das toch wel andere koek.
Echter met een nillkin qi lader is het snachts ook wel makkelijk laden, je legt hem er gewoon op.

• XeNeRgY
  • Niet online
Eoghlear schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 23:45:
[...]

Niet geprobeerd. Dat zijn van die zaken die ik eigenlijk niet gebruik.

Normaal wipe ik alles wat de ontwikkelaar aan geeft. Maar bij deze updates eigenlijk alleen cache/dalvik.

Ben alleen de super batterij van deredmi gewend das toch wel andere koek.
Echter met een nillkin qi lader is het snachts ook wel makkelijk laden, je legt hem er gewoon op.
Volgens mij ligt het ook aan Lineage 14 en/of de Zuk zelf dat de batterij sneller leeg is. Zo veel groter is de batterij van de Redmi niet, terwijl ik daarmee toch zeker 1 extra dag standby tijd haalde.

• Kees Klaassen
GPS werkt hier prima. Heb mooie rondjes kunnen rennen met Runtastic en dat laat ie perfect zien op de kaart :)

Batterij gaat hier trouwens 2-3 volle dagen mee, met whatsapp en nieuws lezen en appjes draaien voor de lol.

Heb wel na de 20 april update alles moeten wipen en opnieuw moeten installeren omdat bepaalde apps willekeurig begonnen te crashen.

Enorm tevreden in ieder geval, 150,- voor dit toestel is geen geld. Aangezien ik van de Jiayu G3 afkom is het een dikke verademing. Jammer alleen dat de zwarte versie uit de productie schijnt te zijn gehaald.

[Voor 13% gewijzigd door Kees Klaassen op 26-04-2017 10:56]

• Eoghlear
Probeer je GPS eens zonder data en wifi. Bij mij is dan positie bepalen een enorm probleem

• Kees Klaassen
Eoghlear schreef op woensdag 26 april 2017 @ 13:15:
Probeer je GPS eens zonder data en wifi. Bij mij is dan positie bepalen een enorm probleem
Ik heb Runtastic zonder sim kaart gebruikt, ook geen wifi. GPS werkt hier prima.

• WeaZuL

WeaZuL

Ik heb vanochtend de eerste OTA uitgevoerd en dat ging niet zonder kleerscheuren.

1. Gisteravond de nieuwe update via OTA binnengetrokken.
2. Vanochtend de update uitgevoerd
3. Installer voerde een reboot uit. Vervolgens kwam ik in twrp terecht. En verder gebeurde er niets.
4. Toen zelf handmatig maar de update uitgevoerd in twrp door de OTA gedownloade zip update te selecteren en te installeren.
5. Daarna supersu en gapss eroverheen met twrp.
6. Reboot en werken met alles in dezelfde staat/configuratie echter wel in de nieuwe versie.

Enige wat OTA mij opleverde is het "automatisch" downloaden van de update zip file.

Op zukfans staan verschillende ervaringen, de gevallen waar de OTA zonder issues installeerde zijn zwaar in de minderheid. Er wordt gezegd dat de laatste versie 1.3.0-3 van twrp een voorwaarde is. Die had ik reeds geïnstalleerd staan en toch werkte het niet vlekkeloos ... :?

[Voor 7% gewijzigd door WeaZuL op 29-04-2017 23:09]

• XeNeRgY
  • Niet online
WeaZuL schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 20:58:
[...]

Ik heb vanochtend de eerste OTA uitgevoerd en dat ging niet zonder kleerscheuren.

1. Gisteravond de nieuwe update via OTA binnengetrokken.
2. Vanochtend de update uitgevoerd
3. Installer voerde een reboot uit. Vervolgens kwam ik in twrp terecht. En verder gebeurde er niets.
4. Toen zelf handmatig maar de update uitgevoerd in twrp door de OTA gedownloade zip update te selecteren en te installeren.
5. Daarna supersu en gapss eroverheen met twrp.
6. Reboot en werken met alles in dezelfde staat/configuratie echter wel in de nieuwe versie.

Enige wat OTA mij opleverde is het "automatisch" downloaden van de update zip file.

Op zukfans staan verschillende ervaringen, de gevallen waar de OTA zonder issues installeerde zijn zwaar in de minderheid. Er wordt gezegd dat de laatste versie 1.3.0-3 van twrp een voorwaarde is. Die had ik reeds geïnstalleerd staan en toch werkte het niet vlekkeloos ... :?
Ik had de update ook OTA binnen gekregen maar bewust even gewacht omdat ik het idee had dat de eerste keer wellicht nog wat zaken mis zouden gaan. Ik las gisteren over mensen die in een bootloop terecht kwamen dus toen dacht ik laat maar even.

• Eoghlear
Bij mij werkte updaten via OTA gewoon prima. Na een herstart staat netjes de laatste versie er op.

• BRO-JWE
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:13
Geen enkel probleem gehad met de update.

