Buitenlamp aardedraad vast met lijm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-10 15:03
Tja een wat vreemde titel allicht maar toen ik dit tegenkwam in mijn nieuwe buitenlamp schrok ik toch wel een beetje:

Afbeeldingslocatie: http://upload.mattie-systems.nl/uploads/54401-2016-09-24_09.37.39.jpg

Maar wat is er mis mee? De aarde draad zit gewoon netjes vast en er zit wat lijm op als trekontlasting? Nou dat zal ik u vertellen: deze aarde draad zit dus NIET vast. Neenee, die klodder lijm is het enige wat de draad semi op zijn plek houd. Dus hop even de multimeter er bij en jahoor afh hoe je de kabel buigt heb je wel/geen goede aarde!!!

Vooral omdat er ook nog eens wat krimpkous niet goed vast zat waardoor er een andere draad (potentieel waar stroom op staat) er zo bij lag:

Afbeeldingslocatie: http://upload.mattie-systems.nl/uploads/52245-2016-09-24_09.37.30.jpg

Oh en de lamp heeft natuurlijk een mooie metalen behuizing :)

Dus: driedubbel drama natuurlijk.

Hup even een email naar de fabrikant en wat heen-en-weer gemaild met wat foto's en wat krijg ik als antwoord: Jah hier is een retour formulier "Na ontvangst zullen we uw product controleren, en bij defect binnen de garantietermijn omruilen" 8)7 8)7 Tja... wat moet je daar nou mee, ik zal eens informeren of bij de "gerepareerde" lamp wél de aarde verbinding deugdelijk vast zit, anders los ik het net zo lief zelf op :)

Behalve de lol voor jullie om deze faal te zien ook de volgende vraag: in hoeverre is het toegestaan om op deze manier de aarde draad te bevestigen?

Benieuwd naar de reacties!

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Is deze in Nederland gekocht of via eBay/AliExpress/Banggood/Vulmaarin? In het eerste geval had deze lamp nooit verkocht mogen worden en kun je de lamp gewoon retourneren. In het tweede geval had de lamp nog steeds niet verkocht mogen worden, maar is het retourneren wat lastiger.

• Mattie112
Nope, bij een winkel die ook regelmatig een zogenaamde hunt heeft ;) Maar inderdaad dit leek mij ook gewoon niet mogen.

Beter zou al zijn om die draad "onder" de ring te klemmen bij de kabelinvoer maar lijm haha prachtig.

En tja, ik kan de lamp wel omruilen maar als ik eenzelfde lijm zooi terug krijg dan schiet dat ook niet op dus dat zal ik eerst maar eens informeren.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:33
Die hunt moet toch ook ergens door bekostigd worden.

In generieke zin wordt de markt overspoeld met goedkope rommel en is het soms bijzonder om weer eens een degelijk product in je handen te krijgen. Ik ben er ook schuldig aan regelmatig dan wel in China of in NL goedkoper prullaria te kopen maar het gaat me langzamerhand tegenstaan. Prima voorbeeld van hoe het shit kan lopen.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Dit is goedkope rommel, komt uiteraard uit China en is niet vreemd om zo tegen te komen. Is het goed of leuk? Nee. De meeste mensen gaan er ook niks van merken, als de lamp het doet is de kans groot dat niemand het ooit zal doorhebben.

Het komt trouwens ook voor met lampen bij bouwmarkten en goedkope outlets, is puur om dat niemand bij inkoop zin of kennis heeft om het te checken... en het moet natuurlijk goedkoop ingekocht worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Mattie112 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:33:
Nope, bij een winkel die ook regelmatig een zogenaamde hunt heeft ;) Maar inderdaad dit leek mij ook gewoon niet mogen.

Beter zou al zijn om die draad "onder" de ring te klemmen bij de kabelinvoer maar lijm haha prachtig.
Mja, dit is dus typisch Chinees gedrag: het kost tijd om die draad ergens aan te sluiten, het kost ook nog eens geld, want het kost een extra schroefje en de behuizing moet ook een schroefgat hebben, dus laten we die maar zweven. Het valt me nog mee dat ze er wat kit tegenaan hebben geplakt: wat ik op het YT-kanaal van BigClive soms zie is veel erger.

