Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09:10
Bij mij valt de camera uit na enkele seconden. Iemand anders ook last van? Draai de laatste firmware met de originele camera-app.

Edit:
Als melding komt in beeld; Mediaserver gecrasht, camera wordt afgesloten.

Nvm, opgelost na herstart telefoon.

[ Voor 34% gewijzigd door Incognitum op 20-05-2017 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 20:18

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

WeaZuL schreef op zondag 14 mei 2017 @ 00:00:
OTA Update uitgevoerd naar 20170513, na 19% reboot in twrp, toen handmatig weer de update uitgevoerd vanuit de /data/data/org.lineageos.updater/app_updates locatie. Supersu en gapps erna en alles weer als vanouds.
WeaZuL schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 23:55:
Net versie 20170519 geïnstalleerd en voor het eerst sinds de OTA feature geactiveerd is werkte de update zonder issues, geen manueel TWRP werk meer dus, geweldig! _0_
Nou, net de nieuwste OTA 20170526 geïnstalleerd, moest ik wederom de update in TWRP selecteren en uitvoeren want automatisch gebeurde er niets. Vreemd want de vorige OTA update werkte het volledige update proces wel automatisch.
De ROM doet het, na handmatig selecteren en installeren via TWRP, overigens wel goed!

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
WeaZuL schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 22:48:
Nou, net de nieuwste OTA 20170526 geïnstalleerd, moest ik wederom de update in TWRP selecteren en uitvoeren want automatisch gebeurde er niets. Vreemd want de vorige OTA update werkte het volledige update proces wel automatisch.
De ROM doet het, na handmatig selecteren en installeren via TWRP, overigens wel goed!
Hier idem dito. Werd netjes gedownload, echter handmatig moeten installeren. Werkt op dit moment prima. Ook de camera lijkt geen problemen meer te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommieboy_007
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-09 06:22
Incognitum schreef op zondag 28 mei 2017 @ 08:37:
[...]

Hier idem dito. Werd netjes gedownload, echter handmatig moeten installeren. Werkt op dit moment prima. Ook de camera lijkt geen problemen meer te hebben.
Waar in TWRP valt de update terug te vinden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

Tommieboy_007 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:56:
[...]

Waar in TWRP valt de update terug te vinden?
WeaZuL schreef op zondag 14 mei 2017 @ 00:00:
OTA Update uitgevoerd naar 20170513, na 19% reboot in twrp, toen handmatig weer de update uitgevoerd vanuit de /data/data/org.lineageos.updater/app_updates locatie. Supersu en gapps erna en alles weer als vanouds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommieboy_007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Misschien een domme vraag maar gapps hoeft toch niet opnieuw? Of download je de nieuwste gapps en flash je die zodat de gapps ook een update hebben gehad? Ik ging er van uit dat de gapps zich na 1x flashen voortaan via de play store laten updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

Aghanim schreef op zondag 4 juni 2017 @ 17:24:
[...]

Misschien een domme vraag maar gapps hoeft toch niet opnieuw? Of download je de nieuwste gapps en flash je die zodat de gapps ook een update hebben gehad? Ik ging er van uit dat de gapps zich na 1x flashen voortaan via de play store laten updaten?
Domme vragen zijn er niet, ik heb geen antwoord op je vraag, simpelweg omdat ik het niet weet.
Wat ik wel weet is dat er ooit bij een bepaalde versie android ook een vereiste was van een bepaalde versie gapps.
De update procedure staat niet altijd even duidelijk omschreven dus pak ik gewoon altijd de laatste versies handmatig mee.

Gapps is toch eigenlijk ook niet ontwikkeld door Google dacht ik? Dus volgens mij staat hij dan ook niet in de app store? Maar dat is een aanname en nergens op gebaseerd. Just my 2cents...

Als iemand het weet mag hij het uiteraard zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
WeaZuL schreef op zondag 4 juni 2017 @ 17:42:
[...]

Domme vragen zijn er niet, ik heb geen antwoord op je vraag, simpelweg omdat ik het niet weet.
Wat ik wel weet is dat er ooit bij een bepaalde versie android ook een vereiste was van een bepaalde versie gapps.
De update procedure staat niet altijd even duidelijk omschreven dus pak ik gewoon altijd de laatste versies handmatig mee.

Gapps is toch eigenlijk ook niet ontwikkeld door Google dacht ik? Dus volgens mij staat hij dan ook niet in de app store? Maar dat is een aanname en nergens op gebaseerd. Just my 2cents...

Als iemand het weet mag hij het uiteraard zeggen!
Bij een versie update van Android komt er inderdaad een nieuwe gapps. Dat geldt voor een update van 6 naar 7 maar ook bij een 7.x update. Dan moet je idd een nieuwe gapps flashen. Gapps staat voor Google Apps, wat ik bedoelde is dat de losse apps na het flashen van gapps (bijvoorbeeld GMail) gewoon voortaan geüpdate worden in de play store.

Ik update altijd zonder gapps flash (behalve bij versie update van Android) en dat werkt prima. Zojuist ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

Aghanim schreef op zondag 4 juni 2017 @ 18:29:
[...]

Bij een versie update van Android komt er inderdaad een nieuwe gapps. Dat geldt voor een update van 6 naar 7 maar ook bij een 7.x update. Dan moet je idd een nieuwe gapps flashen. Gapps staat voor Google Apps, wat ik bedoelde is dat de losse apps na het flashen van gapps (bijvoorbeeld GMail) gewoon voortaan geüpdate worden in de play store.

Ik update altijd zonder gapps flash (behalve bij versie update van Android) en dat werkt prima. Zojuist ook gedaan.
Ah er was weer update! Klopt wat je zegt ook net weer geüpdate naar 20170603 zonder issues en zonder gapps dit keer. Wel moest ik wederom de update handmatig selecteren in TWRP :/

Even wat anders, ondersteunt de Z2 eigenlijk 4G of was dat nu enkel de pro? :?

[ Voor 4% gewijzigd door WeaZuL op 04-06-2017 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
Yip. Hier ook wederom handmatig. Maar niet erg. Ben zeer content met de updates a elke twee weken. Voor mij niks anders meer.

Off topic:
Iemand al een glimp opgevangen van de Zuk Z3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ikdoe sowieso altijd handmatig omdat ik altijd een nandroid backup wil maken voor het geval ik in een bootloop kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

[ .... ]

Off topic:
Iemand al een glimp opgevangen van de Zuk Z3?
Huh Z3? Was dat geen 1 April grap? De hardware van de Z2 is toch nog ruim voldoende? Hier iig wel, los van de 4G ...

[ Voor 35% gewijzigd door WeaZuL op 04-06-2017 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
WeaZuL schreef op zondag 4 juni 2017 @ 20:59:
[...]

Huh Z3? Was dat geen 1 April grap? De hardware van de Z2 is toch nog ruim voldoende? Hier iig wel, los van de 4G ...
Oh ik kan ook nog wel even vooruit met de Z2. Was alleen nieuwsgierig erna. Ik heb vorige week een artikel gelezen over de Z3, weet alleen niet meer waar.

Heb je problemen met 4G? Of ondersteunt hij niet alle frequenties van je provider? Ik zit gelukkig goed met T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

Incognitum schreef op zondag 4 juni 2017 @ 21:30:
[...]

Heb je problemen met 4G? Of ondersteunt hij niet alle frequenties van je provider? Ik zit gelukkig goed met T-Mobile.
Ik zit bij Telfort, en ik zie alleen maar H+ staan als het 4g is moet er dan niet 4g staan in het netwerk icoon? Mss moet ik er eens induiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
WeaZuL schreef op zondag 4 juni 2017 @ 21:37:
[...]

Ik zit bij Telfort, en ik zie alleen maar H+ staan als het 4g is moet er dan niet 4g staan in het netwerk icoon? Mss moet ik er eens induiken.
Nee, ik heb LTE of LTE+ staan. Dus ik neem aan dit je dan geen 4G hebt. Misschien even controleren met een alternatieve app; Network Cell Info, laat de band zien en de soort verbinding.

Kpn zit bij 4G op de 800 en 1800 band, dus je zou wel moeten kunnen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmiler
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-09 09:54
Aghanim schreef op zondag 4 juni 2017 @ 18:29:
[...]

Ik heb mijn nieuwe Z2 willen updaten. Hij downloadt de update, en begint aan de install, maar komt dan in TWRP terecht. Nu heb ik de folder gevonden waar de update staat (/data/data/org.lineageos.updater/app_updates), daarvan dan de install gedaan, maar hij komt steeds terug terecht in TWRP. Doe ik iets fout? Moet ik eerst een wipe doen misschien?

edit: ik zat op lineage-14.1-20170526-UNOFFICIAL-z2_plus en twrp versie 3.1.0.0

edit2: usb debugging stond niet op, dus via fastboot command lukte nieuwe twrp niet, nu via allinone tool toch opnieuw twrp kunnen installeren, en terug in android geraakt, en data ook behouden. Dat was spannend :X

laatste edit: bij de 2de zuk z2 (dochter ;) ) is de install vanzelf gegaan, vreemd toch, vooral omdat er net dezelfde versies opstaan van twrp en zo...

[ Voor 18% gewijzigd door stefanmiler op 05-06-2017 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
stefanmiler schreef op maandag 5 juni 2017 @ 11:04:
[...]

Ik heb mijn nieuwe Z2 willen updaten. Hij downloadt de update, en begint aan de install, maar komt dan in TWRP terecht. Nu heb ik de folder gevonden waar de update staat (/data/data/org.lineageos.updater/app_updates), daarvan dan de install gedaan, maar hij komt steeds terug terecht in TWRP. Doe ik iets fout? Moet ik eerst een wipe doen misschien?

edit: ik zat op lineage-14.1-20170526-UNOFFICIAL-z2_plus en twrp versie 3.1.0.0

edit2: usb debugging stond niet op, dus via fastboot command lukte nieuwe twrp niet, nu via allinone tool toch opnieuw twrp kunnen installeren, en terug in android geraakt, en data ook behouden. Dat was spannend :X

laatste edit: bij de 2de zuk z2 (dochter ;) ) is de install vanzelf gegaan, vreemd toch, vooral omdat er net dezelfde versies opstaan van twrp en zo...
De laatste versies van Lineage vereisen inderdaad de nieuwste versie van twrp. Had hetzelfde probleem de eerste keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
Incognitum schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 18:25:
Bij mij valt de camera uit na enkele seconden. Iemand anders ook last van? Draai de laatste firmware met de originele camera-app.

Edit:
Als melding komt in beeld; Mediaserver gecrasht, camera wordt afgesloten.

Nvm, opgelost na herstart telefoon.
Toch laatste twee dagen dit probleem. Camera crasht, vaak bij het scherpstellen. Wederom de melding; Mediaserver gecrasht, camera wordt afgesloten.

Na een herstart werkt het weer even, maar probleem komt dus terug. Iemand anders ook last hiervan?

Waar zou ik het probleem het beste kunnen melden? Xda topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

Incognitum schreef op zondag 4 juni 2017 @ 22:05:
[...]

Nee, ik heb LTE of LTE+ staan. Dus ik neem aan dit je dan geen 4G hebt. Misschien even controleren met een alternatieve app; Network Cell Info, laat de band zien en de soort verbinding.

Kpn zit bij 4G op de 800 en 1800 band, dus je zou wel moeten kunnen ontvangen.
Gevonden, je moet jezelf aanmelden (extra bundel?) bij Telfort om van 4G te genieten. Jammer dat ze dat niet standaard actief zetten. Nu staat er soms LTE ipv h+ bedankt voor de tip iig!
Incognitum schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 13:04:
[...]

Toch laatste twee dagen dit probleem. Camera crasht, vaak bij het scherpstellen. Wederom de melding; Mediaserver gecrasht, camera wordt afgesloten.

Na een herstart werkt het weer even, maar probleem komt dus terug. Iemand anders ook last hiervan?

Waar zou ik het probleem het beste kunnen melden? Xda topic?
Zukfans.eu Daar zit(ten) de ontwikkelaar(s) van de ROM ook, echter onderbouw je issue zo specifiek en duidelijk mogelijk. Soms komen er posts voorbij met 0,0 bruikbare info, daar wordt dus niets mee gedaan wat dus zonde is. |:(

Net weer de laatste OTA 20170612 geïnstalleerd, moest ik wederom de update in TWRP selecteren en uitvoeren want automatisch gebeurde er niets. Vreemd want bij OTA update 20170519 werkte het volledige update proces wel automatisch.

Wat mij ook opvalt is dat ik zelf geen melding krijg van LineageOS dat er een OTA update beschikbaar is. Ik check zelf elke keer met de hand of er een update beschikbaar is. Zijn er mensen hier die een melding krijgen in het hoofdscherm dat er een OTA update beschikbaar is?

[ Voor 36% gewijzigd door WeaZuL op 13-06-2017 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
Wanneer ik last blijf houden hiervan dan zal ik eens een topic openen. Na de reset geen crash meer gehad.

Vandaag ook de update gedaan. Ook wederom handmatig moeten doen. Werkt verder prima tot nu toe. Krijg overigens geen melding dat er een update is. Dus doe het ook of handmatig controleren of ik kijk of jij een update gedaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmiler
Vorige keer 1 van de 2 manueel moeten updaten, nu beide automatisch. Ik kreeg ook geen melding van een update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

stefanmiler schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 16:38:
Vorige keer 1 van de 2 manueel moeten updaten, nu beide automatisch. Ik kreeg ook geen melding van een update...
Doe jij nog iets met cache clearen oid voordat je de update installeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmiler
WeaZuL schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 18:21:
[...]

