Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe desktop goed/slecht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
gamen

Ga je overklokken?
misschien

Wat verwacht je van ons?
de desktop die ik zou willen aanschaffen is een pre build van dragon computers maar is het wat?

Intel Core i7 6700K 4-Core (8 threads) 4.0Ghz (turbo: 4.2Ghz) ultrasnelle Nvidia Geforce GTX 1080 8GB GDDR5X grafische kaart 250GB SSD & 1TB HDD 16GB DDR4 DVDRW SLI ready Intel Core i7 6700K 4-Core (8 threads) 4.0Ghz (turbo: 4.2Ghz) ultrasnelle Nvidia Geforce GTX 1080 8GB GDDR5X grafische kaart 16GB DDR4 DVDRW SLI ready
- Windows versie kiezen: Windows actie: Windows 10 Home ESD licentie (geïnstalleerd met digitale licentie zonder CD)
- behuizing kiezen: zwarte Sharkoon VG4-W ATX gamer behuizing met twee ventilatoren (blauw)
- 250GB Hynix SSD aanpassen: uitbreiden naar een 500 Hynix SL301 SSD
- 1TB HDD uitbreiden: ipv 1TB een 2TB SATA3 DT01ACA200 7200 64mb HDD van Toshiba
- voeding aanpassen: standaard Coolermaster B700 700 watt 80+ 12cm fan voeding
- CPU koeler kiezen: Enermax Liqmax II 120 radiator met twee 120mm fans water koeler
Chipset asrock z170 gaming k6

• Kevjoe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 10:29

Kevjoe

Now 100% more ecto-y.

Kan je je startpost eens wat aanpassen zodat alle gevraagde dingen erinstaan? Nu ontbreekt er een hele hoop.

Lees dit eens door: DAA beleid - hier staat ook in hoe je een mooi lijstje maakt.

Er ontbreekt nu zoveel informatie dat we je niet kunnen helpen (oa budget)?

Verwijderd

Blijf alsjeblieft weg bij Dragoncomputers, Gamepc.nl etc. Je krijgt ontzettend weinig waar voor je geld. Ook in jouw opzet is dat te zien aan een slechte behuizing en een erg matige voeding. Ga je die via de site upgraden dan betaal je een vermogen.

Verwijderd

Topicstarter
Waar is het dan wel goed? Namelijk zelf een pc bouwen zit er voor mij niet in.

Verwijderd

Het lijstje wat je hier samen met ons samenstelt door een gerenommeerde winkel als Afuture of Azerty laten bouwen.

Als je onderstaande vragen kopieert, in je topicstart plakt en zo uitgebreid mogelijk beantwoord zal je vast en zeker goed advies krijgen.

Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Verwijderd

Topicstarter
Dus bovenstaande pc is gwn ronduit slecht? Maar waarom juist?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn budget is rond de 1700 euro en zou graag een build willen met de nvidea 1080 zodat deze toch even mee kan. Zijn die pc's dan zo slecht van dragon computers ? Of bovenstaande zal in brand vliegen of minder goed werken?

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11 17:49

RvL

Beantwoord eerst de vragen eens. Het is namelijk nogal een verschil of je op FullHD wil gamen of op 4k. Spoiler: voor FullHD is een nVidia GTX 1080 complete overkill

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• Toxic_Dreams
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22-11 11:39
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2016 @ 11:27:
Mijn budget is rond de 1700 euro en zou graag een build willen met de nvidea 1080 zodat deze toch even mee kan. Zijn die pc's dan zo slecht van dragon computers ? Of bovenstaande zal in brand vliegen of minder goed werken?
Ze vragen gewoon teveel geld voor wat je krijgt. Daarbij is de kwaliteit van de voeding slecht en is het ook geen goede kast.

Zelf hier een topic aanmaken met de vragen die ACB2401 je al gegeven hebt zodat wij je goed kunnen helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Waarom is de kast slecht?

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11 17:49

RvL

Slechte kwaliteit, slechte afwerking, slecht kabelmanagement, matige koeling

Maar wil je echt geholpen worden? Beantwoord de vragen dan eens :) Dan komt er een systeem uitrollen waar je echt iets aan hebt en wat je bij b.v. AFuture of Azerty in elkaar kan laten zetten.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• Toxic_Dreams
Kwaliteit, airflow etc.

Verwijderd

Topicstarter
gaming 4k moet ook een tijdje meegaan, normaal gebruik van programma's, misschien video bewerking.

1700

gpu, gtx 1080 cpu I7 zodat ik deze na 2-3j niet weer moet ombouwen 16gb ram

nee

nee

Ga je overklokken?
die kans is er.