Waarschijnlijk zat de draad los en triggerde die bij het testen een beveiliging, waardoor ze dit maar hebben gedaan.
En tja, ik kan de lamp wel omruilen maar als ik eenzelfde lijm zooi terug krijg dan schiet dat ook niet op dus dat zal ik eerst maar eens informeren.
Onzin: ze hebben je gewoon een ondeugdelijk/elektrisch onveilig product verkocht, en dat mag niet.
Je kunt in dat soort gevallen je geld terugeisen, al wordt dat wellicht nu wat lastiger, omdat de verkoper weet dat je de lamp hebt opengemaakt.

Ik denk dat je makkelijker de lamp zelf kunt herstellen en ermee klaar zijn.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:46

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

De meeste lampen zul je open moeten maken om de kabel aan te kunnen sluiten. Als dat al de garantie laat vervallen...

Maar ik zou het gewoon terugsturen, en geld terug. Dit is geen deugdelijk product, en het lijkt een seriematig probleem te zijn. (er zit geen aardaansluiting in, dus die kan nooit netjes vastgezet worden) Omruilen heeft dan ook geen zin.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Mattie112
NiGeLaToR schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:36:
Die hunt moet toch ook ergens door bekostigd worden.

In generieke zin wordt de markt overspoeld met goedkope rommel en is het soms bijzonder om weer eens een degelijk product in je handen te krijgen. Ik ben er ook schuldig aan regelmatig dan wel in China of in NL goedkoper prullaria te kopen maar het gaat me langzamerhand tegenstaan. Prima voorbeeld van hoe het shit kan lopen.
Alleen dit item komt niet uit de hunt, is trouwens een lamp van quintezz. Maargoed, zeker bij een NL shop mag je toch wel verwachten dat het in elk geval veilig is....
johnkeates schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:40:
Dit is goedkope rommel, komt uiteraard uit China en is niet vreemd om zo tegen te komen. Is het goed of leuk? Nee. De meeste mensen gaan er ook niks van merken, als de lamp het doet is de kans groot dat niemand het ooit zal doorhebben.

Het komt trouwens ook voor met lampen bij bouwmarkten en goedkope outlets, is puur om dat niemand bij inkoop zin of kennis heeft om het te checken... en het moet natuurlijk goedkoop ingekocht worden.
Ja, maar brr moet er toch niet aan denken dat je op een ladder staat om even de lamp wat verder te buigen en dat dan precies de aardedraad geen contact maakt en de fasedraad wel.....
Kaj. schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:42:
[...]
Mja, dit is dus typisch Chinees gedrag: het kost tijd om die draad ergens aan te sluiten, het kost ook nog eens geld, want het kost een extra schroefje en de behuizing moet ook een schroefgat hebben, dus laten we die maar zweven. Het valt me nog mee dat ze er wat kit tegenaan hebben geplakt: wat ik op het YT-kanaal van BigClive soms zie is veel erger.

Waarschijnlijk zat de draad los en triggerde die bij het testen een beveiliging, waardoor ze dit maar hebben gedaan.

[...]

Onzin: ze hebben je gewoon een ondeugdelijk/elektrisch onveilig product verkocht, en dat mag niet.
Je kunt in dat soort gevallen je geld terugeisen, al wordt dat wellicht nu wat lastiger, omdat de verkoper weet dat je de lamp hebt opengemaakt.

Ik denk dat je makkelijker de lamp zelf kunt herstellen en ermee klaar zijn.
Ja kijk omruilen voor een nieuwe lamp is prima natuurlijk alleen als dat weer een lijm versie is dan schiet ik er niks mee op :p Had al even gekeken voor zo'n mooi "ringetje" wat je aan je draad kan krimpen en die zou ik perfect tussen de behuizing kunnen klemmen precies bij het schoefgat, dan is het tenminste veilig :)
DrivinUCrazy schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:56:
De meeste lampen zul je open moeten maken om de kabel aan te kunnen sluiten. Als dat al de garantie laat vervallen...

Maar ik zou het gewoon terugsturen, en geld terug. Dit is geen deugdelijk product, en het lijkt een seriematig probleem te zijn. (er zit geen aardaansluiting in, dus die kan nooit netjes vastgezet worden) Omruilen heeft dan ook geen zin.
Enige nadeel is dan dat ik geen lamp meer heb :p Dan fix ik het net zolief zelf op een semi-veilig manier (solderen aan de connector, vastklemmen tussen behuizing en ring of het schroefgat van de behuizing hiervoor misbruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door Mattie112 op 29-09-2016 14:58 ]

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:46

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Tja, zelf weten. Ik zou met deze praktijken niet op de rest van de kwaliteit vertrouwen, al ben ik zelf prima in staat om de problemen te verhelpen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Mattie112 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:57:
[...]

Alleen dit item komt niet uit de hunt, is trouwens een lamp van quintezz.
quintezz doet niet veel meer dan goedkope chineze rommel in een verpakking met hun naam erop verkopen volgens mij.
Maargoed, zeker bij een NL shop mag je toch wel verwachten dat het in elk geval veilig is....
iBood staat bij mij al op de zwarte lijst n.a.v verkoop van neppe rotzooi en gebrekkige afhandeling wanneer ze geconfronteerd worden met leveren van troep.

Ik vraag me ook af of er geen keurmerken zijn waaraan dit soort producten moeten voldoen om hier verkocht te worden

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-10 14:07

Tijntje

Hello?!

Mattie112 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:57:
[...]

Alleen dit item komt niet uit de hunt, is trouwens een lamp van quintezz. Maargoed, zeker bij een NL shop mag je toch wel verwachten dat het in elk geval veilig is....
Dat ziet er identiek uit aan de rommel die je via Banggood/DealExtreme kan bestellen, waarschijnlijk een importeur die goedkoop uit China besteld en er dan marge boven op zet.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:32
Is dit zo'n LED-spot met bewegingsmelder? Heb er hier eentje van Action, de bewegingsmelder daarvan trok in rust zo'n 4-5W. Gezien de lamp maar €10 ofzo was verbruikt de bewegingsmelder in één jaar al net zo veel aan stroom als wat de lamp gekost heeft :S Heb die bewegingsmelder er maar afgesloopt.

[ Voor 14% gewijzigd door ThinkPad op 29-09-2016 15:16 ]

• NiGeLaToR
Oh crap, heb ook zo'n elcheapo ding hangen :S

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:17

Barrycade

Through the...

Als je weer zo'n lamp terugkrijgt van de leverancier wellicht even de rest van de samenleving beschermen en een mailtje naar de NVWA met foto's sturen?

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:47

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

NiGeLaToR schreef op donderdag 29 september 2016 @ 15:16:
Dat er 1 zo op de markt verschenen is hoeft per definitie te zeggen dat ze allemaal zo zijn. Dit kan zo'n gevolg zijn van wisseling van dienst oid.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• NiGeLaToR
memphis schreef op donderdag 29 september 2016 @ 15:23:
[...]

Dat er 1 zo op de markt verschenen is hoeft per definitie te zeggen dat ze allemaal zo zijn. Dit kan zo'n gevolg zijn van wisseling van dienst oid.
Uhm nee, maar die van mij komt uit dezelfde hoek en heeft zo'n zelfde kwaliteitsbeleving :+ dus tja..

• Mattie112
DrivinUCrazy schreef op donderdag 29 september 2016 @ 15:02:
Tja, zelf weten. Ik zou met deze praktijken niet op de rest van de kwaliteit vertrouwen, al ben ik zelf prima in staat om de problemen te verhelpen.
Ik schaar mezelf ook onder die categorie :)
u_nix_we_all schreef op donderdag 29 september 2016 @ 15:11:
[...]

quintezz doet niet veel meer dan goedkope chineze rommel in een verpakking met hun naam erop verkopen volgens mij.