• Incognitum
Hier ook nog tevreden over de prestaties. Geen twee dagen batterij, maar wel de gehele dag zonder lader.

Het GPS probleem vandaag even ervaren, TomTom vond bij het opstarten niet meteen een goed signaal. Was de eerste keer.

Ik begrijp dat er dus na de 20170420 nu weer een nieuwe update is? Maar eens overwegen die dan te nemen.

Update 02-05:
De laatste update geïnstalleerd. Die van 28042017. Echter komen de WhatsApp berichten niet meteen binnen, alleen wanneer ik WA open. Nog meer mensen last van?

[Voor 20% gewijzigd door Incognitum op 02-05-2017 13:45]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Incognitum
Anybody?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:13
Incognitum schreef op zondag 30 april 2017 @ 23:14:
De laatste update geïnstalleerd. Die van 28042017. Echter komen de WhatsApp berichten niet meteen binnen, alleen wanneer ik WA open. Nog meer mensen last van?
Je moet even kijken of Whatsapp staat op optimaliseren bij de accu instellingen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Incognitum
rens-br schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 17:19:
[...]

Je moet even kijken of Whatsapp staat op optimaliseren bij de accu instellingen.
Hmzzz... Dat deed het hem inderdaad. Bedankt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eoghlear
Iemand hier al gelukt om te registeren op zukfans.eu? Ik krijg dus geen activatie mail binnen. Al een paar maal resend gedrukt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Eoghlear schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 15:05:
Iemand hier al gelukt om te registeren op zukfans.eu? Ik krijg dus geen activatie mail binnen. Al een paar maal resend gedrukt.
Toen ik op 20 april mijn Z2 binnen kreeg had ik in no time de activatie mail dus toen werkte het prima. Al in je junk mail gekeken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eoghlear
XeNeRgY schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 15:33:
[...]

Toen ik op 20 april mijn Z2 binnen kreeg had ik in no time de activatie mail dus toen werkte het prima. Al in je junk mail gekeken?
Tuurlijk. Meerdere malen. Ik kan dus niet reageren op het zukfans forum. Zal me opnieuw aanmelden met een ander adres.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

OTA Update uitgevoerd naar 20170505, na 4% reboot in twrp, toen handmatig weer de update uitgevoerd vanuit de /data/data/org.lineageos.updater/app_updates locatie. Supersu en gapps erna en alles weer als vanouds.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Incognitum
WeaZuL schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 22:59:
OTA Update uitgevoerd naar 20170505, na 4% reboot in twrp, toen handmatig weer de update uitgevoerd vanuit de /data/data/org.lineageos.updater/app_updates locatie. Supersu en gapps erna en alles weer als vanouds.
Ook de OTA gedaan naar 20170505. Echter na de (handmatige) update kom ik niet meer verder dan TWRP. Telefoon boot dus continu in TWRP.

Lekker kut, nog geen oplossing gevonden.

Update:
Compleet opnieuw begonnen, dus volledige wipe gedaan en de oude versie erop gezet. Ook geen resultaat :(. Blijft booten in TWRP.

[Voor 12% gewijzigd door Incognitum op 06-05-2017 17:14]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

I
Incognitum schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 17:05:
[...]

Ook de OTA gedaan naar 20170505. Echter na de (handmatige) update kom ik niet meer verder dan TWRP. Telefoon boot dus continu in TWRP.

Lekker kut, nog geen oplossing gevonden.

Update:
Compleet opnieuw begonnen, dus volledige wipe gedaan en de oude versie erop gezet. Ook geen resultaat :(. Blijft booten in TWRP.
Daar had ik wat over gelezen op zukfans, je zit nu in een bootloop. De oplossing zou zijn:
Tried again and now phone always booting to recovery, I tried to install the rom again (and another rom) and same result

pd: fixed

Go to TWRP recovery terminal commands, and enter the following:

dd if=/dev/zero of=/dev/block/platform/soc/7464900.sdhci/by-name/misc
Zou eraan liggen dat je niet op twrp 1.3.0-3 3.1.0-3 zou zitten met je recovery, kan dat kloppen?

[Voor 26% gewijzigd door WeaZuL op 06-05-2017 21:14]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Incognitum
WeaZuL schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 20:44:
I
[...]

Zou eraan liggen dat je niet op twrp 1.3.0-3 zou zitten met je recovery, kan dat klopppen?
Ik zit inderdaad op 3.0.3.0 (kan dat kloppen?), dat staat iig in beeld wanneer ik in TWRP terecht kom.

Dmv je opgeven terminal code start de telefoon inderdaad weer door en kan ik weer aan de gang met installeren. Enorm dank voor de oplossing, ik merk dat ik nog veel moet leren qua deze materie :)

Tnx again!.

Edit:
Te vroeg gejuicht, de 'App voor instellen' crasht continu nu. Ik ga nogmaals opnieuw beginnen.