Doe jij nog iets met cache clearen oid voordat je de update installeert?
Nee, gewoon er los over ;)

Ik weet wel iet of dit de 'properste' manier is. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik krijg die meldingen wel wekelijks. Soms ook van oude versies. Werkt bij mij prima sinds dat de OTA ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

Aghanim schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 19:55:
Ik krijg die meldingen wel wekelijks. Soms ook van oude versies. Werkt bij mij prima sinds dat de OTA ondersteund wordt.
Wordt de OTA bij jou ook automatisch door TWRP geïnstalleerd dus je hoeft zelf de update in TWRP niet te selecteren en dan handmatig te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
WeaZuL schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 20:15:
[...]

Wordt de OTA bij jou ook automatisch door TWRP geïnstalleerd dus je hoeft zelf de update in TWRP niet te selecteren en dan handmatig te installeren?
Ja dat lukt, alleen wil ik altijd een nandroid backup maken voor de zekerheid dus ik doe het liever handmatig. Is ook maar een kwestie van een paar klikken dus zo veel winst heb je eigenlijk niet. Het downloaden van de nieuwe rom vind ik wel erg fijn om via de app te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Iemand al de Lineage OTA van 14-6 geïnstalleerd? Ik vind het een prima rom maar heb zelf nog last van matige GPS en een camera die een zwart scherm laat zien. Ik moet dan switchen naar de front camera en weer terug en heb dan wel beeld. Voor beiden nog steeds geen fix.

Het valt me sowieso op dat er vrijwel geen nieuwe functionaliteit wordt toegevoegd. De changelog geeft steeds alleen upstream fixes aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
Aghanim schreef op zondag 18 juni 2017 @ 07:31:
Iemand al de Lineage OTA van 14-6 geïnstalleerd? Ik vind het een prima rom maar heb zelf nog last van matige GPS en een camera die een zwart scherm laat zien. Ik moet dan switchen naar de front camera en weer terug en heb dan wel beeld. Voor beiden nog steeds geen fix.

Het valt me sowieso op dat er vrijwel geen nieuwe functionaliteit wordt toegevoegd. De changelog geeft steeds alleen upstream fixes aan.
Ik neem aan dat je de 12-6 update bedoelt? Deze heb ik ook geïnstalleerd en heb geen last van 'jouw' problemen. GPS werkt snel en accuraat. Camera ook geen zwart beeld.

Wel heb ik heel af en toe een probleem met de camera, dat deze crasht. Echter tot nu toe gaat het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Incognitum schreef op zondag 18 juni 2017 @ 10:59:
[...]

Ik neem aan dat je de 12-6 update bedoelt? Deze heb ik ook geïnstalleerd en heb geen last van 'jouw' problemen. GPS werkt snel en accuraat. Camera ook geen zwart beeld.

Wel heb ik heel af en toe een probleem met de camera, dat deze crasht. Echter tot nu toe gaat het goed.
Hmm bijzonder. Ik heb die problemen al sinds ik het toestel heb. De GPS bug schijnt vaker voor te komen, de camera heb ik nog niet bij anderen gelezen. Toch bijzonder dat ik daar last van heb. Camera werkt verder prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb afgelopen weekend ook de 12-6 versie geflashed omdat er een of andere oude Banggood rom op zat en heb geen problemen ondervonden met de camera en gps.

Een trage gps is een veelvoorkomend probleem bij diverse custom roms voor de Z2. De aangeraden workaround is dat je eerst een stock rom moet flashen met qpst of miflash. Vervolgens start je je telefoon.normaal op, waarbij ik even de wifi en bluetooth heb aangezet. Daarna moet je je telefoon bootloader weer unlocken, de meest recente twrp flashen etc. Hierdoor krijg je een correcte modemst1 partitie die (nog?) niet zo correct kan worden gekopieerd uit de stock rom. Gebruik hiervoor een zo recent mogelijke stock rom versie. Ik heb versie 2.5.334 van de Chinese stock rom gebruikt.

Ik kan geen contacten van de simkaart lezen en ik kan geen contacten naar de simkaart toeschrijven. Op Reddit heb ik gelezen dat dit bij andere merken en types telefoons met Lineage os ook voor komt. Mijn contacten gebruik ik nu via mijn Google account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

Sinds de 12-6 rom heb ik geen updates meer gehad en als ik naar een nieuwe update zoek dan krijg ik een melding over dat de update server niet beschikbaar is. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
WeaZuL schreef op zondag 25 juni 2017 @ 22:51:
Sinds de 12-6 rom heb ik geen updates meer gehad en als ik naar een nieuwe update zoek dan krijg ik een melding over dat de update server niet beschikbaar is. Hebben meer mensen hier last van?
Idem dito.

Bijkomend probleem. Mijn scherm bevat sinds een uur een roze gloed. Hopelijk niet het begin van het einde, dat zou erg snel zijn. Een herstart lost het niet op.

Morgen maar eens een fresh install proberen.

Edit; ook na full wipe een roze gloed,kutzooi.

[ Voor 4% gewijzigd door Incognitum op 26-06-2017 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

Incognitum schreef op maandag 26 juni 2017 @ 00:07:
[...]

Idem dito.

Bijkomend probleem. Mijn scherm bevat sinds een uur een roze gloed. Hopelijk niet het begin van het einde, dat zou erg snel zijn. Een herstart lost het niet op.

Morgen maar eens een fresh install proberen.

Edit; ook na full wipe een roze gloed,kutzooi.
Roze scherm dat is vreemd, heeft de telefoon in het zonnetje gelegen of iets zwaars op de telefoon gedrukt? Ik heb er niet eerder over gelezen iig over roze schermen.
Ik heb het volgende scherm inc. behuizing besteld (dus lcd inc. frame optie selecteren) en gemonteerd wat zonder issues lukte. Mocht je het niet zien zitten kan je altijd naar de lokale GSM boer op de hoek gaan en vragen of ze het voor jou willen monteren.

Ik ZUK sindsdien weer vrolijk rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
WeaZuL schreef op maandag 26 juni 2017 @ 10:22:
[...]

Roze scherm dat is vreemd, heeft de telefoon in het zonnetje gelegen of iets zwaars op de telefoon gedrukt? Ik heb er niet eerder over gelezen iig over roze schermen.
Ik heb het volgende scherm inc. behuizing besteld (dus lcd inc. frame optie selecteren) en gemonteerd wat zonder issues lukte. Mocht je het niet zien zitten kan je altijd naar de lokale GSM boer op de hoek gaan en vragen of ze het voor jou willen monteren.

Ik ZUK sindsdien weer vrolijk rond.
Het is toch vanacht spontaan weer opgelost. Hopelijk blijft het zo. Anders idd maar het scherm vervangen, ik ben namelijk ook meer dan tevreden over het toestel. Goede tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Android 7 (nougat) heeft een nachtmodus instelling, die bij standaard Android uit staat, maar die bij de Lineage OS rom van 12-6 standaard aanstaat. Deze instelling zorgt er voor dat het scherm na zonsondergang minder blauw wordt weergegeven. Deze instelling kun je veranderen via Instellingen > Weergave > LiveDisplay . Om de instelling uit te zetten zet je hier optie Weergavemodus op Uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

Nou, na een voorzichtige melding in het ZUK z2 topic op zukfans wordt men wakker en werkt de OTA update server ineens weer en is er spontaan ook een nieuwe update beschikbaar.