Wat verwacht je van ons?
heb hier een pc geposted van dragon computers die mij wel aanstond maar jullie zijn het niet eens met me dus wil ik wel eens kijken welke alternatieven eruit komen

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2016 @ 11:49:
gaming 4k moet ook een tijdje meegaan, normaal gebruik van programma's, misschien video bewerking.

1700

gpu, gtx 1080 cpu I7 zodat ik deze na 2-3j niet weer moet ombouwen 16gb ram

nee

nee

Ga je overklokken?
die kans is er.

Wat verwacht je van ons?
heb hier een pc geposted van dragon computers die mij wel aanstond maar jullie zijn het niet eens met me dus wil ik wel eens kijken welke alternatieven eruit komen
Heb je al een 4k monitor? Of moet deze ook in het budget meegenomen worden?
Zelfde geld voor muis/tobo/speakers/headset e.d....

Verwijderd

Topicstarter
Dus in deze kast gaat het makkelijk 70-90 ° worden ookal met een waterkoeling?
en deze kast zal door gwn te staan normaal aan uit te zetten uit elkaar vallen ?

Verwijderd

Topicstarter
voor monitor heb ik nog appart budget

Verwijderd

Topicstarter
Clavis schreef op woensdag 28 september 2016 @ 11:53:
[...]

Heb je al een 4k monitor? Of moet deze ook in het budget meegenomen worden?
Zelfde geld voor muis/tobo/speakers/headset e.d....
windows 10 zou wel opgenomen moeten worden maar dit mag met een online licentie (esd)

• Toxic_Dreams
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2016 @ 11:53:
[...]

Dus in deze kast gaat het makkelijk 70-90 ° worden ookal met een waterkoeling?
en deze kast zal door gwn te staan normaal aan uit te zetten uit elkaar vallen ?
:D Dat zei ik allemaal niet ;)

Het zal in ieder geval warmer worden dan in andere kasten met goede airflow. Zeker als je gaat overklokken.

En nee, ik mag hopen dat dat niet gebeurd, maar de materialen die gebruikt worden zijn niet erg sterk / mooi. Krast snel, voelt gewoon 'zwak' aan, is minder goed afgewerkt en ziet er gewoon minder mooi uit dan een kwalitatief goede kast.

Verwijderd

Topicstarter
Toxic_Dreams schreef op woensdag 28 september 2016 @ 11:56:
[...]

:D Dat zei ik allemaal niet ;)

Het zal in ieder geval warmer worden dan in andere kasten met goede airflow. Zeker als je gaat overklokken.

En nee, ik mag hopen dat dat niet gebeurd, maar de materialen die gebruikt worden zijn niet erg sterk / mooi. Krast snel, voelt gewoon 'zwak' aan, is minder goed afgewerkt en ziet er gewoon minder mooi uit dan een kwalitatief goede kast.
ok ben beniewd wat hier uit zal komen

• Peter_H
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-11 13:29
kleine opmerking:
een systeem aanbieden voor die prijs zonder SSD zegt in mijn ogen al genoeg.

Verwijderd

Topicstarter
Peter_H schreef op woensdag 28 september 2016 @ 12:04:
kleine opmerking:
een systeem aanbieden voor die prijs zonder SSD zegt in mijn ogen al genoeg.
zit er wel in 250GB Hynix SSD aanpassen: uitbreiden naar een 500 Hynix SL301 SSD

• Peter_H
dan zal ik wel bij de verkeerde hebben gekeken, ik bedoelde de computer van 1569,99

Verwijderd

Met onderstaande heb je bijvoorbeeld een veel betere prijs/kwaliteit/prestatie. Hou er rekening mee dat een GTX 1080 het nog net niet is voor maxed out gamen op 4k.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 245,95€ 245,95
1ASRock Z170 Extreme4€ 136,50€ 136,50
1EVGA GeForce GTX 1080 FTW GAMING ACX 3.0 8GB€ 775,95€ 775,95
1Toshiba P300 (Retail), 1TB€ 49,01€ 49,01
1Fractal Design Define S€ 78,50€ 78,50
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 28,49€ 28,49
1Thermalright True Spirit 140 Power€ 55,50€ 55,50
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 83,95€ 83,95
1Corsair RM550x€ 94,80€ 94,80
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 120,50€ 120,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.669,15

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2016 @ 12:21:
Met onderstaande heb je bijvoorbeeld een veel betere prijs/kwaliteit/prestatie. Hou er rekening mee dat een GTX 1080 het nog net niet is voor maxed out gamen op 4k.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 245,95€ 245,95
1ASRock Z170 Extreme4€ 136,50€ 136,50
1EVGA GeForce GTX 1080 FTW GAMING ACX 3.0 8GB€ 775,95€ 775,95
1Toshiba P300 (Retail), 1TB€ 49,01€ 49,01
1Fractal Design Define S€ 78,50€ 78,50
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 28,49€ 28,49
1Thermalright True Spirit 140 Power€ 55,50€ 55,50
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 83,95€ 83,95
1Corsair RM550x€ 94,80€ 94,80
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 120,50€ 120,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.669,15
idd de 1080 zit er niet bij HDD is van 2T naar 1T gegaan dus jouw setupje is wel wat duurder als ik er nog een 1080bij neem + downgrade cpu denk dus dat de prijs van dc nog niet zo slecht is heb ook reviews bekeken via deze site van de coolermaster b700 en de krijgt 5 sterren....

• Toxic_Dreams
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2016 @ 12:26:
idd de 1080 zit er niet bij HDD is van 1T naar 2T gedaan dus jouw setupje is wel wat duurder als ik er nog een 1080bij neem + downgrade cpu denk dus dat de prijs van dc nog niet zo slecht is heb ook reviews bekeken via deze site van de coolermaster b700 en de krijgt 5 sterren....
Hij heeft wel degelijk een 1080 videokaart toegevoegd hoor. Het feit dat het hier geen "supersnelle videokaart" wordt genoemd betekend niet dat deze niet aanwezig is.
Daarbij is de voeding veel beter en de kast ook, maar als jij bij die site wil blijven moet je dat doen..

Het enige wat wij hier doen is proberen jou te adviseren.

Verwijderd

Topicstarter
dus als ik de kast en voeding aanpas is het wel oke ?

spec 1080 in setup dg
CUDA cores: 2560
Video Memory: 8GB GDDR5X
Memory Bus: 256-bit
Engine Clock:
Base: 1607 MHz
Boost:1733 MHz
Memory Clock: 10000 MHz
PCI Express: 3.0
Display Outputs
3 x DisplayPort 1.4
HDMI 2.0b
DL-DVI
HDCP Support: Yes
Multi Display Capability: Quad Display
Recommended Power Supply: 500W
Power Consumption: 180W
Power Input: 8-pin
DirectX: 12 API feature level 12_1
OpenGL: 4.5

Verwijderd

Offtopic. Zou een stuk makkelijker leesbaar zijn als je hoofdletters en leestekens zou gebruiken.

Ontopic: Dat een voeding op die site een goede rating krijgt zegt meer over de kennis van de kopers dan over de kwaliteit van de voeding. Vraag in Voeding advies en informatie topic - Deel 33 wat er van de B700 gevonden wordt en er blijft geen spaan van die voeding heel.

Mijn lijstje steekt aan alle kanten beter in elkaar, vooral behuizing, voeding en 525gb ssd, en zal veel stiller zijn. Verschil tussen een i5 en i7 ga je in games niet merken, zeker niet als ze beiden op 4,5 zet.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2016 @ 12:38:
dus als ik de kast en voeding aanpas is het wel oke ?

spec 1080 in setup dg
CUDA cores: 2560
Video Memory: 8GB GDDR5X
Memory Bus: 256-bit
Engine Clock:
Base: 1607 MHz
Boost:1733 MHz
Memory Clock: 10000 MHz
PCI Express: 3.0
Display Outputs
3 x DisplayPort 1.4
HDMI 2.0b
DL-DVI
HDCP Support: Yes
Multi Display Capability: Quad Display
Recommended Power Supply: 500W
Power Consumption: 180W
Power Input: 8-pin
DirectX: 12 API feature level 12_1
OpenGL: 4.5
Als je kast + voeding aanpast bij jouw genoemde partij, wordt prijsverschil alleen maar groter.
Daarnaast is een i7 cpu voor gaming meestal zijn geld niet waard (weinig games die ht goed gebruiken)
Vergeet daarnaast niet dat zowel, ssd + mobo en cpu koeler in bovengenoemd lijstje een stuk beter zijn dan in jouw originele setup.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Toxic_Dreams
Helemaal met ACB2401 eens.

Daarbij denk ik niet dat ze daar een echt goede voeding hebben. Ook weet ik niet hoe jij wil gaan overklokken als je zelf de pc bij zo'n site besteld :+

Iemand die dat echt leuk zou vinden, zou naar mijn idee ook de pc zelf in elkaar zetten.

• Kevjoe

Kevjoe

Now 100% more ecto-y.

Er is bij mij in ieder geval geen haar op m'n hoofd die nog maar overweegt om bij hun iets te bestellen...

1 ding waar je NOOIT op mag besparen is je voeding, een slechte voeding kan je hele PC om zeep helpen. Da's net een van de onderdelen waar je beter wat meer geld aan uitgeeft ;).
Trouwens nooit op reviews vertrouwen die op een site van de verkoper zelf staan.. wij van WC-eend verhaal. In de Free Record Shop indertijd hemelden ze Sweex ook op, terwijl dat zowat de grootste brol is die ooit gefabriceerd is...
Ook qua case zou ik ook voor een beter model gaan met betere airflow.

Ik sluit mij ook aan dat een i7 compleet nutteloos is, ik ken geen enkele game die daar winst uit haalt - en het verschil tussen een i5 en een i7 is hyperthreading (en wat cache). Daar ga je in een game echt niets van merken en is enkel nuttig als je zaken gaat doen zoals virtualisatie e.d.

Beslis eerst voor jezelf of je die PC daar wilt kopen, maar denk wel eens na dat er op dit moment geen enkel positief woord over hun gezegd is - dat zegt ook wel genoeg. Ik denk dat er op Tweakers wel genoeg technische kennis daarvoor is ;).

• Jantje2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 29-11 23:04
Als jij wilt overklokken raad ik inderdaad aan om gewoon zelf een pc te gaan bouwen. Je kunt je daarin dan gewoon verdiepen. Als dat voor jou echt geen optie is zou ik naar een winkel als Azerty gaan om een pc te laten bouwen. Die doen het voor een kleine meerprijs terwijl je dan veel beter (kwalitatiever en goedkoper, en in iedere geval met meer bang for bucks) uit bent.

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

• Boerhof
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-11 10:03
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2016 @ 12:26:
[...]

idd de 1080 zit er niet bij HDD is van 2T naar 1T gegaan dus jouw setupje is wel wat duurder als ik er nog een 1080bij neem + downgrade cpu denk dus dat de prijs van dc nog niet zo slecht is heb ook reviews bekeken via deze site van de coolermaster b700 en de krijgt 5 sterren....
Een gebrek aan kennis is echt niet erg, iedereen hier is graag bereid om te helpen. Maar als je dan om advies vraagt en eigenlijk geen adviezen wil aannemen is dat best storend vind ik.

• Jantje2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 29-11 23:04
Als hier vrijwel niemand zo'n site aanraad, en je hebt om advies gevraagd, is het dan niet misschien verstandig om die adviezen op te volgen? De Tweakers community heeft hier waarschijnlijk wel genoeg kennis van. En neem van mij aan: Zulke sites zijn echt te duur voor wat ze leveren. Maar als jij echt per se anders wil: Doe het dan maar gewoon en neem het later op als een leermoment.

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

• Peter_H
hoe serieus moet je een site nemen die dit als verkooppraat hanteert:

Wij verzenden per jaar meer dan 10000 computers met PostNL, rond de 10000 computers worden in onze winkel in Kerkrade door klanten zelf afgehaald.

• Kevjoe

Kevjoe

Now 100% more ecto-y.

Ik zou er inderdaad toch bij wegblijven - als je een echt mooie game PC wilt voor een redelijke prijs, dan kan je terecht bij de BBG van September, staat een mooie build in met een GTX 1070, wat voor non-4K gaming perfect is.
Als je per sé naar een 1080 wilt, dan moet je nog zo'n 300 euro extra bijtellen - maar beslis eerst voor jezelf of 4K voor jou een prioriteit is en of je dat ook gaat doen - het is namelijk een enorm grote kost en zelfs een GTX 1080 gaat met moeite op 4K alles draaien (het gaat wel, maar niet buttery smooth).
Mogelijk kan je dan beter een SLI doen met 2 1070's, wat ongeveer 15-20% sneller zou zijn dan een enkele 1080 (betekent dus 2 videokaarten), maar da's natuurlijk weer een enorme meerprijs.
Ikzelf zou momenteel absoluut niet voor een 1080 gaan, gewoon omdat deze extreem duur is en ook niet in staat is om een geweldige buttery smooth 60fps te leveren op 4K - sommige games zal het lukken, andere niet. In mijn mening wacht je nog beter met 4K gaming, maar da's mijn mening natuurlijk.

Verder kan je de BBG ook aanpassen met een 2TB harde schijf extra (of meer), en dan zal je in totaal uitkomen op zo'n 1600 euro, maar je hebt dan wel een PC met enorm goeie componenten (en zelfs een i7), een ruime hoeveelheid aan SSD storage en in het algemeen gewoon een zeer net systeem voor die prijs, waar je gegarandeerd langer mee zal doen dan wat Dragon je zal leveren.

Je kan de BBG terugvinden op reviews: Desktop Best Buy Guide - September 2016

Je zal hem wel zelf ineen moeten zetten, maar da's niet zo heel erg moeilijk.

Verder raad ik je aan dat als je nog eens vragen stelt op Tweakers (of een andere site) om eerst en vooral de regels door te lezen en alle vragen die vooringevuld staan te beantwoorden. Maakt het gewoon een pak eenvoudiger voor ons om je te helpen.
Pagina: 1