[...]

iBood staat bij mij al op de zwarte lijst n.a.v verkoop van neppe rotzooi en gebrekkige afhandeling wanneer ze geconfronteerd worden met leveren van troep.

Ik vraag me ook af of er geen keurmerken zijn waaraan dit soort producten moeten voldoen om hier verkocht te worden
Ja dat was ook mijn vraag, mag dit verkocht worden in NL?
Tijntje schreef op donderdag 29 september 2016 @ 15:11:
[...]

Dat ziet er identiek uit aan de rommel die je via Banggood/DealExtreme kan bestellen, waarschijnlijk een importeur die goedkoop uit China besteld en er dan marge boven op zet.
En dan dacht ik juist laat ik het in NL bestellen dan zal het wel goed zijn, nee dus :p
ThinkPadd schreef op donderdag 29 september 2016 @ 15:15:
Is dit zo'n LED-spot met bewegingsmelder? Heb er hier eentje van Action, de bewegingsmelder daarvan trok in rust zo'n 4-5W. Gezien de lamp maar €10 ofzo was verbruikt de bewegingsmelder in één jaar al net zo veel aan stroom als wat de lamp gekost heeft :S Heb die bewegingsmelder er maar afgesloopt.
Ja dat is idd met bewegingsmelder, goed dat je het zegt ik zal eens kijken wat die melder zelf verbruikt. Mocht dat ook zoveel zijn dan zet ik er denk een tijdschakelaar op zodat hij in elk geval overdag geen stroom verbruikt.
NiGeLaToR schreef op donderdag 29 september 2016 @ 15:16:
De missende isolatie zal waarschijnlijk echt een foutje zijn dus daar zou ik niet zo 123 bang voor zijn. Maargoed 4 schroefjes en je weet het zeker!
Barrycade schreef op donderdag 29 september 2016 @ 15:21:
Als je weer zo'n lamp terugkrijgt van de leverancier wellicht even de rest van de samenleving beschermen en een mailtje naar de NVWA met foto's sturen?
Ja dat is wel een idee, ik kreeg een retourlabel van de leverancier (te-group) maar ik heb eerst maar eens geinformeerd wat ze er dan aan gaan repareren.
memphis schreef op donderdag 29 september 2016 @ 15:23:
[...]

Kijken (stroom er af!) kan in elk geval geen kwaad!

• Mattie112
Update:

Via het iBood forum (waar ik ook dit verhaal gepost had) een email adres gehad van de "product expert". Kreeg een nette mail terug dat dit natuurlijk niet de bedoeling was en dat hij het opgaat nemen met China//QC, morgen zal er een nieuwe lamp opgestuurd worden en mijne kan ik dan retour sturen zodat ze die lamp kunnen "onderzoeken".

Ik zal weer een update plaatsen als ik de nieuwe lamp binnen heb!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Nee, dit mag niet verkocht worden in Europa. Een ondeugdelijke aardebevestiging is in strijd met de laagspanningsrichtlijn.

Ik zie wel dat er een terminal op de randaarde is gekrompen, en als dit een oogje was dan kon hij prima door die kabelwartel deugdelijk worden bevestigd. Misschien heeft iemand in productie per ongeluk de verkeerde terminal erop gezet en dat op deze manier geprobeerd op te lossen. Die losse ader is zo te zien verschoven krimpkous die niet goed is verhit. Die soldeerverbinding lijkt me in orde.

Wel een duidelijk gevalletje van kwaliteitscontrole die niet deugt of zelfs ontbreekt.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:32
Mattie112 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 16:28:
[...]
en mijne kan ik dan retour sturen zodat ze die lamp kunnen "onderzoeken".
[...]
Dat soort dingen vind ik altijd een beetje tricky, je kan het ook lezen als: "We plakken de doos weer netjes dicht en sturen hem naar een klant die er hopelijk niet moeilijk over doet".

Je zou haast de boel met opzet slopen zodat hij niet meer naar een volgende klant kan worden gestuurd, maarja dan krijg je die webwinkel in je nek waarschijnlijk.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Barrycade schreef op donderdag 29 september 2016 @ 15:21:
Dit vraagt inderdaad om een terugroepactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-10 17:40

SA007

Moderator Tweaking
Qua aarding even duidelijk hoe het zit:

Je hebt een 4-tal groepen producten:
- Class 1: Geaarde apparaten, hierbij moet elk aanraakbaar metalen deel geaard zijn, hier gelden wat simpele eisen voor:
o De aarding moet minstens dezelfde stroom aankunnen als het aansluitsnoer.
o De aarding moet bij aansluiten of afkoppelen resp. als eerste of laatste aansluiten.
o Bij schade (bijv geforceerd eruit trekken van een vaste snoer) moet de aarde als laatste kapot gaan.

- Class 2: Dubbel geisoleerde apparaten.
Herkenbaar aan de 2 vierkantjes in elkaar.
o Alle aanraakbare delen moeten dubbel geisoleerd zijn ten opzichte van de netspanning, dus dubbel de isolatieafstand en dubbel dikte plastic isolatie (meestal met 2 gescheiden lagen plastic).
o Ze mogen absoluut geen aardedraad hebben.

- Class 3: Inherent veilig apparaten.
o Spanning is onder de 50V AC en daardoor veilig.
o Ook geen aarde.

Er is ook nog Class 0 en 01, maar die mogen niet meer, apparaten zonder aarde en enkelvoudige isolatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Flake schreef op donderdag 29 september 2016 @ 17:06:
Nee, dit mag niet verkocht worden in Europa. Een ondeugdelijke aardebevestiging is in strijd met de laagspanningsrichtlijn.

Ik zie wel dat er een terminal op de randaarde is gekrompen, en als dit een oogje was dan kon hij prima door die kabelwartel deugdelijk worden bevestigd. Misschien heeft iemand in productie per ongeluk de verkeerde terminal erop gezet en dat op deze manier geprobeerd op te lossen. Die losse ader is zo te zien verschoven krimpkous die niet goed is verhit. Die soldeerverbinding lijkt me in orde.

Wel een duidelijk gevalletje van kwaliteitscontrole die niet deugt of zelfs ontbreekt.
Ja het is wat vreemd, er zit wel een oogje op (wel erg klein) dus je zou zeggen waarom niet een groter oogje of een wartel met een lipje voor de aardedraad. Zal wel met kosten te maken hebben. En inderdaad die krimpkous is niet goed, kijk zoiets kan een productie foutje zijn maar die aardedraad tja dat is toch echt wel bewust gedaan :p
ThinkPadd schreef op donderdag 29 september 2016 @ 17:16:
[...]

Dat soort dingen vind ik altijd een beetje tricky, je kan het ook lezen als: "We plakken de doos weer netjes dicht en sturen hem naar een klant die er hopelijk niet moeilijk over doet".

Je zou haast de boel met opzet slopen zodat hij niet meer naar een volgende klant kan worden gestuurd, maarja dan krijg je die webwinkel in je nek waarschijnlijk.
Mja ik had wel het idee dat degene die ik sprak het wel snapte (de klantenservice zelf niet btw). Ik stuur ik elk geval dat ding retour en ik wacht even af wat ik terug krijg. Is dat weer zo dan ga ik zeker kijken wat voor stappen er mogelijk zijn, is gewoon erg gevaarlijk.
RemcoDelft schreef op donderdag 29 september 2016 @ 17:20:
[...]

Dit vraagt inderdaad om een terugroepactie.
Ja daar zeg je me zo wat als er inderdaad meerdere zo zijn (geen andere tweakers met deze lamp die eens kunnen kijken?) dan zou dat zomaar een optie zijn.
SA007 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 19:13:
Qua aarding even duidelijk hoe het zit:

Je hebt een 4-tal groepen producten:
- Class 1: Geaarde apparaten, hierbij moet elk aanraakbaar metalen deel geaard zijn, hier gelden wat simpele eisen voor:
o De aarding moet minstens dezelfde stroom aankunnen als het aansluitsnoer.
o De aarding moet bij aansluiten of afkoppelen resp. als eerste of laatste aansluiten.
o Bij schade (bijv geforceerd eruit trekken van een vaste snoer) moet de aarde als laatste kapot gaan.

- Class 2: Dubbel geisoleerde apparaten.
Herkenbaar aan de 2 vierkantjes in elkaar.
o Alle aanraakbare delen moeten dubbel geisoleerd zijn ten opzichte van de netspanning, dus dubbel de isolatieafstand en dubbel dikte plastic isolatie (meestal met 2 gescheiden lagen plastic).
o Ze mogen absoluut geen aardedraad hebben.

- Class 3: Inherent veilig apparaten.
o Spanning is onder de 50V AC en daardoor veilig.
o Ook geen aarde.

Er is ook nog Class 0 en 01, maar die mogen niet meer, apparaten zonder aarde en enkelvoudige isolatie.
Ok, nou dan is dit duidelijk een "Class 1", ding is van metaal dus niet dubbel geïsoleerd en heeft een aardedraad. Puntje 3 is ook wel een mooie, die aardedraad is veel korter (en vast met lijm) dus die gaat no-way als laatste er uit mocht je een ruk aan die kabel geven!

--------

Ik geef hier in elk geval updates of/wat er verder uit de communicatie komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-10 14:26

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Dit is wel makkelijk van die online shops, maar als ze in Nederland verkopen moeten ze toch hier aan de regels voldoen. Wel makkelijk dozen schuiven vanuit China maar ze moeten wel toezien op de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
En inmiddels een nieuwe/andere lamp ontvangen:

http://upload.mattie-syst...2-2016-10-01_17.46.09.jpg

Als al hun producten zo (horen) te zijn dan hoor je mij niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
En dat is niet opnieuw een druppel lijm waar de aardedraad mee vast zit? Ik vind het er wel zo uitzien.

Off topic:
Normaliter val ik hier allang niet meer over, want dan heb ik zowat een dagtaak er aan. Dus laar ik het liever aan een moderater over. En anders denk ik van laat maar zitten, er zijn belangrijker zaken. Maar nu, neem het me a.u.b. niet kwalijk, kan ik het niet laten. Wat heeft dit in vredesnaam met elektronica te maken?

[ Voor 62% gewijzigd door Techneut op 04-10-2016 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:29
Er zit nu een kabelschoen om de aarde die vastgeschroefd is. Die lijm dient alleen maar als extra zekerheid dat het niet lostrilt.
Dat blauwe plakband om die kabel vind ik trouwens dan weer niet echt geweldig... Kon dat niet met krimpkous?

Volgens mij is ibood trouwens verplicht melding te maken bij de NVWA van dit onveilige product.
Degene die waren, niet zijnde eet- of drinkwaren, voor zover die in de particuliere sfeer kunnen worden gebruikt, verhandelt of heeft verhandeld waarvan hij weet, of op grond van de hem ter beschikking staande gegevens beroepshalve behoort te weten, dat die waren een gevaar opleveren voor de veiligheid of gezondheid van de mens, stelt Onze Minister daarvan onmiddellijk op de hoogte en deelt daarbij Onze Minister tevens mede welke maatregelen door hem zijn genomen ter bescherming van de genoemde belangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, nu niet via een china site besteld, maar daarom bestel ik dus nooit spullen op 230 in china, dan krijg je dus altijd dit soort dingen.

Trek eens aan die aarde kabel? Ik denk dat het gewoon een schoentje is die ze onder de ring hebben gestoken en dus helemaal niet goed vast zit enkel met lijm.
Pagina: 1