Changelog: versie 20170626

@ontherunvaro ontherunvaro released this 16 hours ago:

- Enable torch on long press Power (@wzv5)
- Upstream fixes and updates

Torch on long press :? :? geen idee wat dat is?!

[ Voor 10% gewijzigd door WeaZuL op 27-06-2017 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
WeaZuL schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 13:28:
Nou, na een voorzichtige melding in het ZUK z2 topic op zukfans wordt men wakker en werkt de OTA update server ineens weer en is er spontaan ook een nieuwe update beschikbaar.

Changelog: versie 20170626

@ontherunvaro ontherunvaro released this 16 hours ago:

- Enable torch on long press Power (@wzv5)

Torch on long press :? :? geen idee wat dat is?!
@WeaZuL Ik denk de zaklamp. Ik ga het zo proberen, trek nu de update binnen.

@Verwijderd Goede tip. Stond inderdaad op automatisch. Nu uitgezet. Bedankt.

Edit: nee de zaklamp is het niet. Zou in ook vreemd zijn, daar je je tel niet meer zou kunnen uitzetten. Geen idee wat ze er wel mee bedoelen.

[ Voor 9% gewijzigd door Incognitum op 27-06-2017 23:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

Incognitum schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 22:57:
[...]

@WeaZuL Ik denk de zaklamp. Ik ga het zo proberen, trek nu de update binnen.

[...]

Edit: nee de zaklamp is het niet. Zou in ook vreemd zijn, daar je je tel niet meer zou kunnen uitzetten. Geen idee wat ze er wel mee bedoelen.
Ik miste de d achter enable dus begon er ineens een lampje (toepasselijk) te branden, mss is het wel een optie. En inderdaad, onder instellingen, knoppen, aan en uit knop, "lang indrukken voor zaklamp" optie aanzetten.

Daarna, wanneer de telefoon uitstaat, de powerbutton lang indrukken en voila, let there be light. Best handige optie :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Nieuwe update online met een GPS fix als ik het zo lees. Ben erg benieuwd naar het resultaat, straks eens flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

Aghanim schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 10:25:
Nieuwe update online met een GPS fix als ik het zo lees. Ben erg benieuwd naar het resultaat, straks eens flashen.
Klopt, wat wel vreemd was, is dat er een update beschikbaar was volgens de ontwikkelaar maar de OTA updater vervolgens geen update kon vinden, iig in mijn geval. Echter vanavond vind hij ineens wel een update nadat ik het wederom handmatig heb gecontroleerd en daar stond versie 06072017 ineens klaar. Wonder boven wonder slaagde de update ook geheel automatisch dus zonder tussenkomst van manuele twrp acties.
* WeaZuL is content!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
Hier idem. Alleen bij mij de 07072017 versie. Ook pas na handmatig controleren.

Wel wederom na enkele procenten handmatig de update moeten afmaken. GPS had ik geen problemen mee, heb echter wel het gevoel dat hij nog sneller een fix heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

WeaZuL schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 23:23:
[...]

Klopt, wat wel vreemd was, is dat er een update beschikbaar was volgens de ontwikkelaar maar de OTA updater vervolgens geen update kon vinden, iig in mijn geval. Echter vanavond vind hij ineens wel een update nadat ik het wederom handmatig heb gecontroleerd en daar stond versie 06072017 ineens klaar. Wonder boven wonder slaagde de update ook geheel automatisch dus zonder tussenkomst van manuele twrp acties.
* WeaZuL is content!
Vanochtend weer een update nadat ik handmatig een controle uitvoerde en daar stond versie 14072017 ineens klaar. De update faalde in automatische uitvoer dus wederom dit keer met tussenkomst van manuele twrp handelingen. Verder ook geen spannende wijzigingen anders dan upstream fixes and updates. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmiler
WeaZuL schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:41:
[...]

Vanochtend weer een update nadat ik handmatig een controle uitvoerde en daar stond versie 14072017 ineens klaar. De update faalde in automatische uitvoer dus wederom dit keer met tussenkomst van manuele twrp handelingen. Verder ook geen spannende wijzigingen anders dan upstream fixes and updates. :z
Ik heb gisteren de 2 ZUK's in huis ook een update gegeven. Ik moest manueel de update zoeken (krijg daar geen seintje van), maar de rest ging allemaal automatisch. Ik stond wel een week of 3 achter, ik weet niet of dat iets scheelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

WeaZuL schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:41:
[...]

Vanavond weer een update nadat ik handmatig een controle uitvoerde en daar stond versie 22072017 ineens klaar. De update slaagde in automatische uitvoer dus dit keer zonder tussenkomst van manuele twrp handelingen. Wederom geen spannende wijzigingen anders dan upstream fixes and minor updates. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Qua nieuwe features is het een beetje duf inderdaad. Nu mis ik verder ook niet echt iets maar sinds 2 maanden is alleen de power on torch toegevoegd.

Als MIUI 9 straks uit komt is het wel leuk om die eens te gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

Vanavond weer een update nadat ik handmatig een controle uitvoerde en daar stond versie 28072017 ineens klaar. De update slaagde in automatische uitvoer dus dit keer zonder tussenkomst van manuele twrp handelingen. Wederom geen spannende wijzigingen anders dan upstream fixes and minor updates. :z

Ik was op zoek naar een tweede zwarte Zuk Z2 maar volgens mij zijn de zwarte niet meer nieuw te krijgen? Kan ze iig niet meer vinden bij Gearbest ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
Heb laatst ook gezocht naar een tweede exemplaar. Zonder succes, nergens meer te vinden. De witte wel, dus dat zal het dan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik kon laatst ook al geen zwarte meer vinden. Koop voor mezelf meestal de witte uitvoering dus vond het niet zo erg. Voordeel van dit vind ik dat je geen vingerafdrukken ziet op de bezels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-08 20:31
Heeft iemand van jullie al de app 'MoreLocale (2)' uitgeprobeerd op dit toestel? En zo ja werkt dat?
zie; Google Play: MoreLocale 2

Doel is dus om je apps in een andere taal (Nederlands bv.) te krijgen i.p.v. standaard in het Engels, aangezien je met originele rom geen Nederlandse taal hebt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

Er is weer een update beschikbaar maar er zit een addertje onder het gras. De developer zegt er het volgende over:
Changelog:

Completely new kernel, updated to the latest CAF bases and with the relevant security fixes. Thanks to all involved, especially @DD3Boh.

Update some configs and files to the latest ZUI values (thanks @cosmedd).

Other updates and fixes
Upstream updates and fixes, including August security patches

Release notes
This update features a new kernel, so changes are many and unexpected things may occur. Some bugs that were fixed before may come back, and others may disappear on their own.
I highly recommend doing a clean update for this version (i.e. full wipes before flashing) in order to prevent possible errors.
Maw, ik ga deze update 10082017 voorlopig niet installeren. Mijn Z2 werkt top en ik ben momenteel niet actief op zoek naar bugs. De eerste meldingen in het topic zijn ook enkel bug meldingen. Houd er dus rekening mee dat, wanneer je deze update installeert, de kans op bugs groter is dan voorheen het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
Ik pas ook voor nu. Inderdaad een prima werkend apparaat momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Vaak is het verstandig een release of 3 te wachten, dan zijn de meeste bugs er wel uit. Sowieso zitten er geen features in die iets relevants toevoegen dus echt een noodzaak om te updaten is er ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

Vandaag weer een nieuwe versie uitgekomen met de volgende changelog:
20170822

@ontherunvaro ontherunvaro released this 3 hours ago
Changelog:

- Revert back to the old kernel while working on the newer one's stability
- Minor fixes and updates
Maw, ik blijf voorlopig zitten waar ik zit en dat is versie 28072017. Reden voor deze beslissing is dat de ZUK Z2 met deze versie nu voldoende goed functioneert en ik geen tijd heb voor aanvullende vreemde bugs zoals battery drain. Helaas toch teveel aandachts punten nog met de nieuwe kernel. Een voorstel voor een separaat development track werd door de developer weggewuifd, dat zou hem teveel tijd kosten :F

[ Voor 16% gewijzigd door WeaZuL op 22-08-2017 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
WeaZuL schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 21:30:
Vandaag weer een nieuwe versie uitgekomen met de volgende changelog:

[...]

Maw, ik blijf voorlopig zitten waar ik zit en dat is versie 28072017. Reden voor deze beslissing is dat de ZUK Z2 met deze versie nu voldoende goed functioneert en ik geen tijd heb voor aanvullende vreemde bugs zoals battery drain. Helaas toch teveel aandachts punten nog met de nieuwe kernel. Een voorstel voor een separaat development track werd door de developer weggewuifd, dat zou hem teveel tijd kosten :F
Had het gisteren ook gelezen. Had voor mezelf ook al besloten eerst de kat uit de boom te kijken.
Dat hij geen seperate track wil handhaven kan ik ergens begrijpen, hij is er immers alleen mee bezig. Maar zeker omdat ie ook met een nieuwe kernel ging experimenteren had ie kunnen verwachten dat er te veel mis zou kunnen gaan.

We volgen het draadje daar verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

Eoghlear schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:48:
[...]

Had het gisteren ook gelezen. Had voor mezelf ook al besloten eerst de kat uit de boom te kijken.
Dat hij geen seperate track wil handhaven kan ik ergens begrijpen, hij is er immers alleen mee bezig. Maar zeker omdat ie ook met een nieuwe kernel ging experimenteren had ie kunnen verwachten dat er te veel mis zou kunnen gaan.

We volgen het draadje daar verder.
Ik vraag mij af waar hij meer tijd aan kwijt is, aan het continu reageren op reacties van "normale" gebruikers die hun telefoon gebruiken als "Daily driver" of gewoon middels Git een simpele dev repo bijhouden met een selecte groep gebruikers. Om vervolgens niet de ruwe changes maar de reeds geteste changes door te zetten naar stable .... Maargoed verandering is nog niet zo makkelijk, overigens is hij volgens mij ook niet de enige dev?!

To be continued ... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
Ik heb de 22-08 versie gewoon maar eens geïnstalleerd. Werkt prima. Installatie verliep geheel automatisch. Geen problemen tot nu toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incognitum
Ter info:
De 22-08 update werkt prima. Geen problemen met batterij ofzo. Alles werkt zoals het hoort.

Nu wachten op de Android O update.

• Incognitum
Update:

Ik ben inmiddels terug naar de 2807 release. De nieuwste release laatst geïnstalleerd echter erg trage GUI en de HotSpot functie werkte niet meer. Tevens was om vreemde reden de FB app behoorlijk traag. Nu met de 28-07 werkt alles weer naar behoren.

Ik houd het ook maar bij deze versie, daar de ondersteuning gestopt is en er geen nieuwe updates meer gaan komen (op één stable release na dan).

Edit:
Nu ik terug ben merk ik nog meer veranderingen:
-Batterijdrain is minder
-Hotspot werkt weer
-FB app werkt weer normaal
-Algemene reactie van het toestel is sneller
-Bij sommige kabels geen 'Langzaam opladen' meer maar gewoon snel (viel me nu pas op).

[ Voor 24% gewijzigd door Incognitum op 17-09-2017 00:15 ]

• WeaZuL

WeaZuL

Ja potverdikkie, de huidige maintainer stopt met ontwikkelen van LOS voor Zuk z2, mooi balen :|
Wat betreft die stable release, ik vraag mij af wat dat gaat zijn. Maargoed, mss denk ik teveel aluhoedje }:O

[ Voor 37% gewijzigd door WeaZuL op 16-09-2017 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
WeaZuL schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 21:47:
Ja potverdikkie, de huidige maintainer stopt met ontwikkelen van LOS voor Zuk z2, mooi balen :|
Wat betreft die stable release, ik vraag mij af wat dat gaat zijn. Maargoed, mss denk ik teveel aluhoedje }:O
Ja, ik vind het ook erg jammer. Was erg tevreden over de functionaliteit van het OS. Jammer dat ze niet verder gaan met Android O.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Balen inderdaad. Wie weet pakt iemand het over. Heb zelf geen Zuk meer, helaas was de diggtizer niet goed en daarom het toestel verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JipAtTweakers
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 07-10-2024
Ik heb mijn Z2 al een tijdje en heb op meerdere ROMs gedraaid, waaronder de officiele ZUK firmware, MoKee rom, en de AEX (AospExtended). Na wat lichte problemen op mokee heb ik aex geflashed omdat die in videos heel goed werkte en een van de beste zou moeten zijn die ook nog OTA updates heeft. Het is een goede ROM en ben er ook blij mee, het enige probleem is dat de camera-app (De google camera) telkens crasht na het openen. De camera zelf werkt gewoon op andere apps als Snapchat, instagram en Third Party Camera apps. Ik heb meerdere dingen geprobeerd. Ik heb niet veel kennis vanhet uitschakelen van stock apps, dus dat deed ik maar, maar ik krijg hem niet terug. Ik heb een redelijke third party camera maar het allerliefst zou ik wel gwn de google camera gebruiken. Tips?

Wijziging: Na het weer inschakelen van de app doet de camera het weer, maar later krijg ik weer dezelfde crash opnieuw.

[ Voor 7% gewijzigd door JipAtTweakers op 24-09-2017 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

Incognitum schreef op zondag 17 september 2017 @ 00:17:
[...]

Ja, ik vind het ook erg jammer. Was erg tevreden over de functionaliteit van het OS. Jammer dat ze niet verder gaan met Android O.
Er is weer een nieuwe 20170921 20170930 release uit, al geprobeerd? Wat nou de bedoeling is volg ik even niet meer, de enige ontwikkelaar achter de Lineage OS rom voor ZUK Z2 schijnt al maanden samen te werken en in de laatste rom enkel bugfixes te hebben doorgevoerd die enkel van de andere devver afkomen. Ook komen er nog meerdere updates uit in de toekomst, hoeveel is nog onduidelijk. OTA update op mijn huidige rom werkt iig niet. Er staat een enkel bericht van een gebrickte telefoon na het installeren van de laatste LOS versie, echter het uitblijven van succesvolle berichten maakt dat ik het nog even aankijk, hectisch allemaal. :X

[ Voor 14% gewijzigd door WeaZuL op 03-10-2017 23:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incognitum
WeaZuL schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 23:44:
[...]

Er is weer een nieuwe 20170921 20170930 release uit, al geprobeerd? Wat nou de bedoeling is volg ik even niet meer, de enige ontwikkelaar achter de Lineage OS rom voor ZUK Z2 schijnt al maanden samen te werken en in de laatste rom enkel bugfixes te hebben doorgevoerd die enkel van de andere devver afkomen. Ook komen er nog meerdere updates uit in de toekomst, hoeveel is nog onduidelijk. OTA update op mijn huidige rom werkt iig niet. Er staat een enkel bericht van een gebrickte telefoon na het installeren van de laatste LOS versie, echter het uitblijven van succesvolle berichten maakt dat ik het nog even aankijk, hectisch allemaal. :X
Ik snap het ook niet helemaal meer. Als hij doorgaat of het werk doorgeeft prima. Ik zalen de 20170930 na vrijdag even proberen. Heb de komende twee dagen de telefoon echt nodig. Ik laat iets weten.

@WeaZuL
Edit:
Uit nieuwsgierigheid toch geïnstalleerd. De GUI loopt lekker. Dus geen haperingen in de Facebook app meer. Ook het scrollen in algemeen werkt prima. Hotspot werkt ook (vereiste). Nieuwe beveiligingsupdate van september verwerkt.

Op het eerste gezicht tevreden!

[ Voor 11% gewijzigd door Incognitum op 04-10-2017 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

Incognitum schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 07:23:
[...]

Ik snap het ook niet helemaal meer. Als hij doorgaat of het werk doorgeeft prima. Ik zalen de 20170930 na vrijdag even proberen. Heb de komende twee dagen de telefoon echt nodig. Ik laat iets weten.

@WeaZuL
Edit:
Uit nieuwsgierigheid toch geïnstalleerd. De GUI loopt lekker. Dus geen haperingen in de Facebook app meer. Ook het scrollen in algemeen werkt prima. Hotspot werkt ook (vereiste). Nieuwe beveiligingsupdate van september verwerkt.

Op het eerste gezicht tevreden!
Haha klinkt goed en goed voorbeeld doet volgen dus ik ga er ook maar aan dan :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

Helaas het doek is gevallen: de hoofd ontwikkelaar heeft de handoek in de ring gegooid en is gestopt met deze rom. Timing kan niet slechter nu met de WPA2 krack attack bug welke vandaag is vrijgegeven |:(

Dat wordt voor mij of een andere ROM, volgens mij is er nog niet 1 ROM welke wel gepatched is, of een andere telefoon :X

[ Voor 24% gewijzigd door WeaZuL op 16-10-2017 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmiler
Was de laatste rom een stabiele met goed batterylife? Dan ga ik nog eens een update tot daar doen alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onlangs ben ik van de Resurrection Remix (RR) overgestapt naar de Jaguar rom. De rom voelt snel en stabiel aan. Daarnaast heb ik de nanomod via magisk geflashed, hiermee is dus de microg suite geinstalleerd, wat een alternatief is voor het google service framework. Lees hier meer..

Twee kleine nadelen van deze setup, om het een en ander te customizen moet je even xposed installeren en de gravitybox module, RR had dit al ingebakken in de rom. Een ander nadeel is dat er een paar kleine bugs inzitten (launcher crashed af en toe sharen van foto's duurt soms even). Dit gaat ongetwijfeld snel opgelost worden of ik moet gewoon een andere launcher gebruiken ;) De mogelijkheid om te overclocken, te underclocken en met een beetje minder google te gebruiken is dus absoluut een aanrader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
Ok, dan zal ik er ook aan moeten geloven. Hopelijk bevalt een andere rom net zo goed als de Lineage.

Is er iemand die een goede en duidelijke (Nederlandse) how-to wil/kan maken betreffende de Jaguar ROM? Ik zou zeer dankbaar zijn. Want flashen via TRWP lijkt er niet in te zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Incognitum Ik zal een poging wagen om het uit te leggen met behulp van TWRP. Ik ga er even vanuit dat je de bootloader geunlocked hebt en TWRP geinstalleerd hebt, zoniet, is hier de duidelijke engelstalige uitleg.

Download van te voren
1) de r11.1 rom
2) de r16 rom
3) magisk
4) optioneel gapps pico (arm64 / android 7.1 / pico)

Nu de echte stappen met en zonder Nanomod:
1) maak een backup van je apps & bestanden op een pc/laptop
2) zet de rom op het interne geheugen van je telefoon
3) restart in recovery modus
4) klik op wipe >> data + cache + dalvik (de normale factory reset dus)
5) klik op install >> selecteer de r11.1 rom
6) klik op reboot>> system
7) laat de telefoon een paar minuten draaien (ik heb 5 minuutjes gedaan, een foto gemaakt, gewoon even spelen :+ )
8) restart dan weer in recovery modus
9) klik op install >> selecteer de r16 rom
10) klik op install >> flash magisk (voor Root en eventueel de nanomod)
10b) Mocht je gapps willen gebruiken ipv nanomod >> klik op install >> flash gapps pico >> (sla dan stap 12 en 13 over)
11) klik op reboot >> system
12) Open magisk en zoek in het download menu de nanomod download en installeer deze via magisk (spreekt voor zich)
13) Daarna zul je in de instellingen alle permissies goed moeten zetten zodat het microg framework (~nanomod) goed werkt.

And done 8)

Overigens : Met de nieuwe Jaguar, r16, is het krack (wpa2) lek gedicht. Ik draai nu nog r15, maar zal dus ook snel overgaan naar de nieuwe versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
@xavation Top man! Ik ga het meteen proberen wanneer ik weer terug ben uit Egypte. Het gaat gelukkig wel via TWRP, dus komt goed. Ik laat iets weten wanneer het gelukt is.

P.s. Magisk is alleen nodig wanneer ik Root wil toch? Zou deze stap kunnen overslaan?

[ Voor 20% gewijzigd door Incognitum op 19-10-2017 23:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Okay, succes! Magisk gebruik ik ipv van SU. Het is dus onder andere voor root. Ook kun je met Magisk nog een heel pallet aan andere modules downloaden en installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incognitum
@xavation Ik heb de ROM inmiddels draaien. Loopt op zich soepel maar heb een probleem met de Wifi en spontane reboots.

* Probleem met WiFi; Is gewoon verbonden en doet het ook, alleen bij bv TomTom geeft hij aan geen netwerk te hebben en pauzeert de download dan. Met 4G herstart de download weer.
Verder enig idee?

Speedtest.net app geeft een download aan van 317 en upload van 41. Dat is dus de WiFi en dat geeft hij dus ook aan. WiFi lijkt het dus wel te doen. Bij LOS werkte de TomTom app ook gewoon betreffende het downloaden van de kaarten.
Opgelost, probleem ligt bij de app.

* Het toestel reboot soms spontaan, zonder voormelding oid. Gewoon tijdens het gebruik van een simpele app. Tot nu toe tweemaal gebeurt.

Edit:
Ik lees op xda dat R16 erg buggy is. Inclusief reboots. Morgen versie 15 proberen en anders toch een andere Rom. Let you know.

Edit 2:
Na wat zoek en speurwerk gevonden dat je de HW-Overlays dient te de-activeren bij reboots. Tot nu toe geen reboots of flikkerende screens meer gehad.

[ Voor 32% gewijzigd door Incognitum op 24-10-2017 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, heb nu ook twee dagen r16 draaien en krijg af en toe dat bepaalde apps vast lopen, geen last van reboots. Heb het nu ook even uitgezet, dus ben benieuwd hoe nu gaat. Het topic op XDA is wat actiever, hou het dus in de gaten.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2017 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
Nu een paar dagen de ROM in gebruik. Ik ben nog niet geheel overtuigd. Geen reboots oid meer, dus dat is fijn. Maar ik schrik wel van het batterijgebruik. Ik kom nauwelijks 8 uur ver met een beetje appen en navigeren. Stelt me wel teleur. Ik wacht het nog even af, anders toch op zoek naar een alternatief.

Wat dat 'Diversen' moet zijn, geen idee.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/b6RSsw0.png

[ Voor 13% gewijzigd door Incognitum op 27-10-2017 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
Ik ben van de Jaguar ROM afgestapt.

* Alarmklok werkte niet (verslapen in het hotel)
* Batterijverbruik was een drama (1,5 uurtje navigeren met TomTom en accu was vrijwel leeg)
* Na de dirty update naar 16+ moest ik bijna elke app opnieuw installeren omdat ze niet meer werkte.

Ik zit nu op de ViperOs

Werkt smooth, batterij lijkt het nu al langer vol te houden en alarmklok werkt (:)). En deze ROM zit ook gewoon op 7.1.2 met security updates van Oktober.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incognitum
Weet niet of er nog veel Zuk Z2 gebruikers hier lezen/zijn. Heb recent de Oreo versie van Pixel geinstalleerd.

https://forum.xda-develop...pixel-experience-t3704110

In eerste instantie even wat moeite met de Setup Wizard, maar na 2x opnieuw flashen toch gewoon gelukt. Eerste indrukken zijn echt dikke prima!

Batterij gaat lang mee (meer dan een dag wanneer ik hem maar matig gebruik), de SOT zit toch echt tegen de 5 a 6 uur. Alleen internetten, mailen, appen. Ik speel geen spelletjes op de telefoon.

De versie is gebaseerd op de Pixel telefoons, loopt erg smooth en tot nu toe nog geen enkele vastloper, reboot oid gehad. Alle apps werken zonder problemen, ben nog geen app tegengekomen die niet werkt op de 8.0.

Wat niet werkt is de HDR+ en de AGPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

Incognitum schreef op donderdag 7 december 2017 @ 16:41:
Weet niet of er nog veel Zuk Z2 gebruikers hier lezen/zijn. Heb recent de Oreo versie van Pixel geinstalleerd.

https://forum.xda-develop...pixel-experience-t3704110

In eerste instantie even wat moeite met de Setup Wizard, maar na 2x opnieuw flashen toch gewoon gelukt. Eerste indrukken zijn echt dikke prima!

Batterij gaat lang mee (meer dan een dag wanneer ik hem maar matig gebruik), de SOT zit toch echt tegen de 5 a 6 uur. Alleen internetten, mailen, appen. Ik speel geen spelletjes op de telefoon.

De versie is gebaseerd op de Pixel telefoons, loopt erg smooth en tot nu toe nog geen enkele vastloper, reboot oid gehad. Alle apps werken zonder problemen, ben nog geen app tegengekomen die niet werkt op de 8.0.

Wat niet werkt is de HDR+ en de AGPS.
Goede tip, binnenkort de 8.1 release eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

WeaZuL schreef op maandag 11 december 2017 @ 15:57:
[...]

Goede tip, binnenkort de 8.1 release eens proberen.
Die is vandaag vrij gegeven en goed ontvangen.
Hdr, agps en deep sleep werkt nog niet goed. Voor de rest super snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag mijn eerste build gedaan van LOS van Varotone waarbij ik de upstream fixes heb meegenomen en nu Android beveiligingspatch van 5 december 2017 heb. Nu lees ik hier over Oreo 8.1 en gelukkig zie ik in de build manifests dat die ook op basis van LOS is. Eens kijken of ik die repositories bij mijn lokale LOS 14.1 repositories geïnstalleerd krijg in de komende kerstvakantie.

• WeaZuL

WeaZuL

Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 22:06:
Ik heb vandaag mijn eerste build gedaan van LOS van Varotone waarbij ik de upstream fixes heb meegenomen en nu Android beveiligingspatch van 5 december 2017 heb. Nu lees ik hier over Oreo 8.1 en gelukkig zie ik in de build manifests dat die ook op basis van LOS is. Eens kijken of ik die repositories bij mijn lokale LOS 14.1 repositories geïnstalleerd krijg in de komende kerstvakantie.
En, wat is de stand van zaken?

• WeaZuL

WeaZuL

Verwijderd schreef op maandag 18 december 2017 @ 23:53:
[...]

Die is vandaag vrij gegeven en goed ontvangen.
Hdr, agps en deep sleep werkt nog niet goed. Voor de rest super snel.
Helaas ... ;w

[ Voor 9% gewijzigd door WeaZuL op 28-12-2017 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, helaas. Daarom ben ik niet verder gegaan met kijken naar de PixelExperience rom die er overigens best goed uit zag. De source code ziet er begrijpbaar en installeerbaar uit, maar ik heb geen tijd/zin om die firmware in mijn eentje te onderhouden. Oreo voor de Zuk Z2 is nog niet helemaal stabiel en heeft voor whatever oreo firmware voor de Z2 nog veel onderhoud nodig.
WeaZuL schreef op donderdag 28 december 2017 @ 15:57:
[...]

En, wat is de stand van zaken?
Ik heb in plaats van PixelExperience eerst de oreo versie van AICP geprobeerd. Gisteravond zag ik op XDA dat er inmiddels LineageOS 15.1 door DD3Boh is en heb ik die op mijn Zuk gezet. Ziet er ook goed uit, maar ik mis het power button configuratie menu. Ik probeer om volgende week de source code te installeren, maar dat gaat zo te zien niet zo makkelijk als die van LOS 14.1 of die van de PixelExperience. Ook heb ik gisteren de upstream updates van LOS 14.1 mijn lokale repository kloon van Varotone binnengehaald en de rom gebouwd. Dat werkt ook nog steeds goed, maar het Android security level staat nog steeds op 5 december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
Oreo niet stabiel? Ik draai (nadat Pixel ook ermee stopte) nu een twee weken de AEX ROM. Deze loopt behoorlijk stabiel. Is snel, heeft Agps, HDR+.

Batterij heb ik nog nooit zo lang mee gedaan als nu, wat een verademing. Ik heb nog geen reboot, vastloper oid gehad. Alles werkt gewoon echt prima.

Enige waar ik tegenaan loop, maar dat was bij sommige Nougat ook, is dat ik het geluid van de oorspeaker zacht vind. Er is eens een ROM geweest waarbij deze harder was, maar weet niet meer welke. Heb ook geen zin om een andere kernel te proberen, want het werkt nu gewoon goed.

Het betreft trouwens de ROM van AospExtended (voor de duidelijkheid).

[ Voor 5% gewijzigd door Incognitum op 04-01-2018 04:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vanwege de o zo stabiele firmware code noemt davidevinavil zijn rom thread op xda : [ROM][8.1.0][BETA][OFFICIAL] AospExtended ROM V5.1 [Z2 PLUS]. Alle 3rd party oreo 8.1 firmwares voor de Zuk Z2 zijn nog in alfa of beta stadium als ik de start posts van de oreo 8.1 rom threads op xda doorlees. Jij hebt het over functionele stabiliteit voor jouw dagelijks gebruik, maar de code bases zijn helaas nog volop aan verandering onderhevig en noem ik daarom niet stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

Zijn er de laatste weken nog stabiele roms gereleasd of is het stil in ZUK z2 romland?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incognitum
WeaZuL schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 13:46:
Zijn er de laatste weken nog stabiele roms gereleasd of is het stil in ZUK z2 romland?
Ik gebruik nu de Pixel Experience Rom. Deze was eigenlijk gestopt, maar heeft het project toch weer opgepakt. Hiervoor 'verplicht' een andere ROM moeten gebruiken (AEX), maar in vergelijking met de Pixel komt deze qua snelheid en stabiliteit toch niet in de buurt (wat ik eerst wel dacht).

Werkt prima en batterij usage is perfect. Enige wat ik niet heb is de Gmod cam en dus geen HDR (Ik wil niet rooten).

Ook de Face Unlock werkt goed. Alleen wanneer het iets donkerder is in een omgeving dan wilt hij wel eens niet werken, maar dat neem ik voor lief.

Prima aanrader!

[ Voor 40% gewijzigd door Incognitum op 26-01-2018 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovaal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-08 12:17

ovaal

Een balletje kan vreemd rollen

Er lijkt een nieuwe stock ROM te zijn met 8.0
https://www.gizmochina.co...8-0-oreo-zuk-z2-zuk-edge/
Ik ben benieuwd, ik werk nog steeds met de chinese rom naar alle tevredenheid.

Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommieboy_007
Incognitum schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 21:00:
[...]

Ik gebruik nu de Pixel Experience Rom. Deze was eigenlijk gestopt, maar heeft het project toch weer opgepakt. Hiervoor 'verplicht' een andere ROM moeten gebruiken (AEX), maar in vergelijking met de Pixel komt deze qua snelheid en stabiliteit toch niet in de buurt (wat ik eerst wel dacht).

Werkt prima en batterij usage is perfect. Enige wat ik niet heb is de Gmod cam en dus geen HDR (Ik wil niet rooten).

Ook de Face Unlock werkt goed. Alleen wanneer het iets donkerder is in een omgeving dan wilt hij wel eens niet werken, maar dat neem ik voor lief.

Prima aanrader!
Ik heb deze rom ook via TWRP proberen te installeren, maar hij blijft dan bij het opstarten hangen. Moet ik naast de rom zelf nog meer toevoegen zoals GAPPPS of ligt dit ergens anders aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incognitum
Tommieboy_007 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 13:03:
[...]

Ik heb deze rom ook via TWRP proberen te installeren, maar hij blijft dan bij het opstarten hangen. Moet ik naast de rom zelf nog meer toevoegen zoals GAPPPS of ligt dit ergens anders aan?
Ik heb inmiddels een andere telefoon. Wat ik nog weet is dat de GApps reeds pre-installed zijn. Ik heb meen ik ook in het begin problemen gehad met opstarten. Opnieuw flashen hielp toen.

De laatste tijd (en nu in gebruik bij de kleine) staat er Bootleggers op ivm de lage frequentie aan updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

Afgelopen zaterdag weer een nieuwe versie van de pixel experience rom uitgekomen. Gelijk geinstalleerd en ik moet zeggen, overstijgt mijn verwachtingen! Stabiel, zuinig en uptodate, een aanrader!
➡️ New OTA available for ZUK Z2 Plus (z2_plus)
👤 by Rodrigo Rodrigues (Rodrigo594)

ℹ️ Version: Oreo
📆 Build date: 2018/05/26 19:11
📂 File size: 857.87 MB

#z2_plus #pixelexperience

[ Voor 10% gewijzigd door WeaZuL op 30-05-2018 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

WeaZuL schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 00:16:
Afgelopen zaterdag weer een nieuwe versie van de pixel experience rom uitgekomen. Gelijk geinstalleerd en ik moet zeggen, overstijgt mijn verwachtingen! Stabiel, zuinig en uptodate, een aanrader!

[...]
Ik had met bovenstaande release van de Pixel ROM last van battery drain en de algemene response was zeer laggy/traag van de UI, onderstaande release is vandaag uitgebracht en lost dit op is mijn ervaring:
➡ New build available for ZUK Z2 Plus (z2_plus)
👤 by Rodrigo Rodrigues (Rodrigo594)

ℹ Version: Oreo
📆 Build date: 2018/06/18 21:31
📂 File size: 854.77 MB

Download now
💬 View discussion

#z2_plus #pixelexperience

[ Voor 13% gewijzigd door WeaZuL op 19-06-2018 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

Nou, gisteren heeft de ontwikkelaar van de Zuk z2 plus Pixel Rom aangekondigd per direct met de ontwikkeling van de ROM te stoppen. Zeer spijtig naar mijn mening maar begrijpelijk. Wellicht tijd voor mij om verder te kijken naar een ander alternatief qua Rom of nog gekker, een andere telefoon :X

Ik krijg de indruk dat de Zuk Z2 een uitstervend ras is. Vooralsnog hebben we er in dit huishouden meerdere en stevast om de drie maanden wordt er een LCD scherm vervangen, aan spare parts geen tekort 8)7

Pagina: 1 2 Laatste