[Voor 8% gewijzigd door Incognitum op 06-05-2017 21:09]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

Incognitum schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 21:02:
[...]

Ik zit inderdaad op 3.0.3.0 (kan dat kloppen?), dat staat iig in beeld wanneer ik in TWRP terecht kom.

Dmv je opgeven terminal code start de telefoon inderdaad weer door en kan ik weer aan de gang met installeren. Enorm dank voor de oplossing, ik merk dat ik nog veel moet leren qua deze materie :)

Tnx again!.

Edit:
Te vroeg gejuicht, de 'App voor instellen' crasht continu nu.
De maintainer van lineageOS geeft aan dat je op de laatste versie zou moeten zitten van TWRP:
Requirements

Unlocked bootloader
Latest TWRP (Link)
Reading this whole post. If you don't read the post, it's important that you read at least the FAQ. If you don't read it and then ask stupid questions, I reserve my right to make fun of you.
Your Z2 and your brains :D
en dat is versie 3.1.0.3. Als je deze versie nu geinstalleerd hebt staan, zou ik na het dd commando weer opnieuw de laatste versie flashen van LineageOS. Heb je niet de nieuwste versie van TWRP zou ik die eerst installeren om vervolgens wederom opnieuw LineageOS te flashen.

Je kan de laatste versie van twrp downloaden en via recovery (twrp) de nieuwe versie van twrp flashen op de recovery partity. Zie deze handleiding

[Voor 27% gewijzigd door WeaZuL op 06-05-2017 21:27]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Incognitum
WeaZuL schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 21:11:
[...]

De maintainer van lineageOS geeft aan dat je op de laatste versie zou moeten zitten van TWRP:

[...]

en dat is versie 3.1.0.3. Als je deze versie nu geinstalleerd hebt staan, zou ik na het dd commando weer opnieuw de laatste versie flashen van LineageOS. Heb je niet de nieuwste versie van TWRP zou ik die eerst installeren om vervolgens wederom opnieuw LineageOS te flashen.

Je kan de laatste versie van twrp downloaden en via recovery (twrp) de nieuwe versie van twrp flashen op de recovery partity. Zie deze handleiding
Yes, dat was inderdaad de oplossing.

Na de nieuwste TWRP erop gezet te hebben, nogmaals een volledige wipe gedaan. Daarna de 20170505 geflashed en voila, ik kon door.

Tnx!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ducksy88
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-05 05:56

Ducksy88

Een beetje vreemd; wel lekker

Ik kom even gedag zeggen; sinds een week of 2 ook een ZUK Z2 eigenaar. Om van de shop-ROM af te komen moest ik best een middagje prutsen maar is uiteindelijk gelukt. Enige wat me nu stoort is gebrek aan NL spellcheck, en toch hier en daar een chinees teken (call-log history bijvoorbeeld).

Zit te denken aan Lineage, ben er echter geheel onbekend mee dus ga me maar eens verdiepen! Ben benieuwd :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Net TWRP geüpdate en toen de OTA gedaan. Zonder bootloop direct het goede resultaat :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

OTA Update uitgevoerd naar 20170513, na 19% reboot in twrp, toen handmatig weer de update uitgevoerd vanuit de /data/data/org.lineageos.updater/app_updates locatie. Supersu en gapps erna en alles weer als vanouds.

[Voor 23% gewijzigd door WeaZuL op 14-05-2017 00:01]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Incognitum
Ik wacht er nog even mee na het laatste debacle. Ook wil ik graag weten wat de updates en fixes precies inhouden, dus daar overdag maar eens achteraan.

Edit:
@WeaZuL Werkt jouw microfoon nog in video calls?

[Voor 16% gewijzigd door Incognitum op 14-05-2017 09:55]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

Incognitum schreef op zondag 14 mei 2017 @ 00:52:
Ik wacht er nog even mee na het laatste debacle. Ook wil ik graag weten wat de updates en fixes precies inhouden, dus daar overdag maar eens achteraan.

Edit:
Goede vraag, dat deed mijn ZUK z2 niet bij vorige versie van de LineageOS rom. Ik zal het morgen even testen met de laatste versie.

Edit, bij mij werkt de speaker en mic goed bij beeld bellen met Whatsapp met de laatste LineageOS rom.

[Voor 71% gewijzigd door WeaZuL op 15-05-2017 19:23]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Incognitum
20170513 geïnstalleerd. Werkt prima. Nog geen problemen tegen gekomen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

Net versie 20170519 geïnstalleerd en voor het eerst sinds de OTA feature geactiveerd is werkte de update zonder issues, geen manueel TWRP werk meer dus, geweldig! _0_

Acties:
  • +1Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Incognitum schreef op zondag 14 mei 2017 @ 00:52:

Edit:
Change log is hier te vinden.
Pagina: 1 2